ירידה בעלות טיפול במוסך |
בחודשים אוגוסט וספטמבר 2013 הסתמנה מגמת ירידה בעלות תיקון רכב ממוצעת, שתמורתה שולמה בכרטיס אשראי: עלות תיקון בחודש אוגוסט עמדה על 992 שקלים ובספטמבר - 966 שקלים. זאת, לעומת 1,035 שקלים בחודש יולי ולעומת עלות תיקון ממוצעת לכל מחצית 2013 - 1,022 שקלים. כך עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה העוסקת בסליקה מוקדמת של שוברי תשלום בכרטיסי אשראי והמרתם למזומן מיידי למוסכים ולבתי-עסק קמעונאיים.

על פי נתונים אלה עלות תיקון ממוצעת ירדה מחודש יולי ועד ספטמבר בכ-7 אחוזים. עוד עולה מנתוני גמא ניהול וסליקה כי מאז פברואר 2013 הייתה עלות תיקון רכב ממוצעת במגמת עליה בת 5 אחוזים. עלות תיקון רכב ממוצעת בספטמבר הייתה אף נמוכה מזו של ינואר 2013 - 989 שקלים. יחד עם הירידה בעלות תיקון ממוצעת חלה בספטמבר בהשוואה לחודש יולי גם ירידה במספר הכניסות למוסכים בשיעור של כ-16%, שניתן לייחס אותה לחגי תשרי, שבהם בשנים האחרונות ניכרת ירידה בתיקוני הרכב, הנובעת מדחיית טיפולים תקופתיים או הקדמתם. נתוני גמא ניהול וסליקה לחודש יולי מבוססים על סליקת כ-85,000 שוברי תשלום בכרטיסי אשראי מכ-600 מוסכים בכל רחבי הארץ. הטיפולים והתיקונים הם מכאניים ולא תיקוני פחחות וצבע.
|
|
בדיקת בלימת משאיות |
מסלול בדיקת כוחות בלימה וכיוון גלגלים למשאיות 815 הוא מוצר למוסכים המיוצר באיכות גבוהה. מסלול הבדיקה מורכב משתי יחידות מדידה (רולרים) נפרדות כאשר מנועי המערכת מורכבים מתחת לרולרים. למכשיר תצוגה אנלוגית/דיגיטלית מסופקת עם כל מכשיר, שלט רחוק להפעלת כל פונקציות המדידה, הדפסה והפעלה. בנוסף מותקן מחשב שליטה בעל תוכנת הפעלת מערכות המדידה ותוכנות ניהול לקוחות.

