סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4: מרצדס G קלאס מתעדכן, קונספט RS לאודי Q3, פורשה מקאן, החלק השני בטיפ על יסודות הצמיגים, כלוב התהפכות, כפפות לעבודה עם כננת ועוד. קריאה מהנה!
 
מרצדס G קלאס מתחדש
הגרסה המעודכנת לרכב השטח הוותיק של מרצדס תערוך הופעת בכורה בבייג'ינג בסוף החודש לקראת תחילת השיווק בקיץ. בשנתו ה-33 בייצור, מקבל ה-G קלאס שינויים קלים לעיצוב החוץ ותא הנוסעים, קו מנועים חדש ומספר מערכות עזר אלקטרוניות. לצד דגמי G350 ו-G500, מרצדס תציע אותו גם בגרסאות AMG,G63 ו-G65, שעליהן סיפרנו לכם בחודש שעבר. דגמים אלו יובחנו בעיצוב הסבכה, פתחי אוויר גדולים יותר וחישוקים ייחודיים. ספינת הדגל, G63, תגיע גם עם אגזוזים צדיים. ה-G63 מצויד במנוע V8 בנפח 5.4 ליטר (544 כ"ס) כשאצל ה-G65 מדובר ב-V12 טורבו כפול עם 612 כ"ס - רכב ה-4x4 החזק ביותר בשוק לטענת מרצדס.



שני המנועים הסטנדרטים של ה-G קלאס, ימשיכו לשמש גם בשנת הדגם הנוכחית: V8 אטמוספרי 5.5 ליטר עם 383 כ"ס ויחידת הטורבו הדיזל, V6 בנפח 3.0 ליטר (208 כ"ס) של דגמי ה-BlueTec-G350/500. כל דגמי ה-G קלאס החדשים מגיעים עם תיבה רובוטית בעלת 7 הילוכים והנעה לכל הגלגלים כמובן. מערכת "עצור-סע" תוצע ב-G63,AMG בלבד. יחד עם המרת אנרגיה, תצרוכת הדלק בדגם זה תעמוד על 7 ק"מ לליטר. שדרוגים אחרים כוללים לוח מכשירים מה-M קלאס, כולל מסך צבעוני ומערכת Command מעודכנת. רשימת האופציות כוללת בקרת שיוט נשלטת רדאר, מערכת לזיהוי נקודה עיוורת ומערכת עזר לחנייה המסתייעת במצלמה. מקור: אוטוקאר.
 
קונספט RS לאודי Q3
אודי Q3 RS, גרסה ספורטיבית לרכב הפנאי הקומפקטי שהציג היצרן אשתקד, נחשף השבוע לקראת הופעת הבכורה בביג'ינג בסוף החודש. מדובר בשלב זה ברכב תצוגה, שישמש לבחינת הפוטנציאל עבור רכב פנאי קטן ועתיר ביצועים. בשונה מה-Q3 הרגיל, דגם ה-RS מונע על ידי מנוע TFSI בנפח 2.5 ליטר עם 360 כ"ס (אותה יחידה משמשת גם בדגמי אודי RS3 ו-TT-RS).



נתוני הביצועים: תאוצה למאה ב-5.2 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש. המנוע משודך לתיבה רובוטית בעלת שבעה הילוכים, המעבירה את הכוח באופן קבוע לכל הגלגלים. הקונספט מובחן גם במרכב נמוך ב-2.5 ס"מ, כוונון ספורטיבי יותר למתלים ותוספות שונות לעיצוב.
 
