סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת 
השבוע במגה 4X4: ריינג' רובר מסיעה את מלכת אנגליה בחגיגות היובל, פורד וראם מתחרות על ביצועי שטח, חברת מרצדס מציגה את החידוש האחרון שלה ה-GL63 AMG, וגגון נצמד לרכב השטח שלכם. על כל אלה ועל ידיעות נוספות בניוזלטר החדש. קריאה מהנה!
 
מכונית הפנאי-שטח של סובארו - 250 מכירות
לדברי אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו יבואנית סובארו בישראל, במהלך שבוע ההשקה נמכרו למעלה מ-250 רכבי הפנאי שטח של סובארו XV.



ה-XV מצויד במנוע FB-BOXER חזק וחסכוני בגרסת 2.0 ליטר, עם מערכת הנעה כפולה AWD המגיעה כסטנדרט, צריכת דלק נמוכה ופליטת מזהמים פחותה ביותר, 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח טובות. 40% מהרכבים שהוזמנו הם מהדגם 2.0 פרמיום בשווי 173,900 ₪.
 
חברת מרצדס מציגה - GL 63 AMG
חברת מרצדס מביאה את החידוש האחרון שלה במכונית השטח שהשיקה: לראשונה היא בונה את מנוע ה-AMG על רכב שטח. המכונית החדשה מצוידת במנוע V8 בנפח 5.5 ליטר שמגיע ל-550 כוחות סוס, בתיבת 7 הילוכים אוטומטית וכמובן במערכת גלגלים 4X4. המשקל העצום של המכונית הופך לנוצה ברוח, והמכונית מגיעה למהירות של 100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות בלבד.



מנגנון אוטומטי מגביל את המהירות ל-250 קמ"ש. ה-GL63-AMG שונה מהדגמים הרגילים בצריכת האוויר הקדמית וארבעת צינורות האגזוז האחוריים. הרכב  יוצע למכירה בסוכנויות מרצדס באירופה החל בנובמבר, ובארצות הברית מאמצע 2013. עדיין לא נקבע לו מחיר סופי, אבל אנחנו מאמינים שהוא יעלה כמה מאות אלפי דולרים.
 
רכב השטח של ווקסהול
כחלק מהרחבת המוצרים שלה, חברת ווקסהול תשיק בהמשך השנה את הדגם "מוקה", מכונית השטח שלה, במחיר 16,995 פאונד. רכב השטח בנוי בצורה קומפקטית, ואורכו מגיע ל-4.28 מטר. הרכב מגיע עם ציוד נוחות כמו מערכת מיזוג אוויר ורדיו דיגטלי. ניתן להרכיב ברכב אחד משלושה מנועים שונים, הנעים בטווח שבין 115 ל-140 כוחות סוס. המנוע הראשון, מנוע בנזין של 1.6 ליטר, מגיע ל-115 כוחות סוס, עם כוח הנעה של 155 סל"ד ומערכת התנעה סטנדרטית, והוא מספק חיסכון בדלק של ליטר ל-14 ק"מ.



מנוע הבנזין השני מגיע ל-140 כוחות סוס והוא בנפח של 1.4 ליטר. זהו המנוע החזק ביותר של ווקסהול, והוא מתאפיין בכמות פליטות קטנה ביותר יחסית לרכב 4X4. המנוע השלישי הוא מנוע דיזל בעל 130 כוחות סוס, שמגיע עם תיבת 6 הילוכים שיש בה אופציה גם ידנית וגם אוטומטית. כמו רכבי מנוע הבנזין, גם מנועי הדיזל מגיעים עם ערכות התנעה חסכוניות בדלק. יושב ראש חברת ווקסהול טוען, כי החברה משלבת מודלים של רכבי שטח סטנדרטיים ברכבי שטח קומפקטיים יותר.
 
קרייזלר משיקה דגמים חדשים
מאז פשיטת הרגל שלה בשנת 2009, התרחשו שינויים רבים בחברת קרייזלר. היו השערות רבות לגבי המכוניות שיוצגו באולמות התצוגה שלה בשנים הקרובות, ונראה שהגיע הזמן לשים קץ להן. לפי דיווחים ממנכ"ל קרייזלר ופיאט, בכבודו ובעצמו, התכנון הוא להשיק 4 סוגי רכבי שטח חדשים ממותגים שונים של החברות.



לשוק הולכות לצאת, לא פחות ולא יותר, ממכוניות אלפא רומאו, קרייזלר, פיאט, ג'יפ, מזראטי ו-SRT, בגרסאות של רכבי שטח ורכבי מנהלים, שיוצעו למכירה ברחבי ארה"ב בחמש השנים הקרובות. מוצרים נוספים הולכים לעבור שינויים, כמו המיני ואן של קרייזלר שעומד להפוך לרכב שטח לכל דבר, ודודג' ג'ורני העומד לקבל מנוע בעל 6 צילינדרים. כמו כן לא יוצע יותר למכירה רכב הדודג' דורנגו.
 
