סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגהמה נספר לכם על סוכנות קורוס שנחנכה בשנחאי, מגמת עלייה בתאונות דרכים, גידול במסירות וולוו משאיות ונזקים גדולים לרכבת באזור שפירים. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
מגמת עלייה בתאונות דרכים
בחודש נובמבר 2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל, כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון, 1,065 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 26 תאונות קטלניות ו-101 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,898 איש, מהם 26 הרוגים ו-124 פצועים קשה. בחודש נובמבר 2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון) 1,014 תאונות עם נפגעים, מהן 24 תאונות קטלניות ו-94 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,802 איש, מהם 24 הרוגים ו-114 פצועים קשה.



בבדיקת נתוני המגמה (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון), נמצא כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת עלייה, בקצב של 0.7 אחוזים החל בחודש ינואר 2013 ועד נובמבר 2013, זאת לאחר ירידה, בקצב של כ-0.6 אחוזים בממוצע לחודש שהחלה ביולי 2012 ונמשכה עד דצמבר 2012. מספר הנפגעים (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון), על-פי נתוני המגמה, מצביעים על כך שהחל בפברואר 2013 ועד נובמבר 2013, נרשמה עלייה בקצב של כ-0.7 אחוזים בממוצע לחודש וזאת לאחר ירידה בקצב של כ-0.8 אחוזים בין החודשים פברואר 2011 ועד ינואר 2013.
 
נלחמים בזיוף כלי רכב

יחידת להב 433 בשיתוף רשות המסים יחידת חקירות מכס ומע"מ באר שבע והדרום ומשרד מע״מ באר שבע ניהלו חקירה שעניינה חשד לביצוע עבירות זיוף ומרמה בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס, כל אלה בהקשר להליך שיקום של כלי רכב שנפגעו בתאונות ומכירתם. בתום חקירה סמויה נעצרו ועוכבו לחקירה 10 חשודים וכן בוצע חיפוש בבתיהם ובמשרדיהם של המעורבים ונתפסו מסמכים, רכוש וכספים השייכים להם. במרכז הפרשה זוג תושבי הדרום, סוחרים בעלי מגרש רכב ובעלי מוסך באזור נתיבות אשר על פי החשד ניהלו רשת לזיוף חשבוניות שהוגשו לחברות הביטוח הנוגעות לתיקון כלי רכב אשר הוכרזו ״אובדן להלכה״ והורדו מהכביש לצורך שיקומם ומכירתם.



מהחקירה עולה כי בני הזוג מכרו ללקוחות תמימים כלי רכב משוקמים מבלי ליידע אותם כי מדובר בכלי רכב שעברו תאונה קשה שפגעה בערכם ומבלי שידעו כי החלפים ששימשו לשיקום כלי הרכב הם חלפים לא מקוריים, דבר המהווה פגיעה ממשית בבטיחות ותקינות הרכב וסכנה לנוסעים בו ולציבור המשתמשים בדרך. עוד עולה חשד, כי כדי להגיש את המסמכים המזויפים לחברות הביטוח, נהג החשוד לזייף חשבונות קנייה של חלקי חילוף בטיחותיים וחדשים לכאורה וכן רשם עפ"י החשד רישום כוזב במסמכי החברה, על מנת להעלים חלק מהקניות, קרי עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. על פי החשד בני הזוג העלימו מסים בהיקף של מיליוני שקלים וסייעו לגורמים שונים להלבין הון, שהושג על פי החשד בעבירה, באמצעות העסק שברשותם. כמו כן במסגרת הפרשה, עוכבה לחקירה עובדת משרד הרישוי בבאר שבע שעל פי החשד סייעה לבני הזוג בביצוע העבירות במסגרת תפקידה.

 
חסרים עובדים בבאדג'ט
מדי יום בשבועות האחרונים מתפרסמות כותרות בעיתונים על סגירת מפעלים, פשיטות רגל של חברות ורשתות ומאות עובדים נוספים למעגל האבטלה במשק. מצד שני, ישנן חברות שמחפשות עובדים חדשים, מציעות תנאי ההעסקה נוחים ותנאי שכר טובים פלוס בונוסים, שלא מצליחות לגייס עובדים.



