סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם כי בוטל אישור רישיון נהיגה, דרוש מדען ראשי למשרד התחבורה, אתגר השמש למכוניות ואלסטום תתחזק את הקרונועים. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
דרוש מדען ראשי למשרד התחבורה
למשרד התחבורה דרוש/ה מועמד/ת למשרת המדען/ית הראשי/ית המדען/ית משמש/ת כיועצ/ת המדעי/ת של המשרד ושל השר. חוקר/ת בתחום הרלוונטי לפעילות המשרד. ביצוע מעקב אחר התקדמות מחקרים שבמימון המשרד. תאום תחומי המחקר ביחידות המשרד מול האקדמיה ומוסדות למחקר ופיתוח בתחום. ייזום פעולות מחקריות, בקרה ותפעול של פעילות מחקרית המלווה/ממומנת על-ידי המשרד. תכנון וביצוע מחקרים ארוכי טווח כנגזרת של פעילות המשרד. מופקד/ת על תקציבי המחקר במשרד התחבורה. מנחה מקצועית הכנת מחקרים ומשתתף/ת ביישומם.



מתן חוות-דעת מקצועית לכל פרויקט בעל זיקה מדעית או טכנולוגית במשרד. ייעוץ בנושאים לא שגרתיים שעולים לפרקים ובפיתוח פרויקטים מיוחדים, בתחום ענף התחבורה. קיום קשרים מקצועיים עם מוסדות מחקר בארץ ובחו"ל וכן עם ארגונים בינלאומיים. חברות בפורום המדענים הראשיים. נציג/ת המשרד בוועדות ממשלתיות וציבוריות ובוועדות הכנסת, ככל הנדרש. על המועמד/ת לשאת בתואר שלישי לפחות בהנדסה/הנדסת תחבורה/הנדסה אזרחית או במדעים מדויקים או במדעי הטבע עם 8 שנות ניסיון לפחות בתחומי המחקר. מתוכן, 4 שנות ניסיון בתכנון וניהול מחקרים מדעיים/טכנולוגיים הקשורים לתחבורה. לשליחת קורות חיים לחץ כאן. ניתן לשלוח עד ליום 27/10/2013. פרטים נוספים ניתן לקבל בטלפון: 02-6663331.
 
שירות לימוזינות חדש
חברת שירות הלימוזינות Blacklane מחזקת את עמדתה המובילה בשוק הבינלאומי, ומרחיבה את אזור הפעילות שלה לתל אביב. בהמשך להצלחת השקת השירות בשבועות האחרונים באמריקה ואסיה, הציפיות מההשקה בתל אביב גבוהות גם הן. "Blacklane מציעה את שירותיה בכל מקום אליו לקוחותיה צריכים ורוצים להגיע", מסביר פרנק סטוייר, מייסד שותף של Blacklane ומוסיף, "אנו מתקדמים בדרך להפוך לנוכחות העקבית ביותר עבור לקוחותינו לאורך כל מסעם".



תל אביב היא העיר השנייה בגודלה בישראל ומרכז כלכלי מרכזי במדינה. "היא גם בעלת הכלכלה השנייה בגודלה במזרח התיכון אחרי דובאי", אומר פרנק סטוייר "Blacklane מציעה שירותי לימוזינות בטוחים ואמינים בתל אביב עבור תיירים, מטיילים ותושבים כאחד. תל אביב מהווה בסיס מושלם עבור החברה שלנו: היא עיר צעירה, מצליחה, וידידותית מבחינה טכנולוגית". Blacklane מבססת את עצמה היטב כאחת השחקניות המובילות בתעשיית שירותי הלימוזינות. "ספקים מקומיים מברכים את פנינו היכן שאנו מופיעים, משום שהם יודעים כי נגדיל את הרווח שלהם ולא נצמצם אותו".
 
בוטל אישור אימות רישיון נהיגה
רישיון הנהיגה הישראלי כולל את כל פרטי הנהג על פי התקינה האירופאית שאומצה בעולם לרבות תמונת הנהג, שמו בלועזית, ודרגות רישיון הנהיגה בהם הנהג רשאי לנהוג. ברישיון הנהיגה אף מוטבעים אמצעים ייחודיים למניעת זיופים.

אימות רישיון נהיגה הינו הליך שנועד לאפשר למהגר מישראל לתקופה ארוכה להמיר את רישיונו מישראלי לרישיון לאומי אחר. בעל הרישיון צריך היה להמציא אישור אימות רישיון ממשרד התחבורה הישראלי כדי להמיר את רישיונו. נוכח אמינותו של הרישיון וההכרה ההדדית של מדינות רבות בעולם, ניתן להציגו כמסמך הרשמי של ישראל לנושא הנהיגה. בהתאמה, הופסק הליך אימות רישיון הנהיגה, שאין בו עוד צורך שכן רישיון הנהיגה הישראלי עומד בכל הקריטריונים הבינלאומיים, כולל שימוש בשפה האנגלית ורמת אבטחה גבוהה נגד זיופים.
 
אתגר השמש למכוניות
בימים אלו נערך בערבות אוסטרליה המרוץ היוקרתי World-Solar Challenge, בהשתתפות 38 צוותים מ-22 מדינות. בין הצוותים, נמצא גם הרכב הסולארי של חברת Blue-Sky-Solar הקנדית, אשר עוצב ותוכנן במלואו בעזרת פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של ענקית התוכנה הצרפתית דאסו סיסטמס. החברה הקנדית, אשר מקורה באוניברסיטת טורונטו, נרשמה מאוחר למרוץ ולכן בחרה ב-3DEXPERIENCE לבניית הרכב שלה.



