סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4: מיצובישי מציגה קונספט לרכב פנאי היברידי- רמז לאאוטלנדר הבא, קונספט שלישי יוצג לדיפנדר הבא. עוד בניוזלטר: תמונות ראשונות של ההונדה CR-V החדש, ג'יפ רנגלר מוסב לטנדר, תכנית רכבי הפנאי של סקודה וידיעות נוספות. קריאה מהנה!
 
נבחרת פוינטר יוצאת לדקאר בתמיכה ממשלתית
לראשונה בהיסטוריית המירוצים בישראל, משרד התרבות והספורט יעניק סיוע כספי בסך 300 אלף ש"ח לנבחרת פוינטר, אשר תייצג את המדינה באופן רשמי בראלי הדקאר 2012 עם הנהגים רז היימן והלל סגל. ראלי הדקאר בן 9,000 הק"מ הוא בין המאתגרים בעולם ויתקיים מה-1 בינואר בארגנטינה, צ'ילה ופרו למשך 15 ימים. היימן וסגל הם נהגי השטח הבכירים והמעוטרים בישראל.


                                      צילם: טל זוהר

היימן בן ה-47 התחרה עד היום ב-15 מירוצי ראלי בינלאומיים, ביניהם ראלי הפרעונים (6 פעמים), "אלי טוניס" (פעמיים), "פריז-דקאר", ראלי "דרך המשי" (פעמיים מקום ראשון) ובאחה 1000 במקסיקו. הלל סגל, 62, התחרה שלוש פעמים בפריז-דקאר, בראלי הפרעונים (4 פעמים), בבאחה 1000 מקסיקו, פריז-איסטנבול וראלי דרך המשי (פעמיים מקום ראשון). ב-2009 זכו השניים בפרס שרת התרבות והספורט לספורטאים מצטיינים. הם ייצאו לראלי ברכב אבטיפוס T1.2 שהוכן על ידם למירוץ.
 
מיצובישי: קונספט כביש-שטח היברידי
לצד המכונית הקומפקטית החדשה מיראז' (שעליה כתבנו בניוזלטר מגהמה 119), מיצובישי תציג בבכורה עולמית גם קונספט כביש-שטח היברידי בתערוכת טוקיו בסוף החודש. ה-PX-MiEV II הוא פיתוח של הקונספט המקורי, אשר הוצג בתערוכה ב-2009, והוא צפוי להופיע בה השנה בעיצוב כמעט סדרתי. על פי הערכות הוא מבשר על דגם האאוטלנדר הבא, הצפוי להופיע ב-2013. הקונספט מצויד ביחידת הנעה היברידית נטענת, המשלבת טכנולוגיה חשמלית מה-iMiEV ומנוע בנזין ארבעה ציל' בנפח 2.0 ליטר, המשמש להנעת הגלגלים האחוריים וטעינת הסוללה.


במהירויות נמוכות, יחידת ההנעה פועלת כהיברידית טורית- המנוע משמש כגנרטור ומטעין את סוללת הליתיום-יון. במהירויות גבוהות יותר או כאשר הסוללה מלאה, היחידה הופכת להיברידית מקבילה עם מנוע שמטעין מחדש את הסוללה וגם מניע את הסרן האחורי. טווח הנסיעה יעמוד על 800 ק"מ לפי ההצהרות, עם צריכת דלק משולבת של 60 ק"מ לליטר. מערכות המוטמעות במכונית יאפשרו לנהג לשלוט באופן הנהיגה ולבחור- בלחיצת כפתור- בנסיעה החשמלית, למשל בעת נסיעה עירונית, או להפעיל את הסוללה באופן ידני. טווח הנסיעה החשמלי הוא 45 ק"מ.
 
הונדה CR-V סדרתי ייחשף בתערוכת לוס-אנג'לס
גרסה סדרתית להונדה CR-V החדש תופיע בתערוכת לוס אנג'לס בסוף השבוע הקרוב. בינתיים חושף היצרן תמונות ראשונות באתר האינטרנט שלו, המלמדות על שינויי עיצוב  מועטים ביחס  לדגם הקונספט, שנחשף לפני כחודשיים (ראו מגה 4x4 גיליון 25). פרטים נוספים צפויים להתפרסם קרוב יותר למועד החשיפה.



