יופחת המס על טרקטורים |
שר האוצר יאיר לפיד חתם על צו להפחתת שיעור מס הקנייה, החל על כלי רכב מסוג טרקטור משא לסוגיהם, בעקבות מהלך שיזמה רשות המסים לתיקון עיוות פיסקאלי שנוצר בחקיקה. באחרונה נבחן ברשות המסים הסיווג של טרקטורי משא ורכבי שטח, לאחר שהתברר כי הסיווג של חלקם אינו עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק.
 לאור זאת, נקבע במסגרת הצו, כי טרקטור משא המיועד להובלת טובין אשר היה חייב עד היום ב-83% מס קנייה, בדומה לרכב פרטי, יהיה חייב מעתה ב-30% מס קנייה לכלי המונע בבנזין ו-12% מס קנייה לרכב המונע בדיזל. תחת קטגוריה זו כלולים כלי רכב המשמשים, בין השאר, בתעשייה וחקלאות. תיקונים אלה ייכנסו לתוקפם רטרואקטיבית מתאריך ה-1 ביוני 2013. כמו כן, כלי רכב הדומים במאפיינים שלהם לטרקטור משא אשר אינם מורשים לנוע בכבישים (רכב תפעולי) וחייבים כיום במס קנייה של 83%, יחויבו מעתה בשיעור מופחת הזהה לזה של טרקטור משא להובלת טובין.
|
|
לגור בקראוון |
חברת קראוון ישראל בבעלות אנשי העסקים חיים רביבו, עוזי שלום וחגי פגירסקי, הודיעה על השקתו של מתחם התצוגה הגדול בישראל למכירת קראוונים לנופש ולמגורים בהשקעה כוללת של 2 מיליון שקל. מתחם התצוגה נמצא ברחבת מרכז הטניס של רמת השרון בסמוך לאצטדיון המרכזי. המתחם משתרע על פני שטח של דונם ומוצגים בו לראווה, בשלב זה, 10 קראוונים במגוון גדלים ומחירים, רובם ככולם נגררים על ידי רכבי שטח או טנדרים.

הקראוונים במתחם התצוגה הם מבית היוצר של חברת Dethleffs, יצרנית הקראוונים הוותיקה והמובילה בגרמניה, שהשנה מציינת 80 שנות פעילות בתחום. החברה העניקה לחברת קראוון ישראל את הזיכיון הבלעדי לשיווקה בישראל לאחר שעמדה בכל הדרישות שהוצגו, לרבות, התאמה של הקראוונים לתקינה המקומית, בניית מערך שרות ואחריות ללקוחות והקמת מתחם תצוגה שעומד בסטנדרטים הגבוהים של מתחמי התצוגה של החברה ברחבי גרמניה.
|
|
משרד רישוי חדש בבאר שבע |
בשורה טובה לתושבי הדרום. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, יחנוך ב-2 בפברואר 2014 משרד רישוי מחוזי חדיש בעמק שרה שבבאר שבע. המשרד החדש יחליף את המשרד הישן הממוקם במרכז העיר הצפוף. לרגל פתיחת משרד הרישוי החדש נסגר משרד הרישוי המחוזי הישן, ביום ראשון (26 בינואר). המשרד החדש יספק את כל שירותי הרישוי, כולל מבחני נהיגה מעשיים (טסטים).
המשרד המודרני והמרווח כולל אולם המתנה גדול וממוזג לקהל, דלפקי שירות ומערכות מחשב מתקדמות שיקצרו את זמן ההמתנה בתור. במשרד החדש גישה נוחה וישירה לנכים ומוגבלים וכן מקומות חנייה בשפע, ללא תשלום לבאי המשרד. עוד כולל המשרד, חנייה מיוחדת לבדיקות רכב (עמדה מספר 1), מקום יציאה מוסדר ומסומן למבחני נהיגה מעשיים (טסטים), מרחב מוגן לשעת חירום ותחבורה ציבורית מהירה וזמינה למשרד הרישוי. מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) יועתקו החל מהיום (ה-28 בינואר) למשרד הרישוי החדש.
|
|
אופל נכנסת לתחום רכבי הקירור |
אופל ממשיכה את התרחבותה בשוק הישראלי וחודרת לענף חדש - ענף רכבי הקירור. החברה, בשיתוף פעולה עם שלמה סיקסט, הסבה ארגז תא מטען של הרכב אופל ויוארו מרכב אחוד סטנדרטי לרכב הובלה בקירור מבוקר. כמו כן הורכב במנוע מדחס עוצמתי ייעודי לפעילות הקירור. הרכב החדש יוכל לשאת מטען במשקל 860 ק"ג בטמפ' מבוקרת של עד 18- מעלות.