"לא רק שפלטפורמת 3DEXPERIENCE סייעה לנו בשיפור בשיתוף הפעולה במהלך העבודה על תכנון הרכב וגם בזרימת העבודה, היא הייתה קריטית לכך שהצלחנו לעצב וליצור את הרכב תוך פחות משנה," אמר פול פארק, מנהל צוות Blue-Sky-Solar באוניברסיטת טורונטו. "בעזרת מערכת CATIA של דאסו סיסטמס הצלחנו לשלב באופן מלא את כל מערכות הרכב. פתרון CATIA אפשר לנו את הגמישות לתכנן גוף רכב אווירודינמי ברמה עולמית, בעוד מערכת SIMULIA של החברה חשפה בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם של הליך התכנון, ומנעה מאתנו השקעות בלתי צפויות."
 
שני מפעלים חדשים בברזיל
קבוצת דיימלר הגרמנית וקבוצת פולקסווגן הגרמנית ישקיעו בהקמת מפעלי הרכבה חדשים בברזיל. כל חברה תשקיע, לפי הודעות של שתיהן, 170 מיליון יורו בהקמת כל מפעל. דיימלר תקים מפעל ליד סאו פאולו וייוצרו בו דגמי ה-C קלאס וה-GLA, רכב השטח הקטן והחדש. על ההסכם להקמת המפעל חתמו נשיאת ברזיל, דילמה רוסף ואנדריאס רנשלר, האחראי על ייצור ורכש במרצדס-בנץ מכוניות.



כלי הרכב הראשונים צפויים לרדת מפס הייצור כבר ב-2016. דיימלר צופה ייצור של 20,000 כלי רכב בשנה והוספה של 1,000 משרות. רוסוף נפגשה גם עם הבוס של פולקסווגן בברזיל, תומאס שמאל, כדי לסכם עסקה להקמת מפעל נוסף. שמאל אמר אחרי הפגישה שעם סיום הקמת המפעל יגדל כושר הייצור של החברה בברזיל ב-20 אחוזים ל-1,000 כלי רכב ביום. במפעל החדש המוקם במדינת פארנה בדרום ברזיל, ייוצרו מכוניות גולף דור 7.
 
אלסטום תתחזק את הקרונועים

חברת אלסטום הבינלאומית היא הזוכה במכרז הענק, בהיקף כספי של כמיליארד וחצי שקל לתחזוקת צי הקרונועים של רכבת ישראל למשך 15 שנה. זו הפעם הראשונה בה תבוצע תחזוקת צי נייד על ידי גורם בינלאומי. עם המעבר הצפוי בשנים הקרובות לרכבות חשמליות, יפורסם מכרז נוסף למיקור חוץ בתחזוקת 30% מצי הרכבות החשמלי.
התכנית כוללת, בין השאר, גם שינוי משמעותי ומידי בחטיבת הנייד של רכבת ישראל: רפורמה בנהלי עבודה, עבודה במשמרות 24 שעות ביממה, מבנה אגפים חדש, ניידות והכשרות עובדים. על פי ההסכם עם חברת 'אלסטום', צפויה תקופה של 3 חודשי התארגנות בה יערך הזוכה ויקים את המערך אשר יספק שרותי תחזוקה, והחל מחודש ינואר 2014 הספק יפעיל את מערך התחזוקה במתחמי הרכבת בחיפה ולוד.

 
80 אוטובוסים של מ.א.ן בדרום אפריקה
יצרנית המשאיות והאוטובוסים הגרמנית מ.א.ן תספק 80 אוטובוסים לפרובינציית לימפופו בדרום אפריקה. האוטובוסים יסופקו לחברת גרייט נורת' טרנספורט. אוטובוסי הליון אקספלורר של מ.א.ן נמצאים בשירות כבר מאז יולי השנה והספקתם, לסך הכול של 80 יחידות, תסתיים בנובמבר 2013.



אלה אוטובוסים בעלי שלושה צירים לנסיעות בינעירוניות ויש בכל אחד מהם 80 מושבים לאוטובוס. כל אוטובוס מצויד במערכת מתלי אוויר שהופכת את הנסיעה בו לנוחה מאוד גם בנסיעות ממושכות בדרכי עפר. המנוע המותקן באוטובוסים הוא מדגם מ.א.ן D20 שהספקו 310 כוח סוס והוא עומד בתקינת יורו 3. האוטובוסים מצוידים בתיבת הילוכים אוטומטית מסוג טיפמאטיק של מ.א.ן וגם במגוון רחב של אמצעי בטיחות.
 
סקניה בשדות תעופה
סקניה, יצרנית המשאיות השוודית, הנשלטת ע"י קבוצת פולקסווגן השתתפה לאחרונה בתערוכת אינטר אירפורט שנערכה במינכן, גרמניה. החברה הציגה מגוון של משאיות שהותאמו לתפקודים הייחודיים הנדרשים בשדות תעופה. המטרה של סקניה הייתה להדגים כלי רכב שהם גם ידידותיים לסביבה וצורכים דלקים מזהמים פחות.



כך למשל, הציגה החברה את ה-P-340-LB6X2*4 שהוא שאסי של משאית המצויד במנוע גז שהספקו 340 כ"ס כבר מ-1,000 סל"ד. המנוע יכול להיות מוזן בביוגז המיוצר במקום והוא מאפשר הפחתה של 90 אחוזים או יותר בפליטת דו תחמוצת הפחמן. המנוע פועל לפי העקרונות של אוטו (עם מצתים) ויש לו מגדש טורבו עם שסתום שחרור לחץ, מערכת EGR, מערכת הזרקה רב נקודתית וקטליזטור משולש. בנוסף על ביוגז ניתן להפעיל את המנוע גם עם CNG ו-LNG.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.