סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4: ג'יפ מציגה את גירסה ה'פרידום' וחסות לקבוצת כדורגל. הונדה מציגה סידרה חדשה של רכבי ATV, בנטלי מתקדמת להשקת מכונית שטח ראשונה של יצרן הפרמיום וטיפ: איך לעבור במעבר צר כאשר מולך מגיע כלי רכב אחר. קריאה נעימה!
 
בנטלי מתקרבת לשטח
כאשר הציגה בנטלי את פרוייקט מכונית השטח, בצורת מכונית הקונספט EXP-9-F, לא רבים האמינו שסופה של מכונית הקונספט יהיה מכונית סידרתית. אבל בנטלי, בבעלות פולקסווגן, קבוצת הרכב הגדולה באירופה, ששני מותגי הפרמיום שלה,פורשה ואודי, מייצרים רכבי שטח בדגמים שונים, ושגם פולקסווגן, המותג העממי יותר, אינו טומן ידו בצלחת בפלח שוק זה, ממשיכה לפעול בכיוון של השקת מכונית שטח. בפסטיבל המהירות של גודווד שנערך לפני שבוע, הציגה בנטלי דגם סטאטי של מכונית השטח שלה, שנועד לבחון את תגובות הקהל ואחרי התצוגה הזו, שיחררה החברה תמונות דינמיות של EXP-9-F, כשהיא בתנועה מהירה.



החומר החדש מאשר את הקונספט החדשני, שבשילוב עיצוב יוקרתי בן זמננו, טכנולוגיה מתקדמת, תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת ויכולות עבירות ברמה גבוהה. ה-EXP-9-F מדגישה את כוונתה של בנטלי לייצר את רכב השטח היוקרתי והמהיר ביותר בעולם. הצגת המכונית בגודווד היתה חלק מהליך שיטתי ומקיף של מדידה ובדיקה של תגובות הקהל, הכלל והלקוחות הפוטנציאלים לרעיון החדשני של בנטלי יורדת לשטח. המכונית הוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות של ג'נבה ותוצג גם באירוע למכוניות קלאסיות בפבל ביץ', ארה"ב, במהלך אוגוסט, כדי לבדוק את תגובת הקהל האמריקני למכונית החדשה.
 
ג'יפ מצדיעה לצבא אמריקה

ג'יפ משיקה גירסה חדשה של הג'יפ ריינגלר, שתקרא פרידום, כמחווה של הוקרה וכבוד לחיילים בעבר ובהווה של הצבא האמריקני. גירסת ה'פרידום' תשווק בדגמי 2012 וניתן יהיה לרכוש את המכונית מקושטת בצבעים הלאומיים של ארה"ב אדום, כחול ולבן. על הכביש אפשר יהיה להבחין בקלות בגירסה זאת בזכות עיטור של כוכב שיצויר על מכסה תא המנוע ועל הפאלנים האחוריים של כלי הרכב בנוסף למדבקות שעליהן מודפס 'אוסקר מייק' (ז'רגון צבאי למונח "בתנועה") שיודבקו על הפגושים.



ג'יפ תתרום 250 דולר מכל ג'יפ שיימכר מסידרה ה'פרידום' לארגוני צדקה המשרתים חיילים וחיילים לשעבר בצבא האמריקני. "למותג ג'יפ יש היסטוריה מפורסמת שהתחילה בנוכחות ניכרת ומוצלחת בשורות צבא ארה"ב," אמר הבוס של מותג ג'יפ, הנמנה על קבוצת קרייזלר. "ג'יפ, ובמיוחד הריינגלר, הוא איקון ליכולת ולעמידות והוא סמל אמיתי לחופש האמריקני. גירסת ה'פרידום' נוצרה כדי לכבד את ההיסטוריה הייחודית הזאת וכהוקרה לכל האנשים והנשים האמיצים המשרתים בצבא ארה"ב.

 
טויוטה טאקומה בגירסת באחה

לטויוטה יש מסורת של יותר מ-30 שנה במירוצי הבאחה, סידרת מירוצי העבירות הקשוחה והידועה ביותר באמריקה, כולל ניצחונות ותארים שהובאו מהבאחה 500 ומהבאחה 1000. תוכנית המירוצים המדברית הזאת מספקת את ההשראה לפיתוח גרסאות אוף-רואד של הטאקומה TRD ושל הטונדרה, משאיות קלות כפי שהן מוגדרות בארה"ב, שהתרכזו לאורך השנים בחבילות שיפורים שהתאימו את הטנדרים האלה ליעודי עבירות קשים יותר מאלה הדרושים לנהג הממוצע.



