סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4X4 נספר לכם על כננת 2,000 פאונד, סגל והיימן אלופי הבלקן 2013, מיצובישי אאוטנלדר PHEV - מכונית השנה וקוביקה לא מתייאש. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
סגל והיימן אלופי הבלקן 2013
הלל סגל ורז היימן סיימו במקום השני בראלי 24 השעות של אתונה וזכו בגביע הבלקן 2013. השניים התחרו במכוניתם האייקונית, הצוללת הצהובה וזכו, כמו תמיד בשנים האחרונות, בחסות מחברת פוינטר. בשלב הראשון של התחרות נראה היה שהשניים לא יצליחו לסיים אותה, אחרי שמכוניתם התהפכה.



אולם מתחרים שעברו במקום סייעו להם להחזיר את המכונית מהגג לגלגלים והשניים מיהרו לדרכם להשיג את ההישג ההיסטורי. הראלי התנהל בתנאי מזג אוויר קשים, שכללו סערות גשמים וברד, הרבה מאוד בוץ וגם אפשרות לשלג בהרים הגבוהים. צוות ישראלי שני, שהורכב משי שמעוני ומיקי יוחאי, במיצובישי-שברולט גתוס-כל גדר, סיים במקום השישי בתחרות.
 
מיצובישי אאוטנלדר PHEV מכונית השנה
מיצובישי אאוטלנדר PHEV, רכב השטח פלאג-אין היבריד של מיצובישי היפנית, זכה בתואר רכב השנה ביפן 2014-2013 בקטגוריית החדשנות. הפרס בקטגוריה, ניתן לרכב אשר תרומתו הטכנולוגית-חדשנית לסביבה, לבטיחות ולניידות, הנה הרבה ביותר. הפרס ניתן על ידי וועדת 'מכונית השנה' היפנית (Car of the year Japan committee).



הוועדה הבוחרת (המורכבת בעיקר מעיתונאי רכב) העניקה את הפרס לאאוטלנדר PHEV בהתבסס על הנתונים הבאים: האאוטלנדר PHEV מציע דרך חדשה לשימוש ברכב על ידי שילוב בין יתרונותיה של טכנולוגיית ה-SUV לטכנולוגיית ה-plug-in של הרכבים החשמליים; הישגים בשילוב בין יעילות בצריכת דלק לבין ביצועי נהיגה; מציאת פתרון לחסרון טווח הנהיגה הקצר של רכבי ה-EV על ידי הארכתו; מצוינות בכל הנוגע לטעינה עצמאית של סוללות הרכב לצד ניצול מרבי של הסוללה.
 
קוביקה לא מתייאש
רוברט קוביקה, לשעבר נהג פורמולה 1 והיום נהג ראלי ואלוף העולם בראלי מדרגה שניה, WRC2, הודיע שבכוונתו להתחרות באליפות העולם בראלי הבכירה, WRC בשנה הבאה וזאת למרות התאונה שבה היה מעורב בראלי בריטניה שנערך בחודש שעבר. קוביקה נהג במכונית סיטרואן DS3-WRC והצליח להשלים רק ארבעה קטעים מיוחדים לפני שמכוניתו התהפכה.



"אמרתי לפני שהראלי הזה התחיל, שהוא לא ישפיע על החלטתי לגבי העונה הבאה וזה לא ישפיע," אמר קוביקה. "עלי לחשוב על השנה הבאה ומה שקרה בוולס היה מאכזב אבל זה לא משנה." קוביקה הודה שהתנאים בוולס היו מאתגרים במיוחד, אולם מה שהשפיע במיוחד על התוצאה שלו, היתה החלפה של נווט ערב הראלי, כך שהוא זינק לתחרות עם נווט שההיכרות שלו עימו היתה מוגבלת ושטחית.
 
ג'יפ צ'ירוקי רכב השטח של השנה בקנדה
ג'יפ צ'ירוקי החדש, רכב השטח שקרייזלר החלה לשווק לאחרונה, זכה בתואר "רכב השטח של השנה בפחות מ-35,000 דולר" בקנדה. הבחירה בוצעה ע"י 80 עתונאי רכב קנדיים שהתאספו מכל רחבי המדינה הגדולה באוקטובר האחרון, ליד מפלי הניאגרה, במחוז אונטריו, ושם בחנו את כלי הרכב לעומק.



המבחנים נערכו לכל כלי הרכב בתנאים זהים ועל מסלול אחיד. "התואר הזה מ-AGAC הוא פנטסטי, אישור ממומחים ליכולת, הטכנולוגיה והזיקוק שניצוקו לג'יפ צ'ירוקי 2014 החדש." אמר ריד ביגלאנד, נשיא ו-CEO של קרייזלר קנדה. ג'יפ צ'ירוקי החדש מחזיר את שם הדגם לשוק האמריקני אחרי היעדרות של 12 שנה. כלי הרכב מיוצר במפעל מודרני ומחודש של קרייזלר בטולדו, אוהיו, ארה"ב.
 
מצפן פריזמה צבאי

אמנם מכשירי ג'י.פי.אס הם היום אמצעי הניווט העיקרי, אבל תמיד כדאי שברכב השטח יהיה מכשיר פשוט כמצפן שיכול לסייע אם במקרה תתנתקו מהעולם. המצפן הזה תוכנן בתקן צבאי, והוא מאפשר למצוא בקלות את הצפון.



פני המצפן הם בגודל של 2 אינצ' ו-1/8 אינצ' והם מסומנים בשנתות בהפרש של 5 מעלות האחת מהשניה, כך שניתן להתכוונן באמצעותו באופן מדויק מאוד. המצפן הזה מגיע עם פאוצ' מיוחד המונע חדירת מים ורטיבות. מחיר: 9 דולר.

 
כננת 2,000 פאונדס
סופרוינצ' LT2000 מיוצר ע"י יצרן הכננות הידוע סופרוינצ'. זהו דגם המסוגל למשוך משקל של עד 2,000 פאונדס והוא מופעל בזרם 12 וולט ממערכת החשמל של כלי הרכב. לכננת זו מנוע חשמלי בעוצמה של 1.0 כ"ס (0.8 קילוואט), והוא מוגן ע"י מפסק מיוחד.


לכננת כבל באורך של 15 מ' ובעובי של 3.9 מ"מ העשוי מפלדת אלחלד. הוא פועל בשקט, ביעילות באמצעות קופסת גירים פלנאטריים ועם מצמד המאפשר גלגול חופשי של הכבל. הכננת מגיעה עם שלט רחוק שבו מתגים להפעלה והוא עשוי מפלסטיק איכותי ועמיד. מחיר: 70.29 דולר.
 
מגה טיפ: לשמור על מומנט בבוץ

המגמה בנהיגה בבוץ היא "לקבור" את דוושת הגז לריצפה ולהנות מהחוויה כאשר המכונית מחליקה. זו אולי חוויה, אבל זו אינה טכניקה יעילה להיחלץ מאזור בוצי. אולם כדי לצלוח את אזור הבוץ בהצלחה, עליכם לשמור על קור רוח ועל מומנט התקדמות קבוע ומהירות קבועה לאורך כל הדרך.



ההתקדמות תהיה כמובן תלויה בסוג הבוץ ואיכותו, האם הבוץ מכסה על שטח קשה, שבו אין סכנת שקיעה אלא בעיקר סכנת החלקה, או שהבוץ הוא גם רך ומזמין שקיעה. במקרה השני התנהגות הנהג היא קריטית יותר, מאחר ששקיעה תחייב אותכם לרדת מכלי הרכב ולנקוט בשיטות חילוץ שונות כדי להוציא את כלי הרכב מהבוץ. תוך כדי הנהיגה יהיה עליכם להעריך את סוג הבוץ ולהתמודד איתו תוך כדי התקדמות בקצב קבוע.

 
פיאט מפתחת גירסת הנעה כפולה ל-500

פיאט מפתחת גירסה חדשה, גירסת הנעה כפולה, למכוניתה הקטנה והפופולארית, הפיאט 500. מאז יצאה הפיאט 500 החדשה לשוק, היא כבר הופצה בלא מעט גירסאות ופיאט מנסה להגיע עימה אל כל סגמנט לקוחות אפשרי. את גרסת ה-4X4 החדשה גילו צלמי פפארצי שהפיצו תמונות של המכונית עושה מבחנים בשדות השלג והקרח של פינלנד.



ההבדלים הוויזואליים בין פיאט 500 הנעה קדמית ל-500 בעלת ההנעה הכפולה יהיו זניחים למדי, וברורים רק לעין של מומחה. אולם המכונית הזו, הפופולארית מאוד גם בארה"ב, תאפשר לחובבי ה-500 לנצל אותה בבטיחות משופרת גם באזורים קרים וקפואים במיוחד שבהם הדרכים חלקות ביותר בתקופת החורף.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.