מערכת ההנעה החדשה של שימאנו |
שימאנו הודיעה על מפרט מערכת הפעלת האופניים החשמליים שלה. המערכת הוצגה לפני ימים אחדים בתערוכת האופניים של טאייצ'ונג בסינגפור. המאפיין הבולט והייחודי במערכת הוא מנוע מרכזי המשולב בטבורי הילוכים פנימיים שיש להם העברת הילוכים חשמלית. המערכת נושאת את אותו מיתוג כשל המערכת הראשונה שהציגה שימאנו ב-2010, STEPS.

אולם הדור השני של STEPS מבטיח להיות ברמה אחרת לגמרי. עם המערכת החדשה שימאנו בונה על כך שמנועים מרכזיים יהיו הזרם המרכזי של טכנולוגיית האופניים החשמליים עם מנוע מרכזי קל ביותר הזמין ביותר היום, שמשקלו 3.1 ק"ג בלבד. מנוע ה-36 וולט של שימאנו מסוגל לשגר 250 עד 500 וואט והוא מתאים לכן לאופניים חשמליים רגילים כמו גם לפדלקס. המומנט המרבי הוא 50 ניוטון/מטר.
|
|
השילוב המנצח: אופניים ורכבת |
התופעה של רוכבי אופניים הנוסעים יום יום על אופניהם לרכבת בדרך לעבודה, היא נפוצה מאוד בדרום מזרח אנגליה. מאז 2009 מספר מקומות החניה לאופניים באנגליה הוכפל ליותר מ-53,000 ומספר הנסיעות המבוצעות בשילוב אופניים-רכבת, זינק בתקופה זו מ-14 מיליון בשנה ל-39 מיליון נסיעות בשנה.

מספרים אלה נמסרו ע"י התאחדות מפעילי הרכבות באנגליה ומעידים על הרצון שיש לנוסעים רבים להשתמש באופניים אם מטעמי נוחות, חסכון או שמירה על איכות הסביבה. אולם הסיפור של הגידול בשילוב הזה הוא לא של הגידול בשימוש באופניים, אלא גם הגידול בשימוש ברכבות ע"י חלקים באוכלוסיה שבעבר העדיפו תחבורה פרטית על פני ציבורית.
|
|
אחריות לכל החיים למערכות בלמים |
כל מערכות בלמי הדיסק של יצרנית מערכות הבלימה לאופניים האייס, יזכו מעתה לאחריות לכל החיים כנגד דליפות. "תמיכה בלקוחות תמיד הייתה אצלנו בעדיפות ראשונה וההחלטה להרחיב את תוכנית האחריות היא החלטה טבעית." אמר אריק שוט, מנהל המוצר בחברה.

בעבר הציעה החברה אחריות דומה רק לסדרת בלמי דיסק בשם דיינו. לדברי החברה התגובה שלה וזמני השירות שלה ללקוחות היא מהמהירות ביותר בתעשייה וההחלטה האחרונה להרחיב את האחריות היא הוכחה נוספת לכך.
|
|
ראלי תומכת ברוכבים צעירים |
יצרנית האופניים הבריטית ראלי הודיעה על כוונתה לממן רוכבים צעירים בתחילת הקריירה באמצעות תוכנית תמיכה מיוחדת. ראלי גם החלה לחפש אחר כישרונות הרכיבה שאותם היא תממן. חבילת התמיכה תהיה תלויה בסוגי הספורט שבהם יתמחה הספורטאי, שיכולים להיות רכיבת כביש, טריאתלון או TT.

רוכבים המבקשים להצטרף לתוכנית צריכים להיות מעל גיל 16 ואם הם ייבחרו, הם יקבלו אופניים וציוד נוסף, כמו גם סיוע ביחסי ציבור ובדרכים לשפר את היכרותם ע"י הקהל. "אתה לא חייב להיות מס. 1 בתחרות, אבל זה לבטח מסייע," אמר ג'ף גידינגס, מנהל השיווק של ראלי. "אולם אתה צריך שתהיה לך התשוקה, האמביציה, ומעל לכל האישיות הנכונה כדי שתוכל להצטרף לתוכנית התמיכה שלנו."
|
|
בולם קדמי DT-XMM |
בולם קדמי מדגם DT-XMM הוא קל במיוחד. אין צורך בכיוונים רבים כדי לשנות את מצב הרכיבה. כפתור אחד עם שלושה מצבים בלבד מאפשר לשנות את כיווני הבולם בקלות בין מצב עליה למצב ירידה לנעילה מרכזית.

