סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם על אוטובוסים של סולאריס לריגה, רן דנאי איש השיווק של נובמבר, להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי ונציגים איטלקיים בסמל"ת. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
מנכ''ל טויוטה, איש השיווק של נובמבר
ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, בחרה ברן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, לאיש השיווק של חודש נובמבר בזכות מהלכי מכירת טויוטה קורולה החדשה בישראל. דנאי הוביל את התהליך השיווקי של טויוטה קורולה החדשה, החל משלב המעורבות בתכנון הדגם החדש והתאמתו לצרכי הקהל הישראלי, ועד למהלכי השיווק והמכירות בחודשים האחרונים. הקורולה הראתה הישג חסר תקדים וזאת למרות שהושקה רק באוגוסט 2013. החל מהשקתה ועד חודש אוקטובר, הקורולה החדשה שברה שיאי מכירות והפכה לדגם הנמכר בישראל בקטגוריה, בפער ניכר.


                                      צילום: אלי דסה 
שוק הרכב בישראל הוא שוק דינמי ותחרותי, הסגמנט הגדול ביותר והתחרותי ביותר הוא סגמנט המכוניות המשפחתיות. בשוק המשפחתיות סדאן (סגמנט C קבוצות 3-2) ברמות המחיר של 130-100 אלף ש"ח נמכרו 11,983 רכבים בשלושת החודשים, ומתוכן 4,377 רכבי קורולה חדשה שהם 36.5% מכלל המכוניות המשפחתיות סדאן. באוקטובר, נתח השוק של הליסינג היה כשליש מסך מכירות הקורולה החדשה מה שמצביע על חוזק המותג והנחשקות בשוק הפרטי. הקורולה החדשה הקפיצה את מכירות המותג טויוטה למקום ראשון במכירות רכבים חדשים.
 
רישיונות בינלאומיים

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בהצעת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה ולהסדיר את הנהיגה בישראל עם רישיון זר. במהלך הישיבה עלו סוגיות נהיגת השוהים הבלתי חוקיים מאפריקה בישראל, וכן סוגיית הנהיגה של ישראלים בחו"ל. באשר לנהיגת הזרים דרש ח"כ דוד צור, שעמד בראשות הישיבה, ממשרד התחבורה לפעול בתיאום עם המשטרה על מנת לתת לה כלים לטפל בתופעת נהיגת המסתננים.
באשר לנהיגת בחו"ל הבהירה נציגת משרד התחבורה כי המשרד ממליץ לישראלים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי. ח"כ צור מתח על כך ביקורת, ואמר כי הדבר עומד בניגוד למה שהציג המשרד כאשר פורמט רישיון הנהיגה החדש הובא לאישור הועדה. הוא אף קרא למשרד התחבורה לפעול להביא את הדבר לידיעת הציבור.

 
מהו אבדן להלכה

ועדת הכלכלה של הכנסת החלה לדון בתיקון לתקנות התעבורה, שקובע כי במקרים בהם רכב עבר תאונה ונגרם לו נזק בטיחותי - הדבר יופיע ברישיון של אותו רכב. ח"כ דוד צור אמר כי התקנות ראויות מבחינה צרכנית, כאשר מטרתן להבטיח שרכבים שנגרם להם נזק בטיחותי יטופלו כראוי והרוכשים העתידיים של אותם רכבים יזכו לשקיפות. כאמור, הועדה החלה את הדיון אולם מפאת קוצר הזמן לא הספיקה לסיים לאשר את התקנות, ותקיים דיון נוסף בנושא בקרוב.
ח"כ אורי מקלב התייחס לרכבים שהנזק שנגרם להם נכנס להגדרה של "אבדן להלכה" (50% משווי הרכב), שמתוקנים וחוזרים לכביש. לדבריו, חברות הביטוח משלמות למבוטח את מלא הסכום במקרה של אבדן להלכה, אך מתקנות את הרכב ומוכרות אותו לסוחרים שמחזירים אותו לכביש - מבלי שהרוכש הבא של הרכב בכלל יודע. ח"כ מקלב ביקש כי התקנות לא יקבעו רק מונח מקצועי של נזק בטיחותי, אלא יחולו גם במקרים של אבדן להלכה. מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, התייחס לכך ואמר כי אבדן להלכה זה מושג ביטוחי, ויכול לכלול גם רכבים שנגרם להם נזק נמוך מ-50%. לכן, הסביר פלור, התקנות מבקשות להגדיר בצורה ברורה מהם הנזקים שבעקבותיהם צריך הן השמאי והן המוסך המתקן להעביר דיווח שיוביל לרישום ברישיון הרכב.

 
עליה בתאונות דרכים
בחודש אוקטובר 2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל, כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון, 1,201 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 29 תאונות קטלניות ו-114 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 2,146 איש, מהם 30 הרוגים ו-134 פצועים קשה. בחודש אוקטובר 2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון) 1,146 תאונות עם נפגעים, מהן 25 תאונות קטלניות ו-110 תאונות עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 2,019 איש, מהם 25 הרוגים ו-119 פצועים קשה.



