שברולט טראקס בישראל |
בזמן שמותגי רכב אחרים משיקים משפחתיות, שברולט ממשיכה במומנטום, ממצבת את עצמה כמותג הרכב המרענן של השנה, ומישירה מבט לסגמנט הצומח של רכבי ה-SUV הקומפקטיים. שברולט טראקס מושק בימים אלה בישראל, ומכר כ-250 רכבים עד כה. בשברולט ישראל צופים כי גם המשלוחים הבאים, יימכרו עוד לפני הגעת הרכבים ארצה. משברולט נמסר כי הרוכשים מגיעים בעיקר מסגמנט המשפחתיות ו-SUV בינוניים. עוד נמסר משברולט, כי 40 אחוזים מהרוכשים עברו ממותגי רכב אחרים וינהגו לראשונה על שברולט.

בשברולט צופים המשך בגדילת הסגמנט ב-2014 לרמת ה-9,000 רכבים. לרגל ההשקה המקומית, מכריזה שברולט על תנאי השקה מיוחדים, לזמן מוגבל, הכוללים תוכנית מימון אטרקטיבית: 36 תשלומים של 888 שקל, מקדמה של 32,900 שקל והיתרה בסוף התקופה. לחלופין, מציעה שברולט טרייד אין בתנאים מועדפים. הטראקס, אשר פותח בפלטפורמה גלובלית על מנת לענות על דרישות נהגים מסביב לעולם, יימכר ביותר מ-40 שווקים, מברלין ועד סאו פאולו ונועד להיכנס ללב סגמנט הג'יפונים האורבניים הלוהט, סגמנט אשר צמח בשנת 2012 ב-18 אחוזים לעומת השנה הקודמת, בעיקר על חשבון סגמנט המשפחתיות ורכבי הפנאי הבינוניים.
|
|
שברולט סברבן למגן דוד אדום |
לשורות רכבי ההצלה של מד"א, נכנסים בימים אלה שישה רכבי שברולט סברבן המיועדים לחילוץ בתנאי שטח קשים. השברולט סברבן, רכב השטח של שברולט אשר הוזמן עבור מד"א לצרכי חילוץ בתנאי שטח קשים, הוא רכב 4X4 אשר הורכב במיוחד במפעל מדיקס האמריקאי המתמחה בבניית מרכבי אמבולנסים.

בין השינויים שנעשו ברכב ניתן למצוא גג מוגבה, הרכבת ציוד ייעודי לאמבולנס בהתאם לדרישות מד"א, שינוי המרכב כך שיכיל נהג + נוסע לצידו, מחיצה ומקום לפצוע + שני מלווים בחלק האחורי. לסברבן מנוע בנזין V8 בנפח 6,000 סמ"ק המפיק 352 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים, נעילת דיפרנציאל אחורית ו-3 מצבי 4X4. משקלו של רכב הסברבן עומד על 4 טון, אורכו 6 מטרים ורוחבו כ-2.5 מ'. שימושו העיקרי הוא חילוץ נפגעים מאזורים שבהם תנאי העבירות קשים (דוגמת חופי ים), והעברת הנפגעים לרכבים שיפנו אותם לבתי החולים להמשך הטיפול. רכבי הסברבן מאפשרים טיפול מלא בנפגעים במהלך החילוץ והפינוי.
|
|
רוי ניסני סיים עונה בפורמולה 3 |
הנהג הישראלי של מוקה מוטור ספורט, רוי ניסני, סיים עונת בכורה טובה באליפות אירופה בפורמולה 3. "זרקו אותי למים העמוקים וצברתי המון ניסיון לקראת ההמשך," אמר ניסני בסיום המרוץ האחרון של העונה שנערך תחת גשם כבד במסלול הוקנהיים שבגרמניה. רפאל מרצ'לו מקבוצת פרמה זכה בתואר האירופי. ניסני שזינק למרוץ האחרון מהמקום ה-22 סיים אותו במקום ה-15. יום קודם לכן התקיימו שני מרוצים, כשבמרוץ הראשון ניסני סיים במקום ה-18 ובמרוץ השני הוא חצה את קו הסיום במקום ה-11.

ניסני סיים בכך עונה ראשונה בפורמולה 3, אשר במהלכה הצליח מספר פעמים להתברג אל תוך העשירייה הראשונה. "זו הייתה שנת התנסות עבורי והיא בהחלט הייתה טובה," אמר ניסני בדברי הסיכום שלו. "התמודדתי כאן מול נהגים מצוינים מקבוצות רד בול, מרצדס ופרארי. עם הזמן למדתי יותר ויותר את הרכב והיכולות שלו ועמדתי ביעדים שהקבוצה הציבה בפני." כעת ניסני יוצא לפגרה אשר במהלכה עוד יתקיימו מספר אימוני חורף, בעיקר בספרד. מקבוצת מוקה מוטור ספורט נמסר שעדיין לא הוחלט באופן רשמי מי ינהגו עבור הקבוצה בעונת 2014, אך ניסני הוא מועמד מועדף ואם לא תהינה הפתעות, הוא ינהג עבור הקבוצה גם בעונה הבאה והפעם כנהג הבכיר.
|
|
עם רנו לפריז |
במהלך חודש אוגוסט ערכה חברת קרסו מוטורס, יבואנית רנו, מבצע ללקוחותיה - עשרת הלקוחות הראשונים אשר רכשו רנו מגאן קופה זכו בחוויה של פעם בחיים, כאשר הוטסו ע"י החברה לבילוי מפנק בפריז. הלקוחות נהנו במהלך ביקורם בפריז מפינוקים יוצאי דופן ובהם: לינה במלון היוקרתי האייט ריג'נסי פריז, סיור עם מדריך ברובע המארה הציורי וביקור הקונספטואלי של רנו בשאנז אליזה וארוחת ערב יוקרתית, במסעדת המקום.