בינתיים נספר לכם שה-CR-V2012 מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, ומציע שורה של מנועים חסכוניים ונקיים יותר לצד טכנולוגיות חדשות. היצרן מבטיח גם תא נוסעים עדכני מהמסד עד לטפחות, עם יותר מרווח ורצפה נמוכה יותר להקלה על העמסת המטען. שיווקו של ה-CR-V החדש יתחיל זמן קצר לאחר התערוכה, בארה"ב ובאירופה. אלינו הוא צפוי להגיע באמצע 2012.
 
מתקפת דגמים מסקודה
חברת סקודה ניצבת בפתחה של תקופה חסרת תקדים מבחינת שינויים וחידושים, אשר אמורים, כך מקווה היצרן, להזניק את מכירותיה בעשרות אחוזים ל-1.8 מיליון כלי רכב בשנה, עד 2018. תוכניות היצרן הצ'כי זלגו לאחרונה לידי מגזין CAR הבריטי. ומהן עולה כי דגמי הרומסטאר וגם היאטי המצליח, יוחלפו בעתיד בלא פחות מאשר ארבעה דגמים חדשים, שיכללו שני מובילי נוסעים ושני רכבי פנאי-שטח.



הרומסטאר יפנה דרכו לשני מיניוואנים: קומפקטי עם מכלולים מהפולקסווגן טוראן ושני, גדול יותר, בהשראת השאראן. שני הדגמים מתכוננים לחשיפה ב-2014 ו-2016 בהתאמה. עוד פורסם כי היאטי, אחד הדגמים המצליחים של סקודה ומהמוערכים בשוק, יוחלף בשני דגמי פנאי שטח. הראשון מביניהם, דגם פנאי קומפקטי דוגמת הפולקסווגן טיגואן, יוצג ב-2015. הדגם השני יוצג שנה לאחר מכן, ויהיה גדול יותר עם מקום לשבעה נוסעים.
 
דיפנדר DC100 בגרסה שלישית
לנד רובר תציג גרסה שלישית לקונספט הדיפנדר הבא, בתערוכת לוס אנג'לס שתפתח בסוף השבוע הקרוב. כזכור, הציגה החברה את קונספט ה-DC100 (בתמונה) בגרסה רגילה ונטולת גג, בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. בשלב זה, טרם ידוע באיזה תצורה יוצג הרכב בתערוכה, וכמה הוא יהיה שונה מהגרסאות שהוצגו באירופה.



מה שכן, נראה שהצגתו בקליפורניה מלמדת על כוונות היצרן לשווקו גם בשוק האמריקאי, שם נפקד מקומו של הדיפנדר כיום. מנהל מותג לנד רובר בעולם, ג'ון אדוארדס רמז בעניין בראיון לאתר Inside-Line באומרו שהוא מקווה למכור את הדגם ל"גולש הטיפוסי" בארה"ב. עם זאת, הוא ציין ששוקי עולם שלישי דוגמת אפריקה כמו גם אוסטרליה וארגונים כמו הצלב האדום יהוו את קהל היעד העיקרי של הדיפנדר החדש. שווק הדגם החדש, כפי שסיפרנו לכם בעבר, מתוכנן ב-2015.
 
בנטלי תתחרה בדקאר?
השם "דקאר" נקשר לדימויים של נהיגה נועזת בדיונות המדבר האכזר- לא בדיוק המקום שאתם מצפים למצוא מכונית בנטלי. עם זאת, חרושת השמועות ברשת סבורה אחרת. לפי דיווח באוטו בלוג, קונצרן פולקסווגן מייעד השתתפות במירוץ הראלי היוקרתי לחטיבת היוקרה הבריטית שלו, אשר מצידה הביעה לאחרונה נכונות לחזור ולהוות גורם בספורט המוטורי. בתערוכת פרנקפורט האחרונה, סיפר מנכ"ל בנטלי כי החברה מתכננת להקים תוכנית מירוצים, אך טרם הוחלט אם ההשתתפות תהיה על אספלט או בשטח.


