סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4: לנד רובר דיפנדר במהדורה לציידים, גרסת ההנעה הכפולה לפיאט פנדה החדשה, ניסאן ג'וק שירו, טיפ בנוגע לצמיגים, מצלמת אקסטרים ועוד. קריאה מהנה!
 
הרכב לנד רובר דיפנדר במהדורה לציידים
במרוצת הזמן הממושך שבו הוא משווק, הפך לנד רובר דיפנדר לכלי רכב פופולרי בקרב אוהבי טבע וגם בקרב מחריביו. על כן אין זה מפתיע, שלנד רובר גרמניה ושותפתה, יצרנית כלי הנשק Blaser, בחרו דווקא בו כבסיס למהדורת ציידים. לנד רובר דיפנדר Blaser-Edition ערך את הופעת הבכורה שלו ב-Jagd&Hund ("צייד וכלב"), תערוכת הסחר הגדולה באירופה לציידים ודייגים שנפתחה בשבוע שעבר בדורטמונד. שיווקו החל בימים אלו ב-60 יחידות בלבד, המוצעות תמורת 49,500 יורו.



המהדורה מבוססת על גרסת ה-SE-110 בעלת הקבינה הכפולה, ובין השאר נכללים בה צביעת הסוואה בירוק, משטח אחסון על הגג, מגן סבכה, כננת חשמלית, "שנורקל" ליניקת אוויר ושאר אביזרים שימושיים לציידים. מבפנים ישנם ריפודי עור שחורים בתפירה ירוקה, סמלילים ואטרקציה עיקרית המצויה בתא המטען: תא ייעודי לאחסון רובים עם שתי מגירות לאחסון תחמושת ופרטים קטנים. יחידת ההנעה היא מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטר המפיק 122 כ"ס ו-36 קג"מ. מקור: וורלד קאר פאנס.
 
משחור ללבן: רכב הפנאי ניסאן ג'וק שירו
ניסאן מציגה גרסת על חדשה לרכב הפנאי הפופולרי שלה. ניסאן ג'וק שירו ("Shiro", לבן ביפנית) מחליף את הרכב Kuro בפסגת גרסאות הדגם, ובדרך נע לצדה המנוגד של סקאלת הצבעים (קורו הוא שחור ביפנית). התוספת החדשה למשפחת ניסאן ג'וק מגיעה עם שורת תוספות בלבן, כמה מפתיע, אשר נועדה להבדיל אותה מגרסאות הדגם הנחותות יותר. כפי שעיניכם רואות, הצביעה החיצונית היא שחורה דווקא, אך ניתן להזמין את הדגם בכל צבע המוצע בגרסאות הרגילות.



הצבע הלבן מופיע בין השאר על הקונסולה המרכזית של הרכב ועל הדלתות ומפתניהן. כמו כן תפורים בלבן ריפודי העור על ההגה, ידית ההילוכים ומשענת היד. מבחוץ ניתן להתרשם מחישוקי 17 אינץ' צבועים באפור ומגימור כסוף על ידיות הדלת והמראות. ניסאן ג'וק שירו מוצע עם שלושת המנועים המוכרים: יחידת בנזין 1.5 ליטר (110 כ"ס) ושני מנועי 1.6 ליטר (117 או 190 כ"ס) המוצעים עם תיבה ידנית או רציפה, בגרסת הנעה קדמית או לכל הגלגלים. שיווקו של הדגם באירופה צפוי בקרוב.
 
פיאט פנדה 4x4 תושק בסוף השנה
גרסת ה-4x4 לפיאט פנדה החדשה תועדה לאחרונה במהלך מבחני חורף באירופה. גרסת ההנעה הכפולה לעירונית האיטלקית המצליחה, שהוצגה בדור שלישי בתערוכת פרנקפורט האחרונה, תציע מתלים מוגבהים ומחוזקים בעלי מהלך ארוך יותר ביחס למכונית הסטנדרטית, פגושים מסיביים וכן העברת הכוח לגלגלים האחוריים באמצעות מצמד הידראולי - בדומה לדור הקודם.



על פי הערכות, היצע המנועים יכלול את שתי האופציות החזקות בהיצע המכונית: מנוע מולטיג'ט II, יחידת דיזל 1.3 ליטר עם 74 כ"ס, ויחידת בנזין 1.2 ליטר עם 69 כ"ס. בניגוד לפיאט פנדה הרגילה, גרסת ה-4x4 תוצע אך ורק עם תיבה ידנית, בעלת שישה הילוכים. המכונית צפויה להגיע לאולמות התצוגה בסוף 2012. מקור: אוטו אקספרס.
 
רכב הפנאי של למבורגיני ייחשף בקרוב

יצרנית מכוניות העל למבורגיני תצטרף לפורשה ובנטלי בייצור רכב פנאי, כך אישר לאחרונה מקור בכיר בחברת האם, אודי, לאוטו מוטיב ניוז. על פי הדיווח, רכב תצוגה יוקרתי בעל עיצוב "דרמטי" ייחשף באפריל בתערוכת ביג'ינג. הפרסום מתיישב עם הדברים שאמר אשתקד מנכ"ל המותג, סטפן וינטרקורן, לסוכנות הידיעות רויטרס, בנוגע לכוונה להציג - לצד מכוניות העל הממוקדות גייארדו ואוונטדור - דגם שלישי, שיאפשר גם ניידות יום-יומית.



