סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
במגהמה הפעם נדווח על הקמת חניונים ממוכנים ואוטומטיים בת"א, ב-11% מכלי הרכב המיועדים ללימוד נהיגה נמצאו לקויים, ואוטובוס תיירות חדש נוצר במרכבים. וגם: כלמוביל חושפת את יונדאי i30 החדשה וחברת UTI חושפת את משאית איסוזו 12 טון הקלה. על כל אלה וידיעות נוספות בניוזלטר החדש. קריאה נעימה!
 
כלמוביל חושפת את ה-i30 החדשה
כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל חושפת את היונדאי i30 החדשה שתושק בקרוב בישראל. הדגם החדש שמחירו 122 אלף ₪ יחליף את ה-i30 היוצאת. ה-i30 החדשה ממשיכה גם היא את סממני העיצוב של יונדאי ותכלול בין היתר אבזור ומפרט עשיר. בין היתר יכלול האבזור 7 כריות אוויר, גג שמש פנורמי (בדגמים האוטומטיים), מערכת HAC ו-3 מצבי היגוי (רגיל, נוחות וספורט), מחשב דרך, תאורת לד מסביב לפנסי הערפל ועוד. ה-i30 החדשה בעלת תיבה אוטומטית 6 הילוכים, 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד, מאיצה מ-100-0 קמ"ש ב-11 שניות, כוללת מערכת HBA ו-EBD+ABS, מערכת בקרת יציבות VSM+ESP+ HAC ומערכת בקרת משיכה TCS.



ל-i30 החדשה 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק Euroncap והיא זכתה בציון הגבוה ביותר בקטגוריית בטיחות הילדים. לדגם האוטומטי ציון ירוק 4 עם פליטה של 157 ג/ק"מ. ה-i30 החדשה תימכר בשתי רמות גימור - Inspire ו-Premium. דגם ה-Inspire-1.6 שמחירו 122 אלף ₪ כולל בין היתר, גג פנורמי, 3 מצבי היגוי, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע של הרכב, דיפון לדלתות הרכב ועוד. דגם ה-Premium-1.6 שמחירו 125 אלף ₪ כולל בין היתר, ג'נטים מסגסוגת קלה, בקרת שיוט, דוושות אלומיניום ועוד. בנוסף מושקת ה-i30 החדשה עם מנוע 1.4 ליטר ISG ידני ומחירה 99,900 ₪. הדגם הידני מגיע למהירות של 182 קמ"ש ומצויד במערכת עצור וסע.
 
ב-11% מכלי הרכב ללימוד נהיגה נמצאו לקויים

11% מכלי הרכב להוראת נהיגה שנבדקו על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה, הורדו מהכביש לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות חמורים. במסגרת בדיקות פתע שיזם אגף הרכב במשרד התחבורה, בשיתוף עם אגף התנועה של המשטרה, התפרסו ניידות בטיחות של אגף הרכב בסמוך למוקדים ללימוד נהיגה, בכל רחבי הארץ.
מהנתונים עולה כי מתוך 73 כלי רכב להוראת נהיגה שנבדקו, התגלו ליקויים בטיחותיים חמורים ב-8 כלי רכב, הכוללים שני אוטובוסים, שתי משאיות, שלושה קטנועים ללימוד נהיגה ומכונית אחת. באחד מהאוטובוסים התגלו נזילות של דלק, זמזם אוויר לא פועל ודליפות אוויר ממערכת הבלמים. באוטובוס השני נמצאו נזילות שמן מהמנוע, נורת אזהרה במערכת הבלמים שאינה פועלת, נורת ABS הדולקת באופן קבע וצמיגים פגומים. במשאית אחת התגלו נזילות שמן מנוע, צמיגים לא תקינים, רטיבות בסרן האחורי ופנס בלימה שאינו פועל. במשאית השנייה התגלו נזילות שמן בתיבת ההגה.

