סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם כי קווים מתחילה להפעיל קווים נוספים, סמל"ת רכשה את מלוא השליטה ביפנאוטו, ראש הממשלה בועידת תחליפי הדלק ושיחה בטלפון אינה גורמת לתאונות. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
סמל''ת רכשה את מלוא השליטה ביפנאוטו
ביום ו' האחרון, ה-15 לנובמבר 2013, סוכמה העסקה במסגרתה שמעון ברזילי מכר את 5 אחוזים ממניות יפנאוטו שברשותו לקבוצת סמל"ת ובכך מחזיקה סמל"ת ב-100% ממניות יפנאוטו.


ארנון טיברג סגן יו"ר קבוצת סמל"ת אמר: "אנו מודים לשמעון ברזילי על תרומתו לחברה. שמעון ימשיך להיות הסוכן של יפנאוטו בירושלים, כפי שעשה בעבר בהצלחה מרובה ואנו מצפים להמשך שיתוף פעולה מוצלח איתו גם בהמשך." כאמור, לפני מספר חודשים הושלמה העסקה לרכישת סובארו בישראל, היקף הרכישה הסתכם בכ-200 מיליון שקל. במסגרת העסקה מימנה סמל"ת את פירעון מלוא החוב של יפנאוטו לציבור בעלי האג"ח. ערכן הכולל של אגרות החוב הוא למעלה ממאה מיליון שקל. החל מיום ו' קבוצת סמל"ת מחזיקה ב-100% ממניות יפנאוטו.
 
שיחה בטלפון אינה גורמת לתאונות
נייר עמדה שפרסם יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, קובע כי בניגוד לדעה הרווחת, דיבור בטלפון הסלולארי בזמן הנהיגה, להבדיל מכתיבת מסרונים, אינו מהווה בעיה משמעותית של היסח דעת והינו גורם שולי ביותר במספר ההרוגים בתאונות הדרכים. "היסח הדעת בעת דיבור בטלפון בזמן נהיגה אינו שונה בהרבה מדיבור עם נוסעי הרכב או משמיעת חדשות ברדיו, אבל בוודאי שהוא עדיף על כיוון מכשירים שונים במכונית, עיון במכשיר הניווט, הרהורים ו"חלומות בהקיץ"," אמר שיינין.



נייר העמדה, אשר הוכן על ידי ד"ר שיינין במשך כארבעה חודשים, מתריע כי משקל היתר שניתן לדיבור בטלפון סלולארי, גורם לנזק בכך שהוא מסיט את הטיפול בגורמים המרכזיים האחראים לתאונות הדרכים. היעדר מחקרים עדכניים בנושא, והתבססות על הערכות סובייקטיבית כעובדה, העניקו משקל יתר לסכנות של דיבור בטלפון. נייר עבודה מקביל הוכן על ידי פרופ' דוד מהלאל התומך בממצאים של נייר העמדה של שיינין.
 
קנסות לחברות מאיר וש.י.ר שלמה
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע שעבר את עתירתן של שתי חברות רכב, שנדרשו לשלם כ-440,600 שקלים כל אחת, בגין הפרה חוזרת של חובת גילוי נתוני זיהום האוויר מרכב חדש בפרסומת, כך הודיע המשרד להגנת הסביבה. החברות פרסמו רכבים מבלי לציין כלל את דרגת זיהום האוויר ונתוני צריכת הדלק, כנדרש בחוק. על פי חוק אוויר נקי, בכל פרסומת לרכב חדש יופיעו נתוני צריכת הדלק ודרגת הזיהום של הרכב נשוא הפרסומת.



נתונים אלה יסייעו ללקוח לבחור את הרכב הנקי והחסכוני ביותר בעבורו. חברת מאיר למכוניות ומשאיות, המשווקת בין השאר רכבי יגואר, הציגה באנר פרסומת באתר דה-מרקר ללא ציון נתוני זיהום האוויר של הרכב. הבאנר הוביל לאתר אינטרנט, בו הוצגה דרגת זיהום אוויר המתייחסת רק לדגם אחד מבין ארבעה, אשר להם דרגת זיהום גבוהה יותר מזה שפורסם. ש.י.ר שלמה יבוא רכב, המייבאת בישראל את רכבי אופל הציגה אף היא פרסומת באתר נענע 10 ללא ציון המידע הנדרש בחוק. לשתי העותרות נרשמו גם הפרות קודמות של חובת גילוי נתונים אלה, בגינן שילמו בעבר כ-200 אלף שקל כל אחת.
 
ראש הממשלה בועידת תחליפי הדלק
ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ועידת רה"מ לתחליפי דלק לתחבורה במלון הילטון, ת"א. באירוע העניק רה"מ פרס בסך מיליון דולר לשני מדענים אמריקנים שפיתחו את תורת כלכלת המתנול. "אם נחליט לעבוד ביחד כדי לשנות את הדרך המסורתית לצריכת דלק ונשקיע בכך מאמץ משותף, נוכל להשתחרר בתוך זמן מה ממונופול הדלק." אמר ראש הממשלה.



"הנפט הוא כלי פוליטי חזק מאין כמוהו הנמצא בידי אויבינו הגדולים ביותר. על מדינת ישראל לפעול להורדת ערכו האסטרטגי והפחתת התלות של העולם בו." אמר שר הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי. לדברי אייל רוזנר, ראש התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, "מדינת ישראל הציבה לעצמה יעד שאפתני - לצמצם את השימוש בדלק לתחבורה ב-60% עד שנת 2025. על מנת להגיע ליעד זה דרושות חדשנות, יצירתיות ולא פחות מכך - מדיניות חכמה וחזקה. ישראל נערכת להובלה עולמית בתחום זה, עלינו להקטין את התלות בנפט ואת התלות במדינות יצרניות הנפט ובכך לחזק את כלכלת העולם".
 
