מארקז אלוף העולם במוטו ג'י.פי |
מרק מארקז, רוכב אופנועי המרוצים הספרדי, השלים זכייה מדהימה באליפות העולם במוטו ג'י.פי, כאשר סיים במקום השלישי במוטו ג'י.פי של וולנסיה, מיקום שהספיק לו להשלים את הזכייה כבר בעונתו הראשונה בסבב. רק לפני מספר שבועות, נדמה היה שמארקז יזכה באליפות מבלי להזיע יותר מדי, אולם למרוץ האחרון הוא הגיע עם יתרון של 13 נקודות בלבד על פני חורחה לורנצו, פעמיים אלוף העולם ובעל ניסיון רב בהרבה מזה של מארקז.

ואכן בחצי הראשון של המרוץ השתמש לורנצו בכל ניסיונו על המסלול בניסיון להוציא את מארקז משיווי המשקל כאשר הוא התמודד התמודדות קשוחה וחסרת פשרות מול דני פדרוסה, עמיתו של מארקז לקבוצת ימאהה, סנטימטרים בודדים לפני האופנוע של מארקז. לורנצו רכב בכוונה באיטיות יחסית, בכוונה למשוך את רוכב הונדה לעימותים שבהם הם אולי יאבדו את שיקול הדעת. אולם זה לא קרה, ומארקז שדורג במשך מספר הקפות במרוץ במקום השני, ויתר עליו בקלות לטובתו של עמיתו לקבוצה, פדרוסה, וסיים שלישי, כאשר גם מקום רביעי היה מספיק לו לזכייה באליפות העולם גם אם לורנצו, האלוף היוצא ינצח. ואכן לורנצו ניצח בסיום, אבל מארקז עשה היסטוריה וזכה באליפות.
|
|
אופנוע חדש לב.מ.וו |
ב.מ.וו הציגה את אופנוע הטורר החדש שלה, R-1200-RT. ה-RT הוא שם נרדף לנוחות ורכיבה דינאמית ביותר כאשר לדגם החדש מנוע בוקסר חזק ביותר שנלקח מה-R-1200-GS, מנוע חדש שהספקו 92 כ"ס ב-7,750 סל"ד והמומנט עומד על 125 ניוטון/מטר ב-6,500 סל"ד.

כדי להשיג התאמה מרבית לרוכב האופנוע החדש מצויד בשני מצבי רכיבה בנוסף על מצב 'בקרת יציבות אוטומטית'. שני המצבים הם 'גשם' ו'כביש' ומאפשרים להתאים את האופנוע למרבית המצבים שרוכב אופנוע ממוצע נתקל בהם. אופציית אקסטרה המכונה Pro כוללת גם מצב רכיבה המכונה 'דינמי' וגם מצב של 'זינוק בגבעה'. האופי הספורטיבי של האופנוע בא לידי ביטוי במצב 'דינמי' כאשר מערכת הזינוק בעליה מקלה על בלימה וזינוק האופנוע בירידה או בעליה בהתאמה.
|
|
אופנועי הונדה בתערוכת מילאנו |
הונדה מוטור אירופה חשפה בתערוכת האופנועים של מילאנו את קו האופנועים החדש שלה לשנת 2014, כאשר היא הרחיבה את מגוון האופנועים שלה עם 13 שדרוגים או כלי רכב חדשים לגמרי. גישת הליבה למוצרים אלה כוללת הגדלה במספר הדגמים המתאימים לרישיון רכיבה A2 ל-15 בסך הכול והגדלה של מספר הדגמים המצוידים במצמד כפול, DCT לשבעה דגמים.

טכנולוגיית תיבת ההילוכים המיוחדת של הונדה נהנתה מגידול מהיר בפופולאריות בשוק, עם 32 אחוזים מהלקוחות בוחרים באופציית ה-DCT באופנועים בהם היא זמינה. אופנועי הונדה חדשים לשוק האירופי ב-2014 הם ה-CBR1000RR-Fireblade-SP, הונדה CB650F, הונדה CBR650F, הונדה CTX1300, הונדה CTX700 ו-CTX700N. שבעה כלי רכב אחרים זכו לשדרוגים ניכרים והם ה-VF800F, הקרוסטורר, CBR1000RR-Fireball, אינטגרה, הונדה NC750X, הונדה NC750S ו-CBR300R.
|
|
מגפי רכיבה משובחות |
בייטס מייצרת את מגף האופניים מדגם אורמונד, מגף איכותי המיוצר כולו מעור, למעט סוליית המגף העשויה גומי. החלק החיצוני של המגף הוא מחוספס לגמרי ומבפנים יש ריפוד לכל אורך השוק המרפד את הגרב.
 גובה המגף הוא 8 אינצ' וגובה העקב 1.75 אינצ'. למגף רוכסן פנימי של YKK וסימון מחזיר אור של 3M. סוליית הגומי עמידה בפני נפט, החלקה ושחיקה. צורת המגף תוכננה בהשראה קרבית קלאסית, כולל צוואר הנעל הדק והגבוה אליו מושחלת הרגל. מחיר: החל מ-108 דולר.
|
|
הארלי דיווידסון סטריט |
הארלי דיווידסון הציגה את האופנועים החדשים הראשונים שלה ב-13 שנים, הסטריט 750 והסטריט 500. אופנועים אלה מכוונים באופן מפגיע לקהל שאינו הקהל המסורתי של הארלי דיווידסון, אלא לקהל 'אורבאני צעיר'. שני האופנועים מצוידים במנוע וי-טוין מקוררי אוויר ומשקל כל אחד מהם הוא 221 ק"ג כשהוא מתודלק ומוכן לתנועה. אלה הם האופנועים בעלי המשקל הקל ביותר אי פעם שעזבו את מפעל הארלי דיווידסון במילווקי, ארה"ב.

