סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
במגה תוּר הפעם נספר לכם על מערות האדם הקדמון בכרמל שהוכרזו כמורשת עולמית, על הצעה מפתה לשוק הישראלי של בריטיש אירוויס, ונמליץ על טיול מרהיב בדרך המים העתיקה לקיסריה. וגם: על פסטיבל תיאטרון בובות במתחם תיאטרון הבובות בחולון ועל ההצגה חוף ברייטון בתיאטרון בית צבי. על כל אלה וידיעות נוספות בניוזלטר החדש. קריאה נעימה!
 
חדשות...חדשות...חדשות

בריטיש איירווייס לישראלים: טוסו  וגלשו באינטרנט בחו"ל 
חברת התעופה בריטיש איירווייס יוצאת בהצעה בלעדית לשוק הישראלי: טוסו ותוכלו לשוחח ולגלוש באינטרנט בחו"ל ללא הגבלה במחיר של 19 יורו בלבד ליום, בשיטת "לא גלשת - לא שילמת". השירות החדש יוצע לחברי מועדון הנוסע המתמיד Executive Club של בריטיש איירווייס.



לפי ההצעה, יוכל כל נוסע לקבל נתב סלולרי בינלאומי שמאפשר לחבר עד 5 משתמשים שונים בטלפונים סלולריים, אייפד או מחשב נייד, לגלישה בלתי תלויה ברשתות WiFi או בחיבורים קוויים, בכל מקום ובכל זמן ותוך ניידות מלאה. השירות החדש הוא פרי שיתוף פעולה בין בריטיש איירווייס לחברת הישראלית Webbing.


מערות האדם הקדמון בכרמל הוכרזו כמורשת עולמית
ועדת המורשת העולמית של אונסק"ו הכריזה על שמורת טבע נחל מערות, הנמצאת בגדה הדרומית של נחל המערות בשיפוליו המערביים של הכרמל, כעל אתר הראוי לשימור בזכות חשיבותו המיוחדת למורשת המשותפת לאנושות. בכך מצטרפת השמורה למונומנטים נוספים בארץ ובעולם שזכו לכבוד.



במערות האדם הקדמון נחשפת עדות מרתקת לרצף תרבויות אדם הנמשך לאורך מאות אלף שנים. מחקר מדעי וארכיאולוגי, שהחל בראשית המאה שעברה, חשף לאורך עשרות שנות חפירות ומחקר השנים ממצאים מדהימים של כלי צור שונים ומגוונים, המיצגים תרבות והתפתחות של מורשת האדם מימי האדם הקדמון.


אתרי התיירות מצטלמים במכשירי טאבלט חדשים
עובדי הביקורת במשרד התיירות יצלמו מעתה את אתרי התיירות והאטרקציות המצויים בישראל במכשירי טאבלט חדשים.



העובדים, שקיבלו את המכשירים, מסיירים במהלך השנה במאות אתרי התיירות, אטרקציות ובתי מלון ברחבי הארץ ומדרגים את איכות האתרים, באמצעות רשימה ארוכה של קריטריונים. עד היום נעשתה הביקורת באמצעות מסמכים וקלסרים מנייר. 


מלכת הזומבה הבינלאומית צילמה קליפ בישראל
כוכבת הזומבה הבינלאומית, טניה בירדסלי מארה"ב, התגייסה לאחרונה לעידוד התיירות לישראל. בירדסלי, שנחשבת למלכה הבלתי מעורערת של עולם הזומבה, הגיעה ארצה להעביר שלוש סדנאות זומבה, שבכל אחת מהן השתתפו כאלף רוקדים. בין השאר היא הצטלמה לקליפ עבור משרד התיירות.



אגף הפרסומים של משרד התיירות, בשיתוף איגוד הזומבה הישראלי הפיקו מספר סרטונים של הכוכבת, שסוחפת אחריה לא פחות מ-2 מיליון מעריצים רשומים בעולם. בסרטונים נראית בירדסלי רוקדת זומבה בירושלים ובים המלח, בליווי עשרות משתתפים מהסדנאות, ומספרת על חוויותיה בארץ. הסרטונים ישמשו את המשרד לצורך שיווק ישראל ברחבי העולם ומיתוגה כיעד עכשווי המציע מגוון אפשרויות היסטוריה, תרבות מוזיקה ואופנה.

