סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4: פורשה חושפת את הקאיין GTS, רכב הפנאי הצפוי מיגואר, תוספות חדשות לריינג' רובר, טיפ צמיגים, אביזרים לשטח ועוד. קריאה מהנה!
 
רכב הפנאי פורשה קאיין GTS-414 כ''ס
פורשה חושפת גרסה ספורטיבית חדשה לרכב הפנאי הפופולרי שלה. פורשה קאיין GTS יוצג לראשונה בתערוכת ביג'ינג הנפתחת בהמשך החודש. על הפרק: מנוע V8 משופר, כוונון ספורטיבי לשלדה, הנמכת המרכב, ערכת חיצונית ותוספות אבזור בתא הנוסעים. הדגם מיועד להתמקם בתווך שבין הקאיין S וגרסת הטורבו. הוא מצויד במנוע עם 414 כ"ס - 20 יותר מאותה יחידה בגרסת ה-S, משודך לתיבת טיפ טרוניק בעלת שמונה הילוכים.



תאוצה למאה נעשית תוך 5.7 שניות ול-160 קמ"ש תוך 13.3 שניות. המהירות המרבית היא 261 קמ"ש. הדגם מצויד במתלים אקטיביים וניצב 2.4 ס"מ קרוב יותר לקרקע בהשוואה לקאיין S. תוספות קוסמטיות כוללות מסכת פנים זהה לזו של גרסת הטורבו, חצאיות צד ובתי גלגלים מנופחים וכן ספוילר גג. מבפנים, ריפודי עור עם אלקנטרה ומושבים ספורטיביים מתכווננים כלולים באבזור הסטנדרטי. פורשה קאיין GTS ישווק בעולם החל בחודש יולי.
 
קריאת תיקון לניסאן פאת'פיינדר
יבואנית ניסאן, קרסו מוטורס, מודיעה על קריאת תיקון לכ-350 בעלי ניסאן פאת'פיינדר. הסיבה לקריאה היא תקלה אפשרית ברתמה החשמלית במושב הנהג החשמלי בחלק מהדגמים, העשויה לגרום  להשבתת הכיוונונים במושב ואף להפעלתו באופן לא רצוני. קרסו תזמן בימים הקרובים את בעלי הרכבים הרלוונטיים באמצעות הדואר לאחד ממרכזי השירות שלה ברחבי הארץ, לשם בדיקת רתמת מושב הנהג והחלפתה במידת הצורך.



בחלק מהרכבים יוחלפו גם חיפויי המגן של המתגים להטיית המושבים הקדמיים, על מנת למנוע מגע בינם לבין מתגי ההטיה. לקוחות המעוניינים לבדוק את הצורך בביצועי קריאת התיקון ולקבל מידע נוסף, יוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של החברה או לפנות טלפונית לקשרי לקוחות או לאחד ממרכזי השירות.
 
יגואר רוצה רכב פנאי ''פורץ דרך''
אם אכן יאושר לייצור, רכב הפנאי הראשון מיגואר יגיע לשוק ב-2016 ויהיה "פורץ דרך" הן בהיבט ההנדסי והן בעיצובו. מנהל המותג, אדריאן הולמרק, אישר לאוטוקאר בז'נבה, כי לאחר הודעת טאטא על הכפלת השקעתה השנתית ביגואר (וגם בלנד רובר), המותג הבריטי יתרחב בקרוב עם מספר דגמים חדשים וחדשניים. המהלך יכלול גרסאות סדרתיות למכוניות הספורט C-X16 ו-C-X75, שיתרמו בעיקר בהיבט התדמיתי. חשובה יותר למכירות תהיה מכונית סלון קומפקטית, שתתחרה בב.מ.וו סדרה 3 החל ב-2015.