אפיון המכשיר מתאים להתקנה במשטח עבודה או לצידי בור לבדיקות. המכשיר פועל על חשמל תלת פאזי, יש לו רולר בקוטר 205 מ"מ כשאורך הרולר הוא 1,100-1,000 מ"מ. מהירות הבדיקה במכשיר זה היא 2.2 קמ"ש או 4.4 קמ"ש, כאשר העומד המרבי המותר הוא בין 13 טון ל-18 טון בהתאם לסרן לפי דגם. משקל מותר למעבר על המכשיר עצמו הוא 15 טון עד 20 טון לסרן לפי דגם כלי הרכב. טווח מדידת בלמים היא עוצמה של 40,000-0 ניוטון.
|
|
כלוב להגנה בניפוח |
צמיג משאית המתפוצץ בעת טיפול בו, כלומר בעת ניפוח אוויר, הוא סכנה משמעותית לעובדי פנצ'ריות. חברת מיירס פיתחה כלוב המגן מפני תקלות כאלה, המתרחשות כאשר טבעות מתנפצות, חישוקים מתרסקים וצמיגים מתפוצצים.
 זהו כלוב בעל צלעות 7 צלעות שרוחבו 34 אינצ' ואורכו 56 אינצ', כשהמידות הפנימיות הם רוחב 27.5 אינצ' וגובה 60 אינצ'. הכלוב הזה עומד בתקן OSHA מספר 177 למכשירים לריסון חישוקים. הניפוח צריך להיעשות ממרחק והמכשיר עומד בלחצים שאינם עולים על 120 פי.אס.איי.
|
|
מכשיר כיוון גלגלים |
בייסבארט, חברה גרמנית, היא חברה מובילה בייצור מכונות לתחום הרכב. בין מוצרי החברה: מכשירי כיוון גלגלים (פרונט), מכשירי מחזור גז למזגנים, עמדות בדיקה לבלמים, בולמי זעזועים וכיוון נסיעה ועוד. אחד המכשירים המיוצרים ע"י החברה הוא מכשיר כיוון גלגלים, המתאים לכלי רכב פרטיים ולמשאיות. למכשיר מצלמות בעלות תקשורת חוטית או אלחוטית, טווח מדידה של 18 מ' ו-20 מעלות עם דיוק של עד 1 מעלה.
 המכשיר פועל על חשמל חד פאזי והוראות ההפעלה של המערכת הם בעברית, אנגלית, רוסית וערבית. המכשיר פועל בסביבת חלונות ומופעל ע"י תוכנה מתקדמת לכיוון גלגלים, אשר כוללת בדיקת משאיות ונגררים לפי סרנים. התוכנה מדריכה את המפעיל בדרך הנכונה ביותר לתיקון משאיות ע"י דילוג הסנסורים מסרן אחד לאחר תוך כדי תיקון, בעזרת פונקציות אלו ניתן לתקן ולהתייחס לערכי כל סרן במשאיות אל מול כל סרן, לדוגמא סרני ההיגוי (4X8) נמדדים בנפרד, כל סרן אל מול סרן ללא היגוי. המכשיר מגיע עם נתוני יצרן של TARGETDATA ליותר מ-30,000 כלי רכב, רכבים מעודכנים לשנת הרכישה.
|
|
שיפור הבעירה וחסכון בדלק |
המוצרים של בלו דוויל, יצרנית מוצרים כימיים לתחזוקת כלי רכב, הם באיכות גבוהה ומתאימים לסוגי משימות שונים כמו אטימה של ראשי מנוע סדוקים, רדיאטורים דולפים, עוקות שמן סדוקות ועוד.
 לאחרונה הציגה חברת בלו דוויל קו מוצרים חדש לגמרי לניקוי מערכות דלק, הנקרא פיול אמ.די. התכשיר הראשון בסדרה הוא מנקה מערכת דלק בלו דוויל. תכשיר זה מממיס ומסיר את כל המזהמים המצטברים במערכת הדלק ובכך תורם לשיפור צריכת הדלק של כלי הרכב, יעילות הבעירה בתאי הבעירה של המנוע והוא תורם לפעולה יציבה של המנוע ומפחית את רמת האוקטן הנדרשת מחומר התדלוק של כלי הרכב.
|
|
אוטודאטה מהדורת 2013 |
המדריכים החדשים והמעודכנים למכונאים של חברת אוטודאטה מורים למכונאים את הצעדים הנדרשים, אחד אחרי השני, לתיקון של כלי רכב. בעידן המודרני, כאשר תיקון של כלי רכב יכול להיות מסובך ומורכב, זהו ספר הדרכה חובה למכונאים.
 אוטודאטה מצליחה להפיק את המדריכים האלה בזכות מידע ממקורות אצל יצרניות המכוניות והיא מציגה אותם בפורמאט ברור למכונאים שיכולים להסתייע במדריכים, הכרוכים בסלילים, תוך כדי העבודה על כלי הרכב. לדברי החברה עלות בעלות ממוצעת על מכונית בשנה היא 9,100 דולר או 60 סנט לק"מ בשנת 2013. שימוש בספרות של אוטודאטה יכול לסייע לשמור על הלקוחות מפני תיקונים בלתי הכרחיים ויקרים וביקורים חוזרים ונשנים במוסך. הסדרה העדכנית של אוטודאטה מקיפה עשרות אלפי כלי רכב שיוצרו בין השנים 2002 עד 2013.
|
|
מגה טיפ: עוד שיעור בחשמל |
הבנה בסיסית של עקרונות חשמליים ומעגלי חיישנים תאפשר למכונאי לעשות דיאגנוזה לכל בעיית מחשב מסובכת. אולם בגלל העיצוב הקומפקטי של החיבורים והכבלים קשה מאוד היום לקבל מדידות חשמל במחברים באמצעות מכשיר מסוג t-pin. למרבה המזל שימוש במכשיר סריקה DVOM וקיט התנעה יכול לפתור בעיה זו. כדי לפתור תלונה של הלקוח הדבר הנכון ביותר הוא לבדוק קודם כל את ה-DTC.

אולם מכונאים צריכים להבין כיצד ה-DTCs מפענחים את קריאות הזרם שהמודול קורא. המכונאי גם צריך לנתח את המעגל החשמלי ולראות האם יש ניצול של נגדי ה-PU וה-PD. הנגדים יהיו תמיד בצד הסימן של המודול לא בצד הייחוס של ה-5 וולט או בצד הייחוס הנמוך של החיישן. חיישנים בעלי התנגדות משתנה בעלי כבל עם ייחוס נמוך ינצלו את נגד ה-PU בצד החישה. מצד שני, חיישנים עם כבל ייחוס 5-וולט ינצלו את חיישן ה-PD בצד החישה.
|
|
ריקול לטויוטה קאמרי |
טויוטה מבצעת ריקול (קריאה לתיקון) לדגם הקאמרי משנת הייצור האחרונה. במסגרת ריקול גלובלי נכללים כ-900,000 אלף מכוניות ובישראל יזומנו כ-80 מכוניות מדגם קאמרי שיוצרו בחודשים מאי ויוני 2013.

התקלה שהתגלתה היא בעיה במערכת מיזוג האוויר, כשעלולה להתפתח רטיבות וכתוצאה מכך טפטוף מים על יחידת הבקרה על פעולת כרית האוויר הבטיחותית, ולגרום לקצר. במקרה כזה עלולה הכרית להיפתח בפתאומיות או לא להיפתח במקרה של תאונה, ומערכת תגבור ההגה עלולה שלא לתפקד. בעלי קאמרי יתבקשו להגיע למוסכים המורשים של טויוטה בישראל שם יבוצע התיקון.
|
|
|
|