העיקר בנסיעה הייתה חוויית אדרנלין מיוחדת: קורס נהיגה ברכבי הספורט של רנו בליווי נהגי פורמולה מקצועיים ובהדרכתו של ז'אן פטר, מדריך המרוצים של רנו. בסיום הפעילות הוכתר רועי אקרמן, כזוכה בתואר נהג המרוצים המהיר ביותר בקבוצה. בסוף היום העבירה הקבוצה מסר להנהלת קרסו בעזרת התמונה "חשבנו שהסתפקנו במכוניות המדהימות שקיבלנו אבל אנחנו אומרים לכם מפריז - שיחקתם אותה בגדול, ארגנתם אירוע שלא ישכח במהרה, תודה".
|
|
השתלמות לנהגים מקצועיים |
מועצת המובילים והמסיעים תשפר את איכות הנהיגה של כ-5,000 נהגי משאיות בלמידה עצמית, בעזרת מערכת ייחודית שתועבר אליהם באמצעות האינטרנט. בדיון מיוחד של מועצת המובילים והמסיעים, בהשתתפותו של מנכ"ל הרשות לבטיחות בדרכים רון מושקוביץ, מסרו יו"ר המועצה גבי בן הרוש ומנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא, פרטים על החלטת המועצה לקיים סדרה של הדרכות לנהגי משאיות בביתם באמצעות האינטרנט. כול נהג משאית יחויב לעבור שנת השתלמות בנהיגה על משאית. את הלימודים תעביר חברת אמרל אשר מתמחה בתחום ההדרכה באינטרנט. החברה תעביר לביתם של נהגי המשאיות "6 לומדות" שיתפרסו על שנת לימודים. התוכן יהיה עיוני ומעשי ויילקח מהשטח. תאונות של משאיות יועברו באמצעות צילומים על מסכי האינטרנט ולצידם יהיו מומחים שינתחו את התאונה את סיבותיה, ואת הדרכים להימנע ממנה.

מועצת המובילים והמסיעים מפעילה כ-15,000 נהגים. עלות התוכנית כ-2 מיליון שקלים והיא משתלבת בתוכנית אב לבטיחות בהובלת מטענים במשאיות שיוזם משרד התחבורה והרשות לבטיחות בדרכים. תוכנית זו נועדה למנוע את מעורבותן של משאיות בתאונות, ולהעלות את רמת המיומנות של נהגי המשאיות בכול התחומים הרלוונטיים כמו קשירת מטען, הובלה של חומרים מסוכנים, מטען חורג, מצבי דרך ומזג האוויר. המומחים טוענים כי שיטה זו של לימודים דרך האינטרנט עדיפה ומקובלת על נהגי המשאיות. השיטה מאפשרת להם ללמוד את החומר בביתם ובזמן שנוח להם. המסיימים את הלימודים יקבלו תעודות הסמכה של נהגים מקצועיים להובלה כבדה. לאחר שיעמדו בבחינות הסמכה.
|
|
חברת מאיר מסרה 125 כלי צמ''ה |
בתשעה החודשים הראשונים של 2013 מסר אגף צמ"ה בחברת מאיר חברה למכוניות ומשאיות, 125 כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). גולת הכותרת בפעילות זו הייתה מסירת 9 משאיות פירקיות - חדשות. במקביל נמסרו 29 מחפרונים מדגם BL71B וגם 57 מעמיסים אופניים במשקלים שונים. בנוסף לכך נמסרו 30 מחפרים זחליים במשקלים 20 טון עד 70 טון.
|
|
יונימוג ראשון ביורו 6 |
מרצדס בנץ שיגרה את היונימוג הראשון עם מנוע בתקן יורו 6 לאחד מלקוחותיה. כלי הרכב יוצר במפעל וורת' ברהיין והוא נמסר לחברת וינסן/אלר. כלי הרכב הוא מדגם יונימוג U-423 והוא נצבע בצבע כתום מוניציפאלי ומצויד במנוע שהספקו 231 כ"ס.

בכלי הרכב יעשה שימוש לביצוע עבודות הכרחיות בחורף עבור רשויות מקומיות במדינת סכסוניה התחתית. כאשר העונה הקרה תגיע לסיומה, מחרשות השלג ומפזר המלח ינותקו מכלי הרכב ויוחלפו במכשיר אחר, המעצב קצוות של כבישים. בסיוע מכשיר זה היונימוג יכול לבנות מעקות לצידי הכבישים תוך כדי שהוא גורף חול ואדמה ודוחס אותם.
|
|
אין חשיבות להיבט הכלכלי בפיתוח הרכבת לאילת |
שר התחבורה, ישראל כץ, השתתף השבוע בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת על פרויקט הרכבת לאילת. במהלך הדיון טען השר שאין כל חשיבות להיבטים הכלכליים של קו הרכבת הזה, מאחר שזהו פרויקט לאומי. במהלך הדיון טען פרופ' ערן פייטלסון שעלות הקמת קו הרכבת בין אילת לתל אביב תהיה מעל 40 מיליארד שקל.
אולם כאמור שר התחבורה טען שאין חשיבות להיבט הכלכלי של קו הרכבת וטען שעבודת התכנון כללה עבודת עומק בהגנה על הסביבה במהלך התכנון. חברי הכנסת שהעלו את הנושא לדיון בועדת הכלכלה ונציגי החברה להגנת הטבע, התמקדו בצד הכלכלי של הפרויקט, שעלותו מוערכת בעשרות מיליארדי שקלים. השר כץ גם אמר שטרם הוחלט האם לבצע את הפרויקט והוא נמצא כעת רק בשלבי תכנון שונים.
|
|
|
|