ניסאן מיקרה חדשה |
המכירות של ניסאן מיקרה החדשה מתחילות בישראל בימים אלה. עם מראה חיצוני חדש, תא נוסעים שעבר שיפורים מקיפים וטכנולוגיה חדשה ומתקדמת, פותחת מיקרה החדשה פרק חדש בסיפור ההצלחה המרשים של המכונית הקטנה של ניסאן: קרוב ל-7 מיליון יחידות כבר נמכרו מאז שהופיעה מיקרה המקורית, לפני יותר מ-30 שנים. מיקרה החדשה היא הרבה יותר מעוד מתיחת פנים. מספר עצום של שיפורים משמעותיים, מדגיש את החשיבות שמייחסים בניסאן למיקרה.

ניסאן מיקרה נחשבת כבר תקופה ארוכה לאחד הדגמים הנמכרים ביותר של החברה באירופה, ומיקרה החדשה עתידה להמשיך מגמה זו. המחירים נותרו תחרותיים מאוד, בקצה התחתון של פלח B, ומיקרה החדשה נהנית מאחריות יצרן מקיפה לשלוש שנים. מיקרה היא אחת המכוניות המועדפות כאן, במיוחד בקרב נשים שאוהבות את החדשנות והתכונות השימושיות. הן אוהבות גם את היכולת להתאים את המכונית אישית באמצעות מגוון רחב של אופציות. למיקרה שלושה צילינדרים והזרקת בנזין ישירה, נפח 1.2 ליטר והספק 80 כ"ס. מחירי המיקרה מתחילים ב-69,900 שקל לדגם הידני ו-84,900 שקל לדגם האוטומטי.
|
|
פיאט משיקה את ה-500L |
משפחת דגמי פיאט מתרחבת בעולם ובארץ. בישראל פיאט משיקה בימים אלה את הגירסה המוארכת של מכונית המיני הפופולארית, ה-500L. אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת מסר: "אנו שמחים להמשיך באסטרטגיה אותנו הכתבנו לקבוצת סמל"ת, הכוללת התרחבות מותגינו והענקת מגוון אפשרויות רחב ככל האפשר ללקוחותינו. המשפחתית החדשה עונה על כל צרכי המשפחה בצורה מרעננת ועם תנוחת ישיבה גבוהה ומרווחת תוך כדי התמקדות בבטיחות, אבזור וכמובן עיצוב ברוח האיטלקית."

פיאט מציעה מרחב פנימי מרווח ונוח הכולל 5 מקומות ישיבה מודולאריים עם 1,500 אפשרויות כוונון לכל 5 המושבים - לתנוחת ישיבה גבוהה ושולטת, תא מטען שימושי עם אפשרות לפיצול, טכנולוגיה מתקדמת, מנועים חסכוניים בדלק ועוד. פיאט תגיע לראשונה בעולם מאובזרת במכונת קפה Lavaza (אופציה בתוספת תשלום). מחיר הדגם החדש בגרסת בנזין ידנית החל מ-114,900 שקל וגרסת טורבו דיזל אוטומט החל מ-144,900 שקל.
|
|
איסוזו משכירה משאיות |
חברת יוניברסל משאיות ישראל (UTI), יבואנית משאיות איסוזו, המשאיות הנמכרות ביותר בישראל בטווח המשקלים שבין 6 ל-12 טון ובעלות נתח שוק של 64 אחוז בסגמנט ה-7-9 טון, משיקה מחלקת השכרת משאיות. עם השקת מחלקת ההשכרה, שמצטרפת למחלקות הטרייד אין והליסינג של החברה, איסוזו ישראל משלימה את כל האפשרויות העומדות לרשות לקוחות החברה, קבועים וזמניים. מהחברה נמסר כי הרעיון להקמת מחלקת ההשכרה הגיע מהלקוחות עצמם, ולאחר בחינה של האפשרויות השיווקיות, הוחלט להשיק את המחלקה.

מתחם ההשכרה של איסוזו ישראל יאפשר השכרת משאית ליום, לצורך הובלה חד פעמית, או השכרה לתקופות ארוכות של כמה שבועות. מחלקת ההשכרה תעמוד לרשות לקוחות חד פעמיים, וגם לרשות הלקוחות הקבועים של החברה, אם יזדקקו להרחבה זמנית של מערך השינוע שלהם, או פיתרון זמני למשאית חליפית. עוד נמסר מאיסוזו כי עם הסכם ההשכרה יקבל הלקוח, מלבד המוצר המעולה, את כל יתרונות הטמונים ברשת השירות של איסוזו ישראל, אחריות מלאה לכל תקופת ההשכרה, ומחיר אטרקטיבי ומודולורי, בהתאם לתקופת ההשכרה הנדרשת. צי משאיות ההשכרה כולל את כל דגמי החברה, מדגמי ה-6.2 טון ועד דגמי ה-12 טון. כולל משאיות קירור.
|
|
עוד מהפכה בתחבורה הציבורית |
מהפכה בתחבורה הציבורית בין אשדוד לתל אביב והעיר יבנה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם מכרז להפעלת התחבורה הציבורית בין אשדוד לתל אביב, העיר יבנה והיישובים שסביבם, הכולל תוספת של כ-55 אחוזים נסיעות שירות לעומת הקווים המופעלים כיום. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי המכרז כולל עשרות קווים עירוניים, אזורים ובינעירוניים באשדוד, יבנה, רחובות והיישובים סביבם. לדבריו, במסגרת אשכול קווים זה יופעלו כ-200 אוטובוסים חדישים, רובם מדגם יורו 6 בעלי זיהום אוויר נמוך ביותר.

