תקנות חדשות לרוכבי אופניים |
משרד התחבורה מכין תקנות חדשות לרוכבי אופניים. אחת התקנות אוסרת על חציית כביש בעת רכיבה למעט במקרה שבו החצייה מתבצעת במעבר חציה המיועד לרוכבי אופניים. התקנות האחרות עוסקות בעיקר ברכיבה בשולי דרכים בינעירוניות שבם יש שוליים שמתאימים לרכיבת אופניים.

על ילדים מתחת לגיל 12 תיאסר רכיבה על שולי כבישים בינעירוניים וכאשר תרכב קבוצה ובה 10 רוכבים או יותר היא תחויב בליווי של מכונית מיוחדת עם אורות מהבהבים. יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים אמר שלדעתם צעדים אלה לא יגבירו את הבטיחות של רוכבי האופניים וגם הציבור לא יוכל לעמוד בתקנות החדשות.
|
|
גלגלי האהבה חוזרים |
גלגלי האהבה הינו מסע אופניים שנתי בינלאומי בן 5 ימים לגיוס תרומות למען שיקום ילדי בית החולים אלי"ן. עבור רוכבי אופניים רבים בארץ ובעולם, מהווה מסע האופניים גלגלי האהבה אירוע השיא של השנה. מעבר למאמץ הפיזי הכרוך בישיבה חמישה ימים על אוכף האופניים, כל משתתף במסע הצדקה מתחייב לגיוס כספים למען ילדי בית החולים.

בכל שנה, מצליחים משתתפי המסע לגייס יותר משני מיליון דולרים בתרומות, אשר מהן לאחר ניכוי כל ההוצאות מעל 77% מועברים ישירות לבית החולים. המסע השנה, שהינו ה-14 במספר, הוזנק על ידי שירה נוריאל בת ה-6 החולה ב-cp ומטופלת בבית חולים אלי"ן מינקותה. מאות הרוכבים, שהגיעו מ-12 מדינות שונות יצאו ממכמורת וירכבו בחמישה מסלולים שונים - שטח רגיל ואנדורו, כביש רגיל ואתגרי ומסלול תיירותי שיעבור בין היתר דרך בנימינה, זיכרון יעקב, הגליל התחתון, הגלבוע והכנרת, עמק בית שאן, לטרון והרי יהודה. המסע הסתיים ביום חמישי ה-31 באוקטובר במפגש מרגש בין הרוכבים לבין ילדי אלי"ן בבית החולים בירושלים.
|
|
טור דה פראנס 2014 |
בפני מעל 4,000 צופים, כולל כמה מהמועמדים לניצחון, נחשף המסלול של הטור דה פראנס 2014. האירוע נערך בפאליס דה קונגרס בפריס. המהדורה ה-101 של מרוץ האופניים המפורסם בעולם, תוזנק ממחוז יורקשייר בצפון אנגליה, ותסתיים, כרגיל, בשאנז אליזה, פאריס. אחד הקטעים יעבור השנה על המסלול סלול האבנים שעליו נערך המרוץ החד יומי הקלאסי פאריס רוביה.

המתחרים יטפסו לפסגות הגבוהות של הפירנאים, שם יתרחשו כמה מסיומי הקטעים שצפויים להיות מהמרתקים והמפרכים ביותר. בפעם האחרונה שהטור הוזנק מאנגליה זה היה לפני שבע שנים, אולם אז התחרות עברה ברחובות לונדון ובאזור קנט, אזורים שהפעם התחרות לא תגיע אליהם. אולם אחרי שרוכבים בריטים זכו בשני הטורים האחרונים, ומרק קוונדיש הוא הרוכב עם מספר הניצחונות בקטעים בודדים הגדול ביותר מבין רוכבי הטור הנוכחיים, צפויה לרוכבים קבלת פנים חמה ביורקשייר.
|
|
האופניים החשמליים של אוולו |
אופניים חשמליים של חברת אוולו מדגם אריס הם אידיאלים, לדברי החברה, לרכיבה יומית לעבודה, לפעילות פנאי ולרכיבת שטח. לאופניים בטריית ליתיום פולימר בעלת ביצועים גבוהים המאפשרת רכיבה של 62 ק"מ ללא טעינה או יותר מ-30 ק"מ חשמליים בלבד.

