סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
דבר המערכת
השבוע במגה דו: קבוצת דלק מוטורס לוקחת את אליפות ישראל, הונדה משיקה מוטוקרוס 2013 חדש, מתמודדת חדשה מנצחת את הזוכה זה 9 שנים בתחרות אופנועי קאווסאקי. וגם: שמן מנועים רב שימושי לשיפור הביצועים, רעידת אדמה באיטליה מאיימת על המשך ייצור במפעלי דוקאטי. על כל אלה ועל ידיעות נוספות בניוזלטר החדש. קריאה נעימה!
 
דוקאטי: האופנוע פאניגלה 1199 נוחת בישראל
חברת ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי בישראל, מתחילה בשיווק דגם הסופרבייק החדש דוקאטי פאניגלה. הפאניגלה החדש מציע את מנוע הסופרקוואדרו החדש בנפח 1,198 סמ"ק, עם שני צילינדרים בתצורת L, הספק של 195 כ"ס ומומנט של 13.5 קג"מ המושגים ב-9,000 סל"ד. שלדת המונוקוק הקצרה העשויה אלומיניום, משלבת את המנוע כחלק נושא עומס ומצליחה הודות לכך להקטין את המשקל הכולל של האופנוע ב-5 ק"ג. ראשי הצילינדרים של המנוע מחוברים לחלק הקדמי של השלדה, כמו גם תת השלדה הקדמית הקלה המיוצרת ממגנזיום. הזרוע האחורי החד צדית העשויה אלומיניום מתחברת ישירות לחלקו האחורי של המנוע.



פאניגלה 1199 משלב את כל הטכנולוגיות החדשניות האחרונות שאותן פיתחה ושכללה דוקאטי על מסלולי המירוצים. הן כוללות גרסה משופרת של המערכת לניתוח נתונים, DDA+, את מצבי הנהיגה המשולבים עם מערכת ABS, מערכת מתלים אלקטרונית (DES), בקרת אחיזה (DTC), החלפת הילוכים מהירה (DQS), בקרת בלימת מנוע (EBC) ומערכת Ride-By-Wire. כל המערכות האלה מוצגות ומנוהלות על גבי צג בטכנולוגיית TFT, שהוצג לראשונה בתעשיית הדו-גלגלי על הדיאבל. מערכת מצבי הרכיבה של דוקאטי מציעה שלוש קונפיגורציות של המנוע והמתלים: "מירוץ", "ספורט" ו"רטוב". בכל מצב מוגדרים אופי הפעולה של המנוע והמתלים, וכן רמות ההתערבות של מערכות ה-ABS ,DTC ו-EBC, באופן שונה מעט עבור כל אחת מהגרסאות. הפאניגלה מגיע בשלוש גרסאות: 1199 פאניגלה, פאניגלה S ופאניגלה S טריקולור, ומחירן ינוע בין 175,000 ₪ ל-295,000 ₪.
 
מקצה שיפורים רחב להונדה CRF450R החדש
דגם המוטוקרוס החדש של הונדה לשנת 2013, CRF450R, קיבל מקצה שיפורים נרחב לעומת קודמו. בנוסף לעיצוב החדיש הכולל מזלג אוויר יציב יותר לרכיבה בטוחה, הקפיצים ממתכת הוחלפו במערכת של אוויר דחוס, שתורמת לחיסכון במשקל של כמעט קילו. החיתוכים המדויקים והחלקים מונעים חיכוך מיותר של האופנוע עם האוויר, מיקום המנוע הוחלף והוא הונמך עם בוכנה שונה וגלגל תנופה חדש.



כמו כן הותקנו במוטוקרוס החדש כידון חדש ובלם אחורי. לעומת ה-CRF450R, בדגם CRF250R של מוטוקרוס נעשו שינויים מינימליים: מערכת הזרקת הדלק עברה כיול מחדש, והותקן בה בלם אחורי מתוקן ומזלגות אוויר יציבים. הונדה גם הודיעה על השקת CRF110F - הדגם המיועד בעיקר לנערי שליחויות של פיצה, עם מנוע חדש לגמרי, 110 סמ"ק עם התנעה אלקטרונית, מצמד אוטומטי וארבעה הילוכים במקום שלושה.
 
קטנוע יאמהה T-MAX בעיצוב חדשני
הצורה הבועתית של הקטנועים הופכת אותם למעין חללית-על שנחתה במקרה על הכביש שלנו. חברת יאמהה שכרה את שירותיו של מומחה לאופנועים מרקוס וולץ שישדרג את קטנוע ה-T-MAX שלה ויהפוך אותו ליותר אופנתי, אתם יכולים לראות את התוצאות בתמונות.



וולץ בחר להשטיח מעט את הבועה של הקטנוע ולתת לה מראה יותר זורם וישר, ובין השאר הוא הוריד במשקל הקטנוע והוסיף כידון רחב יותר כדי ליצור איזון בין החלקים. וולץ טוען כי השינוי העיקרי באופנוע הוא בהורדת הנפח והמשקל שלו, והפיכתו לקטנוע יותר ארוך. לדבריו הוא רצה לשמור על המאפיינים המוכרים של הקטנוע. בינתיים חברת יאמהה שכרה את שירותיו של מומחה נוסף על מנת לעצב מחדש את הקטנוע המקורי. נחכה לראות מה ייצא.
 
