שתי אוניות LPG יבנו ביפן |
חברת אפיק גז (Epic-Gas) הזמינה שתי אוניות להובלת גז בהנזלה, LPG, בנפח של 11,000 BCM כל אחת. הספינות ייבנו במספנות קיוקיו ביפן וימסרו ללקוחות בשנת 2016. "ההחלטה שלנו לעבור לסגמנט הגדול ביותר של צי בלחץ מלא, מדגישה את הציפיות שלנו לשינוי בשוק ה-LPG בלחץ מלא." הסביר את ההחלטה כריס בטרי, יו"ר הנהלת אפיק גז.
לדברי לארס וואנג כריסטנסן, ה-CEO של החברה, מספנות קיוקיו הן בעלות ידע ויכולת בתחום הזה ולכן הוחלט להעניק להם את החוזה לבניית שתי האוניות. לוח הזמנים לקבלת האוניות תואם לדבריו, את ההתפתחויות הצפויות בתחום תובלת ה-LPG ויאפשר לחברה להמשיך להיות מובילה בתחום זה.
|
|
מחזקים את היצוא |
משרד האוצר ומשרד הכלכלה מרחיבים את הפעילות העסקית בשווקים זרים במטרה לסייע ליצואנים. הסיוע מתמקד בשילוב חברות ישראליות במכרזים ובפרויקטים בינלאומיים, וקידום יצוא להודו, סין, ומדינות אפריקה. שני המשרדים החליטו על הקמת קרן בבנק העולמי, במימון ישראלי-ממשלתי, שתפעל לטובת התעשייה הישראלית וצרכי הבנק העולמי גם יחד. פתיחת הקרן תהווה אבן דרך משמעותית בהרחבת שיתוף הפעולה בין התעשייה הישראלית לבין הבנק העולמי.
בנוסף, סיכמו המשרדים על תמיכה בסקרי רקע למכרזים ופרויקטים בינלאומיים. לעתים קרובות רשויות שונות המזמינות פרויקטים (למשל, רשויות תכנון לאומיות, רגולטורים בתחום תשתיות מים ואנרגיה ועוד), דורשות מחברה מתמודדת או מבצעת, להציג סקר היתכנות או להקים פיילוט על מנת להוכיח יכולת ביצוע. בשל הקושי במימון, חברות רבות נאלצות לוותר על המכרז. לכן הוקמה במשרד הכלכלה קרן סיוע המשתתפת ב-50 אחוזים מההוצאות הכרוכות בהגשת מועמדות למכרז ועריכת סקר היתכנות עד להיקף סיוע מרבי של 800,000 שקל לחברה.
|
|
שוברת קרח מוזנת ב-LNG |
סוכנות התחבורה הפינית הזמינה שוברת קרח חדשה שתחליף את צי שוברות הקרח הישנות שהיא מפעילה. השוברת הוזמנה ממספנת ארקטק הלסינקי. תהליך המכרז בוצע בהתאם לתקנות הרכש הציבוריות. חוזה בניית האוניה תוכנן להחתם עד סוף השנה הנוכחית ובניית שוברת הקרח תתחיל בתחילת 2014.

באביב 2013 חתמה סוכנות התחבורה הפינית על חוזה עם אקר ארקטיק טכנולוג'י לגבי תכנון כלי השייט, שייוצר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ותוכנן לתנאים הקשים ביותר בים הבלטי. שוברת הקרח תהיה מסוגלת לנוע בקצב קבוע כשהיא מנפצת קרח בעובי של 1.6 מ' ופותחת תעלה ברוחב של 25 מ' כשהיא שוברת קרח בעובי של 1.2 מ' ובמהירות של 6 קשר. שוברת הקרח מונעת במנוע דיזל המוזן ב-LNG, מה שמפחית את פליטות המנוע.
|
|
רוצים להיות נספחים מסחריים |
המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה דיווח בימים האחרונים להנהלת משרד הכלכלה על מספר חריג וחסר תקדים של מועמדים אשר השלימו את הגשת מועמדותם לקורס נספחים מסחריים-כלכליים של המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה. על פי הדיווח, כ-2,200 מועמדים הגישו מועמדות לקורס שצפוי להיפתח באפריל 2014. מועמדים אשר ישלימו את תהליכי המיון השונים, הכוללים ראיונות אישיים, מבחני ידע כללי, מבחנים פסיכוטכניים ואחרים, יידרשו להשתתף בקורס הכשרה ייעודי בן 12 שבועות - המתקיים פעם בשנתיים בלבד.
הקורס יכשיר אותם ויקנה להם ידע נרחב בתחומיי פעילות משרד הכלכלה, התעשייה, התעסוקה, הסחר הבינלאומי, השקעות ההון, הצרכנות והמו"פ וכן בתחומי הדיפלומטיה, התיירות, הטכנולוגיות החקלאיות, הדוברות, ההסברה והשיווק. בוגרי קורס הנספחים המסחריים-כלכליים ישולבו, מיד עם תום קורס ההכשרה, במינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה, האמון על גיבוש מדיניות הסחר הבינלאומית של ישראל בפרט ויחסי החוץ הכלכליים של מדינת ישראל ככלל.
|
|
בולור תפעיל רציף בנמל דקאר |
חברת בולור תפתח טרמינל בנמל דקאר, בירת סנגל, על החוף המערבי של אפריקה. החברה, באמצעות בולור לוגיסטיקס אפריקה, קיבלה מהמדינה חוזה ל-25 שנה להפעלת טרמינל ro-ro בפיר 2 של הנמל. בי.איי.אל נחשבת לאחת מחברות התובלה והלוגיסטיקה הגדולות בעולם.

