סטיגו, עוד אופניים חשמליים |
קבוצה של ממציאים מרחבי הגלובוס התאספה לאחרונה בפריז כחלק מאירוע של '1,000 חלוצים' שבו הוצגו עבודות והמצאות שאמורות לשפר את העולם. אחת מההמצאות הוצגה ע"י חברת סטיגובייק שהציגה אופניים חשמליים. המהירות המרבית של הסטיגו היא 25 קמ"ש והוא מדורג כסקוטר בעל ביצועים נמוכים ולכן דרישות החוק ממנו נמוכות.
 משקלו של כלי רכב זה הוא 17 ק"ג בלבד וגודלו 45 ס"מ על 50 ס"מ כאשר הוא מקופל. במצב מקופל הוא מזכיר לא יותר מאשר תיק גולף או מזוודה על גלגלים ולכן ניתן לקחת או לגרור אותו לכל מקום שאתם הולכים: עבודה, מסעדה, תיאטרון, קולנוע, קניות ובילויים אחרים. יוצריהם של אופניים חשמליים אלה אומרים שהם יוצרו עבור האדם העירוני שלרוב יש לו קשיים במציאת מקומות חניה והוא מרבה להיתקע בפקקי תנועה. לכן הסטיגו מציע אופציה של ניידות מדלת לדלת.
|
|
מרכז שירות חדש לסויסדרייב |
חברת גו סויסדרייב, שהיא חברה בת של קבוצת אורטלינגהאוז פתחה מרכז שירות אירופי למערכות ההנעה לאופניים חשמליים שלה. המרכז נפתח בוולמרקירשן, גרמניה. באתר זה, הנמצא בקרבת העיר קלן, נמצא גם מרכזה של הקבוצה האם.

הקבוצה היא מתחמה ומובילה בתחום של פיתוח וייצור מצמדים, בלמים, פלטות ויחידות הנעה קומפקטיות כולל מערכות הנעה הידראוליות ויחידות בקרה. גו סויסדרייב, החברה הבת, מתמחה בייצור מנועים חשמליים, כמו גם במערכות הנעה מושלמות לאופניים חשמליים. לדברי החברה מוצריה נמצאים בשימוש אצל כמה יצרני אופניים מכובדים וידועים, אולם מבלי לציין שמות. מרכז השירות החדש נפתח כדי לקרב את החברה אל לקוחותיה.
|
|
שבוע האופניים של טאייצ'ונג |
בתאריכים 8-5 לנובמבר יערך בטייוואן שבוע האופניים של טאייצ'ונג, אחת מתערוכות האופניים השנתיות החשובות ביותר. בניגוד לאירועים אחרים מסוג זה, מארגני האירוע שומרים על פרופיל נמוך ובכך מאפשרים גישה נוחה יותר גם ליצרני אופניים צנועים יותר ולממציאים.

"אין אף מדינה בתעשייה שלנו שיש לה משהו דומה לשבוע האופניים של טאייצ'ונג שחשיבותו הולכת וגדלה." אמר מייסד האירוע סטיב פנטון. העוצמה של האירוע היא הפרופיל הנמוך של התצוגות, כמו גם עלות נמוכה ביותר של השתתפות. האירוע החל לפני מספר שנים כהתאספות של מנהלי מוצרים וספקים והאירוע צמח להיות אירוע חשוב ביותר בתעשייה. במהדורת 2013 ייקחו חלק 275 מציגים שיציגו בשלושה בתי מלון, את מוצריהם ליצרני האופניים הגדולים.
|
|
אופני שווין הורנט |
אופני שווין הורנט מעוצבים בעיצוב רטרו מדליק לרכיבות עירוניות, טיולים וקרוזינג. האופניים עשויות שלדת אלומיניום, בעלי שלושה הילוכים בנאבה האחורית כאשר המערכת היא מדגם שימאנו נקסוס.

