אוג'יה ניצח בראלי צרפת |
סבטיאן אוג'יה השלים זכייה באליפות העולם בראלי כאשר ניצח בראלי הביתי שלו, ראלי צרפת. הזכייה הובטחה כבר בראשית הראלי, כאשר הוא נוהג בפולקסווגן פולו. סבסטיאן לואב, אלוף העולם בראלי 9 פעמים ברציפות, עד העונה, ערך את הופעת הפרידה שלו מאליפות העולם בראלי. בתחילתו של הראלי היו אלה דני סורדו, יארי מאטי לאטוולה ותיירי נוויל שהתחרו על שלושה המקומות הראשונים.

אוג'יה הודה אחר כך שאחרי שהבטיח את זכייתו באליפות העולם, הוא לא היה מרוכז ביום השני של הראלי. אבל אחרי שהוא התאושש מהלם הזכייה הוא החל להתרכז, שיפר את איכות הנהיגה וחזר להוביל. למרות שנראה היה שנוויל במכונית פורד יצר פער שלא יהיה ניתן לסוגרו. לואב, כשהתחרה על המקום השני, התרסק אל מחוץ לאחד הקטעים כדי לסיים את הקריירה באליפות העולם בראלי, אבל יורשו, אוג'יה, לא התייאש והצליח לעקוף את נוויל בניצחון יוקרתי, שלא שינה דבר.
|
|
מערכת תאורה מותאמת שטח |
חברת ARB המתמחה בייצור ציוד לרכבי שטח, השיקה לאחרונה מערכת תאורה חדשנית המשפרת, לדברי החברה את יכולת התאורה והראות באופן דרמטי.
 המערכת, ARB אורות נהיגה בעלות עוצמה, מורכבת מ-32 נורות לד שאורך החיים שלהם הוא מעל 50 אלף שעות והן מפיקות אור לבן שהוא הקרוב ביותר האפשרי לאור השמש ומבטיח הקטנה ניכרת של העומס על העין ועל תשישות הנהג. שלא כמו מערכות לד מסוג HID, מערכת של ARB אינה דורשת זמן להתחממות ויש לה ביצועים מבריקים על דרכים משובשות בזכות פיזור האור וכיסוי השטח הגדול. מערכת התאורה הזו גם עמידה בתנאי אבק קשים ובפני מים.
|
|
רכב עבודה חדש של הוסקוורנה |
הוסקוורנה משווקת רכב עבודה 322T-AWD המצויד במערכת הנעה כפולה ומיועד לאפשר לבעלי שטחים חלקיים לבצע עבודות ביעילות עם כלי רכב מיוחד שהותאם לצרכיהם. לכלי הרכב מנוע 2 צילינדרים, והוא בעל יכולת תמרון מעולה.
 מערכת ההיגוי היא מפרקית ומלפנים יש משטחים המאפשרים הפעלה אינטואיטיבית של כלי הרכב, יכולת כיסוח מעולה וראות מצוינת לאזור העבודה. לכלי הרכב יכולת אחיזה מצוינת מה שמגדיל את בטיחותו בכל תנאי העבודה ובייחוד בתנאים קשים, על משטחים רטובים וחלקלקים כמו גם על מדרונות. לכלי הרכב הזה ניתן לחבר גם כלי עבודה שונים.
|
|
פנדרים לג'יפ רנגלר |
הפנדרים השטוחים של ראגד רידג' לג'יפ תוכננו בהשראת הפנדרים השטוחים של הויליס המקורי, אולם עם קריצה מקורית ומודרנית כך שמתקבל המוצר הטוב ביותר מבחינת תכנון ומבחינת פונקציונאליות. הפנדר המתחבר באמצעות שני ברגים מספק סגנון מודרני עם פיסול מושלם לקווים של הג'יפ ג'יי.קיי רנגלר.

מבחינה פונקציונאלית חלקים אלה מוסיפים מרווח גלגל הגדול ב-כ-5 ס"מ והם רחבים ב-2.5 ס"מ מאשר פנדרים רגילים ומאפשרים מעברי שטחים קשים. הפנדרים עשויים באמצעות הזרקה לתבנית של חומר TPE והם בעלי הגנה כנגד קרינה אולטה סגולה, מה שמאריך את חייהם. הפנדרים מגיעים עם מתקוני פלדה ועם אחריות של חמש שנים.
|
|
פגוש קדמי של סמיטיביול |
פגוש קדמי XRC ארמור מיוצר ע"י סמיטיביול ומיועד לג'יפ ג'יי.קיי רנגלר, רוביון ואנלימיטד משנות הדגם 2007 עד 2014 לדגמים בעלי 2 דלתות ו-4 דלתות. הפגוש מספק יכולת גישה בזויות מפתיעות ומרווח גחון משובח. הפגוש מיוצר מפלדה קרה מגולגלת 3/16 ואחר כך מרותך באופן רובוטי במידות המדויקות.

