ניצחון לאוג'יה בספרד |
סבסטיאן אוג'יה, אלוף העולם החדש בראלי, ניצח בראלי ספרד, הראלי הראשון במסגרת אליפות העולם מאז הוא זכה בתואר. אוג'יה, בפולקסווגן פולו WRC, היה הנהג הדומיננטי ביום הראשון של הראלי, כאשר היה הנהג המהיר ביותר בקטעי הלילה. אולם ביום השני של הראלי, אחד מגלגלי מכוניתו סבל מתקר והוא איבד דקה תמימה.

את ששת הקטעים המכריעים של הראלי, ביומו האחרון, הוא החל בפיגור של 42 שניות מעמיתו לקבוצה, יארי מאטי לאטוולה, שהוביל בראלי. למרות שנהגים רבים סבלו מהאבק שהיה תלוי באוויר, אוג'יה התקיף בכל העוצמה ובבוקר קיצץ 28 שניות מיתרונו של לאטווולה ועלה למקום השלישי. בקטע הלפני אחרון הוא עלה למקום הראשון, כשהוא נעזר בכך שמכוניתו של לאטוולה, החלה לאבד מכוחה. את הקטע ה-14 סיים הפיני כאשר אש בוקעת מתחת למכסה המנוע ובכך הובטח נצחונו של אלוף העולם החדש.
|
|
חודשה פעילות ליגת העבירות |
הסיבוב הראשון בליגת האקסטרים של ישראל, המכונה ג'נרל צ'אלנג', נערך בפרדס חנה, במתחם של עידו כהן, אחד הנהגים ובוני המכוניות הבולטים בישראל בתחום זה. כלי הרכב שהשתתפו בתחרות חולקו לארבע קטגוריות, באירוע שאורגן ע"י חברת באחה ישראל.

בקטגוריית האקסטרים ניצח צוות הילוך שישי/מסגריית ברוך, שהורכב מדודי ברוך ואריק חזן. הצוות הקדים את אמיר רביב ואסף הלוי מברלי טכנולוגיות ואת עירא אבני ונגב אנגל ממוסך גבע. בקטגוריית האנדוונצ'ר ניצח הצוות של גתוס כל גדר עם שי שמעוני ויואב גבע, כשאחריהם צוות דיסקברי עם עובד ארזי ואורן אברהמי ובמקום שלישי סיימו שמעון ראובן ורן סיטון בצוות ינוביץ'. בקטגוריית הסטנדרט ניצח הצוות שהורכב ממיכאל חן ושי חודרה בתמיכה של ניר, ובמקום השני סיימו תמיר אדרי ושון חודרה בחסות תמיר 4X4. יובל שרון וחיים כהן ניצחו בקטגוריה של רכבי שטח קלים.
|
|
כננת לשטח |
כננת SC12000-BS היא כננת המסוגלת למשוך משקל של עד 12,000 פאונדס או 5,334 ק"ג. היא מצוידת במנוע חשמלי 5.5 כ"ס המופעל בזרם 12 וולט או מנוע 5.98 כ"ס המופעל בזרם 24 וולט.

השליטה על הכננת מתבצעת באמצעות שלט רחוק המחובר אליה בכבל שאורכו כ-3 מ'. הגיר של הכננת הוא פלנטרי עם 3 מצבים והיחס בגיר הוא 265:1. המצמד הוא מסוג טבעת מחליקה ויש לכננת פונקציה של עצירה אוטומטית בתוך התוף. קוטר התוף הוא 64 מ"מ ואורך הכבל הוא 28 מ' ועוביו 9.4 מ"מ. משקל הכננת הוא 37.5 ק"ג לקטנה ו-39.5 ק"ג לגדולה. מחיר: 3,200 שקל.
|
|
ריינג' רובר מוארכת |
לנד רובר, יצרנית רכב השטח היוקרתי ריינג' רובר הציגה גרסה חדשה על בסיס גלגלים ארוך של הדגם החשוב הזה. רכב השטח ייחשף לראשונה לציבור בתערוכת המכוניות של דובאי, שאליה מגיעים חובבי רכב מכל המפרץ והם קהל מטרה חשוב ביותר של רכבי יוקרה.

