מבצע: סיאט איביזה ב-69,900 ₪ |
חטיבת סיאט מבית צ'מפיון מוטורס יוצאת במבצע: דגם איביזה במחיר חד פעמי של 69,900 ש"ח. המבצע יתקיים לתקופת זמן מוגבלת או עד גמר המלאי, הכולל מספר מאות של מכוניות בכל אולמות הרשת ברחבי הארץ.

האיביזה רפרנס מגיעה בנפח מנוע 1.4 ליטר, המציע הספק של 85 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.4 קג"מ המושגים ב-3,800 סל"ד. המנוע משודך לגיר ידני חמישה הילוכים, ותצרוכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5.9 ליטר ל-100 ק"מ. האבזור במכונית שבמבצע זהה לזה שבדגם הרפרנס האוטומטי וכולל הגה כוח מתכוונן, מערכת בקרת שיוט, מערכת סיוע בעלייה, פנסי ערפל, שני חלונות חשמל, נעילה מרכזית, רדיו דיסק מקורי, ועוד.
|
|
בכורה עולמית לקומפקטית של מיצובישי בתערוכת טוקיו |
מיצובישי תציג בפרמיירה עולמית שתי מכוניות חדשות בתערוכת טוקיו בסוף החודש: מכונית קומפקטית חדשה לשוק הגלובלי בשם מיראז' (Mirage) וקונספט פנאי שטח היברידי, PX-Miev II. המיראז' מושתתת על פלטפורמה חדשה לגמרי, אשר הוצגה לראשונה בתערוכה בשנה שעברה כרכב הקונספט Global Small, והיא מיועדת לשיווק גלובלי בדגש על שווקים מתפתחים. עיצוב המכונית נעשה במטרה להשיג ממדים קומפקטיים, וצריכת דלק נמוכה ממנוע שלושת הצילינדרים בנפח 1.0 ליטר.

במיצובישי מקווים שצריכת הדלק, בגרסה היפנית של המכוניות, תגיע ל-30 ק"מ לליטר, זאת תודות לשורה של אמצעים וביניהם "עצור-סע", הפחתה במשקל, צמיגים בעלי התנגדות גלגול נמוכה, מרכב אווירודינמי ושיפורי יעילות במנוע, בתיבת הילוכים ובבלמים. המכונית תשווק בתאילנד ממרץ 2012, והיא צפויה להגיע לאירופה וגם אלינו עד סוף השנה הבאה. כמו כן הוצגו בתערוכה דגמים נוספים של היצרן, וביניהם דגם הכביש-שטח ASX בעל מנוע MIVEC משופר עם מערכת "עצור-סע", ודגם פג'רו בעל מנוע דיזל "נקי" בפיתוח ייחודי של מיצובישי. על שני דגמים אלו תוכלו לקרוא בהרחבה בגיליון הקרוב של ניוזלטר מגה 4X4.
|
|
אופל אסטרה OPC נחשפת |
אופל מפרסמת פרטים ותמונות ראשונות של האסטרה OPC החדשה. הגרסה הספורטיבית למשפחתית הקומפקטית תשווק בעולם משנה הבאה, וצפויה להיות בין החזקות בקטגוריה. היא מבוססת על פלטפורמת גרסת ה-GTC שהושקה לאחרונה, וכוללת מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 276 כ"ס ו-40 קג"מ. נתונים אלו מספיקים להאצתה עד 250 קמ"ש וגם הופכים אותה לאסטרה הסדרתית החזקה ביותר שנוצרה אי פעם.

המכונית נהנית גם ממספר שינויים ייחודיים לשלדה, וביניהם דיפרנציאל מוגבל החלקה לגלגלים הקדמיים ובלמים איכותיים יותר מתוצרת ברמבו. מערכת ה-FlexRide כלולה באבזור הבסיס ומציעה, בנוסף למצב נהיגת "ספורט" המופיע גם ב-GTC, מצב "OPC" ממוקד יותר. מבחוץ נבדלת המכונית מהאסטרה הרגילה בפגושים מפוסלים, חצאיות, ספויילר גג וצמד אגזוזים בצורת טרפז. מבפנים תא הנוסעים מקבל מושבים ספורטיביים, הגה שתחתיתו שטוחה ושדרוג למחוונים.
|
|
משרד הביטחון: הונדה אקורד נבחרה כרכב מייצג |
הונדה אקורד החדשה בגרסת 2.0 ליטר Executive נבחרה על ידי משרד הביטחון כרכב מייצג לבעלי זכאות לרכבי 2,000 סמ"ק. האקורד מחליפה את טויוטה ראב 4 ואת וולוו, שהיו עד כה דגמים מייצגים. השינוי נכנס לתוקף מה-1.11.11. מחירה של האקורד שנבחרה הוא 249,000 ₪.

