סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נדווח לכם כי משרד האוצר מתכנן העלאת מסים שתייקר בעיקר מכוניות קטנות וירוקות, רנו תשיק בתערוכת פאריס הקרובה קליאו חדשה, מאבק על הבכורה בשיווק מכוניות הייבריד בישראל, וולוו משיקה מנועי דיזל למשאיות בתקן יורו 6. על ידיעות אלה ואחרות בניוזלטר החדש. קריאה נעימה!
 
מכשירי הלייזר והינשוף קבילים בבתי משפט
בית המשפט העליון קבע לאחרונה כי הרשעה באמצעות מדידות באקדח לייזר ומצלמת מהירות לעבירות מהירות ובאמצעות ינשוף לבדיקת רמת אלכוהול בדם, הם תקינות מבחינה משפטית ואפשר להסתמך עליהן להרשעה. "האפשרות כי נגרם עיוות דין אינה מתיישבת עם התשתית הראייתית", קבע השופט העליון בדימוס אליעזר ריבלין.



"המכשירים אשר שימשו להערכת רמות האלכוהול בדמם נבדקו, כוילו על-פי מיכל הכיול, ולאחר מכן נמדדו בצורה שוטפת... ההנחה כי הבדיקה במכשיר הנשיפה עצמו היא בדיקה אמינה לא הופרכה". בפסק דין שניתן כמה ימים קודם קבע השופט ניל הנדל שמכשירי אכיפת עבירות מהירות העיקריים של המשטרה הינם אמינים ואינם דורשים כיול תקופתי במעבדה מוסמכת. השופט הנדל סיכם בפסק קבע: "נחה דעתי כי המכשירים מופעלים על-ידי המשטרה כראוי וכנדרש... והמדידות המבוצעות על-ידי המכשירים הן ברמת דיוק גבוהה, ואף גבוהה מאוד".
 
תקנות חדשות לציי רכב

משרד התחבורה ינסה להעביר בכנסת תקנות חדשות שיפגעו במכוניות ליסינג וציי רכב. לאחרונה יושם חוק המלשינון, לפיו על כל מכונית השייכת לצי רכב יש להדביק מדבקה עם מספר טלפון אליו ניתן יהיה להתקשר כדי להתלונן על נהיגה לא תקנית מצד הנוהג במכונית.
כעת משרד התחבורה ידרוש להדביק מדבקות בגודל גדול יחסית, שיאפשר קריאה קלה, אבל יכער מאד את כלי הרכב. מספר הטלפון להבא צפוי להיות מספר עם כוכבית (מספר מקוצר) שיקל כמובן על זכירתו. בנוסף לכך המשרד מבקש לקבל דו"ח מכל צי רכב לגבי מספר התלונות שהוגשו לגבי נהגיו של אותו צי רכב, אופי התלונות ודרך הטיפול בהן.

 
גוברת הירידה במכירת מכוניות חדשות
בחצי השנה הראשון של 2012 חלה ירידה של כ-10% במסירת כלי רכב חדשים והיא הגיעה ל-110,403 כלי רכב. אולם בחודש יוני הירידה החריפה ועמדה על 17% כאשר נמסרו קצת מעל 18,200 מכוניות. המלכה החדשה של שוק הרכב הישראלי היא יונדאי שמסרה בחצי השנה הראשון 17,970 מכוניות, עליה של 5% בהשוואה לתקופה המקבילה של 2011.



פורד זינקה למקום השני עם מסירות של 11,063 כלי רכב, גידול של כמעט 140%, ובכך היא מפצה במידת מה את דלק מוטורס, יבואנית פורד, מאזדה וב.מ.וו, על הירידה החדה במכירות מאזדה, שנחתכו ב-52% בחצי הראשון של 2012. במקום השלישי מדורגת קיה עם מסירות של 10,718 כלי רכב ועליה של 36%, ובמקום הרביעי טויוטה עם 9,700 כלי רכב בחצי שנה, ירידה של 8%. מאזדה מסרה 6,377 מכוניות ומדורגת חמישית וסקודה מסרה 5,920 מכוניות ומדורגת שישית עם זינוק של 23% במסירות. משלימות את רשימת 10 המותגים הפופולאריים הן ניסאן עם 5,351 מסירות, פולקסווגן עם 5,242 מסירות, סוזוקי עם 4,616 מסירות ושברולט עם 4,519 מסירות.
 