 
יוקמו בת''א חניונים ממוכנים ואוטומטיים
ליאור עטר, מנכ''ל חברת קלאוס מתקני חניה, מסר שהחברה תקים ברחוב אחד העם את מתקן החניה האוטומטי הגדול ביותר בת"א, שיכלול 47 מקומות חניה, בעלות כוללת של כ-5 מיליון ₪. המתקן האוטומטי ישתרע על פני 4 קומות, והכניסה אליו תהיה דרך תא אחד, שבו ישאיר הנהג את הרכב. הרכב יימדד, יישקל וייבדק כדי לוודא שאין בו גוף זז ויוכנס לחניון על ידי רובוט, שיימקם אותו במיקום המתאים לפי גודלו.



את הרכב יהיה ניתן להזמין בחזרה על ידי כרטיס מגנטי בתא הכניסה או מהבית על ידי יחידת הפעלה שתותקן בדירה. הרכב יגיע מהחניון עם הפנים לכיוון היציאה. החברה מייצרת כ-20 דגמים שונים של חניונים אוטומטיים, כאשר לכל אחד מהדגמים מידות שונות. כל החניונים מתאימים לרכבים בגבהים ובמשקלים שונים, לפי צורכי הלקוח. הזמן הנדרש לחנייה של הרכב מתקצר בהרבה, והמכוניות מוגנות מפני מעשי ונדליזם וגניבות. לטענת החברה, מתקניה חוסכים כ-50% מעלויות מרתפי החניה.
 
האם תבוטל האגרה להסבת רכב להנעה בגז?
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, הגיש לוועדת הכספים של הכנסת בקשה לבטל את האגרה הנדרשת עבור הסבת כלי רכב לשימוש בגפ"מ. על פי תקנות התעבורה בעל רכב המבקש להסב את רכבו להנעה בגפ"מ (גז פחממי מעובה), נדרש לשלם אגרה בסך 224 שקלים עבור מתן האישור להסבת כלי הרכב. יצוין כי לפני מספר שנים הועברה הבדיקה הפיזית של רכב שעבר שינוי מבני מהעמדה הטכנית (עמדה מספר 1) של משרד הרישוי, למכון התקנים הישראלי ולטכניון.



במטרה לעודד את השימוש בהנעות חלופיות, החליט השר כץ לבטל את האגרה הנגבית כיום במשרד הרישוי עבור מתן האישור. "שימוש בהנעות חלופיות דוגמת גפ"מ או כלי רכב היברידיים יביא לצמצום ניכר ברמת זיהום האוויר הנפלט מכלי הרכב בעיקר בערים" הוסיף כץ. עד כה הוסבו כ-10,600 כלי רכב להנעה בגז, מהם כ-8,150 מהם רכבים פרטיים, 238 כלי רכב מסחריים, 99 מוניות, 23 רכבי משא ו-3 אוטובוסים.
 
משטרת ישראל רכשה אופנועי ים מתוצרת SEADOO
המשטרה הרחיבה את מצבת אופנועי הים שברשות כוחות השיטור הימי בשני אופנועי ים חדשים מתוצרת SEADOO. הכלים, מדגם GTX-215, שקנתה המשטרה ישמשו לצורכי שיטור, פיקוח והצלה בחופי הכנרת והים התיכון. אופנועי הים שנבחרו סופקו על ידי קבוצת עופר אבניר יבואנית סידו.



אופנועי הים של סידו עושים שימוש במנועי ROTAX ומצוידים במערכות מתקדמות, כגון טכנולוגיית I-CONTROL, מערכת ITC המאפשרת שליטה אופטימלית במצערת, בפעולת הבלימה ובהיגוי, מערכת IBR - מערכת בלימה חכמה והילוך אחורי, ומערכת CLCS - מערכת קירור מנוע סגורה (ללא מי-ים).
 