                                      Pistonheads

השמועה בדבר בתחרות בדקאר תפסה תאוצה לאחרונה לאור העובדה, שפולקסווגן אינה צפויה לחזור לראלי בקרוב, לאור כוונתה להתחרות באליפות הראלי העולמית החל ב-2013. במקביל, אודי ופורשה- חברות האחיות לבנטלי- מתכוננות במרץ למירוץ 24 השעות של לה מאן, בשנה הבאה. פתאום תרחיש בנטלי בדקאר אינו נראה מופרך כל כך. החברה יכולה להיעזר באירוע בשביל לקדם את רכב הפנאי שטח שאותו תציג ב-2013/14. בנוסף, עומדים לרשותה הידע והניסיון של פולקסווגן, שכידוע שלטה באופן מוחלט בדקאר בשלוש השנים האחרונות, עם שלושה תוארי אליפות. 
 
ראלי עולמי: לאטבאלה מנצח בויילס, לאוב אלוף
יארי מאטי לאטבאלה ניצח אמש (א') בראלי ויילס, ניצחונו הראשון העונה לפני נהגי פורד מדס אוסטברג והנינג סולברג. סבסטיאן לאוב פרש מהמירוץ, אך עדיין זכה באליפות הנהגים- בפעם השמינית ברציפות- עקב פרישתו של מיקו הירובנן בשישי בשל תקלה טכנית. למרות שמירוץ האליפות כבר הוכרע, קיבלנו סיום דרמטי לראלי האחרון של העונה, כשלאוב מתרסק בבוקר היום האחרון עם רכב של אחד הצופים (!) שנסע בנתיב הנגדי. תרחיש הבלהות הסתיים למרבה המזל ללא פצועים, אך כאמור הוא נטל מהצרפתי את היכולת להמשיך.



פרישת לאוב הותירה את לאטבאלה בהובלה בפער גדול. הוא שייט לקו הסיום, וחצה אותו בפער של 3.5 דק'. אוסטברג נהנה גם הוא מיום מוצלח, ותודות לפרישת לאוב והירובנן, סיים על הפודיום לראשונה מאז הראלי הראשון של העונה בשבדיה. הנינג סולברג השלים שלישיית פורד על הפודיום, תוך כדי שהוא מקדים את קריס מאקי הבריטי, על המיני קאנטרימן WRC. עונת הראלי הבאה תיפתח במונטה קרלו ב-17 בינואר.
 
SEMA: טנדר קבינה כפולה על בסיס הרנגלר
בין הרכבים המיוחדים שהוצגו בתערוכת SEMA בתחילת החודש, הופיע גם הרנגלר פיק-אפ של חברת American Expedition Vehicles. הסבת רכב השטח של ג'יפ לטנדר מוצעת על ידי החברה עוד מ-2002, אולם כעת מדובר בטנדר קבינה כפולה מרווח יותר, על בסיס רנגלר 4 דלתות העכשווי, JK Unlimited. לפי תפיסת החברה הוא אינו בגדר אלטרנטיבה לטנדר מגודל, אלא כלי ייחודי המציע לחובבי טיולים שילוב בין יכולת שטח טובה (יותר מטנדר) ועוד מקום לאחסון ביחס לרנגלר.



באשר למאפייני הערכה, אלו כוללים שילוב פלדה וחומרים מרוכבים (חלקי גוף מסיבי פחמן, פיברגלס מחוזק מבפנים), התורמים לחיסכון 90 ק"ג במשקל הערכה, לעומת קודמתה, וגם מציעים עמידות משופרת. תודות לשיטות הריתוך וההדבקה, תא הנוסעים מרעיש ורועד פחות מקודמו, כך לטענת החברה. הרכב שהוצג בתערוכה נהנה גם ממנוע Hemi V8 בנפח 6.4 ליטר. בנוסף, חברת Dynatrac סיפקה סרנים מיוחדים הכוללים דגמי 44Dana  מקדימה ו-Dana 60 מאחור. ומה לגבי ייצור סדרתי? בחברה מתכננים לשווק רכבים ראשונים במחצית השנה הבאה. מקור: אוטובלוג.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.