סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגהמה נספר לכם על מושב בטיחות חדש לתינוקות, גידול במכירות באירופה, אלפא רומיאו מיטו חדשה, משאיות סקניה סטרימליין חדשות. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
הושק מרצדס ספרינטר חדש
קבוצת רכבי ההובלה וההיסעים של מרצדס מתחילה בימים אלו בשיווק המרצדס ספרינטר החדש בישראל ותהיה הראשונה שמציגה את מנועי יורו 6 הנקיים. הבשורה המשמעותית של דגמי הספרינטר החדש הינה מערכות הבטיחות המתקדמות המעניקות הגנה מרבית לנוסעים ולסביבה. בין המערכות שיוצעו: מערכות מכ"ם חכמות למניעת התנגשות ופגיעה ברכב מלפנים, מערכת סיוע למניעת פגיעה בנקודות מתות המאפשרת לנהג להבחין בשטחים שאינם נראים במראות הצד, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה הפועלת באמצעות נורת אזהרה ובהמשך מופעלת התראה קולית, מערכת לשמירת יציבות בעת רוחות צד הפועלת יחד עם מערכת ה-ESP ADAPTIVE מערכת סיוע להפעלת אורות גבוהים אוטומטית הכולל חיישן אורות וחיישן גשם ומערכת פנסי ערפל עם תאורת פניה ותאורת עקומות.



הספרינטר החדש יהיה הרכב המסחרי הראשון והיחידי בשלב זה אשר יציע דגמים הכוללים מנועים חדשים העומדים בתקן יורו 6 המתקדם והעומד בתקן זיהום האוויר המחמיר ביותר. הדגמים המוצעים עם מנועי היורו 6 הם 519 ו-319, 516 BlueTec הכוללים שימוש באוריאה. דגמי 516 בעלי תיבת הילוכים ידנית יוצעו גם בגרסת 5b+. הספרינטר החדש מציג עיצוב חדשני במכסה המנוע, בגריל הקדמי המודגש, בעיצוב הפנסים וכן בפגוש הקדמי. גם הפנסים האחוריים עוצבו מחדש והתאורה ששימשה עד כה כאור בלם, משמשת מעתה גם כאור אחורי. סביבת הנהג שודרגה ומציגה נוחות ובטיחות מרבית עבור הנהג, וביניהם גלגל הגה ומוט הילוכים בעיצוב חדשני. לדברי אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בחברת כלמוביל "השקת הספרינטר החדש היא הסנונית הראשונה לקראת שנת 2014 אשר תעמוד בסימן של רצף דגמים הצפויים בקבוצת רכבי ההובלה וההיסעים".
 
מושב בטיחות חדש לתינוקות
שילב המפיצה והמשווקת הבלעדית של מקסי קוזי מותג הבטיחות המוביל בעולם מזה עשרות שנים, היא הראשונה להשיק את המוצר המתאים לתקן החדש באירופה. מקסי קוזי פיתחה מוצר המעניק מענה מושלם לבטיחות תינוקות וילדים מגיל 0 ועד גיל 4. הקונספט נקרא - 2 way-family, כסא בטיחות דו צדדי - עם ונגד כיוון הנסיעה - הגנה על הצוואר והראש של התינוק.



(כאשר הילד עובר מסל קל לכסא והוא חייב להישאר בישיבה נגד כיוון הנסיעה המענה של הקונספט מגן עליו הגנה מושלמת). המוצר יהיה קיים בחנויות בתחילת 2014. בנוסף משיקה מקסי קוזי - בסיס דו צדדי פיקס. בסיס דו שימושי פיקס חדשני לרכב מבית מקסי קוזי הנותן פתרון מגיל לידה ועד 4 שנים. בטיחות מרבית, התקנה פשוטה לרכב, נוח וקל לשימוש. מתאים לשימוש עבור סל קל פבל ופרל דו צדדי. שימוש ארוך טווח: מלידה עד 13 ק"ג (עם סל קל פבל) ולאחר מכן מ-9 ק"ג עד 18 ק"ג (עם כסא בטיחות פרל דו צדדי). אישור של התקנה נכונה להורים ע"י אור וצליל.
 
