סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם על תקנות חדשות לקציני בטיחות, איתוראן מסכמה את הרבעון השלישי, הזמנות גדולות למרכבים ופיאט תפתח מפעל חדש בטורקיה. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
 
תקנות קציני בטיחות חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת תדון השבוע בכמה שינויים בתקנות הנוגעות לקציני בטיחות. הועדה תתבקש לחייב העסקת קצין בטיחות ע"י מפעיל של מוניות שירות כבר מהמונית הראשונה ולא מהמונית ה-20 ויותר כפי שמקובל היום. היא גם תתבקש לאשר שבעל רישיון מוביל להובלה כללית עצמית המפעיל עד 10 כלי רכב מסחריים יוכל להתקשר עם קצין בטיחות ללא חובה להעסיקו, כלומר לאפשר למשרדי קציני בטיחות עצמאיים להתקשר עם מובילים אלה.



הועדה גם תקבע כי קצין הבטיחות יעמוד לרשות המפעל בכל שעות פעילותו. בנוסף לכך הועדה תציעה להחיל חובת דיווח על העסקת קצין בטיחות גם על בעל מפעל המקבל את שירותי הבטיחות בדרך של התקשרות חוזית. הועדה גם תאשר קיצור של תחולת כתב הסמכה לקצין בטיחות מ-5 שנים לשנתיים בלבד ותחייב קציני בטיחות לעבור השתלמויות כדי לחדש את כתב ההסמכה.
 
מדוע נסגרו מנהרות הכרמל

מומחי סייבר בישראל סבורים שהתקלה בהפעלת מנהרות הכרמל, שהתרחשה בספטמבר האחרון, לא הייתה תוצאה של מתקפת סייבר. לפני מספר שבועות דיווחה סוכנות AP מישראל שהתקלה הייתה תוצאה של תוכנה פוגענית שהושתלה בתוכנה השולטת במנהרות. אולם מנהלי מנהרות הכרמל הכחישו טענה זו. בכירים בתחום סבורים כעת שסגירת המנהרות נבעה מתקלה שהביאה להפסקת פעילותן של המצלמות במנהרות.
תקלה זו מקורה, לטענתם, מכשול בהטמעת מערכת מחשוב ולא ממתקפה חיצונית זדונית. מנהרות הכרמל, המתופעלות ככביש אגרה ועוברות מתחת לכרמל מדרום חיפה לעבר היציאה המזרחית שלה, נסגרו פעמיים, לראשונה אחרי שלוש שנות פעילות. בפעם הראשונה נסגרו המנהרות למשך 20 דקות ולאחר מכן לשמונה שעות. התוצאה הייתה עומסי תנועה כבדים בחיפה.

 
פיאט תפתח מפעל חדש בטורקיה
מיזם משותף של פיאט בטורקיה יתחיל בייצור דגם חדש בחצי השני של 2015, כך הודיע טופאס, יצרן המכוניות הטורקי. טופאס תשקיע בהכנות לייצור 520 מיליון דולר, ובשנים 2023-2015 ייוצרו במפעל 580,000 כלי רכב.



טופאס נשלטת ע"י פיאט, המחזיקה ב-37.9 אחוזים ממניות החברה ו-קוץ הולדינגס הטורקית המחזיקה גם היא ב-37.9 אחוזים מהמניות. ב-2012 ייצרה החברה כ-256,000 מכוניות כאשר כ-154,000 מהם יוצאו. טופאס מייצרת היום את הפיאט לינאה, פיאט דובלו, פיאט פיורינו, סיטרואן נמו, פג'ו בוקסר ואופל קומבו.
 
קצין מועמד לניהול הרשות לתחבורה ציבורית
אלוף משנה (מיל') מאיר אוחנה, שהיה קצין המשטרה הצבאית הראשי, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. ועדת האיתור לתפקיד מצאה אותו כמתאים ביותר למלא את התפקיד והמליצה על כך לשר התחבורה, וזאת על אף שלאוחנה אין כל ניסיון בניהול תחבורה ציבורית.



הרשות הארצית לתחבורה ציבורית אמורה להחליף את האגף המטפל בנושא במשרד התחבורה, ולנהל את המדיניות בנושאי תחבורה ציבורית-עירונית, פרברית ובינעירונית. יועברו אליה סמכויות לשינוי הסדרי תנועה ותימרור ממשרד התחבורה, ואף סמכויות של תכנון ובנייה. הרשות תפקח על פעולתן של שלוש רשויות מטרופולוניות לתחבורה ציבורית - בגוש דן, בחיפה ובקריות ובירושלים.
 
איתוראן מסכמת את הרבעון השלישי
ממחקר שוק שערכה חברת איתוראן ברבעון השלישי, עולה שבתקופה זו בוצעו תפיסתן של 36 חוליות חשודים בגניבת כלי רכב, שמעצרן יחסוך למשק הישראלי כ-2,448 גניבות כלי רכב בטווח של שנה וחיסכון של 196 מיליון שקל. מדובר בגידול של 60 אחוזים בתפיסת חשודים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת הרבעון השיבה איתוראן לבעליהם 167 כלי רכב לאחר גניבתם, בהערכת שווי שמרנית של 33 מליון שקל. סך הכול ברבעון 3, החברה סיכלה ומנעה גניבתם של 2,615 כלי רכב, בשווי מצרפי מוערך של 229 מליון ש"ח.