קווים מתחילה להפעיל קווים נוספים
קווים תחבורה ציבורית תחל להפעיל את הפעימה השנייה במכרז נתניה-חדרה החל מה-29 בנובמבר. ההפעלה היא במסגרת זכייתה של קווים במכרז משרד התחבורה באשכול זה, הכולל את גזרת היישובים: נתניה, חדרה, אור עקיבא, קיסריה, פרדס חנה, כרכור, זיכרון יעקב, עמק חפר, כפר יונה, פרדסיה, דרום השרון, יישובי אזור ואדי ערה, יישובי המשולש וישובים ערביים נוספים.


                                    צילום: רונן טופלברג
אשכול נתניה-חדרה היא הזכייה השנייה של קווים השנה, במקביל לזכייתה במכרז אשכול "חשמונאים" הכולל את מודיעין, לוד, רמלה, מודיעין עלית, שהם ויישובי הסביבה. במסגרת הפעימה השנייה של מכרז נתניה-חדרה, תחליף קווים החל מה-29 בנובמבר את נתיב אקספרס ואגד ביישובים נוספים וביניהם: נתניה, עמק חפר, צורן, קדימה, תל מונד, אבן יהודה, יד חנה, בת חפר, כפר יונה ושאר ישובי הסביבה. פעימה נוספת במסגרת הפעלת אשכול נתניה-חדרה תתקיים בסוף חודש ינואר 2014 ותכלול את החלפת נתיב אקספרס בקווים בעיר חדרה, וביישובי הסביבה מצפון וממזרח לה. בנוסף להחלפת המפעיל בקווים הקיימים, תוסיף החברה קווים חדשים באזור זה ותגביר את התדירויות בקווים הקיימים, וזאת במסגרת שיפור השירות לתושבי האזור.
 
חברת VDL תמכור אוטובוסים לשוודיה
חברת האוטובוסים השוודית, בייברג אנד נורדין, הזמינה 44 אוטובוסים חדשים מיצרן האוטובוסים ההולנדי VDL במהלך תערוכת באסוולרד 2013 שנערכה בבלגיה בחודש שעבר. החברה הזמינה לא פחות מ-27 אוטובוסים מדגם הפוטוראס FMD2, ההזמנה הגדולה הראשונה לדגם החדש.



ההזמנה כוללת גם 4 אוטובוסים מדגם פוטוראס FHD2, עוד 8 אוטובוסים מדגם סיטיאס LLE ו-5 יחידות מדגם מידיורוס. הפוטוראס FMD2 הוא אוטובוס באורך 12.9 מ' ומצויד במנוע דאף MX-11-240 העומד בתקן יורו 6. למנוע הספק של 330 כ"ס והוא מצויד גם בתיבת הילוכים אוטומטית מלאה של ZF מדגם אי.אס.טרוניק. כלי הרכב רשום כקלאס 2 ולכן עומד בדרישות של רשות התחבורה הציבורית השוודית. האוטובוסים האלה יופעלו בקווים אזוריים.
 
מרצדס בנץ בתערוכה חקלאית
יותר מ-400 אלף מבקרים מקצועיים ביקרו השנה באגריטכניקה, היריד המוביל בטכנולוגיות חקלאיות שנערך מרכז הירידים של האנבור בשבוע שעבר. בין כל המוצגים מרצדס בנץ משאיות מיוחדות הציגה גרסה חדשה של היונימוג, היישום הראשון שלה שעומד בתקנות יורו 6.



משאית חקלאית מיוחדת המבוססת על הארוקס הוצגה אף היא. הארוקס מותקן באופן שהוא יהיה מסוגל לשאת ציוד חקלאי. הטרקטור מדגם 2042-AS המצויד במנוע שהספקו 421 כ"ס צויד במערכת הנעה כפולה קבועה וגם ביחידת PTO בעלת חיבור הידראולי.
 
שיתוף פעולה בין SNCF לרכבת ישראל
חברת הרכבת הלאומית הצרפתית (SNCF) וחברת רכבת ישראל חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי במהלך ביקורו הרשמי בישראל של מר פרנסואה הולנד, נשיא הרפובליקה הצרפתית, ב-17 בנובמבר 2013. ההסכם מבוסס על שיתוף פעולה פורה שראשיתו משנת 2003 ויאפשר לרכבת ישראל לנצל את יתרונותיה של SNCF כחברה בינלאומית עם ניסיון רב שנים ומומחיות ביצירת חברת רכבות לאומית מודרנית בעלת תודעת שירות.


בדרך זו, תסייע חברת SNCF לרכבת ישראל להשיג את המטרה האסטרטגית השאפתנית של 70 מיליון נוסעים בשנת 2020. השותפות תהיה ממוקדת, בין היתר בשדרוג תחנות הרכבת והקמת מרכזי מסחר, שדרוג חטיבת המטענים, תוכניות הכשרת נהגי רכבות נוסעים, שירותי ייעוץ לרכישת סימולאטור למחלקת ההדרכה. "אני שמח מאוד להרחיב את שיתוף הפעולה שלנו עם רכבת ישראל," אמר ז'יום פפי, יו"ר SNCF. "הסכם זה הינו אבן פינה בשיתוף הפעולה המוצלחת שלנו עם רכבת ישראל, זאת כאשר חברת SNCF פועלת לכיוון הרחבה וחדשנות בינלאומיות".
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.