אלפא מיטו עם מנוע טווין אייר
אלפא רומיאו החלה לשווק את דגם ה-MITO בגירסה חדשה ובמחיר חדש של 115,900 שקל. הגירסה החדשה מצוידת במנוע 0.9 twin-air החדש, שהוכתר כמנוע השנה באירופה לשנת 2011, וכמנוע הירוק ביותר לשנת 2013. המנוע משלב בצורה אידיאלית ביצועים חזקים לצד רמות פליטות מזהמים נמוכות ונתוני תצרוכת דלק נמוכים במיוחד.



ניר בן שלמה, מנהל חטיבת הרכבים הפרטיים בסמל"ת: "לאחר מו"מ ארוך עם היצרן האיטלקי סימנו באלפא רומיאו יעד חדש: להשיק מוצר פרימיום במחיר כניסה אטרקטיבי על מנת להביא קהלים חדשים ומגוונים שטרם חוו אלפא רומיאו וזהו חלומם, אני מאמין שבאמצעות הגרסה החדשה הזו (2014) נוכל להכפיל את כמות המכירות של המיטו ולהביא מאות לקוחות חדשים שייהנו ממוצר מנצח בעל מאפיינים טכניים מצוינים ותצרוכת דלק מהטובות שיש בשוק הישראלי וכל זאת תחת הערכים המיוחדים של אלפא רומיאו."
 
רכבת בחינם לתושבי הנגב
היסטוריה בנגב. החל מהשבוע (יום רביעי), יוכלו תושבי שדרות והסביבה להגיע לראשונה לתל אביב ברכבת אקספרס, בתוך פחות משעה ובחינם. כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. השר כץ החליט כי תושבי שדרות, נתיבות ואופקים והמועצות האזוריות שמסביבן, יהיו זכאים לנסוע ברכבת משדרות לכל חלקי הארץ ובחזרה, ללא כל תשלום, במשך שלושה חודשים. שר התחבורה ציין כי בנוסף לכך יהיו זכאים לנסוע בחינם ברכבת במשך שלושה חודשים כל אלפי הסטודנטים הלומדים במכללת ספיר וכן תושבי המועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב, מרחבים, אשכול ובני שמעון.



תושבי ישובים אלה יוכלו לנסוע ברכבת משדרות לכל מקום בארץ, בכל שעות היום והלילה וללא כל הגבלה, במשך שלושה חודשים רצופים החל מהשבוע הבא. הנסיעה תתבצע באמצעות כרטיס רב קו נטען של הרכבת שיחולק לתושבים בתחנת הרכבת בשדרות. השר כץ ציין כי מדובר בקו שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ויאפשר לנוסעים רבים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות משדרות, נתיבות, אופקים ויישובי הסביבה למרכז הארץ וכתוצאה מכך יורחבו אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים.
 
חילוצי שיא לשגריר
במהלך ששת ימי הסערה בחודש דצמבר, בהם חלפה בישראל מערכת סוערת של מזג אוויר המלווה בגשם ושלג שכמעט לא נפסקו בכל חלקי הארץ, חילצה קבוצת שגריר כ-9,472 כלי רכב, גידול של למעלה מ-50 אחוזים בהשוואה לימים רגילים. יוסי רגב מנכ"ל קבוצת שגריר מציין כי השיא היה ביום ראשון בו חולצו כ-2,300 כלי רכב. ביום שני חולצו 1,802 וזאת אחרי שרוב הכבישים בארץ נפתחו לתנועה. שיא הביקוש לחילוצים וגרירות היה כתוצאה מבעיות חשמל והתנעה, עם 4,611 רכבים המהווים כ-48.7 אחוזים מסך החילוצים.



הבא אחריו עם 664 רכבים המהווים כ-7 אחוזים מסך הגרירות היה כתוצאה מבעיות מנוע ובמקום השלישי נרשמו 614 תאונות המהוות 6.5 אחוזים מהשירותים. עוד הוסיף רגב כי למרות מזג האוויר הסוער והקר, 2 רכבים נשרפו ועלו באש, 8 רכבים נפגעו בשמשה הקדמית, 15 רכבים ננעלו בלי מפתחות ו-53 רכבים שקעו בבוץ. כ-220 זוגות מגבים הוחלפו ו-447 נורות הותקנו בכלי רכב. השנה עמדה חברת שגריר גם לרשות משטרת ישראל בפינוי צירים חסומים. בסה"כ, במסגרת הזאת של העברות רכבים ופינויי צירים, ביצעה שגריר במהלך ימי הסערה 485 שירותים כאלה.
 