 
עמק יזרעאל - על גבעות שיח' אבריק וחרתיה

כיצד מגיעים? מצומת יוקנעם נמשיך בכביש מס' 70 עד צומת התשבי ומשם מזרחה וצפונה בכביש 722, אל אתר הפסל "הרוכב על הסוס" לזכרו של השומר אלכסנדר זייד. יש לפנות שמאלה לכיוון הגן הלאומי בית שערים (בין צומת השומרים לצומת התשבי). מעט לפני הכניסה לאתר העתיקות יש רחבה קטנה עם שלט המציין את כיוון הפסל ואת הכיוון אל קבר שיח' אבריק בדרך עפר. העלייה לרחבת הפסל בדרך זו מוגבלת להולכי רגל בלבד.
 
המסלול: בסמוך לפסל נמצא קבר שיח' אבריק המקודש למוסלמים ביציאה אל הכביש הראשי (כביש 75) לכיוון אלונים נפקוד אתר נוסף, הוא בית הקברות של
"אגודת השומרים" זהו בית קברות קטן, שבו עצי אורן וגושי סלע מקומי עוטפים את המצבות הישנות. בבית קברות זה קבור בועז פרסוב, אחד מרועי הסביבה. במרכז בית הקברות קבורים בני הזוג זייד, ולא רחוק מהם קבור גם בנם גיורא. כדאי לבקר בגן לאומי בית שערים (הכניסה בתשלום) הנמצא בסמוך לפסל בו פזורות עשרות מערות קבורה של יהודים שפעלו כאן. מומלץ מאוד לבקר במערת הארונות ובמערת רבי יהודה הנשיא.

 
דרך המים העתיקה לקיסריה

הסיור מתחיל במי קדם, אתר ארכיאולוגי ייחודי הסמוך למושב עמיקם מהתקופה הרומית החושף בפנינו את פאר התכנון ההנדסי הרומי בתחום הובלת המים, והתוצאה היא פרי עבודת שחזור מקיפה של נקבה באורך של כ-280 מ'. במקום קיימת מערכת פירים המהווה חלק ממפעל המים הקדום. כדי לפתור את בעיית אספקת המים לתושבי העיר קיסריה, בנה המלך הורדוס במאה הראשונה לספירה, רשת מנהרות, נקבות, תעלות ואמות שהובילו מים מהמעיינות במעלה נחל תנינים, לאורך כ-20 ק"מ עד קיסריה. כיום מציע אתר מי קדם מסע מרתק בתוך ניקבה מוארת. ההליכה בקומה זקופה במים שעומקם כחצי מטר, מלווה בהדרכה מקומית. מכאן נמשיך בנסיעה לאתר העיר הרומית שוני שבבנימינה, ששרידיו מעידים על מרכז מעיינות מרפא ובית מרחץ, שרחשו כאן בתקופה הרומית. מכאן הובלו המים באמה גבוהה לקיסריה.

במקום יש מכלול אתרים מעניין: אתר ארכיאולוגי הכולל את התיאטרון הרומי וכן מתקנים לתעשיית שמן מהתקופה הביזנטית: מבצר שוני, ובו מוזיאון האצ"ל ותצוגת התיישבות ראשונים באזור. המבצר נמצא בלבו של פארק זבוטינסקי וכולל מתקני נופש ופיקניק. מכאן ניסע לשמורת סכר נחל תנינים בסמוך לקיבוץ מעגן מיכאל. נתחיל את הסיור בהליכה על גבי סכר רומי ביזאנטי שנבנה על אפיקי הנחלים תנינים ועדה ומצידו המערבי ניכנס לשטח השמורה. שביל מעגלי קטן יכניס אותנו לעולם קסום של צומח נחלים סבוך. נפגוש כמה ממצאים ייחודיים שנתגלו כאן, כמו מערכת ניקוז שהעבירה את מי האגם המלאכותי לקיסריה, וכן מערכת של טחנות קמח החצובות בסלע. נמשיך בנסיעה עד לחוף האמות "האקוודוקט" בקיסריה. בחלק זה נוכל לעלות על גבי האמה במדרגות עץ וליהנות מתצפית לכיוון העיר קיסריה, הכרמל והים. את סיורנו נסיים בנמל קיסריה, במיצגים המרהיבים, וכמובן ניתן לסיים בסעודה טובה באחת המסעדות או בתי הקפה שבמקום.

