פורשה מציגה בוקסטר חדשה |
דור שלישי לפורשה בוקסטר נחשף בשבוע שעבר, לקראת השקת המכונית בתערוכת ז'נבה במרץ. על פי היצרן, השינויים שהוכנסו במכונית הם הנרחבים ביותר מכל חילופי הדורות הקודמים. הדגם ארוך בבסיס גלגליו ורחב מבעבר, ומגיע עם שלדת אלומיניום חדשה וקלה משמעותית. ישנם גם גלגלים גדולים יותר, ובדומה ל-911 החדשה, הגה מכני חשמלי שפותח בשיתוף ZF.
באגף המנועים, יחידת ה-2.9 ליטר של הדגם הבסיסי הוחלפה במנוע 2.7 המפיק עשרה סוסים יותר (265 כ"ס). במקביל, תצרוכת הדלק יורדת ב-15 אחוזים ל-13 ק"מ לליטר, תודות להמרת אנרגיה ומערכת "עצור-סע". בפורשה בוקסטר S, מנוע 3.4 ליטר מפיק 315 כ"ס, שהם חמישה יותר ממנוע הדגם הנוכחי. שני המנועים משודכים לתיבה ידנית סטנדרטית או תיבת מצמד כפול אוטומטית (PDK) כאופציה. זמני התאוצה מהירים יותר עם התיבה האוטומטית, ועומדים על 5.7 שניות בדגם הבסיס ו-5.0 שניות בדגם ה-S. פורשה בוקסטר החדשה תושק באירופה מאפריל הקרוב ותגיע במקביל אלינו. מהיבואנית, חברת מכשירי תנועה, נמסר שמחירה יעמוד על החל ב-485,000 ₪.
|
|
אודי A6 אולרוד חדשה |
דור שלישי לאודי A6 אולרוד (Allroad), גרסת השטח המתון למכונית הסלון היוקרתית, הוצג השבוע לקראת שיווקו מאמצע השנה. הדור החדש למכונית מציג שיפורים לביצועי מנוע וצריכת דלק מופחתת. ממדי המכונית זהים לגרסת הסטיישן (Avant) שעליה היא מתבססת, פרט לתוספת של שישה ס"מ בממד הגובה. אודי A6 אולרוד מובחנת גם בחצאיות בצידי המרכב, פגושים רחבים יותר וסבכה עם פסים אנכיים במקום אופקיים בשאר הגרסאות. מיגוני גחון מפלדה מופיעים בחלק הקדמי והאחורי, כשישנם גם שני אגזוזים גדולים יותר ושטוחים. בדומה לעיקרון שהונהג במכוניות הסדאן החדשות, השלדה מכילה 20 אחוז חלקי אלומיניום התורמים להפחתה של 70 ק"ג במשקל לעומת הדגם היוצא.
המכונית מוצעת עם מנוע בנזין אחד ושלושה דיזלים, כולם בנפח של 3.0 ליטר. המנועים מגיעים עם מערכת "עצור-סע" סטנדרטית, התורמת להפחתה של עד 20 אחוזים בצריכת הדלק. יחידת הבנזין מפיקה 310 כ"ס ומאיצה את המכונית למאה ב-5.9 שניות, כשצריכת הדלק עומדת על 11 ק"מ לליטר. גרסאות הדיזל מפיקות 204, 245 ו-313 כ"ס. בגרסת הדיזל החלשה ביותר מתקבלת צריכה של 16 ק"מ לליטר ופליטת 159 ג' פחמן לק"מ. המנועים משודכים לתיבות שבעה ושמונה הילוכים אוטומטיות, המאפשרות תפעול ידני באמצעות משוטים הממוקמים על ההגה. העברת הכוח נעשית כמובן לכל הגלגלים. בפנים יש מערכת בידור-מידע ומחשב דרך המגיעים כסטנדרט. תא המטען באודי A6 אולרוד מציע קיבולת של 565 ליטר, הניתנת להגדלה ל-1,680 ליטר בקיפול המושבים האחוריים. בהיבט הפרקטי ישנן גם מסילות המאפשרות לחלק את תא המטען כנדרש, רצועות בדופן בתא ורצפת העמסה כפולה. אודי A6 אולרוד תשווק באירופה מהאביב. בשלב זה לא ידוע אם בכוונת היבואן להביאה לישראל.
|
|
ב.מ.וו תרחיב את היצע מכוניות הספורט |
ב.מ.וו תשיק משפחה ספורטיבית חדשה אשר תמוקם באמצע הדרך בין רכבי חטיבת הביצועים לדגמים הרגילים. בתערוכת ז'נבה במרץ ייחשפו רכבי ב.מ.וו M-Performance אשר יפנו ללקוחות שמחפשים יותר ביצועים בהשוואה לב.מ.וו רגילה, אך אינם רוצים להקריב את השימושיות היום-יומית. הדגמים יפותחו על ידי ב.מ.וו M וישווקו בגרסאות בנזין ודיזל, כשהנעה לכל הגלגלים "תשחק תפקיד חשוב".
