סטופ - רפידות בילום |
חברת הוניוול חלקי חיכוך הידועה במותגי הבלימה בנדיקס וג'וריד חשפה קו חדש של רפידות בילום הנקרא סטופ. לפי החברה המותג סטופ מציע רפידות בלמים בערך גבוה במחירים תחרותיים למי שמתקנים מכוניות בשיטת עשה זאת בעצמך או מכונאים המחפשים רפידות בילום שתוכננו לבטיחות, יציבות וביצועים אמינים.
 קו מוצרי סטופ החדש מיועד לעמוד בתקנים של יצרני הרכב, להתאמה, צורה ותפקוד כשמאחוריהם מעל 100 אלף שעות של מבחני המוצר וכלי רכב. כספק של יצרני הרכב, הוניוול כללה בקו המוצרים החדש את כל החומרה המומלצת בתוך קופסת הסטופ במטרה להפחית את משך ההתקנה, לשפר את היעילות של המכונאי ולהביא את המכונית לביצועים כאילו ירדה זה עתה מפס הייצור. לפרטים נוספים - לחץ כאן.
|
|
טיפול בגלגלים עם דיסק קרמי |
בגלל שהם קלים יותר, עמידים בטמפרטורות גבוהות יותר ומציעים יתרונות נוספים, בלמי דיסק מחומרים מרוכבים קרמיים, מוצעים היום כאופציה ע"י יצרני הרכב. אולם התכונות האלה, שהופכות את דיסקי הבלמים הקרמיים לרצויות כל כך, הם גם הופכות אותם לפגיעים יותר לפגעים שונים, כולל סדקים וחיתוכים במהלך טיפול שגרתי.

למוסכים המטפלים בכלי רכב בעלי ביצועים גבוהים, חברת רוטארי ליפט מציעה את מרים הגלגל הנייד MW-200 שלוקח את האחריות על הגלגל מרגע הסרתו מהמכונית ועד לרגע שבו הוא מורכב מחדש. "אם אתה לא מושך את הגלגל ישר כאשר אתה מפרק אותו, בכלי רכב המצויד בדיסק קרמי, הוא עלול לסדוק את הרוטור," הסביר רון ליינהרט, מנהל שירות ברוטארי ליפט. "המכשיר החדש שלנו מסיר את הסיכון הזה." לפרטים נוספים - לחץ כאן.
|
|
בקרת מיכלים |
חברת בי.ג'יי.אי, יצרנית של מערכות אזעקה המבקרות מיכלים, מדי גובה לנוזלים ומגרסות של מסנני שמן, הציגה לאחרונה את המוניטור השולח התראות קוליות ו-ויזואליות המצביעות על כך שמיכלי 55 גאלון זקוקים לבדיקה והשגחה.

