צבעים בולטים לרכב |
חברת פלסטיקוט הוציאה לאחרונה לשוק את האנודיזיט, חומר המשמש להברקה והבלטה של חלקים ורכיבים במכוניות. החומר מסייע למי שרוצים ליפות ולהבליט חלקים ברכב באמצעות צביעה המבוססת על תהליכים כימיים מתקדמים.
 הציפוי הבסיסי של אנודיזיט והציפוי העילי של אנודיזיט הם צבעים שפותחו במיוחד עבור בעלים של כלי רכב שרוצים להראות מאפיינים ייחודיים של מכוניותיהם. הצבעים האלה הם אידיאליים לפחים מוכתמים, חלקים שאינם ממתכת או חלקים שנצבעו קודם לכן. הצבעים זמינים בכחול ובאדום, כאשר את הצבע העילי יש לצבוע על צבע היסוד. צבעים אלה אינם עמידים לחום ולכן אין להשתמש בהם על מנועים או קליפרים.
|
|
כריות חדשות של בנדפאק |
בנדפאק, חברה המייצרת מוצרים למוסכים, הציגה לאחרונה את ה-ToughPads, יחידות גומי המיועדות להלבשה על מרימי 2 עמודים של בנדפאק מהסדרות האחרונות. ליחידות אלה אחיזה כשל גומי טבעי בשילוב עם עמידות גבוהה ביותר לשחיקה ולבלאי, המאפיינים פוליאוריתן.
 תרכובת הפולימר בעלת העמידות וההתנגדות לשחיקה, מאריכה את אורך החיים של כריות המגע וזה מסייע להגדיל את הבטיחות של מקום העבודה ומפחית את עלויות התפעול. עיצוב הכריות מאפשר הרכבה מהירה שלהם. הכריות עמידות בפני חום וקור והן מחליפות כריות קודמות של בנדפאק שיוצרו מגומי טבעי.
|
|
מנורות משופרות לעבודה במוסך |
סטרימלייט, יצרנית של ציוד תאורה לעבודה במוסכים, הציגה תאורת ראש חדשה, המשפרת במידה נכרת את מוצריה הקודמים מסדרות ארגו, ספטור וטרידנט. האור של הלדים הוא כעת בהיר וחזק יותר ומאפיינים חדשים נוספים הופכים את הנורות המשופרות, למעשה, לנורות חדשות רק כאלה הנושאות את אותם שמות, שהפכו למוכרים כל כך ואהובים כל כך במוסכים.
 כל מנורה חדשה עוצבה מחדש ויש לה כעת ראטצ'ט חזק יותר שעליו ניתן להפנות את ראש המנורה ב-90 מעלות. גוף המנורה עשוי גומי בעל אורך חיים רב יותר וכפתור לחיצה משמש כמתג להפעלה קלה ולכיבוי של הנורה. המערכת מגיעה גם עם מחוון כמות החשמל ונורת לד אדומה מתחילה להבהב כאשר הסוללה עומדת לסיים את חייה.
|
|
מגה טיפ: בדיקת מעגל חשמלי (ב') |
הדיאגראמה הזו מדגימה מתג אחד במצב און/סגור ומתג שני במצב אוף/פתוח. מעגל מיוחד זה תוכנן כדי לאפשר למודול ולמכונאי למדוד 0 וולט כאשר המתג סגור ו-5 וולט כאשר המתג פתוח. קלט ממתג בבלמים, בדלת או בחלון מנצל את העיקרון החשמלי הראשון. הודות לעובדה שהמתג יהיה בעל ההתנגדות הגבוהה ביותר כאשר הוא פתוח, המתח החיובי והמתח השלילי יפגשו במתג.

