סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
במגה תוּר הפעם נספר לכם על מסלול טיול מרתק לחווארי מצדה, שאליו תוכלו לקחת את הגאדג'ט החדש - טלפון חכם וקשוח המומלץ לטיולי שטח. נדווח על הקצאה של 120 מלש"ח לבניית מלונות ועל שליחת נציגה ישראלית לניהול לשכת התיירות בסאו פאולו. וגם - בכורה חדשה לענבל פינטו ואבשלום פולק, וביקור במרכז המבקרים של תנובה בצומת גלילות. על כל אלה ואחרים בניוזלטר החדש. קריאה מהנה!
 
חדשות...חדשות...חדשות

 

משרד התיירות יקצה 120 מלש"ח לבניית מלונות

משרד התיירות ממשיך בהיערכות לגידול בתיירות לישראל בשנים הקרובות וקורא ליזמים להגיש בקשות לסיוע לבניית בתי מלון חדשים ולהרחבת בתי מלון קיימים. מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, פרסם בימים האחרונים נוהל הקצאת מענקים לעידוד השקעות לשנים 2013-2012, בתקציב כולל בסך 120 מיליון שקלים. מטרת הנוהל היא עידוד הקמתם של חדרי מלון נוספים, כדי לענות על המחסור הצפוי בשנים הקרובות, המוערך בכ-15,000 חדרים. יש לציין כי בשנתיים האחרונות נוספו כ-2,100 חדרים נוספים. סיוע משרד התיירות ליזמים ומשקיעים בתחום השקעות ההון במלונאות, נעשה במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

 

אילת תארח תחרות טניס לנשים

העיר אילת תארח בפעם השנייה ברציפות את משחקי גביע הפדרציה בטניס לנשים, אשר יפתח ב-1 בפברואר ויימשך כ-4 ימים. משחקי  גביע הפדרציה יערכו במרכז הטניס באתר הים האדום באילת, אשר הותקן במיוחד לכבוד המשחקים. ישראל, אשר אירחה את המשחקים אשתקד, נחשבת למדינה הראשונה המארחת פעמיים ברציפות את הבית האירופאי-אפריקאי. בין המדינות הצפויות להשתתף השנה במשחקים: אוסטריה, בוסניה-הרצגובינה, בריטניה, הולנד, רומניה, שוודיה ועוד. משרד התיירות ישקיע בשנת 2012 כ-4 מיליון שקלים באירועים השונים המתוכננים להתקיים בעיר. משחקי הפדרציה מצטרפים לאירועי ספורט שונים שהתקיימו בעיר בחודשים האחרונים בהם אליפות אירופה לשחייה במים פתוחים, טריאתלון, איש הברזל, מירוצי ה-desert-challenge והפורמולה.

 

שליחה ישראלית לניהול לשכת התיירות בסאו פאולו

ועדת המינויים במשרד התיירות אישרה את מינויה של הגברת סוזן קלגסבורן למנהלת לשכת התיירות בסאו פאולו שבברזיל. קלגסבורן, אשר נולדה בברזיל ועלתה ארצה בשנת 1977, עובדת במשרד התיירות 26 שנים ושימשה כמנהלת לשכת מילאנו ועד לאחרונה כראש תחום אירופה במנהל השיווק. היא תצא לשליחותה בחודשים הקרובים. נוכח הגידול בתיירות מברזיל לישראל והפוטנציאל הרב המצוי בה לתיירות לישראל, החליט המשרד להגדיל את נפח הפעילות במדינה. עד כה אוישה הלשכה בנציג מקומי, וכעת, כאמור, אויש בנציגה מהמטה.

 

נחשף חותם עם מנורת בית המקדש

בחפירות שמנהלת רשות העתיקות בימים אלה בחורבת עוצה ממזרח לעכו, לפני הנחת מסילת הברזל עכו-כרמיאל על ידי החברה הלאומית לדרכים, התגלה חותם עשוי חרס מהתקופה הביזנטית (המאה ה-6 לספירה), השייך לקבוצת חותמות המכונים 'חותמות לחם', שכן הם שימשו בדרך כלל להחתמת מיני מאפה. לדברי גלעד יפה וד"ר דני שיאון, המנהלים את החפירה מטעם רשות העתיקות, זו הפעם הראשונה שמתגלה חותם כזה בחפירה ארכיאולוגית מבוקרת, כך שניתן לקבוע את מוצאו ותאריך ייצורו. חשיבותו של החותם היא בהוכחת קיומה של קהילה יהודית ביישוב עוצה בתקופה הביזנטית-הנוצרית.  