 
הצעות מהשטח

בדרך לצפון עוצרים לבציר ביקב תבור
מחודש יולי ועד לסוף אוגוסט תתקיים ביקב תבור מדי יום, בימים א'-ו', בשעה 10:00 פעילות "בציר משפחות" במסגרת הפעילות יצאו משתתפי "בציר משפחות" ממרכז המבקרים של היקב (הנמצא במורדות התבור) לכרמים, מצוידים במזמרות וסלים. לאחר הדרכה קצרה, תוזמן המשפחה לבצור את הענבים שמהם תכין לעצמה יין תירוש.



עם החזרה ליקב תעבור המשפחה הדרכה על תהליך הכנת היין, שלאחריה כל משפחה תכין את היין שלה החל בשלב הדריכה על הענבים ועד לשלב הביקבוק והכנת תווית אישית. לאחר הבציר יוזמנו המשתתפים לסיור מודרך ביקב המלווה בסרט אור-קולי וטעימות של תירוש לילדים ויין למבוגרים. מרכז המבקרים של יקב תבור כולל את חנות היקב, שבה מוצעים למכירה מבחר יינות היקב, וכן אביזרים נלווים. לפרטים נוספים: 04-6760444


נופש מודרני באווירה נוסטלגית
במושבה הוותיקה כנרת, באווירה פסטורלית, שוכנת חוות כנרת המציעה אירוח כפרי. בחווה 18 יחידות אירוח מאובזרות ברמה גבוהה.



האבזור כולל בין השאר מיטה זוגית וספה נפתחת, מיזוג אוויר, טלוויזיה פלזמה "42 עם חיבור ליס בלווין ומטבחון הכולל: מיני בר, מכונת אספרסו, מיקרוגל וקומקום חשמלי. לכל יחידת אירוח מרפסת דק ופינת ישיבה. לאורחים מובטחת כניסה חופשית לבריכת הקיבוץ ולחוף המושבה. יחידות האירוח מתאימות לזוגות ולמשפחות עם ילדים (עד שני ילדים בחדר). המקום מתאים לקבוצות, לסדנאות מנהלים, לג'יפאים, לרוכבי אופנים ולצועדים בשביל ישראל העובר בסמוך. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 
תרבות ובילוי

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות
הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון ולסרטי בובות מתקיים גם השנה בקיץ, בתאריכים 28-19 ביולי, במרכז לתיאטרון בובות בחולון. זוהי חגיגה בת תשעה ימים, שבמהלכם נחשפים לאמנות תיאטרון הבובות וחווים את צדדיה המגוונים כמדיום איכותי, נגיש ומתקשר, לכל קהל ובכל גיל. על הבמה: הצגות, מופעים ותיאטרוני-סיפור מהארץ ומחו"ל. על המסך: ערבי הקרנה ופינות צפייה מיוחדות, סרטים עלילתיים עם בובות, סרטי תעודה על בובנאים, תוכניות טלוויזיה ופרסומות בהשתתפות בובות. תערוכות: תצוגות של בובות תיאטרון ותערוכות מחווה לאמני בובות בולטים. סדנאות לאנשי מקצוע, לחובבים, למתעניינים ולילדים.



פרויקטים מיוחדים: תערוכות ומיצגים בשיתוף בתי ספר לאמנות; מופעי חוצות ברחבת הדשא של מרכז תיאטרון בובות וב"גינת הבובות". כמו כן יתקיים כנס ארצי של "תיאטרון בובות טיפולי" בין ההופעות למבוגרים: "תלוי בחוט" בביצוע The-Huber-Marionettes, ארה"ב; "חיים ביומה" בביצוע Hillary Chaplain, ארה"ב. בין ההצגות לילדים: "כיפה אדומה קטנה" בביצוע ליאורה שוקורן; "פעם כשהכול היה ירוק" בביצוע תיאטרון המפתח - הצגה ללא מילים, על עץ וילד, הנגלית מתוך ספרים ישנים, כריכות ממוחזרות ואותיות. "מפלצות" בביצוע Zipit company, ספרד.


