הונדה מאיצה מכירות דו גלגלי |
חברת מאיר, יבואנית אופנועי הונדה, מסכמת את שנת 2013 כשנה עם תאוצה בתחום הדו גלגלי. בתוך 3 שנים הכפילה הונדה אופנועים את נתח השוק שלה ורשמה זינוק מ-4 אחוזים נתח שוק ל-8 אחוזים נתח שוק. אם בעבר מכירותיה השנתיות של הונדה היו מסתכמות בכ-600 כלים הרי שאת שנת 2013 היא מסכמת עם מסירות של כ-1,168 כלים, לעומת 2012 בה נמסרו 1,038 כלים.

בכך רושמת הונדה אופנועים גידול של 13 אחוזים לעומת השנה הקודמת. מגמת צמיחה זו הביאה את הונדה להקים השנה את מרכז השירות והמכירות המתקדם בארץ בתחום הדו-גלגלי. במרכז החדש שהוקם ברח שבח בת"א, הושקעו למעלה ממיליון אירו ומטרתו בין השאר לסייע בקידום תרבות הדו-גלגלי בארץ. בשנת 2014 צפויה הונדה אופנועים להשיק 7 דגמים חדשים, ביניהם: ה-NC750 ה-SH-MODE125 וכן דגמי מוטוקרוס.
|
|
רוכב אופנועים בלגי נהרג בדקאר |
רוכב האופנועים הבלגי אריק פלנטה הוא הקורבן הראשון בראלי דקאר. פלנטה נהרג ביום החמישי לתחרות, אולם גופתו נמצאה רק ביום השישי, אחרי שמארגני התחרות שלחו צוותים לחפשו, אחרי שהוא לא סיים את הקטע החמישי. הסיבה למותו של פלנטה, 50, עדיין נבדקת בחקירה. פלטנה היה רוכב מנוסה בדקאר, כאשר הפעם היתה זו ההשתתפות ה-11 שלו בראלי מרתון.

לדבריו, לפני הזינוק לתחרות, מטרתו היתה לזכות בגביע המוענק למתחרה המהיר ביותר מבין החובבים. "הוא הכיר את התחרות היטב," מסרו המארגנים בהודעה. "במשך השנים הגישה הנלהבת והרצינית שלו הפכה אותו לאחד מעמודיו של האירוע." לדברי המארגנים הם לא קיבלו כל התראה על התאונה של פלנטה. ביום הרביעי לתחרות דיווח האתר של פלנטה שהוא סבל מפציעה בידו אחרי תאונה והאופנוע שלו נגרר. אחרי טיפולים באופנוע וטיפול בידו, פלנטה זינק לקטע שאותו הוא תיאר באתר כ"קטע ארוך מאוד של סבל לפנים".
|
|
ז'קט עור אוקספורד אטום |
ז'קט אוקספורד אטום תוכנן בחיתוך נדיב מתוך מחשבה על האנשים האמיתיים שילבשו אותו וירכבו על אופנוע. הז'קט משלב סגנון ונוחות כאחת. הוא עשוי מעור עם פאנלים מחומר שנמתח כדי להקל על התנועות של הרוכב.
 לז'קט חלקים פנימיים תרמיים הניתנים להסרה, מגני מרפקים ומגני כתפיים העומדים בתקני ה-CE (האיחוד האירופי). לז'קט גם כיס המאפשר התקנה של מגן אחורי המשפר באופן ניכר את בטיחות הרוכב. לז'קט רוכס באורך מלא המתחבר למכנסיים תואמים. מחיר: 119.99 ליש"ט.
|
|
אופנוע חדש להונדה |
הונדה אופנועים פותחת את שנת 2014 ומשיקה דגם חדיש ומעודכן של ה-NC750X. אופנוע זה מציג תוספת של 75 סמ"ק, יותר הספק ומומנט, שני גלי איזון, מפלט חדש, יחס העברה גדול יותר - וגם מגוון נרחב של שדרוגים, כולל ABS כסטנדרט ותוכנת תיבת הילוכים DCT מושבחת, כאופציה, המשפרת את הכלי הנחשב לאחד האופנועים המשתלמים והשימושיים במיוחד. ה-NC700X, שהושק לפני שנתיים כדגם חדש וכחלק מפלטפורמה משותפת ל-3 כלים, הגיע לרמת מכירות מרשימה ולאחד הכלים הנמכרים ביותר באירופה. השילוב של מנוע עתיר מומנט בעל שני צילינדרים, חיסכון בדלק, שלדה קשיחה, תנוחת רכיבה מעולה ומראה מיוחד זיכו אותו באהדתם של אלפי לקוחות.