בב.מ.וו רואים במכוניות M-Performance המשך המסורת שהחלה עם ב.מ.וו M535i - גרסה ספורטיבית ששווקה לצד ב.מ.וו M5 בשנות ה-80. בשלב זה לא פורסמו פרטים ספציפיים, אך על פי הערכות, שני דגמי טורבו דיזל ספורטיביים עם מנוע שישה בטור והנעה כפולה יהיו הראשונים שיוצגו במשפחה: ב.מ.וו M5-550d וב.מ.וו X6 M50d, שניהם עם 376 כ"ס ו-75 קג"מ.
|
|
מרצדס S קלאס קבריולט? |
האם הדור החדש למכונית הפאר הוותיקה יכלול גם גרסת גג פתוח? בראיון שערך עם אוטו אקספרס הבריטי בתערוכת דטרויט, סיפר מנהל הפיתוח של הדגם על ארבע גרסאות המתוכננות בדור הבא, כולן עם "הפתעות טכנולוגיות שיבדילו אותן מדגמי יוקרה מתחרים".
מרצדס S קלאס חדשה תוצג ב-2013 ותציע, פרט לדגם סטנדרטי, גרסה מוארכת במקום לימוזינות ה-S600-Pullman של מייבאך, ומכונית קופה שתי דלתות שתכונה "S קלאס קופה" במקום CL בדור הנוכחי. גרסת הקבריולט צפויה להיות בעלת ארבע דלתות ולהתבסס על קונספט ה-Ocean Drive שהציגה מרצדס ב-2006 (בתמונה).
|
|
בנטלי תחזר אחר לקוחות מייבאך |
המרוויחה הגדולה ממותו של מותג מייבאך עשויה להיות חברת בנטלי. לא מדובר בהערכה אלא בהצהרה של מנכ"ל המותג, וולפגנג דורהיימר, בתערוכת דטרויט האחרונה. "הפסקת ייצור דגמי מייבאך היא הזדמנות עסקית ובכוונתנו לנצל אותה", אמר לאוטומוטיב ניוז. על מנת למשוך את לקוחות מייבאך, הכוללים מיליארדרים כגון רומן אברמוביץ, שחקני קולנוע (סמואל ל. ג'קסון), דיקטטוריים (שליט ברוניי), ומוסיקאים (הראפר ג'יי זי), דורהיימר מתכנן להציע להם סיור VIP במפעל בנטלי באנגליה.
לטענתו, חלק מבעלי מייבאך כבר פנו אליו, ובכוונתו לשלוח מכתבים לאחרים. על פי אנליסטים, סיכויה של בנטלי למשוך בעלי מייבאך - טובים: "מדובר באנשים שמההתחלה מחפשים משהו אקסקלוסיבי יותר ממרצדס, כך שמותגים כמו בנטלי ורולס רויס הם תחליף ברור", אומר אנליסט רכב ב-Braclays-Capital הלונדונית. רולס רויס מצידה תשמח באופן טבעי לקלוט את יתומי מייבאך, אך היא אינה מתכננת "לצוד" אותם. "זו אינה הדרך של רולס רויס" אומר דובר המותג. בנטלי מתכננת לקרוץ גם לבעלי פורשה קאיין, עם דגם פנאי אולטרה יוקרתי שישווק ב-2015.
|
|
מכונית ספורט חדשה בתערוכת ז'נבה |
סדנת העיצוב האיטלקית פינינפרינה (Pininfarina) מפרסמת קדימון למכונית ספורט חדשה המתוכננת להיחשף בתערוכת ז'נבה במרץ.
הסדנה שומרת את הקלפים צמוד לחזה בשלב זה, ורק מספרת לנו שקונספט ה-Cambiano יהיה "ספורטיבי ואלגנטי, עם דגש רב על הסביבה, הן במנוע והן בבחירת החומרים". המכונית יוצרה לרגל 30 שנה לפתיחת מרכז העיצוב ו-10 שנים לפתיחת מרכז המו"פ. פרטים מלאים עליה צפויים להתפרסם קרוב יותר לפתיחת התערוכה ב-6 במרץ.
|
|
קולקציית אוזניות בהשראת פרארי |
פרארי חוברת ליצרנית הרמקולים ואביזרי המחשב Logic3, בהצגת קולקציית אוזניות אקסקלוסיבית בהשראת מכוניות הסוס הצוהל. קולקציית Ferrari By Logic3 כוללת אוזניות-כפתור או אולפניות הנישאות על הראש - וכן עוגן-רמקול (Speaker Dock).
הפריטים מוצעים באדום במסגרת קולקציית Scuderia (הקרויה על שם קבוצת המירוצים של פרארי) או בקולקציית Cavallino המגיעה בגוונים רכים יותר והדגשות מטאליות. קולקציית פרארי ו-Logic3 תשווק בעולם מאפריל הקרוב. לפרטים נוספים והזמנות היכנסו לפה. מקור: Luxuo.
|
|
רמקול סיבי הפחמן של Kedo |
רמקול HI היוקרתי של חברת Kedo עשוי מרכיבי נחושת וכסף איכותיים עטויים סיבי פחמן. הרמקול החדש מגיע עם מעמד כדורי, שאינו רק שובה עין אלא אמור גם לאפשר ייצור ופליטה אידיאליים של גלי הקול. יש לו עדשות אקוסטיות ורכיבים פנימיים מתקדמים, המבטיחים צלילות נטולת עיוותי צליל, וכבלים העשויים מכסף ונחושת בלבד.
תגובת התדר של רמקול היא בין 24 ל-33 קילוהרץ. כמו כן יש ברמקול דפיוזר של Manger MSW עם טויטר וסאב וופר 10 אינץ'. סיבי פחמן מפארים את הוופר וגם את חלקו החיצוני של הרמקול. המחיר: 22,000 דולר לצמד רמקולים. מקור: לוקסטיק.
|
|
|
|