סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה מוסך נספר לכם על קיפאון במחירי הטיפולים במוסכים, גידול באמון הצרכנים במוסכים, מבצע משחטות רכב וריקול למשאיות איסוזו. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
קיפאון במחירי טיפול במוסכים
עלות תיקון וטיפול רכב ממוצעת בשנת 2013 עמדה על 1,015 שקלים לעומת 1,004 שקלים בשנת 2012 - עליה בת כ-1 אחוז בלבד, שאינה בגדר עליה של ממש בעלות תיקון וטיפול ממוצעת בהשוואה בין השנים. כך עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי והמרתם למזומן מיידי למוסכים ובתי-עסק קמעונאיים. נתונים אלה מבוססים על נתוני 906,000 תיקונים וטיפולים, שבוצעו במהלך 2013 ביותר מ-600 מוסכים בכל רחבי הארץ.



עלות תיקון וטיפול רכב ממוצעת בשנת 2011 עמדה על 1,023 שקלים; בשנת 2010 על 1,041 שקלים ב-2010; 1,060 שקלים ב-2009; ו-1,115 שקלים ב-2008. כך עולה מן הנתונים הרב-שנתיים של גמא ניהול וסליקה. נתוני גמא ניהול וסליקה מלמדים כי עלות התיקון הממוצעת ב-2013 היתה נמוכה ב-9 אחוזים ביחס לעלות תיקון ממוצעת ב-2008, שעמדה על 1,115 שקלים והיתה העלות הגבוהה ביותר מאז שנת 2002. על-פי נתונים אלה עלות תיקון רכב ממוצעת הולכת ופוחתת מאז 2008.
 
מבצע משחטות רכב
במבצע רחב היקף שנערך במהלך מספר ימים על ידי 30 צוותים מרשות המסים, בניהולה של פקידת שומה כפר סבא ובשיתוף יחידת אתגר להב 433 של משטרת ישראל, נמצא כי בממוצע, למעלה ממחצית העסקים בתחום שירותי הרכב באזור המשולש לא רשמו את הכנסותיהם וכן, נמצאו הפרות רבות של חוק הרישום. כך, למשל, בביקורת שנערכה במוסך לפחחות צבע לרכב בטייבה נבדק יומן שנתי ובו נמצאו סכומים בציון המילה "שולם" בסך כולל של 9,000 שקל שבגינם לא נמצא רישום בספרי העסק. בעל העסק טען כי שליש מהסכום הוא החזר הלוואה שנתן לחברו לפני שמונה שנים ואשר החבר החזיר לו אותה באותו היום, אך כשהמבקרים ביקשו לוודא עם החבר את אמיתות הדברים, טען כי אין לו את מספר הטלפון של אותו החבר; לגבי יתר הסכום, לא ידע להסביר מדוע הוא אינו רשום.



במקרה אחר, נתקלו המבקרים והשוטרים בסצנה דרמטית: בבואם לבדוק את ספרי ניהול החשבון של בעל עסק למסחר בגרוטאות ברזל ואלומיניום בטירה, שנמצא כי הוא לא דיווח על הכנסות של לפחות 170,000 שקל מהשנה החולפת וכי כלל אין לו תיק במס הכנסה, הגיב בעל העסק - עזתי לשעבר - בזעם, והטיח טלוויזיה שהייתה במשרדו ברצפה וצרח על המבקרים כי הוא אינו משלם מסים כנקמה במדינת ישראל מאחר והיא אינה מכירה בילדיו. בעסק מסחר באביזרי רכב, גם כן בטירה, נמצאה מחברת חובות לקוחות בסכום כולל של 118,000 שקל ואישורים על הפקדות בנק על סך 98,000 שקל. בעל העסק טען כי התקבולים רשומים אך לא הצליח להוכיח זאת ולכן הובא להמשך חקירה. רשות המסים, משטרת ישראל ורשויות האכיפה ימשיכו בנחישות באכיפה המשולבת במישור הפלילי, האזרחי והפיסקלי כנגד עבריינים בתחום גניבת כלי רכב וכנגד תופעת הסחר בחלפים גנובים, הזיוף והמרמה בתחום הרכב, אשר מחוללות את תופעת גניבות הרכב ומהוות פגיעה בשלטון החוק, נמסר בהודעה של רשות המסים - משרד האוצר.
 
ריקול למשאיות איסוזו
חברת יוניברסל משאיות  (UTI), יבואנית משאיות איסוזו, פרסמה הודעה לבעלי רכב מתוצר איסוזו סומו משנות הדגם 2013-2009. בהודעה נמסר שכל משאיות איסוזו סומו מדגמים N/F-Series עם תה"ל NEES ומשנות הדגם 2013-2009 יזומנו לקריאה לתיקון (ריקול) לצורך החלפת יחידת הבקרה של תה"ל.



החברה מסרה שלכל בעלי כלי-הרכב מדגם זה תשלח הודעה בכתב. לקוח שירצה לבדוק האם רכבו נכלל בקריאת השירות, מתבקש להתקשר למוקד שרות הלקוחות של יוניברסל משאיות בטלפון 03-9120000 או לגלוש לאתר האינטרנט של היבואן. הקריאה החוזרת תבוצע במוסכי השרות של יוניברסל משאיות בלבד, ללא תשלום.
 
