סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה וֶלוֹ נספר לכם על אופניים חשמליים מתקפלים, צמיג טנגנט אירו לרוכבים מקצועיים, מעבר מאופניים רגילים לחשמליים ותחזוקה נכונה של האופניים. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
אופניים חשמליים באגי בייק

באגי בייק הינם אופניים חשמליים בטכנולוגיה מתקדמת המשלבת מנוע טבור מתקדם המשולב בגיר פנימי ללא מברשות, שילדת אלומיניום וסוללת ליתיום בזרם של 36 וולט. זו סוללה בעלת עוצמה רבה ואפשרות למספר רב של טעינות. את האופניים מדגם מג'יק ניתן לקפל בתוך שניות בודדות וניתן להובילם על הגלגלים במצב מקופל, נוח לשימוש.

במצב מקופל נוח מאוד להעלות את האופניים האלה על הרכבת, למשל. לאופניים טווח נסיעה הנע בין 30 ק"מ ל-45 ק"מ בהתאם לאופן השימוש. משקלם של האופניים הוא 16 ק"ג ומהירותם המירבית מגיעה ל-22 קמ"ש. לאופניים חשמליים אלה גלגלי 12 אינצ'. שילדת האופניים היא איכותית ועשויה אלומיניום וסוללת הליתיום 36 וולט מורכבת מתאים תוצרת פנסוניק, אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור תאים חשמליים בטכנולוגיית הליתיום.

 
מאופניים רגילים לחשמליים

רוצים להפוך גם את האופניים שלכם לאופניים חשמליים? הכירו את ערכת ההסבה המיוחדת שתאפשר לכם להפוך את האופניים שלכם לחשמליים. ערכת ההסבה לאופניים חשמליים מבוססת על מנוע גלגל איכותי במיוחד וסוללת ליתיום יון נשלפת. הערכה ניתנת להתקנה על אופני זנב קשיח, אופניים מתקפלים ואופני שיכוך מלא.

בערכה כלולים מנוע גלגל חשמלי 250 וואט ללא מברשות ושאינו דורש תחזוקה; סוללת ליתיום יון נשלפת עם 11.25 אמפר ובזרם של 37 וולט. זו סוללה חזקה ואיכותית; מטען לסוללה המאושר ע"י מכון התקנים הישראלי, בקר (קונטרולר) איכותי לשמירה חיי הסוללה והמנוע, פאנל דיגיטלי לבקרת הסוללה משולב בניתוק/הפעלת המנוע, מנגנון אוטומטי לניתוק פעולת המנוע בעת בלימה, תושבת וחיבור לסוללה. מחיר: 4,500 שקל.

 
מגה טיפ: לתחזק נכון את האופניים
לפני כל רכיבה כדאי לשמן את השרשרת אם היא יבשה. יש לעשות זאת בדקדקנות ולעבור על כל חוליה וחיבור בשרשרת. סובבו לאחור את השרשרת במשך דקה, כדי שחומר השימון יחדור לתוך הפינים ויישפך על המשטח מתחת לשרשרת. אחר כך נגבו את המשטח בסמרטוט. בהמשך הבדיקה לחצו על הבלמים. אם התחושה שלהם היא רכה כווננו את המכווננים הנמצאים על ידיות הבלמים או על זרועות הבלימה.



פעם בחודש בדקו את מנגנון העברת ההילוכים והבלמים, שמנו את הכבלים ואת הגלגלים. השתמשו בשימון למיתלה ולמחליקי המזלג. אחת לשלושה חודשים בדקו את רפידות הבלמים וגם את טבעות השרשרת ואת שחיקת גלגלי השיניים. יש גם לבדוק את הידוק הברגים, שיהיה במומנט הנכון, וגם לגרז את מוט המושב.
 
אקסל מתארגנת לתחרות
לאחרונה נראות התוצאות האחרונות של האינטגרציה החברות של קבוצת אקסל האמריקנית. מותגים דוגמת סיאטל בייק סופליי, ראלי, קארי טכנולוג'יס ואחרים משולבים בתוך הקבוצה הצפון אמריקנית מתחילת השנה, בעת שהחברה החלה לבנות מחדש את רשת ההפצה שלה וסגרה מחסנים שונים.



הארגון מחדש של ערוצי ההפצה של החברה יגרום לסגירה של שלושה מחסנים. מחסן אחד בדאלאס כבר נסגר באמצע השנה, כששני מחסנים נוספים האחד בקליפורניה והשני באוהיו נסגרו רק לאחרונה. אקסל הבטיחה שעד סוף שנת 2013 כל פעילויות ההפצה שלה בצפון אמריקה ישולבו. כדי להתמודד מול קבוצות האופניים הגדולות בארה"ב.
 
