בנטלי מולסאן בירקין |
בנטלי מוטורס חשפה גירסה בייצור מוגבל של המולסאן, המכונה מולסאן בירקין, שתשווק לקהל לקוחות אירופי בלבד. המכונית נקראת על שמו של סר הנרי 'טייגר' בירקין, נהג המירוצים האגדי, שגם היה חלק מחבורת ה'בנטלי בויס' המפורסמת של שנות ה-20' של המאה הקודמת, שהיתה שותפה להיסטוריית מירוצים מפוארת של היצרן הבריטי. בירקין היה מי ששיכנע את ראשי חברת המכוניות הבריטית לייצר 50 יחידות של מכוניות הקבוצה, כדי שהיא תוכל להשתתף במירוץ 24 השעות של לה מאן. הקבוצה ניצחה במירוץ 4 פעמים ברציפות בסוף שנות ה-20'.

הדגם החדש מאופיין בכמה פריטי עיצוב ייחודיים המדגישים את הלוקסוס של מכוניות בריטיות מודרניות באופן הבולט ביותר. רק 22 מכוניות ייוצרו בגירסה מוגבלת זו והם ישווקו בשלושה צבעים: לבן גוסט, כחול פאונטיין וספיר כהה. לכל המכוניות תהיה לוחית ממוספרת על סף הדלת הקדמית, גלגלים בגודל 21 אינצ', שההשראה לעיצובם נבעה ממכונית המולסאן קונספט, לוגו של 'פליינג בי' שייארג לתוך משענות הראש של המכונית בתלת מימד. במכונית תותקן גם מערכת אודיו פרמיום של בנטלי, איי-פאד משולב אינטגרלית לתוך שולחנות הפיקניק העשויים מעץ של המכונית.
|
|
שברולט קורבט מכונית השנה בצפון אמריקה |
שברולט קורבט סטניגראיי, מכונית הספורט המפורסמת ביותר של קבוצת ג'נרל מוטורס, הוכתרה כמכונית השנה של צפון אמריקה 2014. המכונית זכתה בתואר אחרי ש-48 עתונאים מצפון אמריקה השתתפו בהליך הבחירה השנתי, שתוצאותיו מתפרסמות עם תחילתה של תערוכת המכוניות הבינלאומית של צפון אמריקה בדטרויט.

הקורבט סטינגראיי הוצגה לראשונה לציבור הרחב בתערוכת המכוניות של דטרויט בשנה שעברה. זה הדור השביעי של מכונית הספורט הפופולארית שהוצגה לראשונה ב-1953. הקורבט נחשבת היום למכונית הספורט היחידה המיוצרת בצפון אמריקה, והיא גם מכונית הספורט הוותיקה בעולם. כדי להצדיק את התואר מכונית ספורט, הקורבט גם מפותחת למטרות מירוצים ולוקחת חלק במירוץ 24 השעות של לה מאן, ובמירוצים רבים אחרים, בו יש לה הישגים טובים מאוד, כולל ניצחונות בקטגוריה שבה היא מתחרה.
|
|
פורשה 911 טארגה |
פורשה הציגה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של צפון אמריקה בדטרויט את הפורשה 911 טארגה החדשה. לגרסה החדשה סגנון ייחודי של קופה עם אפשרות לפתיחת הגג המאפיינת מכוניות קבריולה. סממני העיצוב של דגם זה לקוחים מעיצוב ה-911 טארגה של שנות ה-60. כמו הטארגה המקורית של שנות ה-60, הטארגה החדשה, כ-50 שנה מאוחר יותר, קיבלה מוט רחב המחליף את קורות B של המכונית בחלק האחורי של הדלתות. הגג שמעל לראש הנהג והנוסע שלצדו נע לאחור ומתקפל עם החלון האחורי.

