סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגהמה נספר לכם על הפיצול האפי שמגיע למוזיאון, מוטורהום מתאים לנכים, תחרות הנהגים של סקניה והצלחה ל-UMI בינואר. על ידיעות אלה ועוד במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
מבצע טרייד אין בסמל''ת
חברת סוכנות מכוניות לים התיכון (סמל"ת) יצאה במבצע טרייד אין לדגמי אלפא רומיאו בלבד שיערך בין ה-8 בפברואר ל-28 בפברואר 2014. במבצע תתאפשר רכישת כלי רכב חדשים פרטיים מתוצרת אלפא רומיאו מדגמי ג'ולייטה בלבד. במסגרת המבצע יוכלו לקוחות שירכשו אלפא רומיאו ג'ולייטה לעשות עיסקת טרייד-אין על מכוניות נוסעים בלבד עד שנת מודל 2012 ועל פי רשימה המופיעה בתקנון המבצע ובתנאי שהרכב נרכש מיבואן רשמי ולא ביבוא אישי.



מחיר המכונית המשומשת יקבע לפי המחירון של "יצחק לוי" לרבות הפחתות רלוונטיות של מספר קילומטרים. באם מספר הקילומטרים אינו מופיע בטבלת ההפחתות במחירון יצחק לוי, נציג הטרייד אין יהיה רשאי לקבוע הפחתה נוספת ממחיר המחירון. בין הדגמים המשתתפים במבצע נמצאים אבארט 500, דגמים אחדים של אודי, אופל אסטרה ואופל קורסה, דייהטסו טריוס, דגמים אחדים של ב.מ.וו ועוד רבים אחרים.
 
התחלה מוצלחת ל-UMI
UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו לישראל, מדווחת על פתיחת שנה מוצלחת במיוחד עם מעל ל-2,000 מסירות בחודש ינואר בלבד, נתון המהווה גידול של 100 אחוזים לעומת חודש ינואר אשתקד. שברולט מסרה כ-1,753 כלי רכב, כאשר הדגמים המובילים הם הטראקס (433) והספארק (391). קאדילק סיימה את חודש ינואר עם כ-75 מסירות, נתון המהווה שיא של כל הזמנים של המותג בישראל.



זאת ועוד, כ-60 אחוזים מהמסירות הן ללקוחות חדשים, אשר הגיעו ממותגי רכב מתחרים. ב-UMI מייחסים את נתוני המסירות הגבוהים בעיקר להשקתם המוצלחת של השברולט טראקס, הג'יפון הקומפקטי החדש, גרסת הליטר החדשה של השברולט ספארק, מכונית המיני התוססת, והפורטפוליו החדש של קאדילק, הכולל את הקאדילק CTS, מכונית השנה של מגזין האמריקני מוטור טרנד, שהושקה בישראל לפני פחות מחודש. ב-UMI צופים נתוני מסירות גבוהים גם בהמשך המחצית הראשונה של השנה, שבה יושקו בישראל דגמי הטורבו ובראשם הסוניק RS, האורלנדו טורבו בנזין והמאליבו מתוחת הפנים, כולם בתמחור אטרקטיבי.
 
הונדה בצמיחה
הונדה, קבוצת הרכב השלישית בגודלה ביפן, דיווחה על גידול משמעותי בכושר הייצור והמכירות הגלובליים של המותג במהלך שנת 2013.



סיכום נתוני שנת 2013 מצביע על עלייה של 4.5 אחוזים בהיקף ייצור המכוניות של הונדה, אשר ייצרה במהלך השנה החולפת כ-4.3 מיליון כלי רכב לעומת השנה שקדמה לה, 2012, בה ייצרה החברה כ-4.1 מיליון כלי רכב. גם במכירת המכוניות הונדה רשמה גידול גלובלי של 2.1 אחוזים וחתמה את 2013 עם כ-4.28 מיליון מכוניות חדשות מתוצרתה שעלו השנה על כבישי העולם.
 
מוטורהום המתאים לנכים
לראשונה בישראל, גם נכים המרותקים לכיסאות גלגלים, יוכלו לצאת לנופש בקרוואן ממונע (מוטורהום) אשר תייבא לארץ חברת לאופק קרוואנים וקמפינג. המוטורהום המותאם לנכים יגיע לישראל מגרמניה ויוצג ב-11 וב-12 בפברואר בתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית שתתקיים בגני התערוכה בת"א. המוטורהום לנכים מצויד במעלית המאפשרת לנכה להיכנס עם כיסא הגלגלים למוטורהום, אשר מותאם בתוכו לתנועה של כסא הגלגלים. הנכה יכול להתייצב ליד ההגה או לחילופין לצד הנהג. המוטורהום מיועד לשישה נופשים, יש בו מקלחת, שירותים, מטבחון מאובזר עם כיריים, מיקרוגל ומקרר וכמובן מסכי טלוויזיה ומזגן.
 


לאופק, מייבאת לישראל קרוואנים מפוארים של חברת אדריה, מהמובילות בתחום הקרוואנים באירופה. הקרוואנים מיועדים למכירה ולהשכרה ולאופק אף מפעילה מספר חניונים לקרוואנים ברחבי הארץ והיא מתכוונת לשלב את המוטורהום הנגיש בין מגוון האפשרויות המוצעות לציבור הנופשים להשכרה או למכירה. בתערוכת התיירות תציג לאופק גם את החידושים האחרונים בתחום מוצרי הקמפינג. החברה היא בעלת הזיכיון הבלעדי לייבא לישראל את מוצרי הקמפינג האיכותיים של חברת ברונר מאיטליה, אשר כבר למעלה מחמישים שנה נחשבת לחברה מובילה בתחום הקמפינג והפנאי באירופה. ברונר מייצרת, בין היתר, אוהלים, מטבחי קמפינג, אבזור מגוון לקרוואנים ולמוטורהום וריהוט קמפינג מיוחד כמו שולחנות מתקפלים, כיסאות קמפינג, מיטות שדה איכותיות ומיטות שיזוף וכל מה שצריך לקמפינג מוצלח, מפנק ומשודרג.
 