מתיו ון דה פול, חוליה בשרשרת
מתיו ון דה פול, רוכב האופניים ההולנדי הצעיר, רק 18, השיג שישה ניצחונות בחודשים הראשונים שבהם הוא מתחרה בקטגוריית הגיל מתחת 23. ון דה פול ניצח בשני סיבובים ל-U23 בגביע העולם ומוביל את הסדרה בדירוג הכללי, ניצח בשלושה אירועי סופר-פרסטיג' בקטגוריית ה-U23 ומוביל את גם הסדרה הזאת בדירוג הכללי.



לאחרונה הוא גם ניצח בסיבוב האחרון של סידרת הביפוסט בנק טרופי. ון דה פול מדורג במקום השני באליפות האירופית בקטגוריית U23. מתיו הוא בנו של אדרי ון דר פול, אלוף עולם בסייקלו קרוס וגם מנצח של הטור של פלנדרס ומירוץ לייז'-בסטון-לייז. יותר מזה, הוא גם נכדו של ריימון פולידור, מנצח הוולטה דה אספניה ושסיים פעמים אחדות על הפודיום בטור דה פרנס. נראה שעתיד יפה מחכה לו.
 
קריאה לתיקון לאופני מאדון
לקוחות שרכשו אפניים מדגם טרק מאדון 2013 נקראים על ידי החברה לביצוע ריקול לאופניים. לפי ממצאים אחרונים כשל בבלם האחרון עלול לגרום לאיבוד יכולת הבלימה. החברה קיבלה חמש תלונות על ברגים של בלמים קדמיים שהשתחררו.

הקריאה לתיקון מקיפה את הדגמים של טרק מאדון משנת דגם 2013 ובהם דגמים עם המספרים 5.2, 5.9, 6.2, 6.5, 7.7 או 7.9 והמספרים הסדרתיים מתחילים עם האותיות WTU ומסתיימים ב-G או ב-H. רשימה של כל המספרים הסדרתיים אפשר למצוא באתר של החברה. אחדים מהדגמים שנקראו לתיקון הוזמנו בפרוייקט מאדון אחד. מספרי הדגם מוטבעים על מסגרת האופניים. האופניים נמכרו בצבעים שונים.
 
הרפובליקה הצ'כית - רפובליקה על אופניים
רכיבה על אופניים הוא העיסוק הפופולארי ביותר ברפובליקה הצ'כית וספורט האופניים הוא השני בפופולאריות אחרי כדורגל. בצ'כיה נמכרים מדי שנה מעל 300 אלף זוגות אופניים, כאשר בשנת 2011 הנתון הזה אפילו זינק לכ-480 אלף יחידות, אם כי שנה אחר כך, ב-2012 הוא צנח לכ-320 אלף יחידות. ברפובליקה הצ'כית גם נמצאת תעשיית האופניים אחת מהגדולות באיחוד האירופי כאשר מרבית הייצור מתרכז אצל בייק פאן אינטרנשיונל, יצרן אופניים הולנדי המייצר את המותגים ספריור ורוק מאשין, בי.פי.אס שהוא יצרן אופניים אוסטרי ופאנתר הגרמני המייצר את המותג מאסטרבייק.



שוק האופניים הצ'כי מתרכז באופני הרים ברמה בינונית וברמה גבוהה כשמשווקים בו מותגים ידועים כקנונדייל, קיוב, גוסט, GT, קלי וסקוט אנד טרק. הרפובליקה הצ'כית מקדימה בכשנתיים את שאר מדינות מזרח אירופה באימוץ אופניים חשמליים. כעת משווקים בשוק הצ'כי מעל 15 מותגים של אופניים חשמליים מקומיים שלחלק מהם יש גם פוטנציאל לייצוא.
 
צמיג טנגנט אירו לרוכבים מקצועיים

חברת זיפ פיתחה את צמיג טאנגנט בגירסת אירו במשך 14 חודשים ו-2 נסיעות למנהרת הרוח. משך הזמן הזה נדרש כדי להגיע לצורה הנכונה ביותר של הצמיג. התוצאה היא גירסת צמיג של 21 מ"מ, החותכת את האוויר כסכין החותכת חמאה רכה וחסכון לרוכב אופניים מקצועי של 9 שניות לאורך 40 ק"מ בהשוואה לצמיג טאנגנט קונבנציונלי.



אולם הטאנגנט אינו רק צמיג עדין לאירועים מיוחדים. הודות לשותפות עם חברת ויטוריה, הטאנגנט מתאים גם לשימוש ממושך יותר כשנעשה שימוש בתרכובת גומי בעלת התנגדות נמוכה לגלגול ואחיזה גבוהה בפניות והוא מתאים במיוחד לתנאים יבשים. צמיג הטנגנט טובולאר למירוצים מגיע במידות 21 מ"מ ו-23 מ"מ במשקל ממוצע של 282 ג'. לצמיג יש שורש ונטיל באורך 25 מ"מ.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.