הושקה המאזדה 3 |
דלק מוטורס השיקה את המאזדה 3 החדשה. המכונית תתחרה בסגמנט המכוניות המשפחתיות נגד יריבות כמו הטויוטה קורולה, רנו פלואנס, סובארו אימפרזה, שברולט קרוז ורבות אחרות. המכונית תשווק עם שני מנועים, 1.5 ל' 120 כ"ס ו-2.0 ל' 165 כ"ס. המאזדה 3 תשווק עם תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים ולא ישווק בשוק הישראלי דגם ידני בכלל. המכונית מאובזרת היטב בכל מנעמי האלקטרוניקה והדיגיטליות האפשריים גם ברמה הבסיסית.

מחירה מתחיל ב-128,000 שקל לגרסת ציי הרכב, שהיא ה-1.5 ל' אקטיב, בעוד 1.5 ל' קומפורט, רמת אבזור גבוהה יותר, מחירה 132,000 שקל. גרסת ה-2.0 ל' אקטיב משווקת ב-133,000 שקל בעוד גרסת הספיריט, הרמה המאובזרת ביותר, מחירה 142,000 שקל. דלק מוטורס תצא בקמפיין עם השקת המכונית השבוע, אולם בחודשים הקרובים צופה החברה מחסור במכוניות בגלל קשיי אספקה המלווים את תחילת ייצורה של המכונית.
|
|
בתחילת נובמבר מתחדשת תוכנית הגריטה |
ביום ראשון ה-3 בנובמבר, התוכנית לגריטת כלי רכב ישן מתחדשת. בעלי רכב ישן משנת ייצור 1993 או קודם לכן העומדים בתנאים ההכרחיים לגריטה מוזמנים להגיע למגרש גריטה ולמסור את רכבם לגריטה. מטרתה העיקרית של התכנית לגריטת כלי רכב ישן (20 שנים ומעלה) הינה בהורדת כלי רכב ישנים מהכביש.

כידוע, כמות פליטת הגזים מכלי רכב ישנים גבוהה מאוד ומזהמת את האוויר שאנחנו נושמים. יתרה מכך, בשל גיל הרכב, כלי רכב ישנים חסרים את מערכות הבטיחות המשוכללות המותקנות כיום בכלי רכב חדשים, דבר התורם למניעת תאונות דרכים. שמירה על חיי אדם, שיפור בטיחותם ואיכות חייהם של משתמשי הדרך היא שהביאה ליוזמה ברוכה זו. התנאים ההכרחיים לגריטת כלי רכב. עמידה בתנאים ההכרחיים הנה מחויבת לצורך גריטה: רכב פרטי - נוסעים, ברישיון הרכב מופיע סוג הרכב - M1, גיל הרכב הינו 20 שנים ומעלה, רישיון רכב תקף.
|
|
נכים יקבלו עדיפות במשרדי הרישוי |
שר התחבורה, ישראל כץ, הנחה את מנהל אגף הרישוי במשרדו להעניק לנכים, המרותקים לכיסא גלגלים, עדיפות בתור לקבלת שרות, בכל משרדי הרישוי בארץ. על פי הנחיית השר כץ, כל נכה הרתוק לכיסא גלגלים שיגיע למשרדי הרישוי יקבל שירות מיידי, בכל אחד מאשנבי משרד הרישוי ובעמדות הטכניות (עמדה מס' 1) ללא כל צורך לעמוד בתור.
בימים הקרובים יוצבו בכל משרדי הרישוי בארץ שלטים בולטים ומאירי עיניים המיידעים את ציבור הנכים על זכאותם לקבל שירות, ללא המתנה בתור. מנהל משרד הרישוי במשרד התחבורה, ציון מזרחי, שיגר חוזר לכל מנהלי המחוזות של משרד הרישוי המנחה את עובדיהם להקפיד על ההנחיה. השר כץ ציין, כי ההנחיה נועדה לשפר את השירות לאוכלוסיית הנכים, המרותקים לכיסא גלגלים ולאפשר להם לנהל אורח חיים סדיר ותקין, ככל שניתן.
|
|
פתרונות חכמים לתחבורה אורבנית |
15 חברות טכנולוגיה ישראליות יציגו בשבוע הבא פתרונות חכמים ומתקדמים בתחום התחבורה האורבנית אותם פיתחו, במסגרת ועידת הערים לחדשנות של עיריית תל אביב-יפו שתתקיים ב-14 באוקטובר, במכללה האקדמית תל אביב-יפו ותתמקד בפיצוח קוד החדשנות. מתחם החדשנות האורבנית בתחום התחבורה - פרי יוזמת תכנית ישראל ניוטק במשרד הכלכלה, יחד עם מנהלת תחליפי דלקים שבמשרד ראש הממשלה, מכון היצוא הישראלי, עמותת אקומושן ועיריית תל אביב-יפו - נועד לספק מענה להתעניינות הרבה לה זוכה תחום התחבורה האורבנית בשנים האחרונות, עקב תהליכי האורבניזציה בעולם ובעיות התחבורה שהיא יוצרת.