במכרז רשאיות להתמודד חברות שזכו במיון המוקדם (PQ) שפרסם משרד התחבורה. מדובר בחברות מטרופולין, קווים, סופרבוס, אפיקים, נתיב אקספרס וחברת תנופה הנמצאת בבעלות מאיה טורס, מוני סיטון ויורנטה הספרדית. קווים אלה הופעלו עד כה על ידי חברת קונקס וקואופרטיב אגד. במסגרת המכרז החדש, יגדלו תדירויות הנסיעה בקווים אלה בכ-55 אחוז בממוצע, כמו כן, ישופר הקשר בין יישובי האשכול למוקדי פעילות מרכזיים כגון אזורי תעשייה, מוסדות לימוד, מרכזי קניות, תחנות רכבת ובתי חולים, באמצעות הוספת קווים חדשים והגדלה משמעותית של תדירות הנסיעות הקיימות.
|
|
20 מיליון מכוניות בשנה |
שוק הרכב הסיני עומד לחצות השנה את סף ה-20 מיליון מכוניות בשנה ולהיות שוק כלי הרכב הגדול בעולם. בנובמבר עלו מכירות כלי הרכב בסין ב-16 אחוזים ועמדו על כ-1.7 מיליון יחידות. בחודשים האחרונים מתאוששות מכירות כלי רכב יפניים בסין, אחרי שבשנה שעברה הם נפגעו קשות, בעקבות הסכסוך הדיפלומטי בין סין ויפן.

לדברי גורמים המעורים בשוק, היפנים הציגו כלי רכב חדשים במחירים תחרותיים ביותר, מה שסייע להם להגדיל את פלח השוק שלהם ולהתאושש מהמשבר של השנה שעברה. ג'נרל מוטורס ופולקסווגן הם שתי יצרניות הרכב הזרות הגדולות ביותר בסין כשהן פועלות במיזמים משותפים עם יצרניות רכב סיניות. פורד, שנכנסה לשוק הסיני בפיגור של כמעט 20 שנה אחרי ג'נרל מוטורס ופולקסווגן, מתחילה לתפוס גובה בשוק חשוב זה אחרי שחנכה בשנה שעברה מפעל בו מיוצרת הפורד פוקוס. השנה זינקו מכירות פורד בסין ב-50 אחוזים ועמדו על כ-850,000 כלי רכב ב-11 החודשים הראשונים של השנה.
|
|
מאזדה צומחת באירופה |
מאזדה, יצרן הרכב היפני, רשם גידול של 40 אחוזים במכירותיו באירופה בנובמבר האחרון בהשוואה לנובמבר 2012. בעת שהשוק האירופי נמצא עדיין במשבר חמור וצפוי לסיים את 2012 עם רמת המכירות הנמוכה ביותר ב-20 שנה, אחרי שנה שישית ברציפות של ירידה במכירות, מאזדה, רשמה עליה במכירות ב-11 החודשים הראשונים של השנה ב-18 אחוזים.

בתקופה זו השיגה מאזדה פלח שוק של 1.2 אחוז בשוק האירופי. החברה רשמה גידול במכירות בכל השווקים העיקריים כשהדגמים החדשים שלה בטכנולוגיית סקייאקטיב נותנים את הטון. באוקטובר החלה מאזדה לשווק את המאזדה 3, המכונית החשובה ביותר שלה, והחברה צופה להמשך גידול במכירות גם ב-2014.
|
|
העצים של סקודה |
סקודה יצרן המכוניות הצ'כי שבבעלות קבוצת פולקסווגן השלים מבצע נאה שבו ניטע עץ חדש על כל מכונית חדשה שהחברה מכרה ברחבי הרפובליקה הצ'כית בשנת 2012. פירוש הדבר הוא שעל החברה היה לממן נטיעתם של 59,674 עצים. העצים ניטעו באזורים של קוואסיני, מלאדה בלולסלב ובנטקי נאד ג'יזרו.

התוכנית, תחת הכותרת "לכל מכונית הנמכרת ברפובליקה הצ'כית סקודה נוטעת עץ", מתפרשת גם לאזורים אחרים במדינה ונערכה השנה בפעם השביעית ברציפות. מספר העצים שניטעו השנה שווה במספרם למספר המכוניות שסקודה מכרה בשנה שעברה. מאז תחילת התוכנית ב-2007, ניטעו כך 423,000 עצים.
|
|
מארי בארה תנהל את ג'נרל מוטורס |
דן אקרסון, היו"ר וה-CEO של קבוצת ג'נרל מוטורס יפרוש מתפקידיו ב-15 בינואר. תחליף אותו בתפקיד מארי בארה שכיהנה בשנתיים האחרונות בתפקיד מנהלת פיתוח המוצר הגלובלי בחברה. בארה תהיה לאשה הראשונה בהיסטוריה של תעשיית הרכב שתנהל קבוצת רכב גלובלית. בארה החלה את דרכה בג'נרל מוטורס לפני 33 שנים כחניכה בעת שלמדה הנדסת חשמל.

בארה התקדמה בכל תפקידי הניהול בקבוצה, כשניהלה מפעל הרכבת מכוניות ומחלקות שונות בחברה. בתפקידה האחרון היא היתה אחראית על פיתוח כל מוצרי החברה, מכוניות ומשאיות קלות, התפקיד החשוב ביותר בחברה אחרי תפקידו ה-CEO. גם בתפקיד זה היתה בארה האשה הראשונה שמילאה אותו. בעקבות מינויה של בארה לתפקיד בוצעו עוד סדרה של מינויים בג'נרל מוטורס כשאת מקומה כמנהלת הפיתוח של מוצרי החברה ימלא מרק רויס, הבוס של ג'י.אמ בצפון אמריקה עד כה, שהיה אף הוא מועמד לניהול החברה.
|
|
|
|