סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4 נספר לכם על הונדה ווצל, רכב שטח חדש, נהיגה על שיפוע צד, מיצובישי שוגון למשטרת הכבישים בבריטניה והשידורים מדקאר 2014. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
הונדה מתחילה לשווק רכב שטח חדש

הונדה הודיעה על תחילת שיווקו של רכב השטח החדש העונה לשם ווצל ביפן. זהו כלי רכב חדש המשלב את הערכים מרובי הפנים הנדרשים מקטגוריות כלי רכב מודרניות. לכלי הרכב החדש איכויות דינמיות של רכב שטח, אלגנטיות של קופה, פונקציונליות של מיניוואן וצריכת דלק נמוכה ביותר. בהיותו רכב שטח תהיה לווצר גם גירסת הנעה כפולה שתהיה זמינה גם לדגמי בנזין והיבריד.



הווצל היבריד מצוידת במנוע הזרקת דלק ישירה בנפח 1.5 ל' והספק גבוה המאפשר השגת ביצועים מקבילים לזה של מנוע 2.0 ל' והוא מעניק חוויית נהיגה מעולה. מודל ההיבריד משיג צריכת דלק של ליטר אחד של דלק לכל 27 ק"מ, נתון שלדברי החברה הוא ברמה הגבוהה ביותר בקבוצה. דגם זה יהיה מדגמי ההיבריד הראשונים של הונדה שיצוידו במערכת הנעה כפולה ושליטה בזמן אמת על חלוקת המומנט בין הצירים הקדמי והאחורי, באמצעות מערכת בקרה אלקטרונית.

 
מיצובישי אאוטלנדר 4X4, כרכב מסחרי מצטיין
מיצובישי אאוטלנדר זכה בתואר 'רכב ה-4X4 הטוב ביותר המבוסס על מכונית' במשאל של המגזין הבריטי החשוב ביותר לכלי רכב מסחריים, 'ואט וואן?' כלי רכב מסחרי זה מתאים להעברת משאות אצל עסקים הזקוקים להובלות, אבל לא בהיקף של משאיות.



ייחודו של כלי הרכב היא במערכת ההנעה הכפולה, המאפשרת לו ניידות כמעט בכל אתר. לבד ממערכת הנעה כפולה כלי הרכב מצויד גם במערכת עצור-סע המסייעת בחסכון בדלק, במערכת טיפוס גבעה, ברדיו, בנגן דיסקים ובמכשיר אמ.פי 3 וגם בשישיה של רמקולים איכותיים.
 
השידורים מהדקאר 2014
הראלי מרתון דקאר הפך במשך שנות קיומו לא רק לאירוע ספורטיבי והרפתקני ידוע, אלא גם לאירוע תקשורתי גדול. הראלי משודר בשידורים חיים ודחויים ב-190 ארצות כאשר מספר השעות הגדול ביותר משודר בצרפת ובארצות שבהם עובר נתיבו של הראלי. בראלי מרתון הקרוב, שיוזנק בתחילת ינואר, תגדיל פוקס ספורטס הפועלת בדרום אמריקה, את הכיסוי שלה לתחרות. היא תעסיק בסך הכל 17 טכנאים, יועצים ועיתונאים בהפקת שידוריה.



רשתות הטלוויזיה הצרפתיות שישדרו את האירוע, יעסיקו 25 אנשים שישדרו בין 4 ל-5 תוכניות יומיות מדרום אמריקה. בסך הכל המארגנים יפעילו 3 הליקופטרים לכיסוי טלוויזיוני, 5 מכוניות עם מצלמות שיסעו בנתיבי הראלי, 13 עמדות צילומי טלוויזיה לאורך המסלול, 11 מצלמות שיותקנו על כלי רכב מתחרים, 2 מצלמות סופר-סלואו-מושן, 7 אנטנות לווייניות ו-21 עמדות עריכה. לדרום אמריקה ישוגרו 45 טון ציוד תקשורת שיופעל ע"י 250 איש ומהאירוע ישודרו 120 שעות, שהם 7.5 שעות ליום כולל שעה וחצי של שידור חי.
 
ניצחון להיימן וסגל בבאחה מטה יהודה
שבעה צוותים בשבעה כלי רכב לקחו חלק בבאחה מטה יהודה, שנערך בסוף השבוע האחרון. על הצוותים המתחרים היה לעבור קטע אחד באורך של כ-18 ק"מ 4 פעמים, כאשר הדירוג נקבע בהתאם לזמן המצטבר של כל ארבעת הקטעים. את הזמן המהיר ביותר בדירוג הכולל קבע הצוות של רז היימן והלל סגל, זוכי גביע הבלקאן 2013, בהופעת הבכורה המקומית שלהם מאז הזכיה, שעברו את 4 הקטעים בזמן של 59 דקות ו-3.803 שנ'.