פורשה מקאן - גם עם 370 כ''ס
פורשה מקאן, האח הקטן לקאיין המצליח שפורשה מתכננת לשנה הבאה, ישווק גם בגרסה ספורטיבית עתירת הספק. על פי דיווח ברשת, ספינת הדגל של הדגם תצויד במנוע טורבו כפול עם למעלה מ-370 כ"ס, במטרה ליצור נישה חדשה של ג'יפונים יוקרתיים קטנים ו"חורכי" אספלט. מנוע הבנזין החדש יהיה בנפח של 3.0 ליטר ופיתוחו יתבסס על יחידת ה-V6 בנפח 3.6 ליטר המשרתת כיום את דגמי הקאיין והפאנאמרה. המנוע ישודך לתיבה ידנית בעלת שבעה הילוכים או לבחירה בתיבת מצמד כפול אוטומטית.



לשיפור היכולת הדינמית, יותקנו בדגם מתלים ייחודיים, סרן קדמי רחב יותר ודיפרנציאל המטה את רוב המומנט לגלגלים האחוריים. עם זאת, מקורות פנימיים טוענים לשמירה על מרווח גחון כזה המאפשר "התנהגות בטוחה" בשטח. כפי שפורסם מוקדם יותר השנה, פורשה מקאן יוצע רק בתצורת 5 דלתות שתהיה קצרה, צרה ונמוכה (ב-21, 5 ו-4 ס"מ בהתאמה) מאחיו הגדול. הוא צפוי לקבל אותו מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר שהוצג לאחרונה לאודי Q5, לצד מנועי 3.6 ליטר בדגמי ה-S והטורבו. גרסה היברידית עשויה גם היא לצוץ לטובת מקסום הפוטנציאל בשוק האמריקאי. בדומה לשאר דגמי פורשה החדשים, תיושם שורה של אמצעים לחיסכון בדלק וביניהם "עצור-סע", המרת אנרגיה וגם ניתוק המנוע בירידות (בדגמים היקרים יותר). מקור: אוטוקאר.
 
טויוטה היילקס כובש את אנטרקטיקה - שוב
הטנדר הקומפקטי של טויוטה ממשיך לקרוא תיגר על איתני הטבע באחד האזורים הקרים והעוינים לאדם בעולם. בפברואר האחרון הושלמה חצייה כפולה של יבשת אנטרקטיקה על ידי שלושה דגמי היילקס, אחד בתצורת 4x4 ושניים ב-6x6, שכיסו 9,500 ק"מ בארבעה חודשים, ללא כל בעיות מכניות. הרכבים הוכנו לדרך על ידי חברת Arctic-Trucks, המתמחה בהסבת רכבים לתנאי חורף.



על מנת להתמודד עם טמפרטורות נמוכות במינוס 50 מעלות צלזיוס וגבהים עד 3,400 מ', הותקנו בין השאר מנוף - להנפת הציוד הכבד הדרוש - ומיכל דלק בנפח 280 ליטר (800 ליטר ברכבי ה-6x6). במקום דלק רגיל, מולא דלק סילוני שסף הקפיאה שלו נמוך בהרבה (עד 47- מעלות). הוכנסו גם חיזוקים למתלים והותקנו צמיגים גדולים יותר. אלו נופחו ללחץ של 3-2 psi בלבד, בהשוואה ל-29 psi בהיילקס הרגיל, דבר שהגדיל את "טביעת הרגל" של הצמיג פי 17 לעומת הצמיגים הסטנדרטים. באופן מפתיע, לא נעשו שינויים כלשהם במנוע הטורבו דיזל (3.0 ליטר) ותיבת ההילוכים של הדגם. סרטון המתעד את המסע יתפרסם בקרוב בערוץ היוטיוב של טויוטה אירופה.
 
Knight XV: רכב הכיבושים
עם חזות אגרסיבית השואבת השראה מכלי סיור צבאיים, רכב פנאי המשוריין של Conquest-Vehicles מעניק ליושבים בו חוויית נהיגה מאצ'ואיסטית, בתוספת אפקט "וואו" לא מבוטל. הרכב מתנשא לאורך של 6 מ', רוחב: 2.4 מ' ושוקל קרוב לשישה טון (5,800 ק"ג). כוח מתקבל מיחידת V10 בנפח 6.8 ליטר מתוצרת פורד המספקת 326 כ"ס (מומנט מרבי: 63 קג"מ). ישנה גם אופציית דיזל עם 300 כ"ס ו-91 קג"מ ממנוע V8 בנפח 6.7 ליטר.



