סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4: חברת ג'יפ מציגה שלושה שיפורים לרכבי השטח שלה במהדורה מוגבלת. חשיפה ראשונה: מיצובישי פלאג-אין היברידי 4X4. התחיל שיווק הרכב דודג' ראם 4500 משאית קלה 4X4. פרטים ראשונים על Q2 של חברת אודי, וטיפ: איך להיחלץ מבורות בוץ עמוקים. על כל אלו ועוד תוכלו לקרוא השבוע. קריאה נעימה!
 
התחיל שיווק הרכב דודג' ראם 4500 משאית קלה 4X4
חברת מכשירי תנועה יבואנית קרייזלר, ג'יפ, דודג' וראם החלה בשיווק הראם 4500 משאית קלה 4X4. שיווקו של הראם 4500 התחיל ביוני. הרכב במשקל כולל של כ-7,300 ק"ג ויכולת העמסה של כ-3,500 ק"ג. הוא בעל מנוע 6.7 ל' טורבו דיזל של חב' קאמינס, מצנן ביניים ובלם פליטה (אגזוז ברקס).



לראם 4500 תיבת הילוכים אוטומטית בעלת בורר הילוכים (טיפ טרוניק) עם ידית לשילוב 4X4 והילוך כח. הדודג' ראם 4500 מגיע בגרסה אחידה (CHASSIS CAB) עם אבזור סטנדרטי הכולל מושבי עור, מערכת מולטי מדיה, חלונות חשמל ונעילה מרכזית. המחיר 228,900 ₪, לא כולל מע"מ ואגרת רישוי. לרגל ההשקה תקיים מכשירי תנועה שלושה ימי מכירות בתאריכים 20 -22 ביולי, שבמסגרתם ייהנו הלקוחות מהנחות והטבות.
 
UMI יוצאת במבצעים בדגמי שברולט קפטיבה
חברת יוניברסל מוטורס ישראל (UMI), יבואנית רכבי שברולט לישראל, יוצאת במבצע שבו תציע את דגמי השברולט קפטיבה, הקרוסאובר בהנחה משמעותית.


השברולט קפטיבה 4X4 שבעה מקומות ישיבה תוצע במהדורה מוגבלת הכוללת: חיישני חנייה, ריפודי עור, גג שמש חשמלי ומערכת ניווט-מולטימדיה ב-199,900 ₪. שברולט קפטיבה חמישה מקומות ישיבה תימכר במהדורה ספורטיבית ותוצע במחיר מבצע של 162,900 ₪.
 
גרנד צ'ירוקי S, רנגלר וקומפס במהדורות מוגבלות
חברת ג'יפ הודיעה על סל שיפורים ברכבים שלה במהדורות מוגבלות. הגרנד צ'ירוקי S, שאבטיפוס שלו הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה, מאובזר ברשת מסורגת עשויה מכרום ומצופה בפלטינה בין הפנסים. התווספו שני אגזוזים מכרום בצבע שחור וסגסוגות אלומיניום מסביב לגלגלים. הקבינה קיבלה ריפודי עור, דוושות מכוסות בכיסוי מיקרו-פייבר, מערכת אודיו בעוצמה של 825 ואט וגג שמש פנורמי. המנוע: V6 בנפח 3 ליטר, 187 כ"ס ועוצמת מומנט של 440 סל"ד, או מנוע באותו גודל, אך מגיע ל-238 כ"ס ומומנט של 440 סל"ד.



ג'יפ רנגלר הגיע בחודש יוני וזמין בשני סגנונות: שתי דלתות או ארבע דלתות. יש לו רשת מסורגת מאלומיניום בין הפנסים, הדפס שחור על מכסה המנוע, סגסוגות אלומיניום בגלגלים ודלת שחורה למיכל מילוי הדלק. השינויים בקבינה מוגבלים אמנם, אך כוללים מושבים מעוטרים וידיות מכוסות גומי. המנוע הוא טורבו-דיזל 6V בנפח 3 ליטר, המגיע ל-200 כ"ס, או מנוע בנזין 3.6 ליטר, המגיע 280 כ"ס. רכב הקומפס יושק באוגוסט. הקבינה שלו לא עברה שינויים, אך הוא קיבל סגסוגות אלומיניום בגלגלים והדגשים קלים בגימור, מנוע טורבו-דיזל 161 כ"ס עם מומנט של 320 סל"ד.
 
רכב השטח של אודי
חברת אודי מתעתדת להודיע על השקת רכב השטח Q2, שיוצא למכירה רק ב-2015. ברכב החדש תוכלו כנראה למצוא מושבים מוגבהים, גימורים פנימיים באיכות גבוהה, עיצוב חיצוני מרשים, ותוכלו כמובן לבחור בין שני סוגי מנועי בנזין ושלושה סוגים של מנועי דיזל. המכונית תהיה ככל הנראה באורך של 2.5 מטרים. אין עדיין מידע רשמי, אך השמועות מרמזות על סדרה של מנועי 4 צילינדרים. שני מנועי הבנזין, בנפח של 1.4 ליטר, יגיעו כנראה ל-120 עד 170 כ"ס, עם אפשרות לנטרל את פעולת הצילינדר ביחידה עם העוצמה הנמוכה.