ניסני פגש את ליבנת
שרת הספורט, לימור לבנת, פגשה בלשכתה את נהג הפורמולה הישראלי, רוי ניסני, לקראת גיוסו לצה"ל כספורטאי מצטיין. ניסני הנרגש סיפר לשרה על חתימתו בימים האחרונים על חידוש חוזה בקבוצה בה הוא נהג בשנה שעברה וינהג גם בעונת המרוצים הקרובה במסגרת מרוצי אליפות אירופה הרשמית פורמולה 3 - השלב בו מתכנסים 30 הנהגים הצעירים הטובים ביותר בעולם. השרה לבנת התעניינה בתחילת דרכו של ניסני והישגיו עד כה, ורוי סיפר על התשוקה לנהוג ולהתחרות, שקיבל מאביו, חנוך ניסני, שהיה בעבר נהג מבחן בפורמולה . לשאלת השרה כיצד הוא משלב בין חייו בישראל לבין האימונים והתחרויות בחו"ל, הסביר ניסני, כי הוא התרגל לאורח החיים הזה וכי בכוונתו להמשיך ולעבוד קשה ולהשקיע את כל כולו כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר.



רוי פירט בפני השרה את המעטפת לה הוא זוכה ואנשי המקצוע המקיפים אותו וכן את העובדה, כי על מדיו הייצוגיים, הכובע והקסדה שלו מתנוסס בגאווה דגל ישראל. "אני נוהג וצריך לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. בכל השאר מטפלים אנשי מקצוע, המקיפים אותי ומספקים לי את התנאים הטובים ביותר להצליח". ניסני הסביר לשרה שהיכולות הנדרשות מנהג פורמולה דומות לאלה שנדרשות מטייס קרב ואמר: "יש לנו בישראל טייסי קרב מעולים, אין סיבה שלא יהיו לנו עוד נהגי מרוץ מעולים, אני שמח שאת מקדמת את הספורט המוטורי בישראל ואני בטוח שאחרי יבואו עוד הרבה נהגים צעירים שיצליחו לא פחות".
 
הושלם פרויקט סרדין
עמותת נוסעי התחבורה הציבורית ערכה סקר המכונה סקר סרדין ובו היא בדקה את קווי המטרונית בחיפה, בתקופה הראשונה לפעילותם. בסקר נמצא כי בקווי המטרונית השונים נמצאו עומסים כבדים, בייחוד בשעות השיא. עומסים אלה פוגעים בחווית הנסיעה ויש לטפל בהם על ידי תוספת נסיעות.
נמצא גם כי קיימות בעיות של כריזה ושילוט באוטובוסים וב-40 אחוזים מהמקרים השילוט או הכריזה לא עובדים או לא מסונכרנים. כמו כן קיימות בעיות נקודתיות בהקראת שמות התחנות. נמצאו גם בעיות קשות בתחנות ההמתנה שבהם רק 4-2 מקומות ישיבה בלבד והם אינן מגינות מתנאי מזג האוויר. כמו כן, בתחנות רבות קיימת בעיה בשילוט האלקטרוני המחייבת כיול. בנוסף לכך בתחילת התשלום במטרונית התגלו בעיות הנוגעות למכשירי תיקוף לא תקינים ובעיות בתיקוף עבור אלה שבעבורם "חופשי חודשי" של חיפה ורוצים להגיע לקריות ולהיפך.
 
תחרות הנהגים של סקניה
תחרות הנהגים של סקניה 2014 תערך בפעם השישית. זו תחרות בינלאומית שנערכה לראשונה ב-2003. בשנת 2014 מתכננת סקניה השתתפות של מעל 85 אלף נהגים מ-40 מדינות בתחרות.



התחרות החלה כתגובה להוראות הנציבות האירופית מ-2003 לאימון נהגים במטרה להפחית את ההשפעות הסביבתיות של נהיגת משאיות ולהגביר את הבטיחות בכבישים ושיפור צריכת הדלק. הנציבות האירופית אישרה את הפעילות של סקניה מאז תחילתה. "כל אחד בתעשיית התחבורה יכול לקחת חלק בשיפור הנהיגה והביצועים של המשאיות," אמר אריק ליונברג, סגן נשיא בכיר בסקניה. "ארגון של תחרויות לנהגים בכל העולם הוא אחת מהתרומות של סקניה לכך."
 
הפיצול האפי מגיע למוזיאון
"הפיצול האפי" סרטון הפרסום של משאיות וולוו, עם ז'אן קלוד ואן דאם, שכבר צפו בו מעל 68 מיליון איש מאז הוא פורסם ביוטיוב בנובמבר 2013, מגיע כעת למוזיאון המפורסם בעולם, הלובר בפאריס. המוזיאון התקשר עם וולוו משאיות שבוע אחד בלבד אחרי הצגת הבכורה של הסרטון וביקש להציג אותו.



הסרטון זמין כעת באוסף הקבוע של מוזיאון הפרסום. זהו מוזיאון מוביל בעולם בתחום של הפרסום ומאז שנת 1999 הוא יצר אוסף מרשים של חומרי פרסום במטרה לשמרם עבור סטונדטים, חוקרים והציבור בכלל. הסרטון "הפיצול האפי" יהיה חלק מהאוסף הקבוע של המוזיאון ויתכן שגם יוצג בתערוכות של המוזיאון בעתיד.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.