זה מבהיר מדוע המכונאי והמודול יחוו 5 וולט בצד של המתג בעל החישה. המודד לא יראה הבדל פוטנציאל בין שני המוליכים ויורה על 0 וולט עם המתג סגור עם מולך DVOM אחד מחובר לשאסי או עם הארקה מהמצבר והמוליך השני על צד החישה של המתג. דוגמה זו משתמשת במעגל עם הארקה מבוקרת עם ייחוס של 5 וולט. מעגלים אחדים, משתמשים במעגלי בקרת כוח 12 וולט.
|
|
מכשיר לפירוק והרכבת צמיגים |
סיקאם פאלקו 720 הוא מכשיר לפירוק והרכבה של צמיגים על גבי חישוקים מסוג ברזל ואלומיניום עד מידת חישוק 23 אינצ'. למכשיר זה יש שתי מהירויות עבודה, בוכנת צד לשחרור עקב הצמיג מהחישוק, שהיא גם בעלת בוקסה מתכווננת המאפשרת שינוי טווח עבודה בצורה מהירה.
 למכשיר שיניים מוגבהות לאחיזת החישוק, בחלקה הפנימי של כל שן מותקן משטח אוקולון לעגינת חישוקי אלומיניום מצידו החיצוני ללא פגיעה בחישוק. לשון הפרוק מופעלת ע"י בוכנת אוויר ומתכווננת פניאומאטית. המכשיר פועל על חשמל תלת פאזי, לחץ אוויר של 12-8 אטמוספרות. משקל המכשיר הוא 227 ק"ג ורוחב החישוק יכול להיות 3 אינצ' עד 11 אינצ'.
|
|
מכשיר לטיפול במזגנים |
בייסבארת' איי/אקסלנס 1500/2500 הם שני מכשירים אוטומטיים באופן מלא לשירות מזגני אוויר ברכב. במכשירים משולבים בסיסי מידע בתצוגה צבעונית והם מבצעים טעינה מהירה מחדש. מכשירים אלה משלבים אמינות ומהירות והם פועלים באופן עצמאי, ללא צורך בפיקוח אנושי. המכשיר מותקן בתוך ארון שקל מאוד לניידו.

בארון ניתן לאחסן כלי עבודה והגישה למחברי הלחץ הגבוה והלחץ הנמוך היא קלה. התצוגה הגראפית היא בגודל 3.5 אינצ' והיא מציגה מבנה ברור של תפריטים כולל פריסה הגיונית של לוח המחוונים. כל אלה מאפשרים ניווט מהיר גם בתנאי עבודה קשים של מוסך. המכשיר מבצע הוצאה ומחזור של הקרר במזגן האוויר, מנקז שמן משומש, יוצר או מפנה וואקום, בוחן נזילות באמצעות וואקום ומבצע הוספת תוספים.
|
|
ציוד חדש לטכנולוגיות חדשות |
מבקרים בתערוכת המכוניות של פרנקפורט נתקלו בחידושים טכנולוגיים רבים בתחום של מערכות הנעה אלטרנטיביות וטכנולוגיות ייצור של מכוניות. שינויים אלה כבר משפיעים, והשפעתם עוד תורגש הרבה יותר בעתיד, במוסכי השירות לסוגיהם השונים. באולם 10 של המסה בפרנקפורט הציגו גופים שונים, החל ממשלת גרמניה ועד ליצרני ציוד שונים, פתרונות שונים לטכנולוגיות החדשות.

הטכנולוגיות כוללות טעינה של מכוניות, תיקון נזקים למצברים ולחלקי גוף העשויים מחומרים לא קונבנציונליים, הצעה לסדנאות עבודה בתחומים שונים, שנועדו לשפר את הרמה המקצועית במוסך. בנוסף לכך היה ייצוג נאה ליצרני ציוד חשמלי למיניהם, כאשר מערכות החשמל במכוניות ומערכות תקשורת הולכות ונעשות מורכבות יותר ויותר משנה לשנה ומדגם לדגם.
|
|
הצלחה לאוטומכניקה מוסקבה 2013 |
המהדורה ה-17 של אוטומכניקה מוסקבה נערכה בחודש שעבר והסתיימה עם הישגי שיא. גידול של 25 אחוזים בשטח התערוכה שבו הציגו 1,612 מציגים מ-47 מדינות. ביקרו בתערוכה 31,390 מבקרים מקצועיים (16,510 מבקרים ייחודיים).

"אוטומכניקה מוסקבה הראתה את הדינמיות החיובית של התעשייה האוטומוטיבית הרוסית, ע"י כך שהאירוע השיג שנה שלישית ברציפות גידול במספר המבקרים." אמר יוגן אלס, המנהל הכללי של מסה פרנקפורט רוסיה. בתערוכה לקחו חלק כל החברות המובילות בעולם ובהם בוש, ברמבו, בריסק, דאייקו, דנסו, אקסיסט, אמקס, דונפאן, GKN ועוד.
|
|
|
|