מנועי הדיזל יגיעו בנפח של 1.6 ליטר ועוצמתם תהיה 180-120 כ"ס. כדי לשמור על הרצף, חברת אודי מתכננת כנראה להשיק גם רכב Q2-S, עם 225 כ"ס במנוע טורבו-דיזל שנפחו 2 ליטר. כל הרכבים מגיעים עם תיבת 6 הילוכים ידנית ותיבת 7 הילוכים עם מצמד כפול. מבחינת חיסכון בדלק, באודי טוענים כי הרכב יגיע בממוצע לתצרוכת דלק של 29 ק"מ לליטר. אמנם מוקדם מאוד עדיין לדבר על המחירים, אבל אלו יתחילו כנראה ב-21,000 פאונד.
 
חשיפה ראשונה: מיצובישי פלאג-אין היברידי 4X4
מיצובישי מוטורס תציג בבכורה עולמית בתערוכת פריז הקרובה אאוטלנדר פלאג-אין היברידי. הדגם החדש שיחלוק את הפלטפורמה עם הדור החדש של האאוט לנדר, הוא החשיפה הראשונה של מערכות הנעה של מיצובישי בשנים הקרובות - הנעה היברידית, המשלבת מנועים חשמליים עם מנוע בעירה פנימית. מיצובישי נוהגת לפתח שתי גרסאות הנעה לפלטפורמה ייעודית אחת - גרסת בנזין לצד גרסה בעלת הנעה פלאג-אין היברידית.



בנוסף, זה יהיה הדגם ראשון שיוצע עם הנעה כפולה קבועה. שילוב בין הנעה חשמלית קדמית, הנעה חשמלית אחורית ומנוע בעירה קדמי יאפשר נסיעה בשלושה מצבים שונים, ובהם: נסיעה חשמלית 'טהורה', נסיעה חשמלית הנתמכת במנוע הבעירה ונסיעה 'רגילה' הנתמכת בהנעה החשמלית. השילוב בין מצבי הנסיעה השונים אמור להביא לחיסכון רב בדלק וטווח נסיעה של כ-800 ק"מ. התחלת השיווק האירופי של האאוטלנדר פלאג-אין ההיברידי צפויה במהלך 2013.
 
סקודה חושפת רכב שטח חדש
לאחרונה חשפה סקודה רכב שטח בעיצוב חדש. הרכב שייך לסדרת האסטייט סופרב ונקרא אאוטדור. הוא משתייך לקטגוריה של רכבי השטח הבינוניים מבחינת גודל וביצועים ודומה לאודי A1 אולרוד ולפולקסווגן פסאט אולטרק. ולמרות זאת, שלא כמוהם, בסקודה הזאת אין הגבלה בגבהים לנסיעה.



סקודה הכריזה שהרכב יהיה זמין בכל סוגי המנועים המתאימים לרכבי שטח, פרט למנוע האולטרא היעיל מגרסת הגרין-ליין. המשמעות היא שהרכב זמין עם מנוע V6 TSI, בנפחים של 1.4 ליטר ו-125 כ"ס, 1.8 ליטר ו-170 כ"ס, 2.0 ליטר ו-170 כ"ס או מנוע 6V בנפח של 3.6 ליטר. מבחינת חיסכון בדלק, הרכב מגיע לתצרוכת דלק ממוצעת של 21 ק"מ לליטר. עדיין אין מחיר סופי אך ככל הנראה המחירים מתחילים מ-18,915 פאונד.
 
מקרר נייד לשטח
היציאה לשטח מלווה בדרך כלל בפיקניק עם ברביקיו טוב אחרי הקפיצות בדיונות או בשדות. השבוע מצאנו לכם משהו שעשוי להועיל מאוד ביציאה לשטח, עם לינה מחוץ לבית או בלעדיה. המקרר הנייד שלפניכם מגיע בחיפוי חיצוני של אלומיניום או פלדת אל חלד - לבחירתכם.



נפח המקרר הוא 50 ליטר: תא ההקפאה הנפרד בנפח של 10 ליטר ותא הקירור 40 ליטר. במקרר תמצאו מכסה מובנה, ידיות חזקות לאחיזה משני הצדדים, תאורה פנימית וצג דיגיטלי של הטמפרטורה ושל מצב הסוללה הנטענת. משקלו: 23.6 ק"ג בגרסת האלומיניום ו-26.2 בגרסת פלדת האל-חלד. לפרטים נוספים ורכישה.
 
טיפ: נסיעה בבוץ
הבוץ הוא חלק בלתי נפרד מהנסיעה בשטח, אבל לפני שמתחילים לצלול בין בורות לביצות, כדאי לדעת כמה דברים שיעזרו לכם להתמודד איתו ולשפר את החוויה. כאשר אתם מגיעים לאזור בוצי שאינכם מכירים, בדקו את עומק הבוץ עם קרש או מקל. בורות בוץ או ביצות עלולים להטעות, ויש להם לעתים כוח לבלוע את הרכב.



לפני נהיגה לתוך בוץ יש לקחת קצת תנופה. אם התנופה לא מספיקה ואתם נתקעים, נסו להזיז את הגלגלים הקדמיים ימינה ושמאלה. הדבר יעזור לכם להחזיר לעצמכם קצת שליטה על הרכב. אם אתם לא מצליחים לצאת, נסו להתקדם כמה שיותר החוצה, ואפילו אחורה, שוב תוך כדי הזזת הגלגלים ימינה ושמאלה. והכי חשוב: סגרו את חלונות הרכב לפני כן. בכל זאת, לא נעים לקבל ערמות בוץ לפנים. לטיפ המלא לחץ כאן.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.