מאוחר יותר החודש המכונית תוצג גם בתערוכת המכונית של לוס אנג'לס, ארה"ב. בין השיפורים ברכב השטח אפשר למצוא מרווח רגליים מרווח יותר ב-15 ס"מ במושב האחורי, משענת מושב מתכווננת בעד 17 מעלות (תוספת של 8 מעלות לדגם הרגיל), חלונות מתכהים אוטומטית, גג שמש פנוראמי ומושב נוסע קדמי שהשליטה עליו מתבצעת ע"י הנוסע מהמושב האחורי.
|
|
ג'יפ רנגלר פולאר בארה''ב |
ג'יפ תשווק בארה"ב את גרסת הרנגלר פולאר שהוצגה לאחרונה בתערוכת פרנקפורט, אולם לא הייתה אמורה להיות משווקת בארה"ב. הפולאר החדש שואב השראה מתנאי מזג האוויר הקיצוניים והקשים המאפיינים את אזור אנטרקטיקה. כלי הרכב הזה עוצב כדי לבטא את החופש לנסוע לכל מקום ללא מגבלות ולחדור לטריטוריות שטרם נחקרו.

ניסיון שרק אוהדי הרנגלר מסוגלים ליהנות ממנו, הודות לאמינות ולבטיחות של כלי הרכב. סמל הפולאר נמצא על צד כלי הרכב ליד הפנדרים והוא מציג את הקואורדינטות 78 דרום ו-106 מזרח שבהצטלבות שלהם שוכנת העיירה ווסטוק באנטרקטיקה. במקום זה נרשמה הטמפרטורה הנמוכה ביותר שנמדדה אי פעם 128.56- מעלות פרנהייט.
|
|
התקלה שעיכבה את הצ'ירוקי |
הבוס של קבוצת קרייזלר ומותג ג'יפ, סרג'יי מרקיונה, הבטיח השבוע שהתקלה שהתגלתה בג'יפ ליברטי עם תחילת הייצור, ועיכבה את המשלוח ללקוחות במשך יותר מחודשיים לא תחזור על עצמה. התקלה התרחשה בגלל שילוב חדשני של תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 9 מהירויות עם הציר האחורי ומערכות הנעה נוספות.

הבעיה שהתגלתה הייתה בתוכנה המתאמת את פעולת כל המערכות. זו פעולה מורכבת ביותר, שלראשונה בוצעה עם רכיבים אלה. האיחור בשיגור כלי הרכב ללקוחות עלה לקרייזלר בהפסד הכנסות של מאות מיליוני דולרים ברבעון האחרון. החברה אמרה שכעת היא מייצרת כ-6,000 יחידות לחודש של הג'יפ צ'ירוקי במפעלה שבטולדו, אוהיו.
|
|
כבל התנעה ומחבר אנדרסון |
כבל התנעה 4 מ' עם מחבר אנדרסון לרכב בחיבור קבוע למצבר ותנינים לעבודה, הינו כבל גמיש מצופה עמיד בתנאי עבודה קשים בהספק של עד 1000A. שקעי אנדרסון מאפשרים שליפה מהירה ללא צורך בהתעסקות עם מצבר הרכב, עובי גיד חשוף הוא 50 מ"מ ואורך הערכה 4 מ'.
 לאביזר זה יעילות גבוהה ושימושים ייעודיים רבים. האביזר הוא בטיחותי, מאפשר חילוץ מהיר לרכב הנתקע ללא מצבר ללא צורך בפתיחת מכסה מנוע, שומר על המצבר ומחשב הרכב מפני קצר בזמן החילוץ - דבר העלול לגרום לנזקים חמורים (חיבור לא נכון של קוטב חיובי אל קוטב שלילי למצבר וכדומה). מחיר: 499 שקל.
|
|
מגה טיפ: כשמנוע מדומם בעליה |
אחת התופעות הלא סימפטיות ביותר שיכולות להתרחש בשטח היא מנוע שמחליט לדומם בעליה. זהו מצב עם פוטנציאל של סכנה. אולם כאשר הוא מתרחש, דבר ראשון יש להניח למנוע לכבות ולא לנסות לשמור אותו חי ע"י לחיצה על דוושת הקלאץ'.

לחיצה כזו רק תגרום לרכב השטח להידרדר לאחור (אם היא אינה מלווה בלחיצה על דוושת הבלם). כדי למנוע הידרדרות כאשר המנוע כבה, עדיף להרים את בלם היד וללחוץ ברגל ימין על דוושת הבלם. רק אחרי שעשיתם זאת אפשר להתחיל ללחוץ בעדינות על דוושת הקלאץ', לשלב להילוך אחורי ולשחרר את המצמד.
|
|
|
|