סמנ/י את הניוזלטרים שהנך מעוניינ/ת לקבל ולחצ/י על הלחצן
מגה מוטור - דבר המערכת
השבוע במגה 4x4: ב.מ.וו מציגה את ה-X6 המעודכן, טיפ בנוגע לחיזוק סרנים, מיגוני סף לג'יפ רנגלר, סיכום מרות הראלי העולמי ממונטה קרלו וידיעות נוספות. קריאה מהנה!
 
טיפ: לשמור על הסרנים
דמיינו את עצמכם נוהגים ברכב 4x4 בעל צמיגים גדולים מהמקור, צולחים בסערה את המדבר, ולפתע בול עץ או תעלה נסתרת מהעין שולחת אתכם בריחוף למעלה. עם הנחיתה סביר שיתרחש אחד משני הדברים: 1. תעצרו את הרכב בשביל לאמוד את הנזקים 2. תעשו פניית פרסה בשביל ליהנות עוד פעם. כך או כך, ראוי שתקדישו מחשבה להתעללות שלכם בסרנים, שלעתים עולה מעל הרף שלקראתו הם תוכננו.



אחת הדרכים לחזק סרנים היא באמצעות גשר חיצוני (Truss). מדובר במבנה מתכתי פשוט שיוצר טריז ומחזק את צינורות הסרן, באופן שמונע מהם להתכופף בעת ההתעללות, שחלק מכם בוודאי מכנים אותה "כיף". התרומה של גשר חיצוני כזה היא משמעותית במיוחד ברכבי שטח קטנים, דוגמת סוזוקי ג'ימני. נסיעה טובה. תורגם מאתר מגזין השטח 4Wheeloffroad.com.
 
ב.מ.וו מציגה את ה-X6 המחודש

ב.מ.וו מרעננת את רכב הפנאי קופה המצליח שלה, X6. השינויים שפורסמו בשבוע שעבר, מתמקדים בפן העיצובי וכוללים מיקום חדש לפנסי ערפל - גבוה והצידה יותר בפתחי יניקת האוויר - סבכה מודגשת יותר ופנסי לד כפולים מאחור. תאורת לד אדפטיבית מוצעת כאופציה במקום תאורת הקסנון הסטנדרטית. כמו כן, ישנן אפשרויות צביעה חדשות (גם לריפודי העור מבפנים) וחישוקי 19 אינץ' חדשים בדגם ה-XDrive-50i. בגזרת המנועים, ב.מ.וו תמשיך להציע שני דגמי בנזין: XDrive35i עם 306 כ"ס ו-XDrive50i עם 407 כ"ס ושני דיזלים: XDrive-30d עם 245 כ"ס ו-XDrive-40d עם 306 כ"ס. כפי שדיווחנו לכם לאחרונה, מוצעת גרסה ספורטיבית חדשה, במסגרת משפחת ה-M Performance.



דגם ב.מ.וו X6-50d מפיק 381 כ"ס ומומנט מקסימלי של 47 קג"מ, ממנוע דיזל 3.0 ליטר עם טורבו משולש. זמן התאוצה למאה עומד על 5.3 שניות בלבד - מהר יותר מדגם הבנזין "הרגיל" החזק ביותר. גרסת העל של הדגם תמשיך להיות ב.מ.וו X6M עם 555 כ"ס ממנוע בנזין V8, משודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. בשאר הדגמים העברת הכוח לכל הגלגלים תיעשה באמצעות תיבת 8 הילוכים אוטומטית, המאפשרת העברה ידנית ממשוטים הנמצאים מאחורי ההגה. ב.מ.וו X6 המחודש ישווק בעולם מיוני.

 
ג'יפ נוסקת באירופה
מכירות מותג ג'יפ ב-27 מדינות האיחוד האירופי עלו בשנה שעברה בלא פחות מ-61.8 אחוזים, בהשוואה ל-2010. הנתונים של ארגון יצרני הרכב האירופי (ACEA) אינם רק מנוגדים לכיוון הכללי של שוק הרכב ביבשת, אלא גם ממקמים את מותג השטח כצומח ביותר באירופה. העובדה שסוכנויות קרייזלר ופיאט באירופה אוחדו, שיחקה ודאי תפקיד חשוב.



זאת יחד עם הצגתם של דגמים חדשים עם מנועי פיאט חסכוניים דוגמת ג'יפ גרנד צ'רוקי, המשווק עם מנוע דיזל מולטיג'ט (MultiJet) בנפח 3.0 ליטר. הנוכחות הבולטת מאי פעם באמצעי התקשורת גם היא לבטח לא הזיקה. מכירות ג'יפ עלו ב-124 אחוזים בגרמניה, 117 באיטליה, 71.7 בצרפת ו-21 בספרד. גם בשוק הביתי בארה"ב מצא לעצמו המותג לא מעט לקוחות חדשים. המכירות עלו ב-44 אחוזים ב-2011 לעומת שנה קודם לכן. מקור: אוטואבולושיין.
 
ראלי עולמי: פתיחה מושלמת ללאוב
סבסטיאן לאוב קטף את ניצחונו השישי בראלי מונטה קרלו, אשר פתח השבוע (א') את עונת ה-WRC החדשה. הצרפתי שלט בתחרות לכל אורכה כמעט, והקדים את דני סורדו, שהעניק למיני פודיום ראשון מאז 1967. פטר סולברג סיים את המרוץ הראשון מאז הקאמבק לפורד, במקום השלישי. לאוב הוביל את הקטע הראשון של הראלי, אך בשני נקלע לפיגור אחרי יארי מאטי לאטבלה (פורד).



