סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה דוּ נספר לכם שהונדה לא תתחרה בסופרבייק בבריטניה, אופנוע של מקוין במכירה פומבית, גירסה חדשה לאינדיאן ודוקאטי לא תפתח סקוטרים. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
הונדה לא תתחרה באליפות הבריטית
הונדה בריטניה הודיעה שהיא לא תתחרה בעונה הבאה באופן מלא באליפות הבריטית לאופנועי סופרבייק. במקום זאת תנצל הקבוצה את העונה כעונת פיתוח שבה ימוקדו בחזרה מאמצי הקבוצה סביב עתיד המירוצים הן ברמה מקומית והן ברמה של אליפויות העולם. חוזה החסות של הקבוצה עם סמסונג מובייל הסתיים בסוף העונה והרוכב הבכיר של הקבוצה, אלכס לוא, אלוף בריטניה בסופרבייקס, מחפש הצלחה ברמה העולמית.



ההחלטות התקבלו בזמן מתאים שנועד להעריך מחדש את כיווני פעילותה של הקבוצה. לקבוצה יש כוונה לחזור לפעילות מלאה באליפות הבריטית בסופרבייק בעונת 2015. הקבוצה תמשיח לפתח את אופנוע ה-CBR1000RR-Fireblade ב-2014 והוא מתוכנן לעשות כמה הופעות אורח באליפות הבריטית בסופרבייק לאורך כל העונה.
 
דוקאטי לא תפתח סקוטרים
קלאודיו דומניקאלי, הבוס של יצרן האופנועים האיטלקי דוקאטי, הכחיש, פעם נוספת, שהחברה מתכננת ייצור סקוטר או אופנוע בעל נפח מנוע קטן. דומניקאלי טען שהחברה אינה מתכוונת לייצר כלי רכב דו גלגלי כזה בטווח הנראה לעין. השמועות שדוקאטי, היום בבעלות חברת אודי, הנשלטת ע"י קבוצת פולקסווגן, נשמעות כבר במשך שנים ותמיד הוכחשו.



דומניקאלי אמר למגזין הבריטי מוטורסייקל ניוז שאופנועים בעלי נפח מנוע קטן אינם מתאימים לדוקאטי בטווח הארוך. לדבריו דוקאטי צריכה לפתח את קו האופנועים הנוכחי שלה וגם להוסיף מספר מוצרים שיואפיינו בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת ברמה הגבוהה ביותר. בכך דוקאטי נשארת אחת מיצרניות האופנועים היחידות שלא יגלו נוכחות בתחום של אופנועים קלים, מאחר שגם חברה כב.מ.וו אישרה שהיא מתכוונת לייצר סקוטרים וכלי רכב דו גלגליים בעלי נפח מנוע קטן.
 
ג'קט רכיבה לנשים
ג'קט לנשים של דאייניז, מדגם ג'י צ'ארג'ר הוא מעיל רכיבה איכותי העמיד לחיכוכים ושיפשופים ועשוי מעור. יש לו חלק פנימי עם הגנה תרמית שניתן להסירו והוא ניתן להתאמה מהירה באמצעות מהדק צד בסגירה מהירה.

לג'קט תיק מגן אחורי, מגנים עשויים מחומרים מרוכבים שניתנים להסרה, דחיפי אריג אלסטיים ומערכת הידוק וחיבור למכנסי דאייאניז תואמים. מחיר: 199.99 ליש"ט.
 
עופר אבניר עם בורגמן חדש
חברת עופר אבניר החלה בשיווק הדגם החדש של קטנוע העל, הסוזוקי בורגמן AN-Z-650. הדגם החדש של הבורגמן מציע את כל התועלות הידועות של הג'מבו סקוטר בעטיפה חדשה שמשלבת עיצוב משוייף וקרבי יותר, לצד ביצועים משופרים ומערכות בטיחות מתקדמות. בזכות תיבת הילוכים מעודנת יותר, והגדלת היעילות של המנוע, הבורגמן 650-AN-Z מאפשר חיסכון של כ-15 אחוזים בצריכת הדלק, בהשוואה לדגם הקודם. הבורגמן החדש לומד את דפוס הרכיבה של הרוכב, מחשב הדרך עם מחוון ה-ECO המאפשר ניתוח בזמן אמת של צריכת הדלק ומאפשר לרוכב לאמץ טכניקות רכיבה שיגדילו את החיסכון בדלק. לוח המחוונים החדש הפך לקל יותר לקריאה והנדסת האנוש שלו שופרה משמעותית.

צג המחוונים עוצב בסגנון "רטרו" עם מד מהירות ומד סל"ד אנלוגיים ותצוגה דיגיטלית שכוללת מד מרחק, מד דלק המראה גם צריכת דלק ממוצעת, שעון מפלס שמן הכולל מחוון החלפת שמן, וחיווי מצב הילוכים (במצב הילוכים ידני). הבלמים בבורגמן 650-AN-Z שופרו וכעת משולבת בהם מערכת ABS קלה ב-55 אחוזים לעומת הדגם הקודם. מערכת ה-ABS הדיגיטלית מנתחת בכל מאית שנייה את מהירות הקטנוע, משווה אותה למהירות הכביש ומוכנה בכל זמן לבצע בלימת חירום במקסימום בטיחות. מערכת ה-SECVT, המאפשרת מעבר בין גיר ידני לגיר אוטומטי בלחיצת כפתור, שופרה, עוצבה מחדש וכעת מאפשרת כ-35 אחוזים פחות כוח גרר (drag) בהשוואה לדגם הקודם, מה שמאפשר ביצועים טובים יותר וחיסכון בצריכת הדלק. לבורגמן 650-AN-Z מאפיינים נוספים הלקוחים ישירות מעולם מכוניות היוקרה כגון :מושב רוכב ומורכב מחומם, ידיות כידון מחוממות, שמשה קדמית מתכווננת חשמלית, תא מטען ענק (המכיל בקלות 2 קסדות מלאות) מואר ומצוייד בשקעי חשמל ו-USB, ומערכת אימובילייזר משופרת עם מגנטים מקודדים לאבטחה מירבית. מחיר 72,345 שקל (לא כולל אגרות רישוי).
 
