סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
הפעם במגהמה נספר לכם על עשרות אלפי נהגים ללא רישיון, סובסידיות לא מוצדקות לאגד, שיאים בצ'מפיון מוטורס ורוי ניסני לקראת סיום העונה. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
עשרות אלפי נהגים ללא רישיון
ח"כ ד"ר עדי קול קיימה דיון בוועדה לפניות הציבור בראשותה, בכישלונה של המדינה לאכוף את שלילת רישיונות הנהיגה של עשרות אלפי נהגים בשנה. ביולי 2006 חוקק סעיף 61 א לפקודת התעבורה, שקבע כי על משטרת ישראל להקים מאגר פתוח ונגיש בנושא, אך החוק לא יושם. התנגדויות משרד המשפטים, משרד התחבורה ומשטרת ישראל להקמת המאגר, מעלות שאלה מהותית- כיצד יתכן שכנסת ישראל מחוקקת חוק - אם אין ביכולתם של מוסדות השלטון ליישמו? האם התנגדויות אלה לא הועלו טרם העברת החוק על מנת לבחון היתכנותו ויישומו בשטח?



בהיעדר מערכת אכיפה תקינה, לאחר מתן גזר הדין, אלפי נהגים מורשעים מתייחסים פעמים רבות לאיסור שהוטל עליהם לנהוג - כ"המלצה" בלבד, קובעת ד"ר קול. דו"ח מבקר המדינה משנת 2009 העריך כי עשרות אלפי נהגים בישראל נוהגים בפסילת רישיון. ביניהם גם נהגי משאיות כבדות, נהגי אוטובוסים והסעות ילדים. דו"ח המבקר מצא כי 82,000 נהגים נמצאים בפסילה, ו-68 אחוזים מהם לא הפקידו את הרישיון שלהם אחרי הפסילה. מדובר בכ-60,000 נהגים על הכביש שנוסעים ללא רישיון.
 
נחנך נתיב נוסף בנתיבי איילון

בשורה טובה לנוסעים בנתיבי איילון. שר התחבורה, ישראל כץ חנך השבוע נתיב נסיעה חמישי בנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף קק"ל למחלף גלילות, שיקצר את זמני הנסיעה צפונה. השר כץ ציין כי הנתיב החדש ישפר באופן משמעותי את זרימת התנועה באיילון וישחרר את הפקקים באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר בנתיבי איילון. מידי יום חולפים בכביש כ-120 אלף כלי רכב. "מדובר בבשורה גדולה שתחסוך זמן יקר ועמידה בפקקים לעשרות אלפי הנהגים הנוסעים מדי יום צפונה ומזרחה באיילון, שכן הנתיב החדש מבטל את ה'חיכוך' שנוצר ביניהם ומפריד בין התנועה מזרחה והתנועה צפונה" הוסיף כץ.
שר התחבורה מסר כי הנתיב החמישי בנתיבי איילון נחנך שלושה וחצי חודשים לפני המועד שנקבע והוא מצטרף לנתיב נסיעה רביעי שנפתח לפני מספר ימים בכביש 5 לכיוון מזרח ובכך צפוי להקל באופן משמעותי על עומסי התנועה לנהגים הנוסעים צפונה. מנכ"ל נתיבי איילון, אבי חודין ציין כי הגיבוי שמשרד התחבורה העניק לנתיבי איילון אפשר לחברה לסיים את העבודות בצורה המהירה והטובה ביותר ולפני המועד שנקבע. "סלילת הנתיב החדש בזמן קצר היא הוכחה ליכולות הביצוע הגבוהות של חברת נתיבי איילון" אמר חודין.

 
פורטל בטיחות בדרכים
חברת תבונה מקבוצת SQLink, מומחית בפיתוח, הקמה ויישום של פרויקטים ייעודיים ומותאמים במגזר העסקי והציבורי וניהול נכסים דיגיטליים, הקימה פורטל ראשון מסוגו לקידום תוכניות חינוכיות עבור הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. הפורטל האינטרנטי נועד לרכז את כלל הפעילויות החינוכיות וההסברתיות בתחום הבטיחות בדרכים. הפורטל נועד להוות מאגר מידע לציבור הרחב ולאנשי חינוך ממערכת החינוך הפורמאלית וכן ממוסדות החינוך הבלתי פורמאליים הכוללים מתנ"סים, תנועות נוער, מרכזי תרבות וספורט ועוד.