כל שאר תכונות הרכב, לרבות תיבת הילוכים רגילה 6 הילוכים (לחיסכון משמעותי בדלק), נפח מנוע, כוח סוס וכו' נותרו כמו בדגם הויוארו המקורי. מחברת אופל ישראל נמסר: "בשלוש השנים האחרונות חדרה אופל לשוק הישראלי בצורה מסחררת. אופל ממשיכה ומעמיקה את החדירה לשוק הישראלי והכניסה לענף רכבי הקירור הינה חלק ממהלך זה. באופל סבורים כי גם בנתח שוק זה תנחל אופל הצלחה והויוארו תהפוך לרכב המועדף והפופלארי בסגמנט רכבי הקירור".
|
|
עולה המס על טנדרים בנזין |
משרד האוצר הודיע על פרסום צו, בחתימת שר האוצר יאיר לפיד, הכולל תיקון עיוות, לפיו כלי רכב להובלת טובין המונעים באמצעות בנזין שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון (דוגמת טנדרים) היו עד כה פטורים ממכס, בעוד ששיעור המכס האחיד המוטל על כלי הרכב להובלת טובין שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון המונעים בדיזל ובאופן חשמלי הינו 7%. כלי רכב מסוג זה יהיו חייבים כעת אף הם במכס בשיעור של 7%. תיקון זה ייכנס לתוקפו מיום פרסום הצו, והוא צפוי להכניס לקופת המדינה עוד כחצי מיליון שקל בשנה.
|
|
עלייה בתאונות הקטלניות ב-2013 |
מסיכום נתונים ארעיים של תאונות הדרכים עם נפגעים לשנת 2013, שנערך בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במימון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, על בסיס נתוני משטרת ישראל עולה כי בהשוואה לנתוני שנת 2012, נרשמה בשנת 2013 עלייה של כ-11% במספר התאונות הקטלניות (תאונת דרכים שכתוצאה ממנה נהרג אדם אחד לפחות) ועלייה של כ-6% במספר ההרוגים (הרוג - אדם שמת בעקבות תאונת דרכים או אדם שמת מפצעיו בתוך 30 יום מיום התאונה). המספר הכולל של התאונות עם נפגעים (תאונת דרכים שבה מעורב כלי רכב ושנפגע בה אדם אחד לפחות) עלה בכ-5%. מספר התאונות הקשות עלה ב כ-1%, בהשוואה ל-2012;

במספר הנפגעים (כולל הרוגים) נרשמה עלייה של כ-2%, כשמספר הנפגעים קשה עלה בכ-3%. בתיקי ת"ד, לא כולל תאונות שאירעו באזור יהודה והשומרון ב-2013, נרשמו ע"י משטרת ישראל 12,944 תאונות עם נפגעים (עלייה של כ-4% בהשוואה לשנת 2012), מהן 252 תאונות קטלניות (עלייה של כ-7%) ו- 1,384 תאונות עם פצועים קשה (בדומה לשנת 2012). בתאונות אלו נפגעו 24,037 איש (עלייה של כ-1% בהשוואה לשנת 2012 ), מהם 277 הרוגים (עלייה של כ-4%) ו-1,591 פצועים קשה (בדומה לשנת 2012). בבדיקת נתוני המגמה, נמצא כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת מגמת התייצבות החל בחודש אוקטובר 2013 ועד דצמבר 2013, זאת לאחר עלייה, בקצב של כ-0.7% בממוצע לחודש שהחלה בינואר 2013 ונמשכה עד ספטמבר 2013.
|
|
חידושים בפוסו קאנטר |
קומפקטי, בעל יכולת תמרון גבוהה, יכולות טובות להעמסת גוף וגם נקי ויעיל. אלו הם האיכויות הבסיסיות שגרמו להצלחתו של הפוסו קאנטר, שעם תחילת 2014 הוצגו בו מספר חידושים. המנועים מצוידים כעת בטכנולוגיה החדשנית ביותר, פולטים פחות מזהמים והם הרבה יותר יעילים. אלה מנועים בתקני יורו 5b+ ויורו 6 העומדים בתקינה האחרונה.

הוצגו גם גרסאות משקל חדשות עם משקל כולל של עד 8.55 טון בדגמי ה-9C15 וה-9C18 עם שאסי המסוגל לשאת עד 6 טון. הפופולאריות של הקאנטר גדלה, לדברי החברה, בסקטורים של הבניה, השיפוצים והפצת מוצרים בטווחים קצרים. בנוסף לפתרונות גוף של בית החרושת, ניתן להרכיב את השאסי גם בשילדות נוספות על הדגמים השונים הכוללים מערכות הנעה אחורית, הנעה כפולה, מערכת מצמד כפול והנעה הייברידית.
|
|
משאיות ביו דיזל של סקניה |
חברת התובלה האוסטרית נותגר טרנספורט הזמינה 220 משאיות של סקניה, המצוידות במנועי ביו דיזל העומדים בתקני יורו 6 ומתוכננים לפעול ב-100 אחוזים על ביו דיזל. הזמנה גדולה זו באה בעקבות הצגת מנוע 13 ל', 450 כ"ס של סקניה העומד בתקני יורו 6. נותגר טרנספורט הזמינה גוררים בעלי שני צירים המיועדים בעיקר להובלות לטווח ארוך, כמו גם משאיות עם 3 צירים.

החברה גם חתמה עם סקניה על חוזה לתחזוקת כל 220 המשאיות והגוררים ותיקונם. באוסטריה קיים תמריץ מס לשימוש בביו דיזל, כמו גם מחירים נמוכים יותר לסוג דלק זה בתחנות התדלוק. למרות רמת האנרגיה הנמוכה במעט של ביו דיזל בהשוואה לסולר וגידול בעלויות התחזוקה הנדרשות, נותגר טרנספורט מצפה לקיצוץ בעלויות התפעול. בקילומטרז' של 150 אלף ק"מ בשנה החסכון השנתי, לפי חישובי החברה, עשוי להגיע ל-4,000 יורו למשאית.
|
|
|
|