מוני בר מנכ''ל חברת באדג'ט ישראל, שהינה מחברות השכרות הרכב והליסינג הגדולות במשק, מציין, שזה למעלה מ-3 חודשים שהחברה מחפשת באמצעות חברות השמה ואתרים באינטרנט כ-50 עובדים חדשים בתחומים: נציגי מכירות, אנשי שיווק, נהגים, מנהלי סניפים, ולא מצליחה לגייס עובדים. בר מציין, שפוטנציאל ההישתכרות של נהגים נע בין 7,000-6,000 שקל בחודש ופוטנציאל ההשתכרות של נציגי מכירות עם ניסיון כ-8,000-7,000 שקל לחודש, ולמרות תנאי השכר הטובים לא מצליחה החברה לגייס עובדים חדשים.
 
נחנכה סוכנות קורוס בשנחאי
קורוס יצרנית המכוניות הסינית החדשה, חנכה את הסוכנות הראשונה שלה בשנחאי, בירת העסקים של סין. זו הסוכנות הראשונה של החברה בעיר מסדר גודל זה והיא משתרעת על שטח של 4,000 מ"ר ומציינת שלב חדש בצמיחתה של החברה. בטקס הפתיחה של הסוכנות לקחו חלק יו"ר החברה והמנהל הכללי גאו קיאן, לו יא, יו"ר חברת דאקיאן השקעות ו-וו רנווי, המנהל הכללי של שנחאי גונשאן אוטומוביל סאיילס וסרוויס, החברה שהיא הבעלים של הסוכנות.



הסוכנות ממוקמת בשינסונג רואד, במחוז מינהאנג של שנחאי. הסוכנות מציעה עיצוב חדש הממוקד בלקוח ובחוויית הרכישה של המכונית. לבד מפונקציות מכירות מסורתיות, החנות מאפשרת זמן בילוי נעים וללא מאמץ בסביבה ידידותית. הדגם הראשון שיימכר בחנות הוא הקורוס 3 שמחיריו מתחילים ב-119,900 יואן סיניים. זו מכונית מאובזרת היטב וברמה גבוהה המעלה את תעשית הרכב הסינית לרמת איכות חדשה.
 
שתי מכוניות חשמליות מועמדות למכונית השנה
מאזדה 3 נבחרה כמועמדת לשלב הסופי של בחירת מכונית השנה 2014. הבחירה מצדיקה את הגישה הבלתי קונבנציונלית של מאזדה לייצור כלי רכב בלתי מתפשרים. המאזדה הקומפקטית החדשה והרעננה נבחרה כמועמדת סופית ביחד עם עוד 6 מכוניות נוספות מקרב 30 מועמדות שניגשו לתחרות לתואר האירופי השנתי היוקרתי והחשוב ביותר למכוניות.



השנה המאזדה 3 הוא הדגם היפני היחיד שהגיע לשלב הגמר כאשר בנוסף לו עלו לשלב הגמר סיטרואן C4 פיקאסו, פיג'ו 308, סקודה אוקטביה, מרצדס S קלאס החדשה, ב.מ.וו i3 וטסלה מודל S. שתי האחרונות הם דגמים חשמליים ונראה שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה של התחרות ששני דגמים חשמליים עולים לשלב הגמר.
 
בקשה למנוע התייקרות תחבורה ציבורית
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, פנה לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית המתוכננת ב-1 בינואר בשיעור של 4.7 אחוזים. במכתב שנשלח לשר לפיד כותב השר כץ "בהמשך לפנייתי אליך לדחות את עליית תעריפי התחבורה הציבורית בינואר, אני שב ופונה אליך טרם יישום ההחלטה לשקול שנית את דחיית ההעלאה המתוכננת". שר התחבורה נימק את בקשתו בטענה כי מרבית משתמשי התחבורה הציבורית הם בעלי הכנסות נמוכות, צעירים, קשישים, ועולים חדשים שעבורם גם העלאת מחירים של אחוזים בודדים היא משמעותית מאוד.

"משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ולהגדיל את האטרקטיביות שלה לעומת הרכב הפרטי. יש לזכור כי הרווח למשק כתוצאה מביטול העלייה עולה פי כמה על התוספת ההכנסה הצפויה מהעלאת המחירים." כותב כץ. על פי החלטת הממשלה משנת 1997 מתעדכנים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבת פעמיים בשנה, ב-1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית עודכנו לאחרונה ב-1 לינואר 2012 בשיעור של 3 אחוזים. במהלך התקופה עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 3.68 אחוזים (מדד אוקטובר 2013 מול מדד אוקטובר 2011). כמו כן, שיעור המע"מ עלה בתקופה זאת מ-16% ל-18%.
 
