סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה מוסך נספר לכם על המהדורה הדיגיטלית של המגזין 'על בלמים וצירים', מדוע "מכון אדיר" היה סגור במהלך הסוכות, חידושי דיאגנוסטיקה בדלפי ומפתח כוח קטן ועוצמתי. על ידיעות אלה ואחרות במייל עיתון החדש. קריאה מהנה!
 
מכון אדיר היה סגור במהלך הסוכות
מכון הרישוי אדיר, ביהוד, נסגר בהוראת משרד התחבורה במהלך שבוע הסוכות, בין ה-20 לספטמבר ל-27 בספטמבר. הסגירה היתה תוצאה של פשרה והסכמה הדדית, שאליה הגיעו משרד התחבורה ובעלי המכון בעת דיון בבית המשפט. למכון, שערער בפני בית המשפט על ההחלטה לסוגרו, לא נפסקו הוצאות.

משרד התחבורה הוציא את הוראת הסגירה הראשונה למכון בראשית יולי, אולם המכון, בבעלותו של רחמים רחמים, הגיש ערעור במהלכו הגיעו הצדדים לפשרה, שגם תשביע את רצון המשרד וגם תמזער את נזקי המכון, שהיה כאמור, סגור בשבוע שבו הפעילות ממילא נמוכה יחסית.
 
חידושי דיאגנוסטיקה בדלפי
מכונאים יכולים היום פשוט להתחבר למערכת דיאגנוסטיקה של דלפי עם כבל VCI באמצעות מחבר אוניברסלי J1962 מתחת לפאנל של לוח המחוונים במכונית ולקבל במהירות את הקודים של הטעויות ובכך לקבל הכוונה מהירה לאיזור של תקלה במכונית.



כדי לסכם את הדיאגנוזה המכונאים יכולים גם להתחבר למאגרי מידע עם ההיסטוריה של הרכב או לחפש באינטרנט מידע נוסף. פתרון הדיאגנוסטיקה המקיף של דלפי מאפשר מיתוג בין שני מאפיינים כדי למנוע חזרה על פעולות שכבר בוצעו. למכשיר הדיאגנוסטיקה של דלפי גישה לנתוני OE, בקרה דו כיוונית, גרפיקה מרובת ערוצים וממשקים וקישורים עדכניים ביותר.
 
מפתח כוח קטן ועוצמתי
קינג טוני אמריקה הציג את מייטי-סוון (M7) דגם NC-4611Q. זהו מפתח כוח 1/2 אינצ' שהוא קטן קל וחזק ביותר (עד 10,000 סל"ד) וגם חזק כמו קודמו עם יכולת הפעלת עוצמה של 500 פאונדס/פיט של טורק.


המכשיר החדש הוא גם קטן יותר מהקודם ומאפשר להגיע לחללים צפופים וקשים יותר לעבודה. עייפות המפעיל גם היא הופחתה למינימום באמצעות הפחתת משקל המכשיר ל-3.3 פאונדס בלבד.
 
ראטצ'טים אוויר חדשים של מאק
חברת מאק טולס השיקה 4 מכשירים מופעלי אוויר ברמה עולמית שתוכננו ויוצרו לעבודות אוטומוטיביות קשות ומפרכות. הסדרה החדשה כוללת ראטצ'טים ומפתחות ברגים חזקים ביותר. "סדרת ה-AR-Titanium של ראטצ'טים היא המאוזנת ביותר ובעלת אורך החיים הגדול ביותר שתכננו וייצרנו מעולם", אמר ג'ף קונל, מנהל מוצרי כוח במאק טולס.



"מקצוענים זקוקים לראטצ'טים שהם לא רק מהירים, אלא גם עומדים במטלות הקשוחות של סביבת המוסך. הסדרה החדשה שלנו תשנה את האופן שבו טכנאים מתייחסים לראטצ'טים מופעלי אוויר". המכשירים החדשים של מאק טולס בנויים עם ראשי טיטאניום אטומים כדי להפחית משקל ולהשיג אורך חיים מירבי. לטיטאניום יש חוזק עדיף ואורך חיים טוב יותר מאשר של חומרים מרוכבים או אלומיניום ומשקלו נמוך משל מתכות אחרות.
 