שלא כמו בטארגה הראשונה, כל הפעולה הזו מתבצעת באופן חשמלי ובלחיצת כפתור בלבד. בשנות ה-60, פתיחה וסגירה של גג הטארגה היו פעולות ידניות שבוצעו על ידי הנהג והנוסע. בייצור גג הטארגה נעשה שימוש בחומרים חדשניים. הגג עצמו עשוי מאריג איכותי שנמתח היטב ע"י צדף המגנזיום של הגג. החלון האחורי עשוי משתי שכבות של זכוכית המוחזקות באמצעות שכבה אמצעית של חומר פלסטי מיוחד. ה-911 טארגה תשווק בשתי גרסאות, שתיהן בעלות הנעה כפולה. גרסה אחת תשווק עם מנוע 3.4 ל' שהספקו 350 כ"ס והשנייה, גרסת S, תשווק עם מנוע שנפחו 3.8 ל' והספקו 400 כ"ס.
|
|
מרצדס בנץ S600 בדטרויט |
מרצדס בנץ מציגה בתערוכת המכוניות הבינלאומית של דטרויט הנערכת בימים אלה, את גירסת העל של ה-S קלאס החדשה, ה-V12 ביטורבו. גירסה רבת עוצמה זו, עם מנוע שהספקו 530 כ"ס ומומנט על 830 ניוטון/מטר, תשווק בתצורת בסיס גלגלים ארוך בלבד. המכונית תשווק החל ממרס 2014. למכונית סטנדרט איבזור גבוה במיוחד, המחזק, לדברי מרצדס בנץ, את מיצובה של המכונית כגירסת הדגל של המודל.

למכונית מערכת תאורת לד אינטליגנטית, מערכת מתלה בטכנולוגיית המג'יק בודי קונטרול, הייחודית למרצדס בנץ וכוללת גם מערכת סריקת כביש ומערכת סיוע לנהג. בנוסף לכך המכונית מצוידת, כתקן, במערכת שמירת נתיב אקטיבית, מערכת נקודה מתה אקטיבית, מערכת BAS פלוס ומערכת לגילוי תנועה חוצה ועוד.
|
|
מספרים חדשים בפורמולה 1 |
סידרת מירוצי הגרנד פרי למכוניות פורמולה 1 משנה, החלה מתחילת העונה הקרובה, את שיטת המספור של הנהגים. עד כה המספרים של הנהגים התחלפו כמעט מדי שנה, כאשר המספרים הוענקו לקבוצות בהתאם לדירוג שלהם באליפות העולם, ומהם הועברו לנהגים. אלוף העולם תמיד זכה במספר 1, גם אם הקבוצה שלו לא זכתה באליפות העולם לקבוצות. החל מהעונה הקרובה לנהגים יהיו מספרים קבועים לכל הקריירה, למעט לאלוף העולם, שימשיך לשאת את הספרה 1. לנהגים ניתנה אפשרות לבחור את המספרים שישמשו אותם לאורך כל הקריירה בפורמולה 1.

אלוף העולם, סבסטיאן ווטל, בחר במספר 5, אולם ימשיך בעונה הקרובה לשאת את המספר 1. פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף עולם, העדיף את המספר 14, שהיה המספר שאותו הוא נשא כאשר התחרה בקרטינג. קימי ראייקונן, גם הוא אלוף עולם לשעבר, העדיף את המספר 7, בטענה שאין לו סיבה להחליף את המספר ששימש אותו בשנה שעברה. לואיס המילטון בחר את המספר 44 ועמיתו לקבוצת מרצדס בנץ, ניקו רוזברג, העדיף מספר פשוט יותר, 6. ג'נסון בטון, אלוף העולם 2009, בחר את המספר 22, שהיה המספר על מכוניתו בעונת האליפות שלו ואדריאן סוטיל, נהגה של קבוצת סאובר, בחר את המספר 99.
|
|
קרבות אבירים בישראל |
נבחרת ישראלית בקרבות אבירים תתחרה זו הפעם הראשונה בישראל מול נציגי שבע מדינות שונות בטורניר בינלאומי של קרבות ימי הביניים בענף הנקרא "דו קרב מקצועי". המדינות אשר נציגיהן יגיעו הפעם להשתתף בטורניר הבינלאומי הם צרפת, רוסיה, לטביה, אסטוניה, אוקראינה, בלרוס ולוקסמבורג. באליפות העולם האחרונה בקרבות ימי הביניים קבוצתיים - "קרב האומות", שהתקיימה בצרפת לפני כחצי שנה ניצחה נבחרת ישראל ב-14 קרבות ברציפות וזכתה במקום השמיני מבין 22 מדינות. כמו בענפי ספורט אומנות לחימה אחרים - הלוחמים מחולקים לקטגוריות על פי משקל ולכל אחד מותאם יריב על פי ניסיון.