ה-XV-Knight ממוגן במלואו מפני ירי, כולל הצמיגים שמסוגלים לתפקד גם כשהם מנוקבים מכדורים. כאופציה, ניתן לצייד אותו בערכת חמצן אינטגרלית, מערכת לזיהוי מטענים בתחתית הרכב, קופסה שחורה ועוד. רשימת הצעצועים והפינוקים כוללת ריפודי עור ועץ, מסך טלוויזיה, מצלמה לראיית לילה, מערכת בידור עם פלייסטיישן או Xbox והכהיה אוטומטית של החלונות. 100 הרכבים שייוצרו השנה, יימכרו תמורת מחיר משוער של 300,000 דולר.
 
טיפ: יסודות הצמיגים (ב')
אחרי שבניוזלטר הקודם דיברנו על סוג הצמיג הנפוץ ביותר ברכבי שטח, All Season (הידוע במקומותינו כ-"צמיג כביש"), נעסוק הפעם בצמיג כביש-שטח או All-Terrain. בדומה לצמיג כביש, צמיג כביש-שטח מציע אחיזה לא רעה ברטוב (מים וקרח) ומגיע עם חריצים גדולים יותר, לטובת שיפור יכולת הניקוי העצמי. המדרס אגרסיבי במידה כזו או אחרת, אך ברוב המקרים הדבר לא בא על חשבון הידידותיות בכביש.



החלק הארי של צמיגי הכביש-שטח מציע גם אורך חיים סביר, התנהגות טובה בכביש ויכולת נשיאה טובה יותר. חלק מהצמיגים נמצא על הגבול שמפריד בין צמיגי כביש-שטח לצמיגי שטח מלא (Mud Terrain), בזכות השילוב בין התנהגות וידידותיות כביש כשל צמיג All-Terrain עם התנהגות שטח משופרת תודות למדרס גדול ואגרסיבי יותר. חלק מצמיגי הכביש-שטח מאופיין גם באלמנטים להפחתת הסיכויים להיתפסות אבנים בצמיג, העלולה ליצור תקרים בדפנות ולפגוע בחישוקים. הטיפ הופיע במקור באתר פורוילר.
 
כלובי התהפכות לג'יפ רנגלר
הערכות החדשות של Smittyblit מציעות את כל הדרוש להתקנת כלוב ההתהפכות בג'יפ שלכם. כולן מגיעות עם צינורות DOM נטולי תפר (0.120), ומערכת חיבור חדשה שמתלבשת על הקשת המקורית.


ישנן גם ידיות אחיזה אינטגרליות להקלת כניסה לתא הנוסעים ויציאה ממנו. כל הכלובים מתברגים למקום ללא צורך בהתאמות לרכב. הערכות מתאימות לרנגלרים משנתוני 2012-2006. לפרטים נוספים היכנסו לפה. מקור: דבון 4x4.
 
כפפות מגן בעבודה עם כננת
אחיזה בכבל הכננת בידיים חשופות עשויה לגרום לחתכים ולפציעות אחרות בעור. מכאן, שלבישת כפפות בזמן אחיזה בחבל או בגוף כננת, חיונית לשמירה על הידיים.



הכפפות שמוצגות למעלה עשויות מבד ניאופרן - אותו חומר המשמש לייצור חליפות גלישה וצלילה. הן מגיעות עם עור סינתטי מעובה באמצע כף היד וכיסוי גמיש באזור האגודל ואצבע המורה, המבטיחים להגן וגם לאפשר עבודה יעילה, אפילו כשרטוב. הכפפות מגיעות במידה אחת אוניברסלית. לפרטים נוספים היכנסו לפה.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.