סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה בֶנג נספר לכם מי יגן על העורף, תיק לנשיאת ציוד צבאי ומשטרתי, 100 מטוסי אף 35 והצלחה להרון באפגניסטן. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
מי יגן על העורף
"המלחמה הבאה יכולה להיפתח בהפתעה ואנחנו צריכים להיערך לכך, המערכה תיפתח בירי טילים על העורף והירי יימשך עד לסיומה של המערכה כולה," כך העריך ואף אמר אלוף פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג, בכנס כנרת השני לאגודת חוקרי צבא חברה בישראל שנערך במכללה האקדמית כנרת. האלוף אייזנברג, השתתף בפאנל שעסק בהתמגנות ובהתגוננות העורף האזרחי והוסיף: "אחרי המערכה האחרונה קיבלנו מעיין צדק חברתי, כאשר כל המדינה חשופה לאיום הטילים ואין יותר אזורים לא פגיעים. במערכה הבאה יהיו אמנם אזורים יותר פגיעים ופחות פגיעים, אבל לא יהיו יותר אזרחים שיהיו מחוץ לתחום. לדעתי אנו צריכים להשקיע יותר בחינוך ובמערכות ההתראה ופחות במיגון האזרחים, על ידי חינוך נכון של האזרחים כיצד להתנהג במצבי חירום ועל ידי שיפור מערכת ההתראה נוכל להגן טוב יותר על העורף".



בפאנל השתתף גם האלוף במילואים אילן בירן, יו"ר הוועד המנהל של המכללה האקדמית כנרת שכמו האלוף אייזנברג דוגל גם הוא בהשקעה בחינוך, אך גם בחיסול יכולת האיום של האויב. "האחריות על שלום העורף היא של הממשלה. לו היו לי משאבים אני הייתי משקיע אותם בחינוך. המשימה של הצבא היא לייצר את ההרתעה הכי אפקטיבית ואת זו אפשר ליצור על ידי חיסול האיום עוד לפני שהוא מגיע אלינו. צריך להמשיך ולהשקיע ביצירת כלי הנשק אשר מאפשרים חיסול טילים בליסטים באוויר עוד לפני שהעורף חש ומרגיש בהם". דובר נוסף בפאנל, תא"ל במילואים ד"ר דב תמרי, הביע דאגה מיכולתה של מדינת ישראל להגן על העורף : "האחריות לביטחון העורף הישראלי מתחלק בין שמונה משרדי ממשלה. המשרד לביטחון העורף קם בשל צורך פוליטי, והמצב הזה מאוד מדאיג אותי".
 
הצלחה להרון באפגניסטן
כפי שפורסם באתר של חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, המערכת האווירית הבלתי מאויישת מדגם הרון, המיוצרת ע"י התעשיה האווירית, השלימה 20 אלף שעות טיסה במזרח התיכון. ההרון נמצא בשירות חיל האוויר האוסטרלי המפעיל אותו באפגניסטן מאז 2010 והוא צבר מוניטין כאחת הפלטפורמות האמינות ביותר והיעילות ביותר מסוגה הפועלות במזרח התיכון, לדברי מפקד הכנף ג'ון מק מולאן, שהוא גם המפקד של יחידת ההרון.



ההרון נבחר ע"י חיל האוויר האוסטרלי אחרי תחרות בין מספר חברות העוסקות בתחום של מערכות תעופה בלתי מאויישות. המערכת השלימה מספר רב של טיסות מבחן שבהם נבחנו יכולות המודיעין, הריגול והסיור של המערכת. לאחרונה הודיע חיל האוויר האוסטרלי שהוא יאריך את תקופת החכרת הציוד שבהם הוא עושה שימוש באפגניסטן. ההארכה היא עד ליולי 2014.
 
דוברת חדשה לתעשיה האווירית
דירקטוריון התעשייה האווירית (תע"א) בראשות רפי מאור אישר את הצעת המנכ"ל יוסי וייס למנות את אליענה פישלר לדוברת של התע"א. פישלר תחליף את דורון סוסליק, סגן הסמנכ"ל לתקשורת ודובר החברה, הפורש לגמלאות לאחר 40 שנים בחברה. פישלר הינה בעלת נסיון נרחב בתחומי התקשורת והדוברות. לאחרונה הובילה את מערכי התקשורת והדוברות של ארגונים עסקיים ופיננסיים שונים, ביניהם בנק ירושלים, BDO זיו האפט, חברת ניהול ההשקעות KCPS ועוד. בין היתר, כיהנה בעבר, כדוברת הבורסה לניירות ערך בתל אביב וכסמנכ"ל שיווק ותקשורת, פועלים שוקי הון.



פישלר הינה בעלת תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים, מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במנהל עסקים (MBA), התמחות בשיווק, מטעם האוניברסיטה העברית. יוסי וייס, מנכ"ל התע"א אמר: "אני מודה לדורון סוסליק על שנים רבות של עשייה פורה ותרומה רבה לתעשייה האווירית. במשך שנות עבודתו היה דורון מעורב באירועים מרכזיים בחייה של התע"א, כמו פרויקט הלביא, חשיפת לווין התצפית אופק, פיתוח וייצור תוכנית חץ, ונושאים כלכליים אחרים שעומדים על סדר יומה של החברה. דורון דאג למיצובה של התעשייה האווירית בתקשורת הבינלאומית כאחת מתעשיות האירוספייס המתקדמות בעולם. עובדה שהקנתה לתע"א מוניטין רב. אין ספק כי בשוק של היום ניצבים בפנינו אתגרים רבים, ואני מאחל לאליענה פישלר הצלחה רבה בהובלת הפעילות התקשורתית והתדמיתית של החברה".
 