חבילות השיפורים נקראו האחת 'פרה-ראנר' והשניה 'TRD אוף-רואד' וניתן להתקין אותן הן על הטאקומה והן על הטונדרה. כעת טויוטה מציגה חבילת שיפורים חדשה ה-T|X-Baja-Series. חבילה זו תהיה זמינה על טנדר הטאקומה בלבד ותהיה ברמת שיפורים גבוהה יותר משתי האחרות, כמתחייב משמה היוקרתי. הטאקומה באחה תהיה מצויידת במנוע V6 בנפח 4.0 ל' עם תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או אופציה לאוטומטית 5 מהירויות. כדי לשפר את ביצועיה בשטח, וגם להקל על הנהגים ולשפר את הבטיחות יותקנו במכונית, בנוסף לדיפרנציאל אחורי הננעל אלקטרונית גם מערכות בטיחות דוגמת בקרת אחיזה אקטיבית (A-TRAC), בקרת סיוע זינוק בעליה (HAC), ובקרת סיוע בירידה (DAC).

 
ג'יפ נותן חסות ליובנטוס

ג'יפ, מותג רכבי השטח המפורסם בעולם, היום בבעלות פיאט, יוצא בקמפיין אירופי נרחב להעלאת המודעות ושיפור המכירות ביבשת הישנה. במוקדו של הקמפיין יהיה המותג הספונסור של קבוצת הכדורגל האיטקלית יובנטוס, שבבעלות משפחת אניילי, השולטת כמובן בפיאט. אחרי מספר שנים כושלות יובנטוס זכתה בשנה שעברה באליפות איטליה. ליובנטוס 295 מיליון אוהדים ברחבי העולם וג'יפ תעשה עיסקה טובה אם רק שברירי האחוז ממספר זה ירכשו את ג'יפ בעקבות עיסקת החסות.



העיסקה התאפשרה בעקבות חוזה חסות חדש בין פיאט ליובנטוס שיהיה בתוקף בשלוש השנים הקרובות. חוזה האימוץ יכלול גם ארועי נהיגות מבחן לאוהדי קבוצת הכדורגל ופעילויות שונות אחרות. במהלך חודש יולי, בעת שיובנטוס תערוך הכנות לתחילת העונה החדשה במתקן המיוחד שלה ליד טורינו, ג'יפ תחשוף לציבור את הגרנד צ'ירוקי S לימיטד המאובזר ברמה גבוהה שבה הוא ישווק באיטליה ובאירופה. הגרנד צ'ירוקי S יצוייד במנוע V6 טורבו דיזל בנפח 3.0 ל' עם 241 כ"ס ו-550 ניוטון/מ' של מומנט.

 
הונדה מציגה ATV חדשים

הונדה חשפה לאחרונה 4 כלי רכב, 3 מסוג ATV ואחד מסוג MUV בדגמי 2013, שנועדו לאפשר לחובבי השטח לשכשך בבוץ כאוות נפשם. "כלי הרכב האלה מדגימים את היכולות הנרחבות של רכבי ה-ATV של הונדה וקו מוצרי ה-MUV," הצהיר ביל סאווינו מנהל התקשורת של פאורספורטס."ארבעה כלי הרכב האלה, מיועדים ופוגעים בדיוק בארבעה סגמנטים של שוק האוף-רואד וכל אחד מהם בולט בקבוצתו וכולם פופולאריים מאד."הראשון בכלי הרכב הוא ה-TRX450R, איי.טי.וי מוטה ספורט שניצח בתחרויות רבות כולל הבאחה 1000 המתיש. איכותו ככלי תחרותי גם עושה אותו לכלי רכב המתאים לרכיבה רגועה יותר.

ה-TRX400X הוא בעל עיצוב אגרסיבי וביצועים מעולים. יש לו מנוע צילינדר אחד 397 סמ"ק הנחשב לאחד המנועים הגדולים בהיסטוריה בתחום זה. בנוסף לכך תיבת הילוכים חמש מהירויות מקנה לו גמישות ביצועים. ה-TRX250X הוא כלי אידיאלי למתחילים שגם רוכבים בעלי ניסיון, ששאיפותיהם אינן מרקיעות שחקים, יוכלו להנות ממנו. העיצוב הספורטיבי שלו מקנה תחושה של כלי רכב בעל ביצועים טובים, והמנוע שופע מומנט. מצמד חדשני של הונדה מקל על לימוד הנהיגה ואימון השליטה בכלי רכב זה. כלי הרכב הרביעי, Big-Red, שונה מהאחרים לא רק בשמו, אלא גם ביעודו. זהו   Multipurpose Utility Vehicle שנועד לשימושים ארציים יותר, כלומר לעבודות שונות בשדה או בחצר. יש לו מנוע 675 סמ"ק הזרקת דלק ומקורר מים ויכולת מצויינת בנשיאת עצמים כבדים וקלים ולגרירת חפצים שונים. מיתלה מתקדם מאפשר את ביצוע כל המטלות ומוט להגנה בהתהפכות מוסיף לו מימד בטיחותי חשוב.