ריינג' רובר למלכת אנגליה
בשבוע שעבר היו האנגלים עסוקים ביותר בעקבות חגיגות היובל של מלכת אנגליה אליזבת, לכן לא היה מפתיע במיוחד לגלות, שאחד העסוקים שבהם היה מעצב המכוניות קהאן. קהאן לקח על עצמו את המשימה של עיצוב המכונית, שבה נסעה הוד מעלתה בעת החגיגות. המכונית היא ריינג' רובר וסטמינסטר בעלת מנוע TDV בנפח 4.4 ליטר ותיבת 8 הילוכים אוטומטית, גרסת בלק לייבל.



הרכב המעוצב להפליא קיבל שפע רב של רכיבים חדישים ומבריקים, החל בפגושים הקדמי והאחורי, דרך פנסי אורות של LED ועד מחוגים עשויי זהב. מעבר לכל החלקים המבריקים, ברכב גם נמצאו רכיבים הצבועים בגוונים בגימור מאט, כמו ידיות הרכב, הפגוש הקדמי לאורות ערפל ופתחי אוורור צדדיים. גם הפגוש הקדמי התחתון נצבע, והפעם בצבע אפור פנינה מאט. לקינוח החידושים החיצוניים הותקנה ערכת גלגלים ששמו של קאהן מוטבע עליהם. הקבינה הפנימית המפוארת כוללת ריפודי עור איכותיים ביותר עם תפירה נגדית, מוט הילוכים מעוין ושעון צ'רצ'יל. נראה שלזה מתכוונים כאשר אומרים: רכב מלכותי.
 
פורד מול ראם ראנר - ראש בראש
מה קורה כשלוקחים שני רכבי שטח עצבניים ונותנים להם להתמודד זה מול זה על הביצועים בשטח מדברי פתוח? תשובה לכך אפשר למצוא במה שקרה בתחרות בין רכב השטח של פורד לבין רכב השטח ראם ראנר. שני הרכבים התמודדו במסלול של כ-8 ק"מ, שכלל משטח דיונות חול ומשטחי חצץ, כאשר הרכב שמסיים את המסלול בזמן הקצר ביותר הוא המנצח.



לצורך המשימה גויס רוכב השטח צ'אד רנגלר, שניצח בכמה תחרויות בשנים האחרונות, וביניהן טורניר סאן פליפה 250 ומירוץ באהה 1000. המסלול חולק לפי תנאי השטח השונים, והרכבים הקיפו את המסלול 4 פעמים. לבסוף הראם ראנר ניצחה את הפורד בהפרש של 33 שניות. תוכלו לראות את התחרות בקישור הבא.
 
גגון נצמד לרכב
היציאה לטיולי שטח קלה ומהנה יותר מתחת לקורת גג, ואכן חברת Eezy-Awm מציעה גגון מתקפל, הניתן לאחסון ברכב השטח ונבנה על ידי תמיכה ברכב במקום של הקורות הנמצאים בצד הצמוד לרכב.



גודל הגגון הוא 2.50X2.00 מטר והוא מיוצר מבד פי.וי.סי. הגגון ניצב על מוטות אלומיניום קלים לאחיזה, הניתנים להתאמה לגובה הרכב. כל המתקן מצויד במנגנון נוח לבנייה, לתפעול ולאחסון לאחר השימוש. לפרטים נוספים לחצו כאן.
 
מערכת תאורה אוטומטית לשטח
ג'יפ או רכב שטח מגיעים לעתים למקומות חשוכים, כאשר יוצאים איתם למקומות כמו מדבר, אזור הררי או יערות, שבהם יכולת הראייה שלנו חייבת להיות מקסימלית. על מנת לתגבר את אור הפנסים הרגיל שיש ברכב, ניתן לקנות בהשקעה לא גבוהה במיוחד מערכת תאורה מוגברת.



חברת COSON המספקת אביזרים לרכב מציעה פנסי תאורה רפלקטורים, המתאימים במיוחד לראות רחוקת טווח בשעות הלילה או בעת ערפל כבד. צריכת החשמל של הנורה היא 12V, ועדשת הפנס עשויה מזכוכית משוריינת. הפנסים מובנים על מוט אלומיניום עם מנגנון המונע התחממות, והם מתאימים להתקנה בכל רכב שטח. המוצר מגיע עם 14 חודשי אחריות. לפרטים נוספים והזמנות.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.