200 מיליארד יורו מאופניים |
ה-ECF, פדרציית האופניים האירופית, פרסמה מסמך בשם "רווחים כלכליים של אופניים ב-27 מדינות האיחוד האירופי". במסמך נמצא שרמת ההתעניינות של הציבור באופניים ממשיכה לגדול. פוליטיקאים בכירים מתחילים להבין ששימוש יום יומי באופניים לא רק משנה את פני הערים לטובה אלא הוא גם הגיוני במונחים כלכליים.

חישוב כל התועלות הכלכליות החיצוניות והפנימיות של השימוש באופניים המיוחס לתעשייה מעלה נתון הגדול מ-200 מיליארד יורו בשנה או יותר מ-400 יורו לאדם החי בתחום 27 מדינות הארגון. באופן מובהק בתחום הבריאותי נמצא הרווח הגדול ביותר, מעל 110 מיליארד יורו בשנה. ה-ECF חישב את הנתון הזה תוך שימוש בכלי שפותח ע"י ארגון הבריאות העולמי.
|
|
וינה, עיר של אופניים |
וינה אירחה השנה את אירוע הוולוסיטי. באירוע השתתפו 1,200 מומחים מעשרות מדינות ומחמש יבשות. במהלך השבוע של האירוע 220 דוברים דיברו על תרבות רכיבת אופניים עירונית ונערכו במהלך האירוע מעל 400 סדנאות דיון וסמינרים בנושאי רכיבה אורבאנית.

בנוסף לכך מעל 60 פרויקטים לקידום רכיבת אופניים בעיר זכו לאותות כבוד על הצלחה ומקוריות ובמהלך השבוע של האירוע הפכה וינה לעיר של רוכבי אופניים. "וינה היא אחת הערים המובילות בתחום של 'עיר חכמה' ומטרתה להגדיל את החלק של האופניים כמודל תחבורתי מ-6 אחוזים כעת ל-10 אחוזים ב-2015," אמרה סגן ראש העיר מאריה ואסילקאו. "זה קורא לרעיונות יצירתיים ולחילופי מידע בינלאומיים."
|
|
אוקראינה ביורו-וֶלו 4 |
המתאם האוקראיני של ארגון יורו-וֶלו הלאומי ארגן מסע אופניים לבחון מסלול המשתרך לאורך של 350 ק"מ המתוכנן להיות חלק מיורו-וֶלו 4 - הנתיב המרכז אירופי לרוכבי אופניים בחלק המערבי של המדינה. המסע שעבר בשטח של 4 פרובינציות, החל בשפטיביקה, עיר בינונית הנמצאת בחצי הדרך בין לבוב לקייב. משם קבוצת הרוכבים רכבה מערבה, לפעמים התחלקה לשניים כדי לבחון מסלולים פוטנציאליים, עד הגיעה ליעד הסופי בלבוב.

הקבוצה עשתה רישומים של תנאי הכבישים המיועדים להיות מצורפים לתוכנית והעריכה את איכותם מול הדרישות של ארגון היורו-וֶלו. הקבוצה שמה דגש מיוחד על איכות פני הכביש ורמת התנועה המוטורית בכל קטע. הקבוצה גם אספה מידע על שירותים הזמינים לאורך הנתיבים דוגמת מלונות, מסעדות ובקרה ותיעדה אתרי תיירות מרכזיים.
|
|
נהרגה אמי דומברוסקי |
אמי דומברוסקי, רוכבת הסייקלו קרוס האמריקנית, המתחרה בשורות קבוצת בלג'יאן יאנג טלנדט פידאה, נהרגה בעת שהתאמנה ברכיבה בבלגיה. דומברוסקי התנגשה במשאית ונהרגה במקום. "אלה חדשות נוראיות, נוראיות." אמר נשיא הקבוצה קורנה לאופטר.

בחקירת המקרה התברר שאמי, שרכבה אחרי סקוטר בעת אימון שגרתי, התנגשה במשאית. סיבות ההתנגשות טרם הובררו. רוכב הסקוטר לא נפגע אבל הפגיעה באמי הרגה אותה. דומברוסקי כבר החלה את עונת הסייקלו קרוס 2014-2013 בתחרות בצפון אמריקה לפני שעברה לאירופה. היא נהרגה כבר בשבוע הראשון שלה בבלגיה. דומברוסקי הייתה תושבת ג'ריקו, וורמונט, וכמו רוכבים מקצועניים אמריקנים היא התגוררה בבולדר קולוראדו. דומברוסקי זכתה שלוש פעמים באליפות הלאומית בסייקלו קרוס לגילאים מתחת 23 וזכתה בתארים נוספים בקריירה.
|
|
ג'י.טי לאגונה לנשים |
ה-GT-LAGUNA-2014 הם אופני הרים מותאמים לנשים עם גלגלי 26 אינצ' וזנב קשיח. מבנה השלדה בעל צינור עליון נמוך מאפשר תחושת ביטחון ברכיבת שטח. כל מה שצריך לרכיבות שטח ופארק להנאה מושלמת נוחה ואיכותית כפי שלמדנו לאהוב ולצפות מ-GT.