המכרז להפעלת הטרמינל החל כבר ב-2010 ולקחו בו חלק 15 חברות. בהתאם לתנאי החוזה, בי.איי.אל תשקיע 97 מיליון יורו בתקופה זו ותאריך את הרציף לאורך של 165 מ' ועומק של 10.5 מ'. החברה גם תהיה אחראית לפיתוח שטח אחסון בגודל של 30 אלף מ"ר ושל מערכת IT.
|
|
אושרו השקעות בעשרות מיליוני שקלים |
מנהלת מרכז ההשקעות במשרד הכלכלה אישרה 19 תכניות להקמה/הרחבה של מפעלים בהיקף השקעה של כ-190 מיליון שקל. סך המענקים הכולל שאושר, כ-38 מיליון שקל, צפוי להביא לתוספת של 717 מועסקים והגדלת הייצוא בכ-1.8 מיליארד שקל. מענקים אלו מצטרפים למקצה שאושר לפני כשבועיים, בו אושרו מענקים בהיקף של 41 מיליון שקל, בהיקף השקעה כוללת של כ-210 מיליון שקל, הצפוי להביא לתוספת של 268 מועסקים והגדלת היוצא בכ-243 מיליון שקל.
בין התוכניות שאושרו: חברת נילית תרחיב מפעל לייצור חוטי ניילון ופולימר ניילון בהשקעה של 20 מיליון שקל והמפעל יקלוט 35 עובדים חדשים; חברת ווישיי ישראל תרחיב מפעל לייצור פרוסות סיליקון בהשקעה של 15 מיליון שקל ותקלוט 27 עובדים חדשים; חברת יו.אס.אר מערכות אלקטרוניקה (1987) תרחיב מפעל לייצור מוצרי אלקטרוניקה, תקשורת ומחשבים, בהשקעה של 20 מיליון שקל ותקלוט 100 עובדים חדשים.
|
|
שנקר מייעלת קו הרכבת לצפון נורבגיה |
דה.בה שנקר מרחיבה את היצע הפתרונות הלוגיסטיים המוצעים בנורבגיה. החברה משלבת פתרונות תובלה ברכבת ובמשאיות כדי לקשר בין הבירה אוסלו לחוג הארקטי בצפון נורבגיה. עד כה דה.בה שנקר נורת' ראייל אקספרס עוברת 1,960 ק"מ עד לעיירה נאוויק, 5 פעמים בשבוע. בתגובה לדרישה של לקוחות דה.בה שנקר תוסיף עוד 3 רכבות שבועיות החל מפברואר 2014.

באמצעות עצירה בטרמינל בקירונה יהיה גם חיבור חדש לאיזור פינמארק שיתחבר אף הוא לפתרון מסילתי. החיבור החדש צפוי לחסוך לפחות יום אחד לסחורות שיוצאות או מגיעות לאזור פינמארק. קו הרכבת יוצא ממסוף אלנברו באוסלו לנארוויק ועובר גם בשוודיה. הרכבת עוברת את 1,960 הקילומטרים בערך ב-26 שעות במהירות ממוצעת גבוהה בהרבה מזו האפשרית למשאית. אורך הרכבת הוא כ-600 מ' והיא יכולה לשאת מטען של כ-1,600 טון.
|
|
טיסות לואו קוסט ממריאות |
גידול מרשים של 17 אחוזים במספר טיסות הנוסעים הסדירות לישראל וממנה צפוי בעונת החורף שהחלה בסוף חודש אוקטובר 2013, כך הודיע שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. מנתוני רשות התעופה האזרחית (רת"א) עולה כי בעונת החורף הנוכחית, שתסתיים בסוף חודש מרץ 2014, צפויים לנחות בנתב"ג 706 טיסות נוסעים סדירות שבועיות, לעומת 602 טיסות, בתקופה המקבילה אשתקד.

השר כץ ציין כי בעונת החורף הקרובה צפוי זינוק של 66 אחוזים במספר הטיסות של חברות ה "לואו קוסט" (Low-cost) לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מהנתונים מתברר כי בעונת החורף הקרובה ימריאו מנתב"ג 63 טיסות שבועיות של חברות "לואו קוסט" בהשוואה ל-38 טיסות שבועיות, בעונת החורף שעברה. יצויין כי לפני כחודש חנך השר כץ אולם נוסעים חדש בטרמינל 1 בנתב"ג שישמש את עשרות טיסות ה"לואו קוסט" המוזלות הצפויות להמריא מנתב"ג מידי שבוע, מכל רחבי אירופה. מדובר בטיסות שנוספו כתוצאה מהסכם התעופה שנחתם עם האיחוד האירופי במאי 2013.
|
|
|
|