מן הסתם, הם גם ניצחו בקטגוריית ה-T1-4X4 וגם היו המתחרים היחידים בקטגוריה זו. את הזמן השני בטיבו קבעו ארז אברמוב וגדעון בן שמואל בקטגוריית ה-T1-2X4 שעברו את 4 הקטעים בזמן מצטבר של 59 דקות ו-59.430 שנ'. בקטגוריית ה-TT ניצח הצוות של חסון דור ודוד פרץ בזמן מצטבר של 1 ש', 5 ד' ו-55.583 שנ'.
 
אתר איווקו בדקאר 2014

איווקו, יצרן המשאיות האיטלקית, השולח השנה משלחת מכובדת לתחרות הדקאר, חנך גם אתר אינטרנט שבו יוכלו אוהדי הקבוצה לעקוב אחרי התקדמות המשאית ב-15 ימי התחרות. האתר, שהחל לפעול כבר לפני כשבוע, עוקב אחרי הכנות קבוצת איווקו ואן דה רוי למסע המפרך וגם יעקוב אחרי הרפתקאותיה במדבריות דרום אמריקה, אחרי שהמרתון יוזנק.



האתר יוזן מדי יום בעדכונים אודות התקדמות הקבוצה, נתוני המכוניות, ביצועי הצוותים. באתר יהיה חומר מולטימדיה רב, שיהפוך את חווית הגלישה והמעקב אחרי הקבוצה למהנה ביותר, לדברי מפיקי האתר. חלק מיוחד באתר, "מדקאר לעבודה שלך", מוקדש למשאיות איווקו טראקר, הדגם המשמש את קבוצת איווקו ון דה רוי בתחרות. זו משאית כבדה למשימות האווי דיוטי על כבישים ובשטחים לא סלולים.

 
מיצובישי שוגון במשטרת בריטניה
סוכנות הכבישים המהירים בבריטניה קיבלה לאחרונה משלוח חדש של 30 יחידות של רכב השטח מיצובישי שוגון 4X4. כלי הרכב הותאמו לדרישות הסוכנות במרכז התפעולי לכלי רכב של מיצובישי בבריטניה. במרכז זה משודרגים כלי רכב לדרישות ספציפיות של לקוחות שונים.



לדברי דן פיגוט, מנהל המכירות של מיצובישי מוטורס בבריטניה, העיסקה האחרונה מעידה על היחסים המיוחדים בין הסוכנות למיצובישי ועל כך שכלי הרכב האלה עומדים בדיוק בדרישות הסוכנות. "השוגון הוא כלי רכב קשיח ופרקטי אבל נוח ביותר לנהיגה," אמר פיגוט. "במשך שמונה שעות ביום כלי הרכב הוא משרדם של השוטרים כך שהוא צריך להיות נוח והתגובות שקיבלנו משוטרי התנועה היא שהם באמת אוהבים את השוגון."
 
צלון חדש של ARB
חברת הציוד לרכב שטח ARB האוסטרלית החלה להפיץ לאחרונה צלון חדש לרכבי שטח המבוסס על דגם ה-2000-ARB-Touring-Awning אבל עם שטח כיסוי הגדול ב-20 אחוזים מזה של דגם זה.



הצלון החדש עשוי מבד פולי/כותנה מצופה בחומר מסוג 300 ג'י.אס.אמ העמיד בפני קרינה אולטרה סגולה והוא גם עמיד בפנים מים. את הצלון ניתן לפרוש מכלי הרכב בתוך 30 שניות בלבד. את גובה הצלון ניתן לשנות באמצעות הרגליים הטלסקופיות שלו. הצלון מוצע בשלושה גדלים של 2.5X2.5 מ', 2.0X2.5 מ' ו-1.25X2.10 מ'. מחיר: 305 דולר אוסטרלים.
 
מגה טיפ: נהיגה על שיפוע צד
אם אין לכם ברירה אלא לנהוג על שיפוע צד, נסו לנהוג לאט ככל האפשר, השתמשו באופן קל בדוושת המצערת והישארו בהילוך נמוך כדי לשמור על מהירות נמוכה. לפעמים החלקה תהיה בלתי נמנעת והשליטה בכלי הרכב תאבד זמנית. כדי להתאושש ממצב זה אתם צריכים לנצל את הגרביטציה ולא להיאבק בה.

במצב כזה על תכו בבלמים ואל תלחצו את המצמד, למרות שהאינסטינקט הראשוני שלכם עשוי להראות לכם לעשות זאת. פעולה כזו רק תגרום לנעילת גלגלים וניתוק ההנעה. אחר כך נסו להגות את כלי הרכב במורד המדרון כשחלקו הקדמי מצביע כלפי מטה. אם זה לא מסתייע בידכם נסו להיעזר במצערת לשנות את כיוון כלי הרכב. כאשר כלי הרכב יתיישר בכיוון הירידה, הבטיחו שאתם לא לוחצים על הגז או הבלמים ואפשרו לכלי הרכב להידרדר למטה תוך כדי בלימת מנוע.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.