סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה מוסך נספר לכם על אוטומכניקה איסטנבול באפריל 2014, קיטים תאורה של רוטארי ליפט, צמיגים חוסכי דלק ומפתח מיוחד לניקוז שמן. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
אוטומכניקה איסטנבול באפריל 2014

תערוכת אוטומכניקה הקרובה, התערוכה לציוד מוסכים, תערך באיסטנבול, תורכיה בתאריכים של ה-10 עד ה-13 באפריל 2014. תערוכת אוטומכניקה איסטנבול היא האירוע החשוב מסוגו במזרח התיכון והיא נערכת אחת לשנה. בשנה שעברה השתתפו באירוע 1,245 מציגים וביקרו בו 43,812 מבקרים.



תערוכת אוטומכניקה איסטנבול נחשבת, לדברי המארגנים, חברת מסה פרנקפורט, כאירוע ה-OEM והאפטרמרקט הגדול ביותר ביורו-אסיה בתחום האוטומוטיבי. באירוע לוקחים חלק כל הסגמנטים העיקריים והחשובים של תעשיית הרכב והמוסכים ובהם יצרנים אוטומוטיביים, מפיצים ויצרני ציוד לתיקון, טיפול ודיאגנוסטיקה בכלי רכב. האירוע מאפשר לעסקים קטנים כגדולים ללמוד על ההתפתחויות בשוק הדינמי הזה ולתכנן את פעילויותיהם והרכש שהם מתכננים לשנים הקרובות.

 
צמיגים חוסכי דלק

שימוש בצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לחיכוך יכול לחסוך, בממוצע, עד 150 דולר לשנה בהוצאה על דלק, כך עולה ממחקר שבוצע במכון לחקר התחבורה באוניברסיטת מישיגן. פרופ' מיכאל סיוואק, חוקר במכון, בחן התנגדות לגלגול של 63 צמיגים חדשים בגודל בינוני. על כל צמיג הוטל אותו עומס והצמיגים נופחו בלחצי אוויר זהים כדי לחשב את צריכת הדלק השנתית הממוצעת לכל נהג.



הצמיגים שבהם נעשה שימוש ייצגו חתך של צמיגים בדירוגי מהירות של טי.אייצ' ו-ווי. סיוואק חישב את ההבדלים בצריכת הדלק וההוצאה כספית בין צמיגים בעלי התנגדות גבוהה ביותר והנמוכה ביותר. המחקר מצא הבדל של 8.3 אחוזים בין צריכת דלק של צמיגים בעלי התנגדות מירבית לגלגול, הצורכים בממוצע 547 גאלון דלק, לצמיגים בעלי התנגדות נמוכה לגלגול, שמכונית המצוידת בהם צורכת בממוצע 505 גאלון דלק לשנה.

 
מגבהה 2 עמודים ומצבר

חברת רוטארי ליפט משווקת את מגבהה 2 העמודים הזה. זהו מגבהה מסידרת שוקווייב והפעם הוא מגיע עם יכולת הרמה של עד 12 אלף פאונד. למגבהה זה עיצוב סימטרי השומר על מרכז הכובד של כלי הרכב בדיוק בין שני העמודים כדי להבטיח יציבות מירבית בזמן שהמכונאי נמצא מתחת לכלי הרכב לביצוע התיקונים.

מכשיר זה מדגם אס.פי. או 12, יכול להרים כלי רכב השוקלים על 12 אלף פאונדס לגובה של 80 אינצ' בתוך 25 שניות ולהחזיר אותם לקרקע בתוך 19 שניות. זו מהירות כפולה מאשר של מגבהים מקבילים. מהירות זו מתאפשרת בין השאר בזכות יחידת זרם ישר המופעלת באמצעות סוללה עם מטען המגיעים עם המכשיר. סוללה זו מונעת את הצורך בחיבור יקר למערכת חשמל 220 וולט וגם מאפשרת שימוש במגבהה זה בזמן שיש הפסקת חשמל. עם מגבהה זה הרכב אף פעם לא נשאר באוויר. מוצרי רוטארי משווקים בישראל על ידי חברת א.שריזלי ובנו.

 
מגה טיפ: דליפה מאטם ראש מנוע

כשלים המיוחסים לטמפרטורות בראש המנוע הם הסיבה העיקרית לדליפות מאטם ראש המנוע. כמו תמיד הסימפטום העיקרי של אטם ראש מנוע דולף הוא גידול בצריכה של נוזל הקירור מבלי סיבה חיצונית ניכרת לעין כמו דליפה של הנוזל.