בבדיקת נתוני המגמה (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון), נמצא כי במספר התאונות עם נפגעים מסתמנת עלייה, בקצב של 1% החל בחודש פברואר 2013 ועד אוקטובר 2013, זאת לאחר ירידה, בקצב של כ-0.5% בממוצע לחודש, שהחלה ביולי 2012 ונמשכה עד ינואר 2013. מספר הנפגעים (לא כולל תאונות שאירעו ביהודה והשומרון), על-פי נתוני המגמה, מצביעים על כך שהחל בפברואר 2013 ועד אוקטובר 2013, נרשמה עלייה בקצב של כ-0.8% בממוצע לחודש וזאת לאחר ירידה בקצב של כ-0.9% בין החודשים מרס 2011 ועד ינואר 2013.
 
נציגים איטלקיים בסמל''ת
חברי הנהלת קבוצת סמל"ת קיימו כנס הדרכה לדגמי 2014 החדשים, פיאט L500 המשפחתית ופיאט 500S הספורטיבית.



לכנס שהתקיים בקריפטון, שבכפר הירוק, הגיעו במיוחד לישראל גם נציגי פיאט העולמית רוברט טריפולי מנהל מכירות מזרח התיכון של קבוצת פיאט וקטוסנסטין פסינו מנהל אזורי לבחון את ההכנות לקראת השקת שני הדגמים החדשים. את המנהלים האיטלקיים ארחו מנכ"ל קבוצת סמל"ת אורי להב ומנהל חטיבת הרכבים הפרטיים בקבוצת סמל"ת, ניר בן שלמה.
 
רווח 11.6 מיליון שקל לאלבר ברבעון 3
חברת הליסינג וההשכרות אלבר, הרוויחה ברבעון השלישי של 2013 רווח של 11.6 מיליון שקל. הרווח הזה מהווה ירידה של 6.7 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הכנסות, החברה עמדו על כ-541 מיליון שקל, גידול של 21.4 אחוזים.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו הכנסות אלבר על כ-1.57 מיליארד שקל, עליה של 17.8 אחוזים בהשוואה למקביל 2012, בעוד ההוצאות הסתכמו בכ-1.44 מיליארד שקל. הרווח התפעולי עמד על כ-129.5 מיליון שקל. הוצאות המימון לשלושת הרבעונים הראשונים הסתכמו ב-85 מיליון שקל והרווח לפני מס עמד על 47.6 מיליון שקל. הרווח הנקי לשלושת הרבעונים הסתכם בכ-33.5 מיליון שקל, קיטון של כ-8 אחוזים.
 
אוטובוסים של סולאריס לריגה
יצרנית האוטובוסים סולאריס תספק 300 כלי רכב לעיר ריגה. מפעילת התחבורה הציבורית בריגה הזמינה 175 אוטובוסים מונעי דיזל וסולאריס גם משתתפת באספקת 125 יחידות של טרוליבוסים לעיר, ביחד עם חברת סקודה אלקטריק.



החוזים יושלמו בהדרגה בין השנים 2014 ל-2018. החוזה לאספקת אוטובוסים כולל 115 אוטובוסים מדגם סולאריס אורבינו 18 ו-60 יחידות מדגם סולאריס אורבינו 12. הם יצוידו במנועים העומדים בתקני יורו 6, תקנות שיכנסו לתוקף החל ב-1 בינואר 2014.
 
מפעל חדש לפאקאר בברזיל
חברת PACCAR חנכה החודש את מפעל ההרכבה החדש של דאף בברזיל. בטקס, שנערך בהשתתפותם של מארק פיגוט, נשיא ומנכ"ל PACCAR, ומושל מחוז פראנה, בטו ריקה, השתתפו פקידי ממשלה ושלטון מקומי, סוכני דאף בברזיל, ספקים, חברות הובלה ואנשי עסקים וחינוך מובילים. "חברת PACCAR שמחה לחנוך באופן רשמי את מפעל דאף בברזיל", אמר מארק פיגוט.



"מפעל ההרכבה, המשתרע על פני שטח של קרוב ל-28 אלף מ"ר, הוא מפעל בעל רמה טכנולוגית גבוהה וידידותי לסביבה, שירכיב את המשאיות האיכותיות של דאף - XF,CF ו-LF. המפעל ייצר משאיות דאף עבור ברזיל ועבור השוק הדרום אמריקאי. הסוכנים שלנו השקיעו ברשת ההפצה החדשה והמודרנית ביותר במדינה כדי לתמוך בכמות הגדלה והולכת של לקוחותינו". "אנו גאים לנהוג במשאית הראשונה של דאף המיוצרת בברזיל", אמר המושל ריקה. "ההשקעה של PACCAR, בסך 320 מיליון דולר, תחזק את המחויבות של פראנה למשוך מקומות עבודה איכותיים למדינה. מפעל דאף זה יעודד צמיחה כלכלית ויתרום לשיפור באיכות החיים באזור".
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.