סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת 
השבוע במגה מוסך: טכנולוגיית מד לחץ חדשה ברכבי ניסאן, פנס מיוחד לאיתור מהיר של דליפות ונזילות, תיבה חשמלית רב שימושית, טיפ: טיפול בבעיות בהילוכים, על כל אלו ועוד בניוזלטר החדש. קריאה נעימה!
 
כוונון פרונט
חברת הפיתוח האנטר מציגה מערכת המזהה סטיות ברכב לשימוש במוסכים, כאשר לפי החברה יותר מ-60% מהרכבים בכביש דורשים כוונון כזה. המכשיר החדש, הנקרא Quick-Check, מצליח לזהות את מידות חרטום הרכב, והוא מייצר תרשים עם התוצאות בזמן ממוצע של דקה.



הפלט שיוצא מהמכונה ברור ומודגש בצבע כדי להקל על המפעילים לזהות סטיות ולהמליץ על התיקונים הנדרשים. הבדיקה נעשית בקלות, כאשר הרכב ניצב מול מחשב המערכת, ומפעיל את הגלאים המיוחדים שמזהים את המידות ובודקים את הסטייה. המערכת משתמשת בפטנט חדשני, שיכול לעבד את המידע הנקלט באמצעות החיישנים והמצלמה בזמן קצר ביותר. המכשיר נייד וניתן להציב אותו במוסכים בעלי גדלים שונים.
 
מוצרים חדשים של חברת Clevite Mahle
יצרנית חלקי הרכב Clevite-Mahle, המייצרת חלקים חדשים לרכבים על בסיס קבוע, הוציאה לאחרונה סדרה חדשה של חלקים המיועדים למכוניות פרטיות ולרכבים כבדים.



בין המוצרים החדשים של החברה ניתן למצוא גלי ארכובה, מסבים, בוכנות, טבעות בוכנה, פילטרים, גלי פיקות, אטמי משאבות מים, מטעני טורבו ומוצרים נוספים. מנהל פיתוח המוצרים של החברה, דיוויד גרמן, הוסיף כי הסדרה הקודמת כללה 64 חלקים חדשים למגוון רחב של סוגי רכבים, ואילו הסדרה הנוכחית אף מגדילה יותר את סל המוצרים שיש לחברה להציע ללקוחות על מנת להיענות לצורכי השוק. לכל מוצרי החברה לחצו כאן.
 
תיבה חשמלית המספקת כוח גם בשטח
חברת Snap-On מוציאה תיבה חשמלית 12 וולט, בעלת ממיר חשמלי שיכול להגיע עד ל-400 ואט. התיבה מכילה מתאם חשמלי, המתאים גם לתקעים של 110 ואט, כדי לספק מקסימום חשמל בבטחה ובנוחות.


מכיוון שהתיבה מספקת כוח לזמן רב, אפשר לקחת אותה גם לשטח ובוודאי שניתן להשתמש בה במוסך. השקעים החשמליים נמצאים בשני צדדי התיבה לניוד נוח, וכמו כן מותקן שקע USB שמתאים לטעינת מכשירים אלקטרוניים. המכשיר מכיל אנרגיה חשמלית המגיעה ל-330 אמפר. ומצורף לו עלון לשימוש ותפעול. לפרטים לחצו כאן.
 
ניסאן: מד לחץ אוויר חכם במכוניות החדשות
נהגים רבים אינם יודעים מהו לחץ האוויר הדרוש בצמיגים, והם משתמשים בגלגלים כל עוד הצמיגים נוגעים בכביש. אולם צמיגים ללא לחץ האוויר הרצוי נשחקים מהר יותר, והם גורמים לרכב לצרוך יותר דלק ואף פוגעים בבטיחות הנסיעה ברכב. למרות כל זאת, נהגים רבים הנוהגים במכוניות עם מד לחץ אוויר או בלעדיו, בודקים את הצמיגים רק בבדיקת הרכב השנתית, או כאשר אין ברירה ויש תקר בגלגל.



חברת ניסאן טוענת לפיתרון לבעיה. מד לחץ אוויר אמנם כבר קיים במכוניות זה זמן רב, אולם לטענת החברה התוספת שלה, מערכת שעוזרת למשתמש לדעת מתי לחץ האוויר ברכב תקני, עושה את ההבדל. בזמן ניפוח הצמיגים אורות המצוקה יהבהבו וצופר הרכב יצפור, כאשר הצמיג מלא. ואם מילאתם יותר מידי אוויר - אורות המצוקה של הרכב יהבהבו מהר יותר והצופר ישמע 3 פעמים. כאשר תגיעו ללחץ האוויר הרצוי, הצופר ישמע פעם נוספת, כדי ליידע אתכם שאכן הגעת ללחץ האוויר הרצוי.
 