 
מיליון יחידות דיסקברי

זה אירוע נדיר שרכב שטח מגיע לייצור של מיליון יחידות וזה נדיר עוד יותר כאשר זה קורה למותג פרמיום. אבל זה הוא גורלה של הלנד-רובר דיסקברי, שהשנה היחידה המיליון שלה, מאז תחילת ייצורה ב-1989, ירדה מפס הייצור. הדור הנוכחי הוא הרביעי של הדיסקברי, הזכורה היטב בצורתה הקלאסית מהדורות הראשון והשני, שנראו כמו ריינג'-רובר מיניאטוריות, ובלטו בחלונות שהותקנו בחלקו האחורי של גג המכונית.



לרגל אירוע המיליון ארגנה לנד-רובר, הנמצאת היום בבעלות קונצרן טאטא ההודי, מסע שיצא מבירמינגהאם, שם נמצא מפעלה העיקרי של לנד-רובר, לבייג'ין, במטרה לאסוף מיליון דולר עבור הארגונים הצלב האדום והסהר האדום. במשך יותר מ-20 שנים על הכבישים הדיסקברי צברה מעל 200 תארים וכיבודים ברחבי העולם ובשנה שעברה מכירותיה המריאו לשיא חדש של 45,000 יחידות ב-170 שווקים ברחבי העולם. במשך יותר מ-20 שנה וארבעה דורות הדיסקברי השתנתה והפכה ממכונית שטח גסה למדי, למכונית שיכולות העבירות שלה הלכו והשתפרו אבל היא גם הפכה למכונית לאניני טעם, בעיצוב משובח וברמת איבזור גבוהה.

 
לנד רובר שואו בטירת איסטנור

אם תקלעו לאי הבריטי בסוף השבוע האחרון של אוגוסט 26-25 לחודש ואם אתם מעריצים של לנד-רובר מרכבי השטח הטובים בעולם, סעו לטירת איסטנור שם ידגימו נהגי המפעל את יכולותיו של רכב השטח וגם תוכלו להנות מסיבוב על כלי הרכב. במשך סוף השבוע צוות 'חוויית הלנד רובר' יאפשר לכם לקחת חלק בשיירות כנהגים או כנוסעים על אחד המסלולים המרהיבים ביותר הנמצאים באי.



מומחי 'חוויית הלנד רובר' ידגימו בפניכם כיצד לנווט בנתיבים המסתוריים של החורשה וגם יצביעו על נקודות ציון חשובות בהיסטוריה של המותג. על מסלול הניסויים והמבחנים באיסטנור פותחו כמה מהדגמים החשובים ביותר של לנד רובר דוגמת ה'ספן קינג היל', 'קאמל ברידג'' ו'אמריקן דיפס'. עלות התענוג: 45 פאונדס ל-120 דקות של שכרון חושים.

 
מגה טיפ: נהיגה על מצוק צר מעל לתהום

זה מדהים עד כמה רכבי שטח הם יצורים סתגלנים וגמישים שאפשר לדחוף אותם לכל חור, עם קצת יכולת נהיגה. יכולת זו היא נרכשת תוך כדי השהיה בשטח שבה אתם מלמדים את עצמכם ומאלפים את כלי הרכב שלכם לצלוח מכשולים שנראו בלתי עבירים. עקרונית נהג הנוסע במעלה גבעה יש לו זכות קדימה, אבל בשטח הגיון בריא יכול להועיל במצבים לא שגרתיים. אם יש לך זכות לדרך אבל אתה נתקל בכלי רכב יורד ואתה מאתר מפרץ רחב בדרך, שהוא בצד הדרך שלך ו/או שאתה הראשון להגיע אליו, רד אליו והנח לכלי הרכב היורד לגלוש על פניך. אם הכביש צר ביותר, כדאי שבמצב כזה תסטה למפרץ החניה גם אם הוא נמצא בצד של הנהג היורד.



אמנם תהיה בצד הלא נכון של הדרך אבל א. תפתור את בעיית המפגש ו-ב. אין משטרה באזור. במעברים צרים במיוחד כדאי לקפל את מראת צד וגם להסיר כל חפץ בולט מצד הרכב שלצידו יחלוף הרכב שבא ממול. יכול להיווצר מצב שבו כלי הרכב גם יגרדו מעט אחד את השני, אבל לא מומלץ במצב זה לרוץ לסוכן הביטוח. העיקר שחלפתם במעבר הצר מבלי שאף אחד מכם ימצא את דרכו לתהום. במצבים כאלה כדאי לתת תשומת לב יתרה למצבם של שולי הדרך ולראות שהם אינם עומדים להתמוטט ממשקל כלי הרכב. בנוסף לכך שולי הדרך בדרך כלל נמוכים יותר מאשר מרכז הדרך ולכן כלי הרכב עלול למצוא את עצמו בזווית שעלולה במצבים מסויימים לסכן את השארותו על ארבע גלגלים. היו ערים גם למצב כזה!

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.