שסתום אוויר אחד מנפח את שני תאי האוויר (החיובי והשלילי). קשת הבולם בעלת מבנה ייחודי המספק משקל קל מבלי להתפשר על קשיחות. מחיר: 4,958 ש"ח.
|
|
מנעול אופניים בצורת פרסה |
מנעול אופניים בצורת פרסה "U", בעובי 16 מ"מ מתוצרת LEAVENWORTH-U-LOCK הוא מנעול פרסה מסיבי ואיכותי מבית בלאקבורן. קשת פלדה בחתך משושה, בעובי 16 מ"מ, מוגנת בציפוי גומי.
 הקשת וגוף המנעול מוגנים ביותר מחיתוך ומשבר מינוף. המנעול מוגן ממכות, פיצוצים וניסיונות פריצת הצילינדר הבטיחותי ביותר בו מצויד מנעול זה. הקשת ננעלת ב-2 נקודות נעילה. המנעול מסופק עם 3 מפתחות ומנשא למנעול. המנעול מגיע במידות 224X104 מ"מ.
|
|
אופניים חשמליים קשת בענן |
אופני הרים חשמליים מדגם ראיינבואו הם אופניים מתקדמים הבנויים סביב שלדת אלומיניום 6061 מתקדמת עם בולם זעזועים קדמי ומערכת הנעה חשמלית משולבת חכמה ומתקדמת. מנוע Brushless קדמי בעל הספק 250 וואט המוזן מסוללת ליתיום יון 36 וולט, מאפשר מהירות מרבית של 25 קמ"ש וטווח נסיעה של 55-25 ק"מ, המשתנה לפי עוצמת הדיווש של הרוכב.

הדגם מצויד במעצורי דיסק. על הכידון, מותקן בקר חכם עם תצוגת LCD עם תאורת רקע לרכיבת לילה, ועל גביו מידע רב לשימוש הרוכב. הדגם מסופק עם מטען חכם, פנס קדמי עוצמתי ואור דרך ואור עצירה המשולבים בסוללה. הדגם מותאם לרכיבה עירונית נוחה ומצויד במגני בוץ, אוכף נוח במיוחד, גריפים ארגונומיים ובפעמון. מחיר: 7,800 ש"ח.
|
|
חדשות איגוד האופניים |
בימים אלה, עם כניסתו של המנכ"ל החדש ירון דור לתפקידו, נעשים שינויים מבניים וארגוניים בכל הקשור לתפקוד איגוד האופניים, מוגדרים בעלי תפקידים חדשים ומינויים חדשים בהנהלת האיגוד הן בצד הניהולי והן בצד המקצועי. האיגוד עובר רה אורגניזציה וזאת על מנת שנוכל לעמוד ביעדים ובמטרות הכתובים. להנהלת האיגוד ולמנכ"ל החדש יש כוונות ותוכניות רבות להשביח את הפעילות באיגוד הן בפן התחרותי/הישגי והן בפן העממי/חוויתי ולייצר ערך, תמורה, והרגשת גאווה והשתייכות לחברי איגוד האופניים.
 לכן האיגוד החליט על הוזלה דרמטית של מחירי ההרשמה לאיגוד לשנת 2014 ב-50 אחוזים. המטרה היא להנגיש את האיגוד, כדי לצרף כמה שיותר רוכבי ורוכבות אופניים בכל הגילאים, אשר יהוו את בסיס פירמידת הרוכבים שממנה יצמחו הרוכבים התחרותיים וההישגיים לשנים הבאות. בנוסף ביטלו לחלוטין את עלות דמי ההרשמה של המועדונים לאיגוד, במטרה להקל על מנהלי ומאמני המועדונים והקבוצות השונות. האיגוד הגדיר 3 סוגי חברות בהם ניתן להירשם לאיגוד במחיר מוזל ואחיד של 150 שקל לשנת 2014: 1. חברות תחרותיות/הישגיות; 2. חברות אנשי מקצוע בענף האופניים: שופטים, מודדים, מאמנים, מדריכים, מארגני תחרות וכו'; 3. חברות עממית/חווייתית שהיא קטגוריה חדשה לרוכבים עממיים.
|
|
|
|