פנס לאיתור נזילות
חברת טרייסר השיקה פנס מיוחד לאיתור מהיר ויעיל של כל סוגי הנזילות, כולל מקומות שקשה להגיע אליהם באמצעים הרגילים. הפנס המיוחד, באורך 19 ס"מ ומשקל 140 גרם, יכול בקלות להגיע כמעט לכל המקומות ברכב, ואפשר להחזיק אותו אפילו בכיס.



נורת ה-LED שמותקנת בראי מגבירה את האור וזוהרת על פני כל חלקי הרכב של כל היצרנים. הפנס מאפשר לאתר כל נזילת אוויר או מים או שמן, הוא פעיל במשך 4 שעות וטווח התאורה שלו מגיע למרחק של 1.8 מטר. המכשיר מגיע עם סוללות. ניתן להשיג את הפנס גם בחלק מערכות העבודה, הכוללות נוזלים ושמנים לרכב וכלים לאיתור נזילות. לפרטים מלאים ולרכישה לחצו כאן.
 
מילון מונחי רכב (MIA-MTX)

להלן ראשי תיבות של מושגים בתחום הטכני ופירושם באנגלית ובעברית.

המקור: "האנציקלופדיה לרכב ובטיחות" מאת בני אביעד.

 

מכוון מראה

Mirror Adjustment

MIA

נורת תקלה

Malfunction indicator lamp

MIL

הספק מירבי

Max. Output

MO

יחידת מדידת חוזק מתיחת פלדה

Mega Paskal

MPa

הזרקה רב נקודתית

Multi Port Injection

MPI

מבנה מודולרי

Multi Stage Built

MSP

הגבלת מהירות מבוקרת

Maximum Speed Control

MSC

תומכות מתלה מקפרסון ומוט מייצב

Mc-Pherson Struts & Stabilizer

MSS

מומנט מירבי

Max Torque

MT

תיבת הילוכים ידנית מדורגת

Manual Transaxle

MTX

 

 
טיפ: בעיות בהילוכים
בעלי מכוניות שברולט קולורדו, סילבראדו, ג'י.אם.סי קניון, סוואנה או סיירה שמצוידות בתמסורת 4L60E, מתלוננים על בעיות בהעברת ההילוכים בין הילוך שני לשלישי. הבעיה העיקרית היא שההילוך קופץ ישירות להילוך רביעי, ולמצב הזה יש יותר מסיבה אפשרית אחת: עלולה להיות הידבקות של מסתם וסת הלחץ לקרקעית, ויכולה היות בעיה בשמן.



לכן יש לבדוק את מד הלחץ ולוודא התאמה ללחץ המומלץ על ידי יצרן הרכב. אם לא מצליחים להגיע ללחץ מאוזן, יש להוציא את התמסורת ולבדוק את פעילות הווסת בזמן העלייה והירידה על פני השטח. אם מרגישים שהווסת נדבק לקרקעית, או אם מרגישים בעצם כלשהו המפריע לתנועתו - יש לבצע את התיקון הנדרש. לפרטים נוספים לחצו כאן.
 
כל מה שרציתם לדעת על דלק אורגני
ארגון ההשכלה הבינלאומי למכונאי רכב (NATEF) העניק לפני מספר ימים תעודת הצטיינות בשירות הרכב, למנהלת ביודיזל של חברת דיזל. החברה זכתה בכך כהוקרה לתרומתה לשוק הרכב בתחום השירות ובשאר תחומים. ארגון NATEF הוא הארגון האחראי לתוכניות הלימוד של טכנאים ומכונאי רכב, והוא עתיד להכניס לתוכניות אלו לימודים על דלק ביודיזל.



נשיאת הארגון אמרה בטקס הענקת התעודה, כי הם שמחים להוסיף לתוכנית הלימודים הבינלאומית את הידע הרב של מכונאי הרכב של חברת דיזל, וכי חשוב להקנות ידע זה לדור הבא של המכונאים, שחייבים לדעת כמה שיותר על מנועי דיזל ודלק אורגני. על פי הנהלת דיזל, מטרת התוכנית היא להעניק מידע רב על סוג דלק זה החדש יחסית בשוק, כדי לעזור להתגבר על אי הבנות וטעויות בקרב הצרכנים.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.