מערכת הדראם אלרט מונעת את המשימה השגרתית של בדיקה קבוצה האם יש להחליף חבית ולהביא לשלוות דעת של הלקוחות שבהם חבית 55 גאלון היא קריטית לפעולה תקינה של העסק. לבעלי עסקים ועובדיהם יש עבודות חשובות יותר לעשות מאשר לבקר את רמת הנוזל. הדראם אלרט עושה זאת עבורם. לפרטים נוספים - לחץ כאן.
|
|
מדחס אוויר איכותי |
ג'ני פרודקטס הוציאה לאחרונה מדחס אוויר חדש, W11HGB-30P שהוא מדחס נייד על שני גלגלים. המדחס מצויד במנוע גז רב עוצמה ובעל קיבולת גבוהה. המנוע הוא מדגם הונדה סידרה GX עם התנעה חשמלית.
 המדחס כולל מיכל אוויר ASME עם קיבולת של 30 גאלון. המדחס מסוגל להפיק 21 cfm ב-100 פי.אס.איי או 17.6 cfm בלחץ של 175 פי.אס.איי. המדחס, שתוכנן לעמוד בתנאי פעולה קשים, כולל כמה מאפיינים שנועדו להקטין אל עלויות התחזוקה ולהגדיל את משך הפעולה. לפרטים נוספים - לחץ כאן.
|
|
מגה טיפ: בדיקת בלמים |
הצעד הראשוני בכל בדיקה של מערכת בלמים היא לחקור את המערכת המוארת בתפוז, ה-ABS או תאורת הבלם האדומה ע"י חיבור מכשיר סריקה ושאיבה של קודי השגיאות, DTC. שים לב שמרבית המערכות נורות התראה של ה-ABS מבציעות על בעיה ייחודית למערכת המכאנית של ה-ABS ולאלקטרוניקה שלה.
 בהתאם לסוג כלי הרכב ולשנת הדגם, תאורת אזהרה עם אור אדום יכולה להעיד על רמה נמוכה של נוזל בלמים, מתג שחוק של בלם יד, כשל בלחץ ההידראולי או נזילה מאטימה פנימית של בוכנה במאסטר צילינדר. בכמה יישומים אורות ה-ABS ותאורת הבלמים יפעלו באופן מקביל ויתריעו בו זמנית על כשל חמור אפשרי. כעת יש לבצע בדיקה פיסיקלית המתחילה עם רמתו של נוזל הבלמים, כאשר במקרה כזה, לחץ נמוך של רמה נמוכה של נוזל בלמים מעידה על שחיקה ברכבי הבלמים.
|
|
כאב ראש לצ'מפיון מוטורס |
צ'מפיון מוטורס יבואנית פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט בישראל זימנה כ-6,000 מכוניות המצוידות במצמד הכפול המפורסם עם שבע הילוכים, DSG7, לבדיקה והחלפת שמן. קריאה לתיקון זו היא חלק מקריאת תיקון ענקית שהוציאה פולקסווגן לאחדים ממותגיה. בתיבת ה-DSG7 יוחלף שמן תיבת ההילוכים המקורי והסינתטי בשמן מינראלי שאמור לספק ביצועים עדיפים.
 "כחלק מהרצון לשמור על שביעות רצון הלקוחות ונקיטת פעולת מנע, יוצאת צ'מפיון מוטורס בקמפיין שירות לכ-6,000 לקוחות אשר רכבם יוצר בין סוף שנת 2012 ועד סוף רבעון ראשון 2013," מסרה החברה בהודעה "הקמפיין כולל החלפת השמן בתיבת ההילוכים DSG7 משמן סינטטי לשמן מינראלי. התגלה כי השימוש בשמן סינטטי, במיוחד במדינות בעלות אקלים חם ולח, עשוי לגרום לכשל בתפקוד המעגלים החשמליים של תיבת ההילוכים, והשימוש בשמן מינראלי פותר בעיה זאת." נא לצפות לזמן טיפול, של עד שעה וחצי.
|
|
אבחון פליטות מכלי רכב |
חברת FEDA הצרפתית זכתה בפרס במסגרת תערוכת אקויפ-אוטו שנערכה בפריס. הפרס היה על פיתוח האקו-אנטרטין, גישה המנצלת תהליכים חדשניים בניצול ניתוח פליטות של כלי רכב ולאמת בעזרתה פליטות לא נורמאליות מכלי רכב ובעקבות זאת לתת דיאגנוזה של התפקודים הלקויים של המנוע והסיבות האפשריות להם.

גישה זו מאפשרת למכונאים מקצועיים לבצע את פעולות התיקון הנכונות והמתאימות ביותר (ביעילות ובעלות) ולהביא את כלי הרכב קרוב יותר לתקן הפליטות. התהליך כולו נמשך 4 דקות בלבד והתוצאות מדווחות לנהג ולמכונאי.
|
|
כיוון אורות דיגיטלי |
מכשיר כיוון אורות אלקטרוני מקצועי, מדגם MLD9, הוא בעל מנגנון חיפוש אוטומטי למציאת מיקום המדידה הנכון ע"י סמן לייזר. המכשיר מכיל לוקס מטר דיגיטלי בעל דיוק מקצועי, תצוגה דיגיטלית ע"ג מסך מציגה את ערכי הבדיקה.

המכשיר כולל גל ראי פנוראמי. למכשיר יש אפשרות חיבור למחשבי הבדיקה ורשת העבודה של בייסברט, המתאימה לשליטה מלאה מכל מחשב במערכת על תוצאות הבדיקה והפקת דו"חות בדיקה בעברית. גובה עבודה מקסימאלי: 1,320 מ"מ. לפרטים נוספים - לחץ כאן.
|
|
|
|