ב.מ.וו ממשיכה להשקיע בבריטניה

קבוצת ב.מ.וו הודיעה השבוע על החלטתה להשקיע עוד 250 מיליון ליש"ט במפעליה שבבריטניה עד סוף 2015. ההשקעות יתבצעו במפעל ההרכבה באוקספורד, במפעל לייצור פאנלים של גוף המכונית מפלדה בסוינדון ובמפעל לייצור מנועים בהאמס האל ליד בירמינגהאם. ההשקעה מתבצעת כדי לאפשר למותג מיני לעמוד ביעדים השאפתניים שהנהלת קבוצת ב.מ.וו הציגה בפני מנהליו בתוכנית האסטרטגית לגידול המותג. המטרה היא לייצר, בטווח הבינוני, עד 10 דגמים שונים תחת המותג מיני.



ההשקעה הזו מתווספת להשקעה בהיקף של 500 מיליון ליש"ט עליה הודיע ב.מ.וו לפני כשנה והיא תביא לתוספת מקומות עבודה במפעלי ב.מ.וו בבריטניה וגם תבטיח מקומות עבודה שקודם לכן עתידם הועמד בספק. מאז שנת 2000 השקיעה קבוצת ב.מ.וו במפעלי מיני בבריטניה 1.75 מיליון ליש"ט שאפשרו למיני להפוך לסיפור הצלחה עולמי. לדברי החברה היקפי הייצור הגדולים יותר הנובעים מאסטרטגיית הגידול של המותג יהפכו את ייצור המיני למורכב יותר. כתוצאה מכך ב.מ.וו. שוקלת כעת אופציה להקים מפעל ייצור נוסף למיני ולעשות זאת בהולנד, במפעל נדקאר, שהיה מיזם משותף של מיצובישי ו-וולוו.

 
מכירות שיא, מיסוי קטן
שנת 2012 היתה שנת שיא במסירות רכב חדש בישראל עם יותר מ-226,000 מכוניות, גידול של כ-5%. אולם בגביית המסים דווקא נרשמה ירידה של כ-5% ותופעה זו מדאיגה מאד את משרד האוצר. הירידה נרשמה בזכות שיטת המיסוי הירוק, שאומצה החל מ-2009, והניעה נהגים לעבור מכלי רכב משפחתיים למכוניות קטנות יותר, 'ירוקות' יותר וכאלה שהמיסוי עליהן נקבע להיות נמוך יותר בזכות יתרונותיהם האקולוגיים.


כעת משרד האוצר מחפש דרך להשיב לעצמו הכנסות אבודות ולצורך כך נבדקת במשרד אפשרות לשינוי שיטת חישוב המס בהתאם לפליטת המזהמים של המכוניות. המטרה הברורה של האוצר היא לייקר את המכוניות הקטנות, שהנחות המיסוי הניכרות שניתנו להם, עד 15,000 שקל למכונית ברמת זיהום נמוכה מאד, יהיו קטנות הרבה יותר ויגרמו לייקור של אותן מכוניות בכ-3,000 שקל בממוצע. הנוסחה החדשה המוצעת תפגע ככל הנראה עוד יותר במכוניות המצויידות במנועי דיזל, סגמנט חשוב בשוק האירופי, אבל כזה שתמיד נותר בשולי שוק הרכב הישראלי. כלי רכב הייברידיים וחשמליים ימשיכו להנות מנחות המיסוי הגבוהות שלהם הם זכו בשנים האחרונות ושיהיו בתוקף גם בשנים הקרובות.
 
קליאו חדשה עם מנוע 3 צילינדרים
רנו תשיק בתערוכת פאריס הקרובה את הרנו קליאו החדשה, הדגם הראשון שייתן את הביטוי המלא לשפה העיצובית החדשה של המותג, בהשראתו של המעצב הראשי החדש, סגן נשיא לעיצוב, לאורן ון דן אקר. ההבטחה היתה ליישם את הסגנון והרגש שנראו במכוניות הקונספט האחרונות שהציגה רנו בדגמים לייצור סידרתי והמשפחה החדשה של רנו, נראית כמגשימה את המשימה. מהחזית האלמנט הבולט ביותר הוא הלוגו של רנו החודר למטה לתוך הפגוש ולמעלה לתוך מכסה המנוע, אלמנט שנראה בעבר על מכונית הקונספט דה-זיר.