בין החברות שיציגו במתחם ניתן למנות חברות המספקות פתרון בתחום שיתוף הרכבים (כמו: Car2Go), קטנועים חשמליים (כמו: Beelectric), פתרונות תעופה (דוגמת מעוף), אפליקציות חניה (דוגמת פינקפארק) וחברות המתכננות ומייצרות כלי רכב חשמליים מותאמי ערים. במסגרת הועידה, בה ישתתפו מאות אורחים מהארץ ומחו"ל (בין היתר גורמים בכירים ממטרופולינים ברחבי העולם דוגמת ניו-יורק, ברלין, סינגפור, בייג'ין ועוד), יוקם מתחם מיוחד בו יציגו החברות את הטכנולוגיות וכלי הרכב פרי פיתוחן.
|
|
מידיבוס חדש של יוטונג |
לאחר שנים שבו ענף ההיסעים נשלט על ידי שחקנים מעטים החליט לפני כשנה משרד התחבורה לחולל שינוי משמעותי והעניק לחברת צ'יינה מוטורס את האישור הראשון לתחילת יבוא אוטובוסים מתוצרת יוטונג (Yutong) הסינית, יצרנית האוטובוסים הגדולה בעולם. כעת, לאחר מכירתם של 160 אוטובוסים תיירותיים ל-84 לקוחות, מעמיקה חברת צ'יינה מוטורס, בבעלות יצחק קויפמן, את אחיזתה בשוק המקומי ומשיקה את המידיבוס הסיני הראשון מתוצרת יוטונג הסינית.

המידיבוס התיירותי של יוטונג דגם 6938 כולל 35 או 39 מושבים. הוא עונה לתקני בטיחות ומניעת זיהום אוויר נוכחיים ועתידיים. המכלולים המרכזיים הם מתוצרת אירופה: המנוע של חברת קאמינס (Cummins) בהספק 285 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית מהדור החדש של חברת ZF הגרמנית ומערכת המחשוב והתקשורת הן של ACTIA הגרמנית. עוד מצויד המידיבוס של יוטונג במערכת מתלי אוויר מתוצרת Wabco הגרמנית המספקת נסיעה נוחה ואחיזת כביש מעולה, מפרט תיירותי מלא וכן בתאי מטען גדולי נפח לאכסון כבודה של הנוסעים.
|
|
הממשלה אישרה הרכבת לאילת |
שלב נוסף בדרך להקמת קו הרכבת לאילת. ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה ביום ראשון את תוואי הרכבת לאילת, שיאפשר נסיעה מתל אביב לאילת בתוך שעתיים בלבד, במהירות מרבית של עד 250 קמ"ש. שר התחבורה, ישראל כץ, ציין, כי קו הרכבת לאילת יושלם בתוך חמש שנים, מיום אישור התכניות הסטטוטוריות. התכנית אושרה ברוב של 5 שרים מול השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, שהתנגד.