ניצחון ליובל שרון
תומר שמש קבע את הזמן המהיר ביותר בקטגוריות הדו גלגליים בתחרות באחה מטה יהודה שנערכה בסוף השבוע האחרון. שמש עבר את הקטע באורך 18 הק"מ 4 פעמים בזמן מצטבר של 54 ד' ו-1.793 שנ', זמן שהיה מהיר יותר גם מזמניהם של המנצחים בקטגוריות המכוניות השונות. התוצאות של שמש השתפרו ממקצה למקצה, כאשר את הראשון הוא סיים בזמן של 13 ד' ו-57.945 שנ' וברביעי והאחרון זמנו עמד על 13 ד' ו-3.373 שנ'.


שני מתחרים אחרים בקטגוריה זו, קטגוריית מקצועית, לא סיימו את התחרות. יונתן לוי קבע במקצה הראשון זמן מהיר מזה של שמש בכדקה, אולם את הקטע השני סיים בפיגור של כמעט 8 דקות משמש ולא זינק למקצה השלישי. דורון וינטר ניצח במקצה הסיניורים בזמן של 58 ד' ו-26.365 שנ' והקדים את צליל ונדרהורן ביותר מ-3 דקות. מתן וינברג ניצח במקצה לאופנועים 250 סמ"ק בזמן של 1 ש' 10 ד' ו-40.561 שנ'.
 
הונדה עשויה לפרוש ממוטו ג'י.פי
הונדה עשויה לפרוש מאליפות העולם לאופנועים בסידרת המוטו ג'י.פי, אם יחידות בקרת מנוע ECU יהפכהו לציוד חובה, כך הזהיר מנהל קבוצת הונדה מירוצים שואי נקאמוטו. הסידרה תחייב שימוש ביחידות בקרת מנוע ואוגרי נתונים מתחילת העונה הבאה, אם כי קבוצות המירוצים של יצרני אופנועים יכולות לבחור שלא לעמוד בתקינה זו, אם הם יסכימו להתקין על האופנוע מיכל דלק שתכולתו 20 ל' במקום 24 ל'.



בינתיים נערכים גם דיונים על חיוב שימוש ביחידות בקרת מנוע לכל האופנועים ללא פטורים, החל מעונת 2017. מטרת התקנה הזו היא להפחית עלויות ולאפשר ליצרנים שאינם משתתפים בסידרה להצטרף אליה. לדברי הונדה אם לא יותר לה האתגר הטכנולוגי של פיתוח מערכות האלקטרוניקה שלה, לא תיוותר לה סיבה להמשיך ולהתחרות בסידרה זו. "הסיבה שהונדה משתתפת במירוצי גרנד פרי היא הצורך לפתח טכנולוגיה. למעשה אנחנו חושבים שמוטו ג'י.פי הוא קנה המידה הטוב ביותר לזה." אמר נאקמוטו.
 
גירסת קסטום לאינדיאן
אינדיאן, מיצרני האופנועים המיתולוגיים של אמריקה, ממשיך לגלות סימני חיים והפעם עם הצגת דגם ייחודי בפרויקט המכונה ביג צ'יף קסטום. למעשה מדובר באופנוע אינדיאן עם תוספות איכותיות רבות שניתן לרכוש מהמפעל ביחד עם אופנוע חדש.



כך למשל יש לגירסה זו מדרסים רחבים ביותר, כיסויים למנוע, דוד פליטה ששונה לאטרקטיבי יותר, כידון ייחודי ופריטים נוספים. המזלג הקדמי הוא מסוג גירדר, כמו זה שאיפיין את האינדיאן מדורות מוקדמים, והוא עשוי אלומיניום. הגלגל הקדמי הוא בגודל 23 אינצ' ומעליו כנף קדמית חדשה ייחודית לגירסה זו.
 
אופנוע של מקוין במכירה פומבית
שחקן הקולנוע סטיב מקוין היה ידוע כחובב מכוניות ואופנועים והשתתף בסרטים אחדים שבהם מכוניות ואופנועים היו במרכזו של הסרט. בסצינה הזכורה ביותר בקריירה שלו הוא רכב אל החופש על אופנוע בסרט הבריחה הגדולה. מקוין גם השתתף בסרט בכל יום ראשון שסייע לתנועת האופנועים להפוך לתנועה לגיטימית בעיני הקהל האמריקני.

למקוין היה אוסף נאה של מכוניות, אופנועים ואפילו מטוסים וכעת אחד האופנועים שנותרו מהאוסף מגיע למכירה פומבית. מדובר באופנוע מוטו קרוס מתוצרת הוסקווארנה, שנת דגם 1971, עם מנוע בנפח 250 סמ"ק וחשוב מכך, תיעוד המאשר שהאופנוע היה בבעלותו של מקוין. זו הסיבה שמחירו של האופנוע הוותיק והפשוט הזה יתחיל ב-50 אלף דולר ולא ידוע היכן יסתיים.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.