 

 
יער חוף הכרמל - נוף הררי וירוק עד

יער חוף הכרמל הוא אחד המקומות הקסומים בארץ. האיזור הגיאוגרפי: בין מושב עופר לכרם מהר"ל. המדובר ביער גדול, רחב ממדים ושופע פינות מסתור קסומות, מצפורים, חניונים, פינות פיקניק ונוף הררי וירוק כל השנה. ניתן לטייל ברגל במסלולי הליכה קצרים המתאימים לכל המשפחה וגם לרכב על אופניים. קיימים מספר מסלולים מסומנים ומשולטים, ומומלצים כאן שניים מהם. שביל היער הקסום: מסלול טיול טבעי באורך של 1.5 ק"מ, יוצא מחניון הזיתים ע"ש משה קולר וחוזר אליו. החניון הוקדש לזכרו של איש אגף הייעור בקק"ל משה קולר. הולכים בשביל עפר המסומן בכחול בוואדי זיתים שבהמשך, במעבה היער המתחלף לסימון אדום. השביל מתפתל בין עצי חורש צפופים ומספק תצפיות לים ולמישור חוף הכרמל. השביל עובר בחורש עבות וכוורות של דבורים בין עצי האיקליפטוס הגבוהים. במפגש שבילים נמצא עץ חרוב ענק ומצל. בהמשך ולקראת סופו של הטיול, נפתח חלון נוף כחול אל הים. השביל משלים סיבוב וחוזר לחניון הזיתים ממנו יצאנו.

שבילי נועם: קניון צר וקצר של סלעים, הנמצא בתוך יער עבות ובו מיני עצים רבים המקיפים את השביל. השביל מטפס בהר ומתחבר עם שביל ישראל. הולכים בצורה מעגלית עד שמגיעים לקניון צר. מעט לפניו - פינת מנוחה "בקעת שיר" לזכרו של סמל נועם בהגון (באגי), שנפל בחודש פברואר 2003 בעת פתיחת ציר בחבל עזה. פינת ההנצחה הוקמה לזכרו על ידי חבריו ובני משפחתו. אפשר לשבת על בולי העץ שהוצבו במעגל וליהנות מצילם של עצי האורן העבותים. לאחר מנוחה קצרה, יורדים בקניון הצר המרובה בסלעים וחוזרים אל דרך העפר שבה התחיל המסלול.

 
חווארי מצדה - גן השעשועים של הטבע

בין המצוק הנישא של מצדה לבין ים המלח משתרע משטח גדול ולבן של סלע חוואר הלשון, שהמים והרוח עיצבו בו נקיקים, סדקים וגבעות עגלגלות. זהו גן לאומי מצדה, ואורך המסלול המוצע בו הוא כ-2 קילומטרים. משך הטיול: עד שעתיים. נקודת המוצא היא בחניית מצדה החיצונית, ונקודת הסיום בכביש 90, בכניסה למצדה. דרגת הקושי קלה ועונת הטיול המומלצת - חורף. איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 (סובב ים המלח), ובדרום ים המלח, בין הק"מ ה-226 וה-227, פונים בצומת מצדה מערבה, עם השילוט למצדה. חונים בחנייה החיצונית של מצדה, שתופיע אחרי כקילומטר, משמאל לכביש. לפני שיוצאים לטיול כדאי, אם אפשר, להשאיר מכונית אחת בנקודת הסיום, בצומת מצדה.

מחלקה העליון (המערבי) של החנייה יוצא דרומה שביל מסומן שחור. השביל מטפס ויורד חליפות בגבעות העשויות חוואר לבנבן ופריך, ומשתרעות בין מצוק ההעתקים הנישא לבין ים המלח. השביל יורד לתוך ערוץ של נחל רדוד ויחד איתו זורם מזרחה. המקום כולו בנוי כגן שעשועים של הטבע. אחרי כקילומטר של ריצה בין הגבעות הרכות, התגלגלויות מהגבעות למדרון ומשחק מחבואים בין הנקיקים והחרירים שבחוואר הפריך, יתרחב הנחל למעין אמפיתיאטרון שיד אדם לא הייתה בו. ממשיכים כקילומטר נוסף מזרחה על השביל הרחב, עד שפוגשים שוב בכביש 90. לפרטים נוספים על אפשרויות הטיול באזור: מועצה אזורית "תמר" טל: 08-6688829.