האופניים מונעות במערכת הנעה המשתמשת במערכת ההילוכים של האופניים (מתוצרת שימאנו) כך שהמנוע למעשה עובד איתך ולא נגדך. המהירות המרבית היא 20 מייל לשעה ולאופניים גם יכולת טיפוס גבעה יוצאת דופן. ניתן לטפס עליות בשיפוע של 30 מעלות בקלות מרובה. האופניים מגיעות עם מטען המסוגל להטעין את המצבר באופן מלא בתוך 6-4 שעות. מסגרת האופניים עשויה סגסוגת אלומיניום והגלגלים בגודל 26 אינצ'. מחיר: החל מ-1,995 דולר.
|
|
תביעה נגד עיריית תל אביב |
מייקל קזרסון, בעל חנות לאופניים ברחוב בן יהודה בת"א, תבע לאחרונה בבית משפט בתל אביב את עיריית תל אביב, על אפליה שהיא נוקטת כלפיו בעקבות הפעלת פרויקט השכרת האופניים בת"א. קזרסון, הבעלים של חנות האופניים כבר מעל 12 שנה, הקים את החנות, הרבה לפני שפרויקט האופניים התל אביבי יצא לדרך.

לפי כתב התביעה שהוגש נגד עיריית תל אביב, קזרסון טוען שמאז החל פרויקט השכרת האופניים בתל אביב, העירייה מתנכלת לו, מטילה עליו קנסות כאשר הוא משאיר אופניים מחוץ לחנות ואפילו כאשר האופניים אינם שייכים לו, אלא ללקוחות הנכנסים לחנות. תופעות אלה החלו, לפי התלונה, עם הפעלת פרויקט השכרת האופניים המקודם ע"י עיריית תל אביב, אבל מופעל ע"י יזם פרטי. קזרסון מוכר אופניים מכל הסוגים, מתקן אופניים וגם משכיר אופניים, פעילות שבשנתיים האחרונות מתחרה באופן מסוים ומוגבל בפרויקט השכרת האופניים שיזמה עיריית תל אביב.
|
|
חולץ שרשרת |
בירזמן הוא יצרן גדול ומוכר של כלי עבודה וכלים לתיקון אופניים. חולץ השרשרת של בירזמן, הוא מכשיר חיוני במיוחד שיכול לחלץ כל רוכב ורוכבת מבעיות שהשרשרת עלולה לייצר.

חולץ השרשרת מגיע עם ידית ארוכה ונוחה לאחיזה. החולץ גם כולל תוספת מיוחדת לתפיסת השרשרת בזמן ההרכבה. ידית הכלי היא למעשה מפתח אלן הניתן לשימוש גם במקומות אחרים באופניים. מחיר: 69.99 שקל.
|
|
רכיבה, כלכלה ופוליטיקה |
לרכיבה על אופניים יש היום השפעה ניכרת על הכלכלה וגם על הפוליטיקה. לצורך ניתוח השפעות גומלין בין גורמים אלה נערכה לאחרונה באיטליה ועידה בשם בייקאנומיקס. הועידה הייתה חלק מהפורום סיטיטק שבו נציגים של ארגון הבריאות העולמי, פדרציית האופניים האירופית ומוסדות אחרים הציגו תוצאות של מחקרים בתחומים אלה.

בין המשתתפים באירוע היו פרנצ'סקה ראצ'יופי, יועצת בכירה לארגון הבריאות העולמי, קווין מאיין, מנהל פיתוח בפדרציית האופניים האירופית, פאולו גנדולפי, חברת ועדת התחבורה בבית הנבחרים האיטלקי, פיירו ניגרלי, מנהל תחום האופניים ב-ANCMA. ככלל כל בעלי העניין התומכים בפיתוח ועידוד רכיבה על אופניים לסוגיה השונים, טוענים שהיתרונות של מעבר לאופניים, מלבד היתרונות האקולוגיים המובהקים, הם גם יתרונות כלכליים, וזאת למרות שכלכלת האופניים היא זעירה ביחס לכלכלת המכוניות.
|
|
משבר בתעשיית האופניים ברומניה |
תעשיית האופניים ברומניה נסמכת באופן מובהק על שתי מדינות להם היא מייצאת את מרבית תוצרתה, גרמניה ובלגיה. רק בשנת 2012 יוצאו מרומניה יותר מחצי מיליון זוגות אופניים לשתי מדינות אלה. ערך הייצוא של רומניה לשתי מדינות אלה הסתכם ב-57 מיליון יורו ב-2012, בעוד שלשאר המדינות יוצאו מרומניה אופניים בסכום של 2 מיליון יורו בלבד.

בשנת 2012 רומניה הגדילה את היקף הייצוא ל-537,000 זוגות אופניים, כאשר בממוצע ערך של כל זוג אופניים היה 110 יורו. אולם סטטיסטיקות ייצוא שהתפרסמו בסיום החצי הראשון של 2013 אינן חיוביות במיוחד. רומניה ייצאה רק 242,000 זוגות אופניים בתקופה זו, לעומת יותר מ-300,000 זוגות אופניים בחצי הראשון של 2012. ערך היצוא ירד ל-29 מיליון יורו. לפי הסטטיסטיקה גרמניה גם הופכת ליעד הייצוא העיקרי של אופניים מרומניה, כשהיא חולפת על פני בלגיה.
|
|
|
|