מנוע 745 גדול יותר המעניק ל-NC750X יותר הספק ומומנט בכל טווחי מהירויות המנוע. יחס ההעברה ארוך יותר, אולם ההאצה וגם המהירות המרבית שופרו. מערכת ABS דו-ערוצית, חומר מושב משודרג וצמיגי שטח הם חלק מהעדכונים. ה-NC750X מציע רמת איכות ייצור גבוהה ואת תיבת ההילוכים כפולת המצמד (DCT) בעלת שישה הילוכים של הונדה (אופציה). תצרוכת דלק של 28.9 ק"מ/ל' (במצב WMTC) מרשימה במיוחד, והופכת את ה-NC750X לכלי זול לתפעול יום-יומי. טווח הרכיבה עובר את ה-400 ק"מ בעזרת מכל דלק בנפח של 14.1 ל' הנמצא מתחת למושב. מחירו של האופנוע החדש עומד על 64,900 שקל.
|
|
גידול במכירות דו גלגליים ב-2013 |
בשנת 2013 נמכרו בישראל 14,168 כלי רכב דו גלגליים, גידול של כ-500 יחידות בהשוואה ל-2012, שבה נמכרו 13,605 כלי רכב דו גלגליים. מרבית היחידות היו עם מנועים בגודל של 51 סמ"ק עד 125 סמ"ק. מקטגוריה זו נמכרו 6,207 יחידות.

הקטגוריה השניה בפופלאריות היתה עם מנועי 126 סמ"ק עד 250 סמ"ק שבה נמכרו 4,891 כלי רכב דו גלגליים והקטגוריה השלישית בפופולאריות היתה עם מנועי 251 סמ"ק עד 500 סמ"ק שבה נמכרו 1,701 יחידות. בקטגוריה של 501 סמ"ק עד 750 סמ"ק נמכרו 738 יחידות ובקטגוריה של מעל 750 סמ"ק נמכרו 490 אופנועים. בקטגוריית האופנועים החשמליים נמכרו 138 יחידות.
|
|
הוכפל המיסוי על אופנועים לספורט |
הספורט המוטורי הישראלי ספג מכה קשה כאשר משרד האוצר העלה את רמת המיסוי על כלי רכב דו גלגליים המיועדים לתחרויות. עד סוף שנת 2013 היה המס על כלי רכב אלה בשיעור של 18 אחוזים בלבד אולם מתחילת השנה הוא הועלה לכ-80 אחוזים.
 צילום: רונן טופלברג להערכת גורמים העוסקים בענף, יבואני אופנועים, מארגני תחרויות ומתחרים, מדובר במכה שהענף יתקשה להתאושש ממנה. רשות המסים לעומת זאת טוענת שהמס הנמוך של 18 אחוזים היה מיועד מראש לשנה אחת בלבד. לדברי הרשות נעשה שימוש בכלי רכב דו גלגליים שנמכרו לכאורה למטרות ספורטיביות, גם על הכבישים לנסיעות רגילות ולכן ההטבה אינה מוצדקת והמתן שלה הופסק.
|
|
מגנים לגב |
חברת אס.איי.אס טק הגרמנית מייצרת סוגי מיגון שונים ובין השאר גם לרוכבי אופנועים. אחד ממוצרי החברה המיועדים לאופנוענים הוא מיגון גב איכותי. מגן הגב מתאים לסוגים שונים של מעילים וגם מתאים למעילי נשים וילדים.
 במגן יש חורים רבים המאפשרים איוורור אידיאלי בקיץ ומניעה של הצטברות זיעה על הגוף. המגן הוא תלת מימדי, עשוי מקצף רך ויסקו-אלסטי ויש לו תכונות מעולות של ספיגת מכות. המגן זמין בגדלים שונים. המגן אינו נהרס אחרי ספיגת מכה והוא מתאים לשימוש חוזר גם אחרי תאונה. את המגינים ניתן לשטוף ולרחוץ בקלות.
|
|
אלסטייר בשיתוף פעולה עם בימוטה |
אלסטייר, קבוצת מירוצי הסופרבייק שזכתה בעבר בכמה אליפויות עולם, חתמה על חוזה לטווח ארוך עם חברת בימוטה, יצרן האופנועים האיטלקי, לאספקת תמיכה טכנית לקבוצות המירוצים של בימוטה ברחבי העולם.

החוזה הינו לחמש שנים ובמסגרתו, החברה תספק גם חלקים לשימוש על המסלול ממחלקת המירוצים שלה, הממוקמת בעיר הבלגית לייז'. קבוצת אלסטייר תהיה גם אחראית למחקר ולפיתוח של בימוטה כדי לשפר את אופנועי המוטו2 של היצרן האיטלקי וגם תשתתף בפיתוח אופנוע הכביש החדש של בימוטה ה-BB3, המונע במנוע S1000RR. אלסטייר גם תיקח חלק בפיתוח אופנועי הספורט והסופרספורט של בימוטה.
|
|
|
|