מחקר "איתוראן", המתבסס על מדגם ארצי של 300,000 כלי רכב, קובע כי האזור המועדף על גנבי הרכב הינו אזור גוש דן 38 אחוזים, אחריו אזור השרון 20 אחוזים, אזור השפלה 14 אחוזים, אזור נפת ירושלים 9 אחוזים, אזור הצפון 8 אחוזים, אזור הדרום 8 אחוזים ויו"ש 3 אחוזים. ניר שרצקי, מנכ"ל איתוראן, מציין ש-82 אחוזים מכלל ניסיונות גנבות רכב ברבעון השלישי 2013, היו בשיטת הפריצה האלימה לרכב וניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים. 11 אחוזים באמצעות גנבת מפתחות הרכב מבית הלקוח (בעיקר רכבי יוקרה), 5 אחוזים גניבות רכב בשוד אלים, 2 אחוזים גנבת רכב באמצעות מפתח שנשאר ברכב.
 
הזמנות גדולות למרכבים
חברת מרכבים זכתה לאחרונה במכרזים לאספקת אוטובוסים בשווי כולל של 152 מיליון שקל. במסגרת הזכייה מרכבים תספק לחברת אגד תעבורה 90 אוטובוסים להפעלת אשכול עוטף ירושלים. שווי העסקה עומד על כ-92 מיליון שקל. לאחרונה זכתה חברת מרכבים במכרז לאספקת 54 אוטובוסים לחברת מטרופולין, להפעלת אשכול הנגב. שווי עסקה זו הוא כ-60 מיליון שקל.



לאגד תעבורה תספק מרכבים 90 אוטובוסים מדגם פיוניר נמוך כניסה, על שלדה VDL-SB230 להפעלת אשכול עוטף ירושלים ומעלה אדומים. במקביל תספק חברת מרכבים לחברת מטרופולין 54 אוטובוסים על שלדת VOLVOB7R להפעלת אשכול הנגב. מיכה מייקסנר, מנכ"ל חברת מרכבים מציין: "במהלך 2013 קלט המפעל עוד כ-170 עובדים חדשים בעקבות זכייה במספר הזמנות גדולות של אוטובוסים. במהלך שנת 2013 ייצר מפעל מרכבים כ-700 אוטובוסים ומיניבוסים, גידול של עשרות אחוזים לעומת שנת 2012."
 
המרדף אחרי משאית וולוו
וולוו משאיות הפיקה לאחרונה סרט בשם המרדף, שהכוכבת שלו היא משאית החלוקה וולוו FL העומדת במבחן קשה ביותר. בסרט המכונית נרדפת ע"י שוורים ברחובות העיר הספרדית מימי הביניים, סיודאד רודריגו. "זה מדהים שאתה יכול להשחיל את המשאית ברחובות האלה," אמר נהג הפעלולים רוב האנט שנהג את המשאית בסרט. "העיר היא ישנה, הרחובות צרים והכביש עשוי אבנים חלקלקות. כאשר שור רודף אחריך במצב הזה, זהו אתגר על."



במהלך הצילומים על המשאית היה לשמור על מהירות ממוצעת של 30 קמ"ש, רק כדי שהשור לא יפגע בה. בקטעים אחדים הרחובות היו צרים ביותר והאנט היה צריך לקפל את מראות הצד כדי שלא לפגוע בהם. "השור שמר על מהירות גבוהה ולפעמים הוא היה ממש קרוב. אבל המשאית התנהגה בפניות טוב מאוד ורק הייתי צריך לנהוג אותה נכון. המשאית עזרה לי לאורך כל הדרך." אמר האנט.
 
נדחתה הטלת קנסות בתחום הרכבות

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה את בקשת משרד התחבורה להטיל קנסות על עבירות תנועה המבוצעות בתחומי נסיעת רכבות מקומיות. משרד התחבורה ביקש להטיל קנס בגובה 250 שקל על הולך רגל שיחצה נתיב של רכבת קלה, במטרה להשיג הרתעה, מאחר והנזק שיכול להיגרם במקרה של תאונה בתוואי הרכבת גדול יותר מנזק של תאונת דרכים רגילה.
בנוסף לכך ביקש משרד התחבורה לאסור על נהגי הרכבת הקלה לשלוח או לקרוא מסרונים ולקבוע קנס של 1,000 שקל למי שייתפס עושה זאת וגם לקבוע קנס של 1,000 שקל לנהגי כלי רכב שינהגו בנתיב רכבת קלה. יו"ר הועדה, ח"כ ברוורמן התנגד להטלת קנס של 250 שקל על הולכי רגל מבלי שהולכי הרגל ידעו בדיוק מה מותר ומה אסור להם. "אין גוזרים על הציבור גזירה שהוא לא יכול לעמוד בה והמטרה היא לא להעשיר את קופת המדינה." אמר ח"כ ברוורמן, שקרא למשרד התחבורה לחשוב מחדש על תקנה זו ולהכין קמפיין להגברת המודעות בציבור לתקנה.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.