בעדיפות נמוכה יותר ("לא בראש סדר העדיפויות אך גם לא בתחתיתו" כהגדרתו של הולמרק) יהיה רכב הפנאי שצפוי לסייע במכירות בברזיל, ברוסיה, בהודו ובסין. על פי הערכות, סיכוייו להגיע לייצור עומדים על 50/50. הדגם עשוי להתבסס על גרסה מקוצרת לפלטפורמת האלומיניום, שפיתחה יגואר עבור דגמי ה-XF ו-XJ הבאים. אופציה זו תאפשר לפתח דגם עם צללית נמוכה וייחודית ביחס למתחרות מגרמניה. אפשרות שנייה שהועלתה היא שימוש במכלולי ריינג' רובר אבוק ליצירת פנאי קומפקטי וחסכוני בדלק. כל נתיב שייבחר צפוי לכלול עיצוב, שיושתת במידה רבה על הקווים הרדיקליים והאגרסיביים של ה-C-X16.
 
ג'יפ חושפת שישה דגמי תצוגה באירוע הספארי
כמדי שנה, ג'יפ מקיימת את אירוע "Easter Jeep Safari" המארח את חובבי המותג לשבוע של נהיגת 4x4 אתגרית במואב שבמדינת יוטה. המהדורה ה-46 התקיימה בין ה-31 במרץ ל-8 באפריל. על פי המסורת, הוצגו באירוע מספר רכבי תצוגה, כשהשנה המניין עמד על שישה. ראשון הוא ג'יפ גרנד צ'רוקי Trailhawk, שקיבל כמה שיפורים ליכולת השטח כמו גם מראה חיצוני אגרסיבי יותר. בין השאר הותקנו בו צמיגי שטח, תוספות למיגון החלק התחתון וחישוקים חדשים בעלי חמישה חישורים. הוא נצבע בלבן עם הדגשות באדום ואפור המופיעות בסבכה, בפגוש, במכסה המנוע ועוד. מעניין יותר הוא ג'יפ רנגלר Apache, אשר זכה לערכת המנוע החדשה של מופאר, המציידת אותו במנוע האמי אימתני, V8 בנפח 6.4 ליטר המעביר 470 כ"ס ו-65 קג"מ לגלגלים האחוריים. הותקנו גם ערכת הרמה (ב-13 ס"מ) וסרנים חדשים לשיפור יכולת השטח. רשימת השינויים כוללת גם דלתות חצי מקדימה ומאחור, כננת Warn ומושבי עור.



ממשיך את הקו ג'יפ רנגלר Traildozer ("בולדוזר השבילים"), אשר פותח בשיתוף מומחי השטח,American-Expedition-Vehicles. הדגם צויד באותו מנוע האמי, כשבנוסף ישנם סרני דנה 44 עם דיפרנציאלים ננעלים אלקטרונית. הייחודי בחבורה הוא ככל הנראה Mighty-FC-Concept, שהוא מחווה לרכב מסחרי שייצרה ג'יפ בין 1956 ל-1965. על בסיס הרנגלר רוביקון 2012, החברה האריכה את בסיס הגלגלים והתקינה תא נוסעים וארגז מטען הנפתח לצדדים. מרחב הפנים מבוסס גם הוא על הרנגלר, וכולל ריפודי עור עמידים וסכימת צביעה ייחודית. לאחיזה אחראים צמיגי ענק (40 אינץ'), אשר יחד עם הסרנים תורמים למרווח גחון לא רע. עוד באירוע: קונספט ג'יפ J-12 המהווה גרסה מוארכת לערכת ההסבה לטנדר, שהושקה לאחרונה לג'יפ רנגלר JK-8. על בסיס הרנגלר אנלימיטד ל-2012, נמתחה תת השלדה האחורית ב-45 ס"מ, דבר שאפשר את הגדלת הארגז ב-1.8 מ'. הקונספט השישי הוא מופאר רנגלר 2012 המצויד ברבים מ-250 החלקים שהסדנה מציעה לדגם ב-2012. אלו כוללים הרמה ב-5 ס"מ, צמיגים גדולים יותר, פגושים אגרסיביים לשטח, כננת ועוד.
 