גידול במכירות באירופה
הביקוש למכוניות חדשות גדל בחודש נובמבר באירופה, ב-1.2 אחוזים. זה החודש השלישי ברציפות בו נרשם גידול במכירות באירופה, כאשר בסך הכל נרשמו ועברו רישוי 938,021 כלי רכב קלים חדשים. בחודשים ינואר עד נובמבר 2013 נרשמו באירופה 10,945,360 כלי רכב קלים, ירידה של 2.7 אחוזים בהשוואה לתקופה המקיבלה 2012. בנובמבר השוק הבריטי גדל ב-7 אחוזים והשוק הספרדי זינק ב-15.1 אחוזים, כאשר שני השווקים האלה תרמו 1.2 אחוז לצמיחה באירופה.



בגרמניה נרשמה ירידה של 2 אחוזים במכירות, בצרפת של 4 אחוזים ובאיטליה של 4.5 אחוזים, בהשוואה לנובמבר 2012. השוק הגרמני ירד ב-11 החודשים הראשונים של 2013 ב-4.9 אחוזים בעוד השוק הצרפתי ירד ב-7.1 אחוזים והשוק האיטלקי ב-7.7 אחוזים. השוק הספרדי, הנהנה בחודשיים האחרונים מתמריצי ניכרים לרכישת מכוניות, רשם עליה של 2.1 אחוזים בתקופה זו.
 
מערכת סטרצ' ברייק של וולוו
עבור נהגי סמי טריילרים תנאים של כבישים חלקים בחורף וירידה במורד מהווים אתגר ניכר במהלך הנהיגה, מאחר ובתנאים אלה תמיד קיים סיכון להחלקה של הנגרר שיוצא מכלל שליטה. כדי למזער את הסיכון שבסיטואציות כאלה, וולוו פיתחה את המערכת הידועה בכינוי סטרצ' ברייק, המפעילה באופן אוטומטי את הריטארדר ומיישרת את הנגרר על דרכים רטובות ובמורדות.



לדברי וולוו כ-15 אחוזים מכלל 30 אלף התאונות הקשות באירופה מעורבות משאיות הנמצאות בסיטואציה של ירידה קלה. עם בלמים יעילים, מערכות יציבות ומערכות התראה, אפשר יהיה לסייע לנהג ולהימנע מכניסה לסיטואציות מסוכנות, טוענת וולוו משאיות. אל הסטרצ' ברייק מצורפת גם מערכת בקרת יציבות המופעלת ע"י הנהג באופן ידני בתחילתה של ירידה. כאשר הנהג משחרר את דוושת הגז הבלמים על הנגרר מופעלים במצב מיוחד כל הדרך במורד הגבעה, עד שהדרך חוזרת להיות מישורית. והמשאית יכולה לחזור ולהאיץ.
 
סקניה טרימליין לטווח ארוך
סקניה סטרימליין הוא הכינוי החדש של משאיות סקניה מסידרות G ו-R לטווחים ארוכים שעברו אופטימיזציה לצריכת דלק נמוכה והם מתאפיינות במבנה המותאם להתנגדות נמוכה לאוויר באמצעות קיטים מלאים של הטיית האוויר.



ביחד עם דגמים אלה משווקת גם גירסה חדשה של סקניה אופטיקרוז, עם מגוון חדש של מצבי ביצועים. כדי להגביר את החסכון בדלק, מצב חדש של 'אקונומי' משולב במערכת הסקניה אקטיב פרדיקשן. פוטנציאל חסכון הדלק בנסיעות לטווח ארוך גדל ל-8 אחוזים עם הדור המודרני יותר ודור שני של מנועי יורו 6. החסכון בהשוואה למנועים המקבילים ביורו ברמות 3, 4, ו-5 גדל בעד ל-5 אחוזים.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.