מדחסי אוויר חדשים
אטלס קופקו קומפרסורס הרחיבה את מגוון מדחסי האוויר מסידרת ג'י.איי וי.אס.די+ עד להספק של 50 קילוואט. הסדרה הושקה בארה"ב ביוני 2013. ייחודה של סדרה זו הוא בהפחתת צריכת האנרגיה עד ל-50 אחוזים בהשוואה למדחסי אוויר אחרים והגדלת אספקת האוויר ב-13 אחוזים בהשוואה לאותם מדחסים.

"סידרה זו תוכננה במחשבה מראש על יעילות אנרגטית וצרכי הלקוח ועם הרחבתה אנחנו יכולים כעת להציע את הטכנולוגיה הזו לקהל צרכנים רחב יותר." אמר רוברט אשלמן, סגן נשיא במחלקת האוויר התעשייתי באטלס קופקו קומפרסורס. לפרטים נוספים.
 
קרבורטור חדש להולי
הקרבוראטור מדגם דומינייטור של חברת הולי הציג רמה חדשה בתחום הקרבוראטורים כאשר הוא הוצג לראשונה ב-1969. במשך השנים הוא שולל ושופר וכעת הגיע השינוי הגדול באמת. הולי הציגה את דור שלוש אולטרה דומינייטור המתאפיין בגוף חדש לגמרי, קליברציות חדשות, מיכל דלק בעל קיבולת גבוהה ומידות חדשות גדולות יותר.


הקרוברטורים מגיעים כעת במגוון חדש של מידות החל מ-950 ועד ל-1,475 CFM. הגוף העיקרי הוא גבוה ב-5/16" מאשר הדור הקודם וזה מאפשר לרדיוס גדול יותר של כניסות אוויר שעברו אופטימיזציה בתוכנת CFD. כל דור 3 של האולטרה דומינייטור קיבל קליברציות חדשות למנועים הגדולים יותר של היום ולדלקים המודרניים. הקרבוראטורים החדשים גם נבחנו על המסלול כדי להבטיח ביצועים טובים. לפרטים נוספים
 
מעיל ריתוך שאפשר לשטוף
חברת טורצ' ויר הציגה את מעיל הריתוך הראשון, שלדברי החברה, ניתן לשטוף אותו במכונה במים קרים. שלא כמו מגיני ריתוך מסורתיים העשויים מעור, או מודרניים יותר העשויים מאריג העמיד בפני להבות (FR), המעיל החדש אינו זקוק לניקוי יבש. האריג החדשני שלו מיוצר ע"י הדבקה של סיבים והיא עמידה מאוד גם בכביסה.



זהו מגן נוח מאוד המתאים לעבודה בתנאי מזג אוויר שונים וגם ניתן להשתמש בו כמעיל גשם בעת העבודה. המעיל הוא עמיד בפני מים, מתקפל בקלות ואפשר לדחוף אותו לכיס. משקלו נמוך מקילוגרם אחד, משקל שהוא פחות ממחצית מזה של מגן מקביל עשוי עור. מאחר שהוא רחיץ, ניתן להסיר ממנו בקלות גריז או שמן ולהסיר זיהומים שעלולים לגרום להתלקחות. לפרטים נוספים
 
מגה טיפ: הפנים של אטם ראש המנוע
רמת גימור המשטח נקבעת לא רק ע"י החומרים מהם מיוצר המנוע אלא גם ע"י סוג אטם ראש המנוע. משטח של ראש מנוע מאלומיניום צריך להיות מעובד ומותאם לזה של אטם ראש המנוע לפי מפרט של היצרן.

כלומר משטח אטם המנוע צריך להיות חלק ולא מחוספס, כאשר אטמים העשויים מחומרים מרוכבים מחייבים גימור של לא יותר מחספוס ממוצע (RA) של 45 ואטמים עשויים MLS ברמת חספוס ממוצע של לא יותר מ-20-30 RA. פנים מחוספסות יותר של ראש צילינדר מאלומיניום יקצרו את חיי אטם ראש המנוע.
 
גידול באמון הצרכנים במוסכים
בעקבות הודעה בועידת התקנים המסחריים באנגליה, על כך שתוכנית בשם Trust-My-Garage (אמון במוסך שלי) תהפוך לתוכנית רשמית, בתמיכה ממשלתית, נרשם גידול של עשרות אחוזים בקרב המוסכים בבריטניה שנרשמו לתוכנית. התוכנית נערכת בשיתוף פעולה עם ה-IGA, איגוד המוסכים העצמאיים הגדול בבריטניה.



לדברי סטיוארט ג'יימס, מנהל ה-IGA, הארגון מרוצה מאוד מתגובת חבריו להודעה הממשלתית. התוכנית, אמר סטיוארט, היא טובה מאוד ללקוחות מאחר שמוסכים שלוקחים בה חלק מחויבים לרמת שירות גבוהה יותר והלקוחות יכולים לדעת על כך עוד לפני שהם מכניסים את מכוניתם למוסך. איגוד המוסכים העצמאיים בבריטניה מקווה שלפחות 3,000 חברים יצטרפו לתוכנית כבר ב-2014.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.