הפורטל נועד לאפשר לכלל הציבור גישה בלתי אמצעית לכל הפעילויות המוצעות בתחום הבטיחות בדרכים לכל טווח הגילאים, הכוללות הצגות, הרצאות, סדנאות, סימולאטורים, חווית עדות אישית ועוד. הפורטל מאפשר גישה נוחה למידע בפילוח על פי נושאים, סוג הפעילות וקהל היעד (ילדי גנים, בתי ספר, מבוגרים ועוד). יתרה מכך, ניתן לקבל פילוח של הפעילויות על פי דרוגים הנקבעים על ידי הגולשים והמשתמשים וכן מידע אודות עלויות. האתר כולל רשימה מלאה של עשרות מפעילי תוכניות חינוך וחברות הפקה המתמחות בבניית פעילויות בתחום הבטיחות בדרכים ומאפשרת לגולשים גישה ישירה אליהם באמצעות פייסבוק ואימייל ואף מתן דרוג.
 
בוטלה תערוכת בולוניה
מארגני תערוכת המכוניות של בולוניה, ביטלו את המהדורה ה-38 של התערוכה, שעמדה להיערך בשבוע השני של דצמבר הקרוב. חברת GL-Events, תרצה את הביטול בהעדר התעניינות של יצרניות הרכב באירוע. בחמש השנים האחרונות נחתך שוק הרכב החדש באיטליה ב-50 אחוזים ותעשיית הרכב האיטלקית נמצאת במשבר חמור.



"בהעדרם המוחלט של יצרניות הרכב, המרכז של כל תערוכת רכב הוחלט לבטל את האירוע," כתבה החברה בדף הפייסבוק שלה. "הביטול הוא הן מכיבוד הקהל שלנו וגם כדי להבטיח אירועים בעתיד." איטליה אינה המדינה המערב אירופית היחידה שאין בה תערוכת רכב. תערוכת הרכב הבריטית, שבשנות ה-50' וה-60' הייתה מהתערוכות החשובות בעולם, איבדה את חשיבותה עם נפילתה של תעשיית הרכב הבריטית ובוטלה בעשור הקודם. אמנם בשנים האחרונות חלה התאוששות בתעשייה הבריטית, תחת בעלויות זרות שונות, אולם ניסיונות להחיות את התערוכה במרכזי התערוכות של בירמינגהאם ולונדון כשלו מסחרית ובשנים האחרונות לא נערכה בבריטניה אף תערוכה. בשנה שעברה הציגו בתערוכת הרכב בבולוניה 133 מציגים בלבד.
 
שיאים בצ'מפיון מוטורס
חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה מסכמת בסיפוק רב את ביצועי החברה במסגרת מרתון המכירות השנתי - "72 שעות", שהתקיים בסוף השבוע האחרון בין התאריכים 10-08/10. לראשונה מאז תחילת מרתוני המכירות לפני חמש שנים שברה צ'מפיון מוטורס שיא של כל הזמנים וחצתה את רף ה-2,800 כלי רכב שנמכרו מכל מותגיה. היקף המכירות היה גבוה בקרוב ל-20% לעומת סך המכירות המקבילות אשתקד.



ההד הגדול לאירוע, ולמחירים האטרקטיביים שהציעה החברה במהלך המבצע הוכיחו את עצמם, ותוך 72 שעות מכרה החברה כ-2,850 כלי רכב, בחלוקה הבאה: חטיבת סקודה שברה שיא מסירות אי פעם עם יותר מ-1,200 כלי רכב שנמכרו במהלך שלושת הימים. דגם האוקטביה החדשה מכר 280 כלי רכב. דגם היטי ממשיך להיות להיט עם למעלה מ-200 כלי רכב. גם הראפיד והפאביה תרמו את חלקם, כל דגם עם קצת יותר מעל 200 מסירות. אודי מכרה כ-180 כלי רכב במהלך המבצע. פולקסווגן מכרה כ-800 כלי רכב השנה, מספר הזהה לשנה שעברה. להיטי המכירות היו הג'טה 1.2-TSI עם קרוב ל-200 יחידות, הגולף החדשה ממשיכה למשוך את המותג עם למעלה מ-250 יחידות כשהפולו מוכרת מספר דומה של רכבים סיאט עם 612 כלי רכב מכרה ב-50% יותר מבשנה שעברה.
 