מערכת שאיבת גזים חדשנית
S-TEC גאה להציג את מערכת שאיבת הגזים החדשה SLS. מערכת זאת נועדה לתת פתרון שלא היה קיים עד היום לכלי רכב בעלי צינורות מפלט שאי אפשר היה לחבר אליהם את תפס הקצה הסטנדרטי עקב מיקומו הבעייתי. ברכבים אלו צינור המפלט אינו בולט החוצה כלל אלא לרוב נחבא מאחורי הפגוש האחורי.



ה-SLS הינו פטנט רשום ונותן פתרון לרכבים אלו אך גם מחליף את כל תפסי הקצה הרגילים והמיוחדים ואין צורך יותר להשתמש בהם, תפס קצה אחד לכל סוגי הרכבים. ניתן לחבר את ה-SLS לרכב הנמצא על הרצפה או לרכב המורם על המרים כמו כן אין זה משנה אם הרכב ארוך או קצר.
 
נוזל למערכת הגה כוח
חברת ג'סטיס ברת'רס הציגה נוזל סינתטי חדש למערכות הגה כוח. לנוזל זה פורמולציה חדשה ומודרנית והוא מומלץ למרבית המכוניות והמשאיות בצפון אמריקה. בנוזל נעשה שימוש בפורמולציה חדשה לגמרי המכילה 100 אחוזים שמן בסיס סינתטי, תוספי פרימיום ומרכך ג'יי.בי מטאל. הנוזל עומד בכל התקנות של ארה"ב, האיחוד האירופי ותקנים של יצרני הרכב השונים.


הנוזל מומלץ ביותר למערכות הפעולות בטמפרטורות שמעל לנורמליות ולטמפרטורות שמתחת ל-18 מעלות צלזיוס. הנוזל גם מומלץ למערכות איזון אוטומטיות. היתרון הגדול של הנוזל הוא שהוא אינו הופך למדולל מדי בחום גבוה או לסמיך מדי בטמפרטורות נמוכות. הנוזל גם מקטין את שחיקת רכיבי מערכת ההגה ומפחית את רעש משאבת הגה הכוח.
 
מגה טיפ: ניתוח מודול בקרה (א')
מאחר שהמורכבות של מערכות חשמליות אוטומוטיביות גדלה באופן קבוע, היצרנים פיתחו תרשימים ואסטרטגיות לפתרון בעיות כדי להקל על המכונאים לאתר את הבעיות. צעדים אלה הם יעילים מאוד למכונאים העובדים על פי אסטרטגיות אילו, אולם הם גם עלולים למנוע משימוש במיומנויות קוגניטיביות. לכן למכונאים חשוב מאוד להבין כיצד מעגלי חיישן מתוכננים, כיצד מודול מפענח קריאת וולטאג' ומה הוא הקריטריון המפעיל את המודול כדי להפיק קודים של בעיה דיאגנוסטית.



כאשר מתבוננים בתרשים חיוט זה מפתה לתהות מה נמצא בתוך הקופסה המייצגת את מודול הבקרה. העובדה היא שמחשבות אלה עולות כאשר המכונאי כבר מאוכזב מהטיפול מכלי הרכב בעמדה שלו. ולמרות שמעניין לדעת דברים אלה, הרי שהדבר החשוב ביותר הוא להבין את הנגדים מסוג Pull-Up ו-Pull Down. הבנת שני חלקים אלה ויישום עקרונות חשמל בסיסיים יסביר כיצד מרבית מעגלי החיישנים מתוכננים.
 
מגזין על בלמים וצירים
המהדורה הדיגיטלית של המגזין בלמים וחלק קדמי (Brake&Front-End) זמינה כעת מעל גלי האינטרנט. המגזין נוח מאוד לקריאה ומביא אינפורמציה מקיפה על מערכות בלימה ומערכות מתלים, כולל כתבות מקצועיות ביותר.



בגליון הנוכחי אפשר לקרוא כתבות וטיפים על בלם חניה אלקטרוני, מסיבי גלגלים, דיאגנוסטיקה של גאומטריית ההגה, מפרטי כיוונון הגה בפולקסווגן, מוטות חיבור, שירות של מערכת ABS, מצבים של מערכות בוסטר, חיישני TPMS ועוד מאמרים וטיפים רבים אחרים. כדי להגיע למגזין אנא הקליקו כאן.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.