על פי הערכות, גרסה סדרתית לרכב תופיע ב-2016 ותאבק על לבו של הלקוח הסיני והאמריקאי (בעיקר) כנגד מזראטי קובנג, ב.מ.וו X6 ורכב הפנאי ספורטיבי המתוכנן על ידי מרצדס. הדגם עשוי להציע ארבעה מושבים והנעה מגרסה מרוככת למנוע ה-V10 בנפח 5.3 ליטר (580 כ"ס) של הגייארדו, אשר בהתאם לצו האופנה תשולב עם מנוע חשמלי. במסגרת מדיניות שיתוף הפלטפורמות בקונצרן פולקסווגן, תשתית המכונית תגיע מהדור הבא לאודי Q7, ש"יספק" את הפלטפורמה המודולרית החדשה (MLB) גם לרכב הפנאי של בנטלי ולממשיכיהם של דגמי פורשה קאיין ופולקסווגן טוארג.

 
דגמי ג'יפ ייוצרו בסין

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הצמיחה המרשימה במכירות מותג ג'יפ, שאשתקד הסתכמה ב-61.8 אחוזים בשוק האירופי ולא פחות מ-144 אחוזים בארה"ב. ומה לגבי סין? מכירות המותג האמריקאי בשוק הרכב הגדול בעולם הגיעו אשתקד ל-22,000 כלי רכב - עלייה מ-12,000 ב-2010 - שייוצרו כולם במקומות אחרים. 



מייק מאנליי, מנכ"ל ג'יפ שמאשתקד משמש גם כאחראי על הפעילות האסייתית של קונצרן פיאט, רואה פוטנציאל "עצום" בסין, וכחלק מכך מתכונן להעביר את ייצור דגמי ג'יפ המשווקים בה לשוק המקומי, דבר שיאפשר חיסכון בעלויות הובלה ומכס - דבר חיוני בשוק תחרותי כמו סין. "צמיחה משמעותית בסין היא תנאי הכרחי למימוש שאיפותינו ב-2014 ו-2015. מדובר באחד משוקי הרכב התחרותיים בעולם ואנחנו, במידה רבה, מתייצבים באיחור למסיבה". על פי הפרסום, ג'יפ נמצאת במשא ומתן עם חברת גואנגג'ואו (Guanggzhou), אשר נמצאת כבר בשותפת עם פיאט, שבמסגרתה היא תייצר משפחתית קומפקטית לשוק הסיני על בסיס הדודג' דארט שנחשפה אשתקד. המכונית תוצג ככל הנראה בתערוכת ביג'ינג באפריל. מקור: אוטואבולושיין.

 
טיפ: שדרוג מומלץ להפקת המרב מהצמיג
אחת הדרכים הפשוטות והזולות לשיפור יכולת השטח של רכב ה-4x4 היא הפחתת לחץ האוויר בצמיגים. הפחתת משקל האוויר (בפאונד) לאינץ' רבוע בפנים הצמיג, הידועה יותר כ-PSI (ר"ת של Pounds-per-Square-Inch), מאפשרת לו גמישות ואחיזה אפקטיבית יותר בקרקע. בנהיגת שטח מתונה, ברכב בעל קומבינציית צמיגים-חישוקים סטנדרטית, ניתן להפחית את הלחץ עד ל-15-12 PSI, ללא פגיעה בבטיחות.



להפקת מקסימום הביצועים מהצמיג תוך שמירה על לחצי אוויר נמוכים באופן קיצוני, מומלץ להתקין חישוק עם נעילת צמיג (Beadlock). חישוק כזה שומר על הידוק החישוק לצמיג, על ידי לפיתתו בין שני משטחים המוברגים זה לזה. בזכות זאת ניתן לנוע בשטח גם עם לחצי אוויר חד ספרתיים, ועדיין לשמור על החישוק במקומו. למרות שהתקנת חישוק Beadlock עשוי להישמע משימה מורכבת, למעשה היא תהליך ידידותי למדי, שניתן לעשותו בנוחיות המוסך הביתי. מקור: 4wheeloffroad.com.
 
אביזר חיזוק ללוחית הרישוי

סוגר לוחית הרישוי של חברת Rockhard4x4 נועד למנוע את גניבתה או נפילתה של הלוחית כתוצאה מנסיעת שטח קופצנית. המוצר אינו דורש הברגות כלשהן בזכות עוגני המתכת, הלופתים את החלק הקדמי של הכננת. ניתן להסיר את לוחית הרישוי לצורכי שימוש בכננת - הלוחית נשארת מחוברת בחוט שגם מגן מפני גניבות. בגמר השימוש ניתן להחזיר אותה למקומה בדחיפה קלה. לפרטים נוספים היכנסו לפה.

 
מצלמת GoPro לצילומי אקסטרים
חברת GoPro שיחררה לאחרונה לשוק את "מצלמת הדור הבא", HD-HERO2, שלטענתה משופרת פי שניים מהמצלמה המקורית. המצלמה מיועדת לצילומי אקסטרים ומאפשרת לחובבים ומקצוענים לתעד את עצמם בסרטוני HD, ברזולוציה של 1,080 פיקסל ולצלם תמונות ברזולוציה של 11 מגה פיקסל. המצלמה מוצעת באתר היצרן תמורת 299 דולר.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.