לאופניים גם מתקן לבקבוק אינטגראלי, כנפיים ומעצור "רגל". תנוחת הישיבה היא נינוחה וזקופה יחד עם כסא מרופד וקפיצי. לאופניים מגן שרשרת לשמירה על המכנסיים נקיים ובסך הכול זו חבילה מהנה לרכיבת קרוזינג.
|
|
מגה טיפ: טיפול בבלמים |
טיפול בבלמים היא אחת השגרות החשובות והבטיחותיות ביותר של רוכבי אופניים. כאשר בודקים את הבלמים יש לוודא שרפידות הבילום יוצרות מגע עם החישוק ולא עם הצמיג. אם הרפידה משפשפת את הצמיג אתם תרגישו את זה במהירות על ידיכם.

עליכם גם להבטיח שהבלמים ממורכזים הן על הגלגל הקדמי והן על הגלגל האחורי, ע"י סיבוב הגלגלים כאשר הם מעל לקרקע. אם הבלמים אינם ממורכזים, החישוק עלול להתחכך ברפידה, כאשר אינכם בולמים, ולהאט את קצב ההתקדמות. אם הבלמים אינם ממורכזים, עליכם ראשית להסיר את הגלגל ולמרכז את הגלגל מחדש ולהבטיח שהוא מחובר כראוי.
|
|
כסא בטיחות לאופניים |
כסא הבטיחות לאופניים של האמאקס קיס תוכנן כדי לספק הגנה ובטיחות מרבית לתינוק ולילד תוך קלות התאמה ותפעול הכסא והרתמה. מבנה הכסא מספק גמישות טבעית, ששומרת על עמוד השדרה של הילד במהלך הנסיעה. הכסא מתוכנן "לגדול" עם הילד, בכך שניתן לשנות את אורך רתמת הבטיחות ואת מיקום תושבות הרגליים.

התכונות העיקריות של הכסא הן תנוחת ישיבה ארגונומית, רתמת בטיחות מתכווננת ומוגנת פתיחה ע"י הילד, מקסימום בטיחות וקלות לשימוש, ניתן להתקין על אופניים ללא קשר להמצאות סבל, בטוח לשימוש לתינוק בגיל 9 חודשים ומעלה עד משקל של 22 ק"ג, רתמת בטיחות ותושבות רגליים הניתנים לכיוון להתאמה מושלמת, תפס שחרור מהיר לניתוק ושילוב הכסא לאופניים בקלות ובנוחות, זרועות הנשיאה מספקות גמישות השומרת על עמוד השדרה מזעזועי הדרך, ניתן להתקין על צינור הכסא של השלדה בקוטר 40-28 מ"מ.
|
|
משאבה פלסטית נישאת |
בולט היא משאבת אוויר עשויה פלסטיק בקוטר 27 מ"מ והיא מתאימה לנשיאה ברכיבה בזכות משקלה הקל והנפח המצומצם שהיא תפוסת. זו משאבה איכותית עם ראש אוטומאטי שמתאים לשני סוגי הוונטילים, כולל נעילה לוונטיל.

בוכנות 27 מ"מ בתוספת ידית בתצורת T לאחיזה נוחה ובטוחה מבטיחים הפעלה קלה של המשאבה בכל תנאי השטח. המשאבה מגיעה עם מתקן לחיבור לשלדה, כך שאין כל בעיה לשאת אותה על האופניים.
|
|
סופר של קבוצת מרוצים |
קבוצת המרוצים יוסקאלטל-יוסקאלדי, המתחרה בסבבים מקצוענים כבר 20 שנה, נסגרה לאחרונה והפסיקה את פעילותה. הקבוצה הבאסקית לא הצליחה להשיג חסויות לקראת עונת 2014 והיא משאירה אחריה חור גדול בסבב העולמי. הקבוצה החלה לפעול ב-1994 תחת השם יוסקאלדי-פטרונור והיא קיבלה את שמה הנוכחי כבר ב-1998, כאשר היא קיבלה חסות מחברת תקשורת באסקית.

אחד הרוכבים הפופולאריים ביותר של הקבוצה היה דיוויד אקסטבריה, שהיה מפורסם בסגנון התקיפה שלו והוא רכב בשורות הקבוצה בשנים 2004-2001. למרות זאת הוא לא השיג ניצחונות רבים ואחת התוצאות הטובות ביותר שלו היה מקום שלישי בתחרות לייז'-בסטון-לייז' ב-2001. רוכב בולט אחר היה סמואל סאנצ'ז שהשיג כמה ניצחונות גדולים ובהם בגרנד פרי של ציריך 2006.
|
|
|
|