קחי את הלגונה לפארק, לשטח ולסידורים, הם יעשו הכול בנוחות ובבטחה. לאופניים מערך של 21 הילוכים עם יחס העברה נמוך במיוחד המאפשר רכיבה בעליות קשות, צמיגים מהירים ואוכף נוח משלימים את החוויה. האופניים נמכרים בצבע: סגול חציל עם עיטור סגול ובצבע לבן עם עיטור ירוק ובמידות M,S.
|
|
עיכובים באספקת מערכות הנעה חשמליות |
מערכת האופניים החשמליים של בוש זוכה להצלחה רבה עם קו המוצרים החדש אקטיב אנד פרפורמנס. תוצאות ההצלחה והפופולאריות היא שבתחילת אוקטובר נאלצה בוש להודיע ללקוחותיה העיקריים, הכוללים 50 יצרני אופניים, שהחברה נאלצת להאריך את זמני ההספקה של מערכת ההנעה החשמלית משישה חודשים לשמונה חודשים.

לפי בוש מצב בלתי משביע רצון זה של אספקה הוא תוצאה של נפח הזמנות גבוה ברבעון האחרון של 2013 וברבעון הראשון של 2014. במיוחד גבוה הביקוש לדור השני של מערכת אקטיב ופרפורמנס בהשוואה לדור הראשון של קלאסיק פלוס ולכן נוצרו צווארי בקבוק בתהליכי הייצור. בוש מסרה שלמרות הגדלת ההשקעה במתקני ייצור ועבודה בסופי שבוע מצד בוש וספקיה, היא הגיעה להיקפי הייצור המרביים האפשריים בתקופה זו ולא תוכל להקטין את הפערים. בוש אינה צופה שהמצב ישתפר לפני הרבעון השני של 2014.
|
|
מגה טיפ: העיקר הנעליים |
לפני שאתם עולים שוב הפעם על האופניים, ולפני שאתם נועלים את נעלי הרכיבה פנו רגע אחד כדי לבדוק את ברגי ההידוק. ברגים אלה מהדקים את הנעליים לדוושות והם יכולים להשתחרר לאורך זמן, בייחוד אם לא הקפדתם להדק אותם בעוצמה הראויה. כאשר הברגים משתחררים בזמן רכיבה במקרה הטוב נוצר אי נוחות לרוכב או לרוכבת ובמקרה הפחות טוב זה מתחיל להיות מסוכן כאשר הנעל מחליקה מהדוושה ואתם עלולים ליפול מהאופניים.

או שיהיה עליכם ללכת מרחק מסוים עד להגעה למקום שבו יימצא ציוד לתיקון (אם כי בדרך כלל ציוד כזה אמור להימצא בתיק קטן בכל זוג אופניים). עליכם להדק את הברגים כדי שעבודת הרגליים תהיה יעילה. את הברגים אפשר להדק באמצעות מפתח אלן, שהוא אמור להיות ציוד תקני אצל כל רוכב אופניים. הדקו את הבורג עד שהנעל מתיישבת בחוזקה והיא צמודה לדוושה.
|
|
הגראן פונדו הגיע לירושלים |
ירושלים אירחה השנה לא רק מכוניות פורמולה 1, אלא גם תחרות גראן פונדו, שהיא חלק מהסבב הבינלאומי של הגראן פונדו המאורגן ע"י חברת גראן פונדו ג'ירו ד'איטליה. באירוע שנערך בעיר הבירה ועל ההרים והוודאיות שסביב לה השתתפו מעל אלפי רוכבים שרבים מהם הגיעו מרחבי העולם. הרוכבים עברו בעליות המפורסמות של ירושלים וסביבותיה כולל העלייה לצובה, הקפה של בית גוברין ומדידות זמנים בעליות הרים כולל הטיפוס לנס הרים.
 צילום: רונן טופלברג השיא של התחרות נמצא בתחרויות טיפוס ההר. התחרות החלה בעליה לנס הרים וניצחו בה פז בש מקבוצת IGP בנשים שקבעה זמן של 20:09 דקות ודימטרי גרבובסקי בגברים מקבוצת דינמו רייסינג בזמן של 15:59 דקות. אורך מסלול הגראן פונדו היה 147 ק"מ והוא כלל 3,261 מ' עליה באופן מצטבר. באירוע היה גם מסלול מידי פונדו באורך 104 ק"מ ומסלול עירוני באורך 20 ק"מ.
|
|
|
|