הטיפול החזיתי מקבל הדגשה נוספת באמצעות הפנסים הקדמיים. הקליאו תשווק בגירסת חמש דלתות בלבד, ויש לה צללית ספורטיבית. ידיות הדלתות האחוריות מוסוות בתוך הדלתות עצמן ומעניקות למכונית מראה חלק למשעי. הקליאו החדשה יושבת נמוך יותר מקודמתה ומפשקי הגלגלים שלה רחבים מעט יותר. כבר עם השקתה היא תוצע בשמונה סוגי צביעה, כולל צבע ההשקה, אדום לוהט, שגם הוא נראה לראשונה על הדה-זיר. הרנו קליאו החדשה תהיה הרנו הראשונה שתצוייד במנוע 3 צילינדרים החדש המוגדש טורבו שאמור לספק איזון טוב בין צריכת דלק נמוכה להנאת נהיגה. נפח המנוע 900 סמ"ק ויש לו מערכת דימום/הצתה בעת עצירות. הספקו המירבי 90 כ"ס ב-5,000 סל"ד. לקליאו יהיה גם מנוע דיזל בנפח 1.5 ל' עם 90 כ"ס, מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ל' ומוגדש טורבו שהספקו 120 כ"ס.
 
הונדה וטויוטה נאבקות על בכורת ההייבריד בישראל
הונדה העלתה לכבישים בחצי הראשון של שנת 2012 880 מכוניות הייבריד מדגמי ג'אז, אינסייט ו-CRZ והיא מקדימה בסגמנט הזה את טויוטה שהעלתה 816 מכוניות מדגמי אוריס ופריוס בעוד לקסוס העלתה 164 מכוניות הייבריד.



אולם בסיכום קבוצתי דווקא קבוצת טויוטה, הכוללת את מותגי טויוטה ולקסוס העלתה יותר מכוניות, 980 מכוניות טויוטה ולקסוס. כך שהמאבק על תואר "קבוצת המכוניות הירוקה בישראל," עדיין צמוד.
 
תקן יורו 6 למנועי וולוו משאיות
וולוו משאיות מציגה מנוע המותאם לעמידה בתקנים הסביבתיים המחמירים של יורו 6. במנוע זה פליטות מזהמי תחמוצות פחמן הופחתו ב-77% ומזהמי חלקיקים נחתכו בחצי. המנוע הראשון בתקן יורו 6 הוא ה-D13 שהספקו 460 כ"ס ונמצא היום ביותר משליש ממשאיות וולוו. בשלב זה דרישת לקוחות למנועים בתקן יורו 6 היא עדיין נמוכה למדי. מאז פברואר האחרון ניתן לאשר משאיות בהתאם לתקנות החדשות אבל יעברו עוד שנתיים לפני שתקנות יורו 6 יחייבו את כל המשאיות החדשות. תקנות הפליטה הקשות מחייבות יישום פתרונות מתקדמים במנוע כולל רכיבים רבים שעלותם גבוהה הרבה יותר ומייקרים את המשאית ללקוח הסופי. עלות גבוהה זו ניתנת לאיזון חלקי באמצעות חבילות מימון נוחות יותר לציי משאיות הפועלים בנסיעות ארוכות טווח באירופה.



מנוע ה-D13 בתקן יורו 6, מבוסס על המנוע שעמד בתקן יורו 5. זה מנוע 6 צילינדרים בשורה עם יחידות מזרק דלק ומערכת SCR לטיפול בגזי פליטה. כדי לעמוד בתקנות החדשות יש הפעם שימוש גם במערכת EGR ובמערכות לסינון חלקיקים, DPF, מערכות שבהם וולוו רכשה ניסיון ביישומים בארה"ב וביפן. "וולוו FH מקבלת מנוע חדש 460 כ"ס בתקן יורו 6 שיתאים להובלה מהירה וחסכונית בדלק של סחורות. המכונית הראשונה עם מנוע זה תימסר באביב 2013," מסר מאטס פראצנן, מנהל לאסטרטגיה ותכנון מנועים בוולוו משאיות.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.