הונדה ג'אז חגיגית במיוחד
הונדה מציינת 65 שנים להיווסדה ומשיקה בישראל Special-Edition של מכונית הונדה ג'אז היבריד ELEGANCE. זהו דגם משודרג ומאובזר במיוחד של הג'אז ההיברידית ובמחיר מיוחד של 122,900 שקל בלבד. במסגרת חגיגת המכירות לרגל 65 שנה יוצע הדגם החדש עם מערכת מולטימדיה במתנה.



מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע, GPS, בלוטות' מצלמת רוורס ועוד. חבילת האבזור של המכונית המיוחדת כוללת גג פנוראמי שקוף, בקרה למערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת שיוט, חישוקי מגנזיום, 6 רמקולים, משענת יד לנהג, פנסי ערפל, חיישן אורות אוטומטי, חיישן גשם ובקרת מגבים אוטומטי. משלוח ראשון של הדגם המיוחד כבר הגיע לישראל ושיווקו בארץ החל בימים אלו.
 
ניסני לקראת סיום העונה
רוי ניסני, נהג המרוצים הישראלי המתחרה באליפות הפורמולה 3 האירופית, סיים עוד סוף שבוע סביר עם שלושה מרוצים על מסלול ואללונגה, איטליה, הנמצא ליד רומא. במרוץ האחרון מבין השלושה זינק ניסני מהמקום ה-19 על הגריד והשיג את המקום ה-13 בסיומו של המרוץ, אחרי ששמר על קצב מהיר לאורך כול המרוץ. מרוץ אחה"צ היה רצוף בקרבות בין ניסני לריצ'ארד גודארט וטום בלוקוויסט הבריטים.



ניסני, שבשלושת מקצי מדידת הזמנים שנערכו ביום שישי קבע את הזמן המהיר ביותר בסקטור הראשון של המסלול, פתח אמנם מהמקום ה-20 על הגריד אבל ניצל יתרון זה וטיפס מאחור למקום ה-17. במרוץ הראשון מבין השלושה שהתקיימו בסוף השבוע. נדחק ניסני למקום ה-22. במהלך ההקפה הרביעית ניסני יצא מתוך ערבוביה כאשר רכבו פגוע, הוא המשיך במרוץ כשרכבו נוסע בצורה לא מאוזנת על גלגל ימין קדמי וגלגל אחורי שמאלי, גם כך הצליח לסיים את המרוץ כשהוא במקום ה-22 ומשאיר מאחוריו שלושה נהגים אחרים. שלושת המרוצים האחרונים של העונה יתקיימו בשבוע הבא בהוקנהיים שבגרמניה, אז גם תוכרע האליפות בין רפאל מרצ'לו מקבוצת פרמה לבין פליקס רוזנקוויסט. האיטלקי מוליך ב-45.5 נקודות בראש דרוג הנהגים.
 
סובסידיות נדיבות לאגד

מבקר המדינה מצא בדו"ח שפרסם השבוע שלפני חתימת הסכם סובסידיה בין הממשלה לאגד, ב-2005, שמשרדי התחבורה והאוצר לא ביצעו בדיקה של עלות מול תועלת, למרות משך החוזה, 10 שנים, ועלותו בסכום של מיליארדי שקלים. המבקר מצא שאגד קיבלה פיצוי של 50 מיליון שקל בגין ויתור על 10 אחוזים מקווי מהדרין, על אף שקווים אלה היו אמורים להיות פתוחים לתחרות מרגע הפעלתם. המבקר גם קבע שלמרות הירידה בהיקף פעילות אגד, לא חלה ירידה בסובסידיות שהיא קיבלה בזכות מנגנון מיוחד שנקבע עם האוצר.
ב-2011 קיבלה החברה 1.5 מיליארד שקל בסובסידיות. המבקר מצא גם שאגד קיבלה תשלומים כפולים על פעולות שביצעה והסכמי הסובסידיה הם מורכבים ומסובכים ואינם מפורשים כראוי. "הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה ובמשרד האוצר לא היו בקיאים בסך ההסכמים ובפרטיהם ולכן היו תלויים בידע ובניסיון של גורמי ייעוץ פרטיים." נקבע בביקורת. כך למשל לפי אגד, המדינה משלמת לקואופרטיב 86 מיליון שקל על כל 1 אחוז מקווי השירות הנפתחים לשירות, בעוד משרד האוצר טוען שהעלות היא 29.5 מיליון שקל בלבד. ב-2011 קיבלה אגד סובסידיות בהיקף של 1.5 מיליארד שקל.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.