טבעות התקנה בצורת D הן יציבות מאוד ומרותכות מבפנים ומבחוץ. ציפוי אבקה שחורה מיושם על הפגוש ומעניק לו מראה מגניב. הקונסטרוקציה הקדמית עשויה מצינור 1 אינצ' ו-3/4 ויש לה שני חיבורים לתאורה שניתן להרכיב עליהם עד 9 יחידות תאורה. העיצוב המיוחד של הפגוש מאפשר להתקין עליו כננת המסוגלת למשוך עד 10,000 פאונד.
|
|
התנ''ך של רכבי השטח |
ספר בשם 4WD-Handbook הוא ספר שכל חובב רכב שטח זקוק לו בתא הכפפות של רכב השטח שלו. הספר מכיל ידע טכני רב, ידע רב בנהיגת שטח ונקודת המוצא של מחבריו הייתה שלבעל רכב השטח אין כל ידע התחלתי. אז הספר הזה מתאים למתחילים, אבל הוא מתאים גם לנהגים מנוסים יותר בזכות הידע הרב האצור בו.

הספר מתאים לעבודה פרקטית בשטח וגם ללימוד תיאורטי של עקרונות נהיגת שטח. אחדים מהמבקרים הגדירו אותו כ"תנ"ך של רכבי השטח". "אין אף ספר שהוא תחליף לניסיון פרקטי, אולם אני קראתי את הספר מהעמוד הראשון עד לאחרון ויצאתי בסיום חכם יותר, עם נקודות ייחוס חדשות. זה היה כמו קורס רענון לרכבי שטח." כתב פיל האנסון.
|
|
מסלול הדקאר |
מארגני הדקאר, תחרות הראלי מרתון המפרכת ביותר, פרסמו לאחרונה את המסלול של גרסת 2014 של התחרות שתיערך בתחילת ינואר 2014. זו תהיה התחרות השישית שנערכת בדרום אמריקה אחרי שהיא הועברה לשם מהיבשת הטבעית שלה, אפריקה בעקבות בעיות ביטחון המתחרים. הפעם הראלי ימשיך להתנהל בעיקרו במדינות ארגנטינה וצ'ילה ויעבור במשך יום אחד גם בבוליביה.

המסלול שסומן הוא בין רוסאריו בארגנטינה לוולאפראסיו, צ'ילה כשהמטרה היא להעמיד במבחן אולטימטיבי את יכולת המכוניות וכישורי הנהגים. בראלי הקרוב יהיו מספר קטעי מרתון ארוכים מאוד וקטעי קישור קצרים יותר, כך שעבודתם של הצוותים תהיה מפרכת יותר. אלה יהיו קטעים קשים לא רק למתחרים אלא גם למנהלי הקבוצות שיצטרכו לתכנן היטב את מיקומם של צוותי הסיוע, אזורי הטיפולים והלוגיסטיקה.
|
|
מגה טיפ: הכננת החשמלית הנפוצה |
כננת חשמלית היא סוג הכננת הנפוץ ביותר. הוא גם הזול ביותר ודורש הכי פחות התאמות בהשוואה לכננות המופעלות באופנים אחרים. אולם כננות חשמליות יכולות לצרוך מאות אמפרים של חשמל ובכך להטיל עומס כבד ביותר על מערכת החשמל של הרכב הכוללת את המצבר, האלטרנאטור ואת מערכת החשמל של הכננת עצמה, אם נעשה בהם שימוש רצוף למשך זמן רב. הם יפעלו בתחילה מבלי שתרגישו בבעיה אבל אז לפתע המצבר יתרוקן לגמרי.

לכן בהפעלת כננת מאומצת יש לשמור על המנוע עובד ואם אתם מרבים לעשות שימוש מאומץ בכננת כדאי גם לבדוק אפשרות של התקנת מצבר נוסף שיחזק את מערכת החשמל של רכב השטח.
|
|
|
|