גידול במסירות וולוו משאיות
וולוו משאיות מסרה בחודש אוקטובר האחרון 12,124 משאיות, גידול של 21 אחוזים בהשוואה לאוקטובר 2012. באירופה, שעדיין נמצאת במשבר כלכלי קשה, נרשם גידול מרשים של 28 אחוזים עם מסירות של 5,552 כלי רכב. אולם הגידול נרשם לזכות העובדה שהחל ב-1 בינואר 2014, חייבות כל המשאיות החדשות להיות בתקן זיהום יורו 6 ועלותן גבוהה בכ-15 אחוזים בהשוואה למשאיות יורו 5.



כתוצאה מכך ציי רכב רבים מקדימים רכישות משאיות ו-וולוו משאיות צופה שברבעון הראשון של 2014 הביקוש למשאיות יהיה נמוך יותר מהרגיל. בדרום אמריקה רשמה וולוו גידול של 7 אחוזים במסירות באוקטובר ל-1,921 יחידות, בצפון אמריקה נרשם גידול של 34 אחוזים ל-2,880 כלי רכב ובאסיה נרשם גידול של 10 אחוזים ל-1,335 משאיות באוקטובר. ב-10 החודשים הראשונים של השנה מסרה וולוו 91,960 משאיות, גידול של 6 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. עיקר המסירות, 90,305 יחידות היה של משאיות כבדות במשקל מעל 16 טון.
 
נזקים גדולים לרכבת באזור שפירים

במהלך הסופה שפקדה לאחרונה את המדינה, קרסה דופן של נחל שפירים, העובר מעל מסילת הרכבת אל תוך קטע המסילה והמנהרות בקו ת"א-נתב"ג-מודיעין. כתוצאה מכך, הוצפה המסילה בכ-250 אלף קוב מים, לאורך של כ-2.5 ק"מ, כאשר מפלס המים הגיע עד לגובה של כ-8 מ'. רכבת ישראל שאבה את מי הנחל שהציפו את המסילות במשך 5 ימים רצופים, 24 שעות ביממה, על מנת לחשוף את המסילות ולהבין את מימדי האירוע והעבודות שיש לבצע על מנת להכשיר את קטע המסילה לתנועת רכבות. לאחר סיום שאיבת המים, התברר כי ההצפה המאסיבית פגעה קשות הן בתשתית המסילה והן במערכות החשמל והתקשורת. כמות המים האדירה סחפה אדמה, קרקע ובוץ שהציפו את המסילות ופגעה בחלקים מסוימים גם ביציבות הקרקע שמתחת למסילות.
רכבת ישראל החלה בביצוע עבודות לשיקום המסילות, הכוללות בחלק מהקטע גם פירוק מסילות והחלפת חצץ. מדובר בעבודות מורכבות מכיוון והן מתבצעות בחפיר וישנו קושי משמעותי בהעברתו של הציוד ההנדסי הכבד שבהתאם לכך מורד לחפיר על ידי מנופים. לאורך הקטע שהוצף ישנם מערכות חשמל רבות, שחלקן הגדול יצא מכלל שימוש. בין השאר הוצף ונפגע מבנה שליטה ובקרה (ששולט על התקשורת לכל אורך הקטע ועלות תיקונו כ-16 מיליון שקל) ומערכות האיתות והתקשורת. כתוצאה מקריסת נחל שפירים אל החפיר והצפת מנהרות הרכבת, נהרסו לחלוטין המפוחים לשחרור העשן במנהרות ויהיה צורך להחליפם. לוחות הזמנים לשיקום המסילה, התשתית והעבודות לתיקון מערכת החשמל והתקשורת צפויות להימשך מספר שבועות. חברת רכבת ישראל מדווחת שהיא נערכה לסערה מבעוד מועד ובזכות עבודה קשה ומסורה של עובדי הרכבת, תוקנו תקלות במהירות ותנועת הרכבות הנוסעים פעלה בימי הסופה בצורה הטובה ביותר.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.