אם הדליפה מתחרשת בעת פעולה כשהמנוע עדיין קר גזי הפליטה מצטברים מתחת לתרמוסטאט של המנוע במהלך הפעולה קרה ומאלצים את הנוזל לחזור למקרן והתוצאה היא הצפה במיכל של נוזל הקירור. אם מצד שני הדליפה מתרחשת רק תחת מצערת פתוחה ופעילות כאשר המנוע כבר חם נוזל הקירור עשוי להיות מוגז מה שמפחית את יעילות הקירור ומעלה את טמפרטורת הפעולה של המנוע.

 
גלי הארכובה של לונאטי

השלד של מנוע והבסיס של החלק התחתון שלו הוא גל הארכובה. כעת מציעה חברת לונאטי גלי ארכובה מסידרת וודו המיוצרים מפלדה יצוקה בלתי מתעוותת 4340 הידועים גם בזכות אורך חייהם ועוצמה המתאימה לביצועים גבוהים, לדברי החברה. כל גלי הארכובה מסידרת וודו עוברים טיפול בחימום ניטרייד עם עיבוד כולל עיבוד מדויק של המיסבים המאריך את חייהם.



חורים בחיבורי הטלטלים מפחיתים את האינרציה של גל הארכובה ומאפשרים סיבובי מנוע מהירים יותר. גלי הארכובה מסידרת וודו מיוצרים בדיוק רב באמצעות מכונות סי.אנ.סי והם מאוזנים באופן דינמי. גלי הארכובה של חברת לונאטי מתאימים למנוע סמול בלוק של שברולט, מנועי ביג בלוק של שברולט ומנועי פורד מדגמי אל.אס 1 ואל.אס 6. לפרטים נוספים.

 
אחיזה לפטישי אוויר

חברת גארדאיר מייצרת מוצרים שונים בתחום של פטישי אוויר. ה-אל.זד.אר 650 היא סידרה של ידיות אחיזה ארגונומיות ביותר המספקות יכולת של הגעה למרחק והפעלה של המכשיר ללא התעייפות של היד.


זהו מכשיר רב עוצמה ומדויק, המתאים באופן מושלם לשימושים אוטומוטיביים ותעשייתיים כאחד. המכשיר זמין באורכים של 6 אינצ' עד 72 אינצ' והוא קל מאוד למרות היותו עשוי ממתכת. ההדק של המכשיר רחב ונוח ללחיצה, המאריך עשוי מאלומיניום וגם חרירי הונטורי עשויים אלומיניום.

 
מפתח מיוחד לניקוז שמן

חברת אקטרון, המצטיינת בייצור ציוד דיאגנוסטיקה אוטומוטיבי ובמכשירי תיקונים, החלה לשווק לאחרונה פלאג ניקוז מדגם סי.פי 5911 דראיין פלאג פרו. המכשיר מאפשר החלפה נוחה ונקיה יותר של שמן מנוע.



המערכת החדשה כוללת ראש מגנטי לברגים מתומנים ומרובעים המותקן על כבל ובאמצעותו ניתן לפתוח את בורג ניקוז עוקת השמן תוך כדי הפחתה עד למינימום של נזילת שמן ומתן הגנה לידי המכונאי משמן לוהט. לפלאג הניקוז החדש ראש מגנטי, המתחבר לבורג הניקוז ופועל כמו מברג, כדי לשחרר את הבורג. הכבל קל המשקל והגמיש אוחז בבורג הניקוז ומסיר אותו בבטחה מהזרם הפורץ והגועש של השמן. לפרטים נוספים.

 
צמיגים לא יותר מ-6 שנים

ועדה משותפת של בתי המחוקקים במדינת מסצ'וסטס, ארה"ב, הציגה הצעת החוק שתהפוך צמיגים במכוניות נוסעים שהם בני יותר מ-6 שנים ללא חוקיים לשימוש. בנוסף לכך, החוק גם יתקן את הדרישות לפליטות מזהמים של כלי רכב בעת מבחן רישוי (טסט) וגם יכלול במבחן הרישוי בדיקות של מרכבי רכיבי הבטיחות בכלי הרכב.



אם החוק יעבור, מבחני הבטיחות יכללו צמיגים, מערכות בלמים, מערכות היגוי, מערכות מיתלה, מערכות פליטה, מערכות תאורה ומערכות של חגורות בטיחות. בהתאם לחוק כל מכונית נוסעים או משאית קלה, שבה מותקנים צמיגים שגילם עולה על 6 שנים, בהתאם למספר הזיהוי המוטבע על כל צמיג, תיכשל בטסט באופן אוטומטי. הצעת החוק הוצגה בינואר לפני שנה. לחוק מתנגדות התאחדויות מסחריות שונות ובהם התאחדות תעשיית הצמיגים, התאחדות יצרני הגומי ועוד.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.