התבגרות באמריקה במלחמת העולם השנייה
הדרמה "יומן חוף ברייטון", המוצגת בתיאטרון בית צבי בר"ג, הוא מחזה על התבגרות, נאמנות ואהבה. סיפורה של משפחה יהודית בברוקלין על רקע פריצת מלחמת העולם השנייה, מוצג דרך עיניו של יוג'ין בן ה-15, נער יהודי עתיר הורמונים.



בהומור חם ומרגש מוצג תהליך התבגרותו המואץ של הנער, הנאלץ להתמודד עם קשייה הכלכליים של המשפחה - אימו הנמרצת, המנהלת את משק הבית, אביו העובד קשה כדי לפרנס את משפחתו המורחבת, דודתו החלשה המחפשת נואשות אהבה ושתי בנותיה, הגרות איתם בבית צפוף בברוקלין היהודית בניו יורק בשנת 1939. אחד המחזות האישיים והאהובים של ניל סיימון האמריקאי.


תערוכה: בְּיָדַיִם רֵיקוֹת אֲנִי שָׁב הַבַּיְתָה
בתערוכת היחיד של האמן היפני קזוּאוֹ אִישִיאִי החי בישראל, יוצגו קליגרפיות בסגנונות שונים וכן ציורים לשירים של משוררים יפניים (באשו, דוגן, ריוקאן ואחרים). התערוכה פורשת מגוון של סגנונות קליגרפיים - מסימניות סיניות עתיקות ועד לכתב מחובר הנרשם במשיכת מכחול אחת.



אחת העבודות המרכזיות בתערוכה היא "סוטרת הלב", טקסט מרכזי של הזן בודהיזם, שנרשם בסימניות סיניות עתיקות. עבודת קליגרפיה מרכזית בתערוכה תצויר באירוע הפתיחה ותיתלה על קיר שיושאר פנוי לשם כך. פתיחה: שבת, 14.07.2012, נעילה: יום שני, 20.08.2012. אוצר: דרור בורשטיין. מפגש גלריה: יום שישי 27.7.12 בשעה 12:00.


הקומדיה התל-אביבית, מאת יובל בן-עמי
הספר הקומדיה התל-אביבית הוא רומן אוטוביוגרפי, שעוקב אחר כשלוש שנים גורליות בחייו של בן-עמי בתל אביב. זו הייתה תקופה שבה חווה אהבות מסעירות ופרידות כואבות, מפגשים מיניים ליליים והרפתקאות מצחיקות עד דמעות, עימותים מקצועיים ומשברים נפשיים קשים. בכל השנים האלה הוא המשיך לשמור בתוכו את סודו, את אותו "חור בבטן" שליווה אותו, למרות רצונו, גם כשיצא למשימות בארץ ובעולם במסגרת עבודתו כעיתונאי עצמאי.



בהשראת דנטה, מחבר "הקומדיה האלוהית", בן-עמי יורד אל השאול ועובר בשעריו השונים בחיפושו אחר גאולה. מבעד לשורות נגלית גיבורה נוספת במסעו האישי של בן-עמי: העיר תל אביב הסוערת על פניה השונים. "הקומדיה התל-אביבית" הוא ספרו השישי של העיתונאי והמוזיקאי יובל בן-עמי. הספר יצא בהוצאת אחוזת בית.

 
מגה צעצוע: תיק סולארי לאייפד 2

התיק הסולרי שלפניכם מגיע עם סוללה אינטגרלית המספקת 10 ימי שימוש באייפד 2 ללא הטענה. הפאנל הסולרי הבנוי בתוך התיק משתמש בטכנולוגיית photovoltaic-ink (טכנולוגיה חדשה הממירה לחשמל את האור שבתוך המבנים ומחוצה להם) המטעינה מיד את האייפד 2.



התיק מגן על האייפד במשך הנסיעות ובו זמן הוא מאפשר גישה למחשב הנייד המשוקע בו. התיק בנוי ממתכת אל-פלד ואפשר להעמיד אותו בזווית של 15 מעלות כדי לעבוד על המחשב שבתוכו. מתאים גם לאייפד 3. המחיר: 199.95 דולר.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.