גשר תאורה מתקדם
גשר תאורה LED מודולארי חדיש מבית רונטאן, ארה"ב מיוצר בטכנולוגית WIDE-E-TECH הייחודית המקנה נראות של פי 2 מגשרי הלדים הקיימים בארץ עם 100 אחוזים טכנולוגיה דיגיטלית המאפשרת בחירת מצב יום/לילה למניעת סנוור הנהגים, יכולת תכנות עשרות מקצבי הבהוב ועוד. השילוב של גשר תאורה בצורת V ורפלקטורים בטכנולוגית WIDE-E-TECH מבטיחים פיזור מיטבי של עוצמת הלדים ונראות של 360 מעלות.


לגשר פרופיל נמוך במיוחד ועמידות מוחלטת מפני מים בזעזועים והוא נושא תקן SAE ועומד בדרישות משרד התחבורה. יש אפשרות לבחירה כיסוי עליון בצבעים או בכיסוי שקוף וגם אופציות למידות אורך שונות לבחירה והרכבה ע"פ צרכי ותקציב הלקוח. מקור האור הם נורות LED-Cree, אורך חיי נורה כ-100.000 שעות. המערכת עמידה לחלוטין בפני מים, אבק וזעזועים וכל תנאי הסביבה וכיסוי פוליקרבונט עמיד בשריטות וקרינת UV. מתח עבודה: 12 וולט זרם ישר עם אופציה ל-24 וולט. לפרטים נוספים.
 
מצלמה נסתרת
מצלמה נסתרת 650 קו UltraVision-DSP מצוידת בעדשה 3.7 מ"מ WDR\ECLIPS. זו מצלמה מצוינת להסתרה בוויטרינות תיבות דואר, שעונים, תמונות וניתן גם לצלם באמצעותה בתוך חדרי ישיבות, חדרים סגורים, לובי כניסה, מעליות ועוד מקומות רבים אחרים.

המצלמה הזעירה ניתנת להסתרה בכל מקום. המצלמה מצוידת בחיישן סוני CCD בגודל 1/3 אינצ', יש לה רזולוציה אופקית של 650 קו ותאורת מינימום של 0.0001 לוקס. אורך מוקד העדשה הוא 3.7 מ"מ והעדשה פועלת על מתח של 12 וולט. לפרטים נוספים.
 
רובה צלפים מתקדם
רובה MSR הינו רובה צלפים חדשני המייחס לעצמו ייחודיות של שינוי מהיר (תוך דקות ספורות) בקליבר הרובה ובהחלפת קנה. כמו-כן, מתווספת לרובה זה גם קת מתקפלת מודולארית אשר ניתנת להתאמה לדרישות שונות של רובאים שונים כמו גובה, מרחק, מיקום, תמוכת הלחי היורה וכו'.


רובה זה הינו מאופיין כרובה לשימוש צבאי וכוחות מיוחדים. הרובה מיוצר בארה"ב והוא מקיע בקליברים 7.62 מ"מ או 308Norma או 338 Lapua-Magnum. אורך הקנה משתנה בין 20 אינצ', 22 אינצ', 24 אינצ' ו-27 אינצ' והרובה מסוגל לקבל מחסניות בגודל של 5 כדורים או 10 כדורים. אורך הרובה במצב קת פתוחה ועם קנה באורך 22 אינצ' הוא 1.17 מ'. לפרטים נוספים.
 
100 מטוסי F-35
חברת לוקהיד מרטין השלימה לאחרונה את ייצור היחידה ה-100 של מטוס הקרב העתידני F-35. המטוס מורכב מ-20 אלף רכיבים המורכבים מ-280 אלף חלקים. תוכנת המטוס כוללת מעל 8 מיליון שורות, בייצורו שותפים 8 פרטנרים בינלאומיים ועשרות אלפי עובדים מעורבים בפרויקט עצמו. ייצור 100 היחידות הראשונות של המטוס לא היה עניין פשוט.



לדברי החברה, הוא דרש עבודה מאומצת, מסירות וכישורי עבודה גבוהים של עובדים החברה, הספקים וכל מי שהיה מעורב בפרויקט. המטוס ה-100 במספר נחשף ב-13 בדצמבר והוא ידוע בכינוי AF-41. זהו מטוס עם יכולות המראה ונחיתה קונבנציונליות והוא יהיה הראשון מבין 144 מטוסי F-35 שיועברו ל"מדינה לוחמת" בבסיס חיל האוויר ליוק, בגלנדייל, אריזונה. בבסיס הזה גם יתורגלו בטיפול במטוס ובתחזוקה שלו.
 
תיק לנשיאת ציוד צבאי ומשטרתי
תיק של ארקטיס מדגם לואד אאוט באג הוא בעל נפח עצום המאפשר אחסון ונשיאה של ציוד רב המתאים הן לפעולות צבאיות והן לפעולות שיטור. התיק עשוי ברמה גבוהה מאוד של תכנון והוא הועתק, לדברי היצרן של התיק, ע"י יצרני תיקים רבים אחרים.

את התיק אפשר לשאת באחת משלוש הדרכים הבאות: ביד, על הכתף או כתרמיל גב באמצעות שימוש ברצועות מיוחדות התפורות לו. בתיק זה ישנם 8 כיסי צד גדולים, תא מרכזי גדול ביותר ו-2 ידיות לנשיאה ידנית. מחיר: 114.99 ליש"ט.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.