חברת UTI חשפה את משאית איסוזו 12 טון הקלה
באירוע שקיימה חברת יוניברסל משאיות ישראל (UTI) יבואנית משאיות איסוזו סומו, השתתפו למעלה מ-500 איש. אורחי הכבוד היו הקונסול היפני בישראל, שני נספחים כלכליים של שגרירות יפן בישראל ושני נציגי איסוזו מוטורס, אשר הגיעו מיפן. כמו כן השתתף באירוע ד"ר רוני בורנשטיין, יו"ר לשכת המסחר ישראל-יפן.



באירוע הוצג דגם חדש של משאית ה-12 טון, FSR-90, אשר הותאם במיוחד לשוק הישראלי. לדגם שהוצג משקל עצמי נמוך יותר, בסיס גלגלים של 5.32 מ' וארגז של 7.80 מ' בעל כושר ההעמסה של כ-8,200 ק"ג. למשאית הספק של 205 כוחות סוס. המשאית מגיעה עם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית ניסטרוניק, ויש לה תקן זיהום אויר EURO 5 ללא אוריאה.
 
אוטובוס תיירותי חדש למרכבים - אפולו פרימיום
חברת מרכבים השיקה בימים אלו אוטובוס תיירותי חדש - אפולו פרימיום, שהוא דור ההמשך לדגם אפולו. באוטובוס מערכת מולטיפלקס - דגם אקטיה לניהול מערכת החשמל במרכב, המצברים הועתקו מהחלקו האחורי לחלקו הקדמי של האוטובוס ליד דלת קדמית, כדי למנוע התחממות, דלתות השירות בחזית האוטובוסים ודלת המנוע מאחור הוקטנו. בקיר אחורי דלת תא מנוע, הפגוש ופינות מותקנים כ-3חלקים נפרדים, וכך בזמן פגיעה יתוקן/יוחלף רק החלק הנפגע ולא כל הקיר האחורי.



יש אפשרות לתדלוק משני צידי האוטובוס מיכל דלק בנפח של עד 490 ליטר. אורך האוטובוס - 12.30 מ', דבר המאפשר התקנת עד 55 מושבי נוסעים בישיבה נוחה ומרווחת. תא המטען גדול במיוחד בנפח 12 מ"ק, פתיחת הדלתות פנאומטיות מעמדת הנהג. כיסא המדריך ארגונומי מתקפל, עם מרחב גדול במיוחד. במכשיר אחד משולב צג שטוח "19 יש מערכת אודיו/TV, רדיו, מגבר, DVD ו-CD. מרכב האוטובוס עשוי נירוסטה (פלדת אל חלד). הכיפות והתקרה עשויות מחומר פולימר, נוח וקל לתחזוקה ושטיפה. מחירו של האוטובוס החדש כ-200,000 אירו.
 
יוטונג: אוטובוסים היברידיים עירוניים לתחבורה ציבורית בסין

במהלך 2011 בחנה קבוצת התחבורה הציבורית Tianjiin מהגדולות בסין חמישה אוטובוסים היברידיים מדגם ZK6108CHEVG1 של יוטונג. הדגם הציג את צריכת הדלק הנמוכה ביותר לצד עמידות גבוהה, פליטת מזהמים נמוכה ואחוז תקלות נמוך ביותר.



בשבוע שעבר סיפקה חברת יוטונג משלוח ראשון של 106 אוטובוסים היברידיים לצי של Tianjiin מתוך 200 שנרכשו על ידי קבוצת התחבורה. מדובר באוטובוס היברידי המורכב ממנוע דיזל קטן וממנוע חשמלי היכולים לפעול בנפרד או במקביל. אורכו של האוטובוס 12 מטר והוא יכול להכיל עד 90 נוסעים. נעשה בו שימוש במערכת העברה רציפה ובסגסוגת חדשה של אלומיניום שמשפיעה ישירות על הביצועים ושודרגה מערכת האוורור ומיזוג האוויר.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.