לא רק החרב והמגן יסייעו לספורטאים בדרך לניצחון. לצד הסיף עליהם להיות מיומנים גם בטכניקות קרב מגע, להיות אמיצים ופיקחים גם יחד. "בקרבות ימי הביניים", כמו בכל תחרות ספורט ישנם כללים וחוקים נוקשים. תחרות "דו קרב מקצועי" נערכת בזירה מתוחמת בחבלים, בכל קרב מתבצעים שלושה סבבים כאשר כל סבב אורך שתי דקות ודקה למנוחה בין הסבבים. המנצח בקרב יהיה הלוחם שצבר מספר נקודות גבוה ביותר אחרי שלושה סבבים. חל איסור מוחלט לדקור או לחנוק את היריב או לפגוע בו באזורי גוף אסורים - על כך מוטל עונש וגם הורדת ניקוד, יש תקן ברור לכלי הנשק כמו משקל מינימלי ומכסימלי ובמקרה של שבר בכלי הנשק, מוקצב זמן מוגבל להחלפתו. נבחרת קרבות האבירים של ישראל מורכבת ממספר מועדוני אבירים הפזורים בירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע.
|
|
מגה צעצוע: יומידור לסיגרים |
לפניכם יומידור (ארון סיגרים) מדגם CC064T, הבנוי במיוחד לשמירה על סיגרים, בעזרת מערכת בקרה אלקטרונית ייחודית ומדויקת, השומרת על רמת לחות שבין 60 אחוזים ל-90 אחוזים וטמפרטורה קבועה שבין 21-16 מעלות צלזיוס. הארון מאפשר תכולה של 1,000 סיגרים או 40 קופסאות סיגרים.
 ביומידור מותקנים מדפים נוחים ויעילים. משקלו של יומידור זה הוא 45 ק"ג ומידותיו הם: גובה של 95 ס"מ, רוחב של 65.4 ס"מ ועומק של 68.9 ס"מ. צריכת החשמל שלו עומדת על 0.6 קו"ש. כדי לקבל אותו ברמה גבוהה יותר ניתן להוסיף לו דלת זכוכית, לבחור את צבע העץ וסוג ורמת הגימור. לפרטים נוספים.
|
|
שיא במכירות מכוניות גרמניות בארה''ב |
במהלך שנת 2013 שוק הרכב האמריקני הראה סימנים חיוביים ביותר כאשר מכירות של כלי רכב קלים עלו בשיעור של 8 אחוזים לכ-15.5 מיליון כלי רכב. מעבר לכך, מאז המשבר של 2009 השוק צמח בכ-50 אחוזים. יצרני המכוניות הגרמניים שמרו על קצב גידול גבוהה בשוק שצפוי להמשיך ולגדול גם ב-2014.

בשנת 2013 גדלו מכירות כלי רכב גרמניים בכ-5 אחוזים לכ-1.33 מיליון יחידות. זה גידול של 75 אחוזים בהשוואה ל-2009 כאשר כל יצרניות הרכב הגרמניות מכרו 763 אלף מכוניות. בשנה שעברה היה הערך של יצוא המכוניות הגרמניות שנמכרו בארה"ב כ-20 מיליארד יורו, גידול של כ-9 אחוזים בהשוואה ל-2012.
|
|
|
|