על פי הצעת ההחלטה שהוגשה על ידי השר כץ ואושרה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, תוקם מסילת ברזל כפולה, בקטע שבין באר שבע לאילת, באורך של כ-260 קילומטרים, בתוואי שאושר על ידי המועצה הארצית. הפעלת הרכבת המבוססת על מערך מחושמל, התואם את מאפייני תכנית החשמול של הרכבת ומקודמת במסגרת תכנית נתיבי ישראל. השר כץ ציין, כי הרכבת שתשמש להסעת נוסעים ומטענים כאחד, תהווה חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ותאפשר מעבר סחורות בין דרום מזרח אסיה למערב אירופה. כמו כן, היא תאפשר לממש את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז הארץ, בהתאם לתכנית נתיבי ישראל, שנועדה ליצור רשת כבישים ומסילות ברזל, שיחברו את צפון הארץ ואת דרומה עם המרכז.
|
|
נשיא וולוו בפעלול פרסום |
קאלס נילסון, נשיא וולוו משאיות, אינו מהסס לעמוד על משאית התלויה באוויר בגובה 20 מטר בסרט בו הוא מככב ובו נבדקת הוולוו FMX החדשה. "טוב, אני חייב להודות שהיו לי פרפרים בבטן ותהיתי יותר מפעם אחת על ההרפתקה שהכנסתי עצמי אליה. אני לא מטפס הרים ואני גם לא ממש אוהב גבהים. אבל הבטחתי לבצע את הפעלול כך שלא יכולתי לחזור בי", אמר נילסון ששהה כמעט שעתיים בעמידה על חזיתה של משאית וולוו FMX החדשה שהונפה לגובה העולה על 20 מטר מעל המים בנמל גוטבורג.

"היו כמובן הרבה צילומים חוזרים בתהליך ארוך שנמשך לא מעט זמן. היה די קר - כ-8 מעלות מעל האפס והרוח נשבה במהירות של כ-10 מטר לשניה, כך שידי התקררו במידה רבה לאחר פרק זמן קצר. אך הכול הלך כשורה. הבטיחות הייתה 100 אחוזים לאורך כל הדרך, כך שלא ממש פחדתי באמת". המשיך ואמר נילסון.
|
|
יצחק זוכמן פורש מתפקיד מנכ''ל נ.ת.ע |
לאחר שנתיים ורבע בתפקיד הודיע מנכ"ל חברת נ.ת.ע, נתיבי תחבורה עירוניים, האחראית על פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, כי הוא פורש מתפקידו בשל סיבות אישיות. זוכמן, נכנס לתפקידו באוגוסט 2011, לאחר ששימש במשך 13 שנה כסמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה. לפני כן שירת זוכמן במשך 25 שנה בצה"ל, כשהיה ממקימי המפח"ש והשתחרר בדרגת אל"מ.
בתקופת כהונתו כמנכ"ל נ.ת.ע, החלה החברה לחפור את שלושת פירי השילוח למכונת כריית המנהרות TBM, באם המושבות בפ"ת, בגלי גיל ובהרצל בת"א. כמו כן פרסמה חברת נ.ת.ע שורה של מכרזי ענק: לכריית מנהרות בשיטות השונות ( NATM ו-TBM, כולל מכרז הקופסאות-מתחמי התחנות), למערכות הרכבתיות, לביצוע פורטל שנקר, לעבודות שלב א' בקו הורוד, BRT השרון ולקרונות. רק השבוע עברו ארבע חברות את המיון המוקדם למכרז הקרונות, שאמור להסתיים בסוף השנה הבאה. זוכמן אמר כי הוא עוזב חברה שהתקדמה מאוד בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ואשר תמשיך לעשות את הכול כדי לתת פתרון תחבורתי הולם למטרופולין ת"א.
|
|
|
|