הנסיקה של הפיני נמשכה גם בקטע השלישי, אך התהפכות בקטע האחרון של היום אילצה אותו לפרוש. מנקודה זו, דרכו של אלוף העולם לניצחון כמעט שלא הופרעה. את היום הראשון הוא סיים בפער של 1:4 ד' מסורדו, שאותו הגדיל עד 2:41 ד' בסיום ה-Power-Stage שנעל את התחרות. "זה תמיד נהדר להתחיל את העונה בניצחון, במיוחד מול כל המעריצים" סיכם לאוב. "מונטה קרלו זה הראלי שלי. לגבי האחרים? נצטרך לראות". הסבב הבא של האליפות יתקיים בשבדיה בין ה-9 ל-12 בפברואר.
 
רכב נוסף במשפחת חתולי הפרא
רכב השטח TDv6-Wildcat הושק החודש בתערוכת אוטו ספורט הבינלאומית המתקיימת בבריטניה. חברת Qt-Services, המייצרת ליין רכבי שטח למירוצים תחת השם "Wildcat", התקינה בו את מנוע הדיזל של לנד רובר דיסקברי 4 (טורבו כפול 3.0 ליטר).



על פי היצרן, מדובר ביישום ראשון למנוע זה במכונית מירוץ, המעלה את רף הביצועים בקטגוריה שבה מתחרה החברה. "המנוע החדש עלה על ציפיותינו ועם 316 כ"ס ו-50 קג"מ יש יותר ממספיק כוח בשביל להתמודד עם תנאי שטח הקשים בעולם", טען היצרן. בסיוע מומחים לאלקטרוניקה ותיבות ההילוכים, שילוב המנוע ברכב הוכתר כמוצלח. החברה הודיעה על כוונתה להתחרות עם שני רכבים בראלי טוארג, שיתקיים בספרד במרץ. מקור: 4x4 ניוז.
 
אמריקאי חזק: שיפורי ראוש לפורד F-150
המשפרת הידועה של דגמי פורד מוסטאנג, סדנת ראוש (Roush), החליטה לאחרונה להרחיב את היצע המוצרים שלה גם לדגמים "עממים" יותר. אחד מאלה הוא הפורד F-150, שהוא - למקרה שלא ידעתם - הרכב הנמכר ביותר בארה"ב זה 25 שנה.



החברה מציעה מגדש על, תוצרת הסדנה, אשר מאפשר לשפר באופן משמעותי את הספקו של הטנדר המגודל (נתונים לא פורסמו), בגרסת ה-V8 בנפח 5.0 או 6.2 ליטר. המחפשים שיפור קיצוני פחות יוכלו להזמין מערכת יניקת אוויר לכל מנועי הדגם, לצד מערכת פליטה מפלדת אל חלד שמניבה יותר כוח וגם נהמה עצבנית יותר. מקור: אוטואבולושיין.
 
מיגון סף לג'יפ רנגלר

חברת White-Knuckleoffroad מציעה לבעלי ג'יפ רנגלר JK (דגם 2007 ואילך) מיגון סף להגנה על גוף הרכב מפני מכות. המסילה המרכזית ורגלי המיגון עשויים מצינורות פלדה מרותכים בקוטר של 3/16 אינץ', כשהצינור החיצוני מגיע בקוטר 3/4 1 אינץ' וניתן להצבה למעלה בזווית של 20 מעלות או ישר, בהתאם לצרכים.



פלטות העיגון מתברגות ישירות לשלדה, לטובת החוזק. כל החומרה הנדרשת והוראות ההתקנה מצורפות למוצר. החברה מציעה את המיגון כמתכת חשופה או צבוע בשחור חצי מבריק. לפרטים נוספים היכנסו לפה. מקור: פורוילר.

 
חדש למתחפרים: את בשלושה חלקים
אתי חפירה מתקפלים בסגנון הצבאי הם תוספת לא רעה לארגז הכלים שלכם לשטח. לעומתם, אתי חפירה בגודל מלא הם פרקטיים יותר אך לא נוחים לנסיעה. שילוב השניים מביא לנו את האת שלפניכם של חברת Extreme Outback. מדובר במוצר לאנשים שדורשים כלי לחפירה רצינית ועם זאת נוח לנשיאה ברכב.


המוצר מגיע במקור מאוסטרליה, שם יוצר ונבחן, וכפי שניתן לראות הוא מגיע בשלושה חלקים: מוט, להב וידית. המוט עשוי מפיברגלס מחוזק בפלדה על מנת לאפשר לו לעמוד במשימות כמו שליפת ה-4x4 מחול עמוק. לעבודות שנדרש בהם רק הלהב, ניתן לחבר את הידית ישירות אליו. הידית עשויה מפלדה, בעוד שהלהב עבר טיפול בחום לטובת העמידות ומגיע ברוחב של 18 ס"מ. כל שלושת הרכיבים נכנסים בתיק מצורף. לפרטים נוספים היכנסו לפה. מקור: פורוילר.
 
 
לחצ/י כאן להעברת ידיעות, בקשות וכן להוסיף מנוי או לבטלו.