ההונדה אקורד מציעה מנוע עם 156 כ"ס ומפרט הכולל בין היתר: מערכת ABS מערכת לחלוקת עוצמת הבלימה (EBD); מערכת עזר לבלימת חירום (EBA); בקרת יציבות VSA; מערכת ניווט עם מסך מובנה; כוונון חשמלי למושב נהג ונוסע עם 8 מצבים; חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים; בקרת שיוט ובלוטות' מובנה.
|
|
ייגבה תשלום על הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים |
מ-1 בדצמבר 2011 תחל חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, לגבות תשלום עבור הנסיעה ברכבת הקלה. זאת, בעקבות הסכם בוררות שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר לבין חברת סיטיפס. תתאפשר נסיעה משולבת במערך התחבורה הציבורית בירושלים, זאת לאחר שנחתם צו המאפשר מעבר חופשי ברכבת הקלה ובמערך האוטובוסים בירושלים, בתשלום חד פעמי של 6.40 שקלים בלבד, למשך 90 דקות.
במטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים וסביבתה, הוחלט להרחיב את אזור התעריף העירוני של הבירה לכל מטרופולין ירושלים. בהתאם לכך, הופחתו תעריפי הנסיעה מירושלים ליישובי הלוויין, ובהם מבשרת ציון, מעלה אדומים וגבעת זאב, בשיעור של כ-30 אחוזים, מ-8.80 שקלים כיום ל-6.40 שקלים בלבד. הכרטיס החדש יאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים והרכבת הקלה ובין החברות התחבורה הציבורית הפועלות במרחב ירושלים, במשך 90 דקות, ממועד תחילת הנסיעה הראשונה ועד לתחילת הנסיעה האחרונה.
|
|
חברת נ. פלדמן נבחרה לנציגת CASTROL בישראל |
חברת קסטרול העולמית בחרה בחברת נ. פלדמן ובנו להיות יבואנית ומשווקת של מוצרי החברה בישראל; עד כה שווקו המוצרים על ידי חברת פז. קסטרול היא חברה בת של תאגיד האנרגיה הבריטי BP, ועוסקת בין היתר בייצור שמנים ותוספים לדלק.

קסטרול מתמחה בפיתוח שמנים סינתטיים המסייעים בשמירה על איכות סביבה ואוחזת בנתח של למעלה מ-20% בקטגוריה זו. החברה גם פעילה מאוד בקהילה, בעיקר בתחומי הספורט והספורט המוטורי, ונותנת חסות למירוצי מכוניות ואופנועים מובילים בעולם. לקסטרול הסכמי שיתוף פעולה ופיתוח עם יצרני רכב מהמובילים, ובהם BMW, פולקסווגן, לנד רובר, סקודה, מאן ועוד.
|
|
איחוד כוחות בארגוני המוניות |
שמעון דהרי, יו"ר ארגון מוניות השירות, ואברהם פריד יו"ר ארגון הגג של נהגים ובעלי מוניות, החליטו לאחד כוחות ולפעול במשותף. ארגון מוניות השירות דוחק במשרד התחבורה לאפשר לו לפתח את הפוטנציאל הטמון במונית השירות, לתת לו לפתוח קווי שירות חדשים ולהגמיש את עמדתו בכמה מישורים נוספים, בהם הגדלת מספר המקומות במונית מעשרה נוסעים כיום ל-13 בעתיד.

הארגון מעלה דרישה לזרז את שילובן של מוניות השירות בתוכנית "הרב קו" שבלעדיו נגרמים נזקים למפעילי השירות ופגיעה בציבור גדול של נוסעים, שמעדיף את הנסיעה במונית השירות על פני הנסיעה באוטובוס. כמו כן תובע ארגון מוניות השירות לפתוח את הנתצי"ם בפני מוניות השירות, ולאפשר להם לנוע בנתיבים המהירים המיועדים לנוסעים בתחבורה ציבורית.
|
|
סקניה מציגה פלטפורמת מנועים חדשה |
חברת סקניה משיקה פלטפורמת מנועים גלובלית שמבטיחה ביצועים משופרים ועמידה בכל תקנות הזיהום העולמיות. החלפת פלטפורמת היורו 5 הנוכחית, שהוצגה ב-2007, בחדשה החלה בימים אלו במפעלי החברה בדרום אמריקה, כאשר הייצור באירופה צפוי מתחילת השנה הבאה. בקרוב לקוחות החברה יוכלו לבחור מבין מנועי יורו 5,4,3 או 6, כולל מנועי יורו 5 ו-EEV עם טכנולוגיית SCR (הפחתה קטליטית סלקטיבית).

כל המנועים החדשים מסוגלים לפעול על 100 אחוז ביו-דיזל. הפלטפורמה החדשה מגיעה עם מערכת Opticruise ומאט הידראולי העדכניים ביותר וכן קו חדש של תיבות הילוכים. המנועים מציעים יחס הספק-מומנט של 1:5. זהו רף חדש בתעשייה לטענת סקניה, ומומנט מקסימלי כבר ב-1,000 סל"ד, מה שאמור לתרום לצריכת דלק נמוכה ויכולת התאוצה מעצירה.
|
|
מ-1 בינואר: מידע חינם בנושאי מזג אוויר |
השירות המטאורולוגי הישראלי יספק לציבור הרחב ולגורמים מקצועיים מידע ושירותים בנושאי מזג אוויר ומטאורולוגיה ללא תשלום, החל ב-1 בינואר 2012. בין השאר הוא יספק מידע על מזג האוויר והאקלים, תחזיות כלליות לציבור הרחב ואזהרות מפני אירועים חריגים. כמו כן יספק השירות תחזיות ומחקרים בתחום המטאורולוגיה לגורמי התעופה והספנות.

במסגרת עבודת מטה מקיפה שנערכה בשירות המטאורולוגי ובאגף התקציבים באוצר, הוחלט על חלוקה בשירותים שיסופקו על ידי השירות המטאורולוגי והחברות הפרטיות, כך שהשירות המטאורולוגי יספק מידע ושירותים מטאורולוגיים ציבוריים, ואילו החברות הפרטיות תספקנה שירותים מיוחדים. זאת בהתאם לצרכים ספציפיים של מגזרים מסוימים ומשתמשים בודדים וכן שירותים מיוחדים כמו שאילתות הדורשות עיבוד ותחזיות המותאמות ללקוח, עיבודים גרפיים וייעוץ מטאורולוגי.
|
|
|
|