בעוד הסטריט 500 יימכר רק בארה"ב הסטריט 750 יימכר גם באירופה, שם מקווים הבוסים של הארלי דיווידסון ליהנות מהפרקטיות של האופנוע, שהיא מאפיין מבוקש בקרב צרכני האופנועים האירופים. לדברי הארלי דיווידסון, על אף שמדובר בדגם עם קהל יעד חדש, זהו עדיין אופנוע שהוא הארלי באופיו וגם יוצע לו קטלוג אבזור וציוד מלא, כמו לכל אופנוע הארלי דיווידסון אחר.
|
|
סקוטר חדש לווספה |
זוהי הווספה פרימהוורה החדשה, ששמה ניתן לה על שמו של הסקוטר הקלאסי משנת 1960. הסקוטר הזה מגיע עם שני מנועי ארבע פעימות בנפח 125 סמ"ק ו-150 סמ"ק ומנוע שתי פעימות בנפח 50 סמ"ק. לשני המנועים הגדולים יותר יש צילינדר אחד, שלושה שסתומים עם מערכת קירור אוויר חדשה. יצרן הקטנועים, פיאג'ו, אומר שצריכת הדלק של סקוטר יכולה לעמוד על 180 מייל לגאלון של דלק במהירות נסיעה של 31 מייל לשעה.
 לדברי החברה הספקו של מנוע ה-125 סמ"ק הוא 10.7 כ"ס וזה של ה-250 סמ"ק 12.9 כ"ס. מנוע השתי פעימות 50 סמ"ק מכוון לרוכבים שרוצים ביצועים מבריקים יותר, והוא מתאים ביותר לתנועה עירונית זריזה ומהירה. פיאג'ו דיווחה שיש גם גרסה רביעית, שתהיה עם מנוע ארבע פעימות 50 סמ"ק שהספקו 4.35 כ"ס. אופנוע זה מיועד רק לשווקים שבהם מנועי שתי פעימות אסורים.
|
|
קסדה לסקוטר |
חברת GLX קסדות מייצרת קסדת סקוטרים בסגנון קסדת הליקופטר עם פנים פתוחות ובתמונה שכאן בצבע שחור מאט אם כי ישנם גם צבעים נוספים. הקסדה מתאימה לרוכבי סקוטרים והיא מצוידת בטבעת D כפולה לנעילה יעילה של רצועת הסנטר.
 הריפוד הפנימי של הקסדה הוא רך ונוח מאוד ויש לה גם מתקן תומך צוואר הניתן להסרה. הקסדה עשויה מחומר שרף תרמופלסטי ובבסיסה יש פלטת מגן מיוחדת. הקסדה זמינה בשמונה צבעים ובגדלים שונים. מחיר: 58 דולר.
|
|
שיא מכירות לב.מ.וו |
ב.מ.וו אופנועים שברה את שיא מכירות האופנועים של החברה אחרי 10 חודשים, עם מסירות של 101,350 אופנועים, גידול של 8.5 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה 2012. באוקטובר זינקו מכירות אופנועי ב.מ.וו ב-10.3 אחוזים ל-8,376 יחידות.

"בפעם הראשונה בהיסטוריה של ב.מ.וו אופנועים סיפקנו מעל 100 אלף כלי רכב ללקוחות שלנו ברחבי העולם, חודשיים לפני סוף השנה. כעת עלינו למסור פחות מ-5,000 יחידות כדי לעבור את נתון המכירות של השנה שעברה, שעמד על 106,358 כלי רכב." אמר היינר פאוסט, מנהל המכירות של ב.מ.וו אופנועים. המכירות באוקטובר היו משביעות רצון מאוד, למרות שגם בשישה החודשים הקודמים נרשם גידול עקבי במכירות. ב.מ.וו חוגגת השנה 90 שנה לייצור אופנועים, ביזנס שהחברה התחילה זמן רב לפני שהיא התחילה לייצר מכוניות.
|
|
|
|