דלק מוטורס: יוני לוי הראשון בקטגוריית E2
יוני לוי, רוכב קבוצת המירוצים של דלק מוטורס חזר משני סבבים באליפות העולם לאופנועי אנדורו היישר אל הליגה הישראלית, וזכה במקום הראשון בקטגוריה E2 ובאליפות. יוני ששהה בחו"ל אמנם החמיץ מירוץ אחד בסבב הישראלי, אך למרות זאת הצליח לסיים את המירוץ במקום הראשון ולזכות באליפות כולה.



בנוסף לאליפות זכתה הקבוצה בשלושה פודיומים נוספים. זהר גלילי זכה במקום הראשון בקטגוריית הסניורים, רמי צמח סגר את המקום השלישי. שניהם רכובים על הוסקוורנה TE310. רון שטפל הצעיר הצליח לסיים במקום הראשון בקטגוריה עממית E1 כשהוא רכוב על TE250.
 
המירוץ של קאווסאקי
גם השנה, כמדי שנה, ערכה קווסאקי את המירוץ השנתי, הפתוח להתמודדות כלל ארצית. בסיום המסלול חיכה למתמודד המנצח הרכב הדו גלגלי ZX-14R הנחשק של החברה. המתמודדים, נאלצו להתחרות מול זוכה התחרות זה 9 שנים ברציפות, האופנוען שהפך לאגדה, ריקי ג'אדסון. תנאי הקבלה היו פשוטים למדי: כל מי שרצה להתמודד כתב חיבור קצר, שמסביר מדוע דווקא לו מגיע לקבל את ההזדמנות להתמודד ולזכות. אבל בזאת לא הסתיים העניין, הזכייה בתחרות הייתה מעט יותר קשה.



מבין המבקשים הרבים, עלו לאתר החברה 8 חיבורים נבחרים של מתמודדים, שנבחרו בסיועו של ריקי ג'אדסון. מתוכם נבחרו ארבעת האנשים שקיבלו את מספר ההצבעות הרב ביותר. ארבעת המתמודדים הובאו ללאס ווגאס, שם עברו הדרכות והכשרות מהזוכה בכבודו ובעצמו, שלימד אותם את כל מה שיש לדעת על המירוץ. בסופו של דבר היה רק מנצח אחד, ובאופן אפילו מפתיע יותר, זאת הייתה מנצחת, אנג'י יאנג, שהביסה את הזוכה הקודם וקיבלה את האופנוע. לתמונות מהמירוץ לחצו כאן.
 
רעידת אדמה מאיימת על הייצור במפעלי דוקאטי
רעידת האדמה בעוצמה של 6.0 שפקדה את אזור צפון איטליה ב-20 במאי 2012 אמנם לא פגעה ישירות במפעלי חברת דוקאטי ולמבנה לא נגרם נזק, אולם היא פגעה קשות גם במקומות המספקים את החומרים המועברים למפעל דוקאטי.



ראשי החברה עוקבים אחר המתרחש ומחפשים פתרונות, אשר ימנעו המשך פגיעה בתהליך הייצור. בשנה שעברה ארבע חברות לייצור רכבים - הונדה, קוואסאקי, סוזוקי ויאמהה - נפגעו קשה ביפן לאחר רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה.
 
ארבעה אופנוענים רוסים נעצרו בעיראק

מסתבר שגם אופנוענים, הידועים כאנשים הרפתקנים, מפעילים לפעמים שיקול דעת לקוי. כנראה שהשטחים העצומים של רוסיה לא הספיקו עבור ארבעה מהם, והם החליטו לחצות את הגבול לעיראק דרך טורקיה עם אשרות שהייה מזויפות וכל זה כדי לרכוב על אופנוע. הקבוצה ההרפתקנית נעצרה על ידי סיור של כוחות הצבא, אך למזלם הטוב בהתערבות של שגרירות רוסיה הם שוחררו והומלץ להם לעזוב את המדינה.



אולם מסתבר שזה לא הרתיע אותם, והם החליטו להתעלם מהאזהרה ולהמשיך במסעם. זמן קצר לאחר שעזבו את בגדד הארבעה נעצרו שוב על ידי הצבא, והפעם נכלאו בבסיס צבאי, שם לטענתם איימו עליהם, הכו אותם והאשימו אותם בריגול. מצב החירום הדיפלומטי הקטן נפתר לבסוף והקבוצה נשלחה חזרה למוסקבה ללא האופנועים. לטענתם הם השיגו את הוויזה דרך סוכנות נסיעות רוסית, שסיפקה להם אשרת כניסה גם לאיראן.

 
שמן מנועים עמיד במים
חברת בל-ריי מציעה שמן מכונות שהוא לדבריה רב שימושי ומתאים לשימון החלקים המכניים של אופנוע או רכב.



השמן עשוי מתרכובת המכילה אלומיניום, מה שמונע התייבשות והמסה של החומר. השמן מתאים לשימון שלדת האופנוע, חלקי הגלגלים, בלמי הזעזועים וצירי הכידון. ניתן להשיג באריזה של 450-400 גרם. לפרטים נוספים והזמנות לחצו כאן.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.