 
תרבות ובילוי

 

חוויות במרכז המבקרים של תנובה

מרכז המבקרים של תנובה - "חוויה בתנובה" - הוא מרכז מבקרים אינטראקטיבי, חדשני ודינמי. המרכז ממוקם בצומת גלילות - סינמה סיטי. המרכז החדש, בשטח של 800 מ"ר, הוא קומפלקס ייחודי הכולל 10 אולמות, שבכל אחד מהם מוצג אחד מעולמות התוכן של תנובה - עולם החלב, עולמות הבשר, העופות והדגים, ועולם הביצים. בבניית המרכז נעשה שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים, וביניהם: סרט בתלת ממד, הקרנה על גבי מסך מים, מסע בסימולטור, הפעלות אינטראקטיביות וכן הדמיית קולות, תמונות ואף ריחות, הממחישה את מקורותיהם הטבעיים של מוצרי תנובה. המרכז החדש, מצטרף למרכז המבקרים הקיים ברחובות. שעות פתיחה: ימים א'-ה' 18:00-9:00, יום ו' 12:30-9:00. הכתובת: צומת גלילות, טלפון: 03-6986250 פקס: 03-6986255.

 

ענבל פינטו ואבשלום פולק: בכורה לבומביקס מורי

בתוך העולם הלבירינטי של "בומביקס מורי" נשלפים החוטים אשר מושכים ומובילים את הצופים ואת הרקדנים לתוך יער של דימויים אשר מגרים את קצות העצבים ומעוררים תחושות שקהו. פינטו ופולק מייצרים על הבמה שורה של מיצגים מענגים, מלאי הומור ורגש. כזהו למשל דואט קצר של שני רקדנים, המגלמים ספק ליצנים ספק שני חולי נפש שהחליטו להשתעשע. תנועתם קלה, מרחפת כמעט, והם זזים (שוב) בחוסר מאמץ, מתוך הבנה מלאה של הרגע האמנותי שבתוכו הם נמצאים. גם קטע לארבע רקדניות, בו אחת מהן היא מעין "בובה ממוכנת". לכאורה סיטואציה דרמטית שכזו דורשת הרבה פאתוס ורצינות, אך כאן דאגו פינטו ופולק לרוקן פוזות מיותרות מהתנועה, ואיפשרו לגוף לזלוג ולנזול בתוך החלל. המופעים מתקיימים בסוזן דלל.

 

יריד דוכנים במטולה - כל שבת ראשונה בחודש

במטולה מתחילים במסורת חדשה כל שבת ראשונה בחודש - יריד דוכנים בבית הגבולות ברחוב הראשי במושבה, והפעם בגדים (גם יד שנייה) תכשיטים, תיקים ואקססוריז. שבת 4.2.12 בין השעות 17:00-10:00.

 
מגה צעצוע

 

אגוז קשה לפיצוח: קסיו G-Shock

חברת קסיו (Casio) השיקה לאחרונה טלפון חכם קשוח, G-Shock, המיועד למי שמתכנן לצאת איתו לשטח. הסמארטפון מציג עיצוב המוכר משעוני החברה, עם מיקום כפתורים בפינות ומסגרת עבה המגִנה גם כששטח הפנים נופל ישירות לרצפה. מאחור יש ברגים חשופים וגם כמה מספרי חירום. כצפוי, הטלפון עמיד בפני לא מעט דברים, כמו נפילות (עד גובה של 3 מ') לחץ (1.0 טון) וגם מים (עומק: 10 מ', 1 באר). מפרט החומרה של המכשיר לא פורסם. בנוגע לתוכנה, הדבר היחידי שידוע הוא שהטלפון החכם יפעל ממערכת אנדרואיד, ככל הנראה Gingerbread. מקור: gsmarena.com.

 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.