ריינג' רובר ''Red Ranger'' של סדנת קאהן
סדנת Kahn-Design עסוקה מתמיד, כשהפעם נחשף היצע שיפורים חדש לריינג' רובר. רכב ההדגמה "Red-Ranger" מציג לראווה כמה מן התוספות שיוצעו. ישנה כמובן צביעה חיצונית אדומה, שנועדה להשתלב בשחור בתא הנוסעים.



קיט אווירודינמי נרחב כולל פגושים חדשים, פסי לד, חצאיות ובתי גלגלים מובלטים. ישנם גם ארבעה אגזוזים וחישוקי RS600 בקוטר 22 אינץ'. שיווק התוספות יתחיל בחודשים הקרובים במחיר שטרם פורסם. מקור: טופספיד.
 
טיפ: יסודות הצמיגים (א')
בעולם ה-4x4 מקובל לחלק צמיגים לשלושה סוגים: לכל עונות השנה (All-Season, מכונים גם צמיגי כביש), צמיגי כביש-שטח (All-Terrain) וצמיגי שטח מלא, הידועים גם כצמיגי בוץ (Mud-Terrain). השבוע נתייחס לסוג הראשון, שהוא הנפוץ מכולם לאור העובדה שה-4x4 הממוצע מבלה את מרבית ימיו על האספלט. צמיגים אלו מאופיינים במדרס מתון עם רווחים קטנים בין הקוביות, לטובת הפחתת רעשים וחידוד ההיגוי. ישנם גם הרבה חריצי ניקוז התורמים לאחיזה בכביש רטוב.



החיסרון של צמיגים אלו הוא באחיזה הירודה שהם מספקים על אלמנטים טיפוסיים בשביל כמו סלעים או שטח בוצי. בשל המדרס הרך והמתון, הצמיג עלול להיקרע בנסיעה על סלעים ולצבור כמות נכבדה של בוץ. בנוסף, קירות הצד שלא עוצבו כלל לנהיגה בשטח, נוטים להתפנצ'ר די בקלות. הצד השני הוא בנהיגה חלקה ושקטה יותר על הכביש, אחיזה גבוהה והתנגדות גלגול נמוכה התורמת לחיסכון בדלק. המבנה של הצמיגים תורם לחלקות הנסיעה בשטח ואם הפחתתם מלחץ האוויר, הם מתפקדים מצוין בחול ובשלג. הטיפ הופיע במקור באתר פורוילר.
 
שמיכה לחילוץ בטוח יותר
שמיכת החילוץ של TJM מיועדת להנחה במרכזה של רצועת גרירה או כבל כננת, משם היא מונעת "הצלפה" מסוכנת במקרה של קריעה. השמיכה עשויה מ-PVC לטובת העמידות גם בתנאי רטיבות ולכלוך.



תודות למשקל 1.2 ק"ג היא מבטיחה שיכוך אפקטיבי של החוט, הכבל או הרצועה. מאפיינים נוספים הם פסים זוהרים משני הצדדים, סקוץ' עמיד לקיבוע במקום וכיס פנימי המאפשר אחסון של אביזרי הכננת. לפרטים נוספים היכנסו לפה.
 
בידוד אקוסטי לג'יפ רנגלר
לצד יכולות שטח מהוללות, ג'יפ רנגלר ידוע (לשמצה) גם בתא הנוסעים הרועש שלו, המקשה על קיום שיחות נורמליות או האזנה למוסיקה. אחד הפתרונות שמציע שוק השיפורים הוא ה-Boom-Mat. המוצר של חברת Design Engineering, מספק בידוד אקוסטי בתאי הנוסעים של דגמי רנגלר JK, שתיים וארבע דלתות, משנתון 2007 ומעלה.



הוא מיועד להדבקה על גג הרכב ולטענת היצרן מפחית 4-3 דציבלים מרמת הרעש, וויברציות וכן הוא מבודד מחום או מקור. הוא נמכר בערכה הכוללת שלושה חלקים, כל אחד בעובי של 2.5 ס"מ. שלושה צבעים מוצעים לבחירה: שחור, אפור ולבן. לפרטים נוספים היכנסו לפה. מקור: פורוילר.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.