יוצאים לאליפות הבלקן |
שלושה צוותים ישראליים יצאו להתחרות בראלי ה-24 שעות ביוון. זה הראלי האחרון בסדרת תחרויות המרכיבות את גביע הבלקן 2013 (2013 Balkan Cup) ובסיומה יוכרזו אלופי הסדרה לשנת 2013. לראלי זה תצא משלחת ישראלית מורחבת הכוללת את טובי נהגי ישראל בקטגוריות השונות.
 צילום: רמי גלבוע הנהגים הם: שי שמעוני ומיקי יוחאי מצוות כל גדר- גתוס, חוזרים להתחרות לראשונה יחד כצוות במרוצים בינלאומיים ויתחרו במרוץ בקטגורית T1 במכונית שנבנתה יעודית על מנת לקחת חלק במרוצי קרוס קאונטרי ראלי ובאחה שואפים למקום הראשון בראלי. יובל שרון וקיד (נמרוד) אופיר, מצוות CAN-AM-רסטה, על CAN-AM-COMMANDER-1000-X; רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר בצוללת הצהובה שזכו במקום הראשון בראלי יוון HELLAS 2013. סגל והיימן מובילים כרגע את האליפות בניקוד הכללי במשותף עם צוות מאלבניה, והאתגר שלהם יהיה לזכות באליפות הבלקן 2013.
|
|
חמישה כוכבי בטיחות לאאוטלנדר PHEV |
רכב השטח פלאג-אין המיצובישי אאוטלנדר PHEV, זכה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP עם רמה גבוהה מאוד של הגנה על הסוללה הנטענת ומרכיבי מערכת החשמל. להלן ציוני מבחן הריסוק: הגנה על מבוגרים- 88%, הגנה על ילדים- 84%, הגנה על הולכי רגל- 64%, אביזרי בטיחות- 81%.

עם מטרה מוצהרת שהסדרות משולבות חשמל (EV,PHEV) יגיעו לכדי 20 אחוזים מכלל הייצור של החברה עד ל-2020, מיצובישי מכוונת להנגיש סדרות חדשות אלה לקהל צרכנים גדול ככל הניתן. זו גם היתה המטרה בפיתוח טכנולוגיית ה-PHEV על הישגיה בתחום הטעינה והגדלת טווחי הנסיעה.
|
|
מגדילים את הצפיה בראלי |
אליפות העולם בראלי, WRC, סובלת כבר לא מעט שנים מקשיים כלכליים הנובעים מחוסר אטרקטיביות של הסדרה לתחנות טלוויזיה ולכן גם למפרסמים. הפורמאט של הראלי עצמו, שבו אין קרב ראש בראש של מתחרים כמו שיש על המסלול, מציב קשיים לשידור הטלוויזיוני. ובכל זאת אליפות העולם בשנה הבאה עתידה להציע כיסוי רחב יותר הן ברשתות טלוויזיה והן באמצעות האינטרנט.

המארגן של הסדרה, אוליביה סיסלה, מתכנן להגיע לקהל צופים של 1.2 מיליארד צופים ב-2016 בעוד שהיום קהל הצופים עומד על 600 מיליון איש בלבד. כדי להגיע לכך המארגנים ישדרו את חצי השעה האחרונה של כל ראלי בשידור חי, כאשר המכוניות מתחרות בקטע כוח מיוחד, שהוא גם הקטע האחרון בכל ראלי הנערך על קטע קצר ולעיני הקהל. המנצח בקטע הזה מקבל 3 נקודות אליפות, מי שמסיים 2 זוכה ב-2 נקודות ונקודה אחת למקום השלישי.
|
|
עוד מהדורה ייחודית של ג'יפ |
קרייזלר, יצרן רכבי השטח של ג'יפ הציג בתערוכת המכוניות של לוס אנג'לס את הג'יפ רנגלר ויליס מהדורת וילר.

"המהדורה הזו היא החלום של חובבי ג'יפ טהורים. היא מעלה לזיכרון את הג'יפ המקורי, ה-CJ הקלאסי של שנות ה-40'," אמר מייק מאנלי נשיא ו-CEO של מותג ג'יפ. "הג'יפ הזה יתן פונקצינוליות טהורה ויכולת בשטחים קשים בחבילה ייחודית המכירה במקוריות של המותג."
|
|
שנורקל משובח |
זהו שנורקל איכותי דגם SOS495 מתאים ללנד רובר דיפנדר Defender-200 series, לשנתונים 1994-1990. השנורקל הוא תוצרת היצרן POWER וגם תואם דגמי ספארי. השנורקל נועד להגן על המנוע ובדרך כלל מתאים לכלי רכב בעלי הנעה כפולה.

השנורקל מיועד לביצועי מנוע מירביים, לאספקת אוויר קר ונקי בצורה רציפה. השנורקל מספק הגנה על המנוע במכשולים ומעברי מים, נסיעה במדבר בתנאים מאובקים והוא גם תורם לחסכון קטן נוסף בצריכת דלק. זהו מוצר תחליפי למוצרי ספארי והוא מיוצר בסטנדרט גבוה מפוליאתילן, בעל חוזק רב עמיד בפני קרני UV. המחיר: 1,590 ש"ח.
|
|
את חפירה חיוני |
נהגי שטח ושותפיהם יודעים לא פעם תלאות, אשר את חפירה פשוט ובסיסי יכול להביא בהם תועלת מרובה. את החפירה המוצג כאן עשוי מחומר עמיד וניתן לקיפול מהיר (או לפתיחה מהירה) ולאחסון קל.
 הכף עצמה עשויה פלדה עמידה באיכות גבוהה ביותר. הידית מאפשרת אחיזה גמישה, האת מתקפלת לגודל קומפקטי וכך תורמת לחיסכון במקום האחסון. את החפירה מגיעה עם נרתיק ניילון עבור נשיאה קלה. אורך האת כאשר היא אינה מקופלת הוא 40.5 ס"מ ורוחבה 10 ס''מ. המחיר: 135 ש"ח.
|
|
מגה טיפ: בין מומנט לתאוצה |
הבנה של ההבדל בין תאוצה למומנט היא חשובה בנהיגת שטח. מומנט היא המהירות שכלי הרכב כבר צבר והוא מאפשר לכם להתקדם על משטחי בוץ או חול במהירות קבועה ובאופן יציב. תאוצה היא מה שאתם עושים כאשר אתם צוברים מהירות.

פירוש הדבר הוא שאין לנסות להאיץ באופן פתאומי כמו משוגע כאשר אתם מגיעים לבוץ או לחול, אם בכלל. זה רק יבטיח שתתקעו בבוץ או בחול. במקום זו ציברו מהירות לפני כן כך שהמומנט יישא אותכם בקטעים הקשים למעבר.
|
|
דאצ'יה דאסטר ו-ATV |
דא'ציה משיקה בבריטניה את הדאסטר החדשה בגרסה המתאימה לדברי החברה, בצורה מדוייקת ביותר לחקלאים, דאסטר ATV. כלי רכב מסגמנט ATV או טרקטורון בעברית, מדגם יאמהה גריזלי קוואד בייק יצורף לכל דאצ'יה דאסטר עם עגלת גרירה מיוחדת.

למשל עבור ימאהה גריזלי עם הנעה כפולה ומנוע 350 סמ"ק יהיה על הלקוחות להוסיף 7,800 ליש"ט. עבור ימאהה גריזלי 125 סמ"ק יהיה על הלקוח להוסיף למחיר 5,400 ליש"ט כולל מע"מ. החבילה הזולה ביותר בשילוב הזה תעלה 16,495 פאונד והיא כוללת את הימאהה גריזלי כשהוא מצויד במנוע 125 סמ"ק ואיתו יוכל החקלאי לשוטט בשטח בזריזות, אחרי